Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2857426 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14070 Dátum: 2020.03.05 21:06:42 »
azt munkadíjnak gondolnám, nem anyagnak.

Nem mindegy hogy milyen összetevőnek írja, ha annyi a vége?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Sárközi András

  • Vendég
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14071 Dátum: 2020.03.06 09:22:43 »
azt munkadíjnak gondolnám, nem anyagnak.
47 +munkadíj,így írta...kb 20 a rezsióradíj+ futóműállítás és beleszaladt a 100-ba..

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14072 Dátum: 2020.03.06 10:58:26 »
nem is érdekelne pár 10e - nyilván a futómű, amin az életünk is múlhat, az legyen tökéletes. De ha írott ajánlatot adok, az legyen korrekt, laikus által is érthető.

Igazából azon b***m fel magam és kezdtem kételkedni, hogy ebbe az ajánlatba még beleírták az 1. és 3. injektor cseréjét mert hatérérték alatt van. Nehezen tudta elfojtani a meglepetését, amikor közöltem hogy ők cserélték mind a négyet 3 éve (állítólag) gyári újra... akkor "lehet üzemanyag probléma", mondom 4 éve 2 tankolás kivételével prémiumot kapott. "akkor is lehet az" - na, ez aztán korrekt szakmai magyarázat volt, bzmg.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14073 Dátum: 2020.03.06 11:25:49 »
márkaszervizben kaptam egy ajánlatot első stabilizátor kar cserére 47e+munkadíjjal. Nomármost laikusként rákeresve 5-10e-ért van ilyen nevű alkatrész - ha valakinak van 2 perce, kérem mondja el nekem, ki oly járatlan a tudományokban, hogy mit cserélnek még vele ilyenkor?
Hát most direkt megnéztem, a legdrágább a listán egy erősített kivitelű Meyle gyártmányú volt, kedvezménnyel 6198 Ft/db áron beszerezhető.
A legolcsóbb Nipparts volt, az 2156 Ft/db.
Kb. minimális szerszámigénnyel otthon beépíthető szerintem (emelő, kerékkulcs, dugókulcs racsnival/nyomatékkulccsal és imbuszkulcskészlet).  Ha 47 ezer az anyag, akkor annyiért még be is építeném, ha számlaképes volnék  ::)  :D Lehet valami ilyesmibe kellene belevágni az embernek  :otlet:
« Utoljára szerkesztve: 2020.03.06 11:27:52 írta vd1234 »

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14074 Dátum: 2020.03.06 11:33:17 »
javíthatatlan idealistaként én csak arra gondoltam, hogy mást is kell cserélni ilyenkor - csak annyi lenne az elvárás hogy akkor írják/mondják, ha már rendszeresen telepanaszkodják a sajtót hogy menjél márkaszervizbe mert ott minőségi kiszolgálást kapsz...Én biztos nem állnék neki, a kenyeret is azért veszem a péktől, mert ehetelen lenne az eredmény ha én állnék neki  ::)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14075 Dátum: 2020.03.06 11:55:33 »
javíthatatlan idealistaként én csak arra gondoltam, hogy mást is kell cserélni ilyenkor - csak annyi lenne az elvárás hogy akkor írják/mondják, ha már rendszeresen telepanaszkodják a sajtót hogy menjél márkaszervizbe mert ott minőségi kiszolgálást kapsz...Én biztos nem állnék neki, a kenyeret is azért veszem a péktől, mert ehetelen lenne az eredmény ha én állnék neki  ::)
Értem. Egy ilyen munka szerintem utángyártott alkatrésszel egy márkafüggetlen szervizben max. 2 óra (csápossal jó az egynek is......), alkatrész listaáron 2x10.000 (csere mindkét oldalon), összesen munka+anyag 36000 nagyon vastagon számolva. Én akkor cseréltem mást, ha láttam, hogy a stabilizátor rúd szilent már erősen kopott, na akkor azt is. Abból a legdrágább (kedvezménnyel) 2211Ft, a legolcsóbb 653 Ft/db, szóval izé. A stabilizátor kar a stabilizátor rudat köti össze a lengőkarral, mást nem nagyon lehet ott cserélni szerintem ilyenkor.
Nálunk még fél óra, és megsült a kenyér is  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2020.03.06 12:05:13 írta vd1234 »

petiM

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14076 Dátum: 2020.03.11 10:56:12 »
Kedves Corollához értő szakemberek!

Tanácstalanságba kerültünk. Az alany, egy 2006-os évjáratú 1,4 benzines 4ZZ motorkódú járgány. Fék problémája van. A fékpedál mélyre bemegy, fogása nem elég határozott, puha. Ha fékezés előtt pumpáljuk, akkor felkeményedik, viszont utána ismét beszalad. Ha nem jár a motor, akkor jó a pedál. Ha beindítjuk, akkor puha. Történt fékhatás mérés. Elöl nagy az eltérés oldalanként. (26%) A rögzítőféknél 31%. Ami eddig történt:

1.Fékfolyadék csere, aztán légtelenítés. Nem segített.

2. Főfékhenger és ismét fékfolyadék csere, légtelenítés. A probléma ugyan úgy meg van. Nagyon szépen légteleníthető. Hamar felveszi a folyadékot és mindenhol megfelelő nyomáson jön, semmi hibát nem mutat.

A fékfolyadék sehol sem megy el, nem folyik sehol.

Mi lehet a gond? Találkozott valaki hasonló problémával? Már csak az ABS kockára hidraulikus részének hibájára tudunk gondolni. De ez a típus tudtommal nem szokott érintett lenni ebben a hibában.

Kérem szakértő segítségeteket!

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14077 Dátum: 2020.03.12 06:56:30 »
Kedves Corollához értő szakemberek!

Tanácstalanságba kerültünk. Az alany, egy 2006-os évjáratú 1,4 benzines 4ZZ motorkódú járgány. Fék problémája van. A fékpedál mélyre bemegy, fogása nem elég határozott, puha. Ha fékezés előtt pumpáljuk, akkor felkeményedik, viszont utána ismét beszalad. Ha nem jár a motor, akkor jó a pedál. Ha beindítjuk, akkor puha. Történt fékhatás mérés. Elöl nagy az eltérés oldalanként. (26%) A rögzítőféknél 31%. Ami eddig történt:

1.Fékfolyadék csere, aztán légtelenítés. Nem segített.

2. Főfékhenger és ismét fékfolyadék csere, légtelenítés. A probléma ugyan úgy meg van. Nagyon szépen légteleníthető. Hamar felveszi a folyadékot és mindenhol megfelelő nyomáson jön, semmi hibát nem mutat.

A fékfolyadék sehol sem megy el, nem folyik sehol.

Mi lehet a gond? Találkozott valaki hasonló problémával? Már csak az ABS kockára hidraulikus részének hibájára tudunk gondolni. De ez a típus tudtommal nem szokott érintett lenni ebben a hibában.

Kérem szakértő segítségeteket!

"de miért?..."  Hiszen a flexibilis fékcsöveket sem cseréltétek ki. Jó lesz az megoldásnak.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Streetwolf

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14078 Dátum: 2020.03.12 13:37:49 »
Tiszteletem minden Toyota tulajdonosnak!

 Szeretném a segítségeteket kérni,mert adott egy Avensis 2009-es t27 kombi. Az autó nem az enyém,én csak próbálok a tulajdonosnak segíteni. Elmondása alapján,remélem találkoztatok már a problémával,mely a következő: a légkondicionáló tekerő gombja olyan,hogy nagyon nehezen lehet beállítani. Ha,feltekert állapotban van,és ha lejjebb akarja venni a hőmérsékletet,akkor csak nagyon nehezen lehet beállítani a kívánt hőmérsékletre. Mert tekeri - tekeri,de olyan mintha el lenne kopva a panel mögött lévő szerkezet. Találkozott már valaki ezzel a problémával?

 Segítségeteket előre is köszönöm, üdv.Streetwolf

petiM

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14079 Dátum: 2020.03.12 15:41:17 »
"de miért?..."  Hiszen a flexibilis fékcsöveket sem cseréltétek ki. Jó lesz az megoldásnak.

Képes ekkorát tágulni? Mert a szerelő szerint nem. Nagyon bemegy a pedál.
« Utoljára szerkesztve: 2020.03.12 15:43:20 írta petiM »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14080 Dátum: 2020.03.12 19:10:28 »
Képes ekkorát tágulni? Mert a szerelő szerint nem. Nagyon bemegy a pedál.

nekem bevált és egy fillérembe sem kerül, ha javíttatod az ABS kockádat,vagy esetleg cserélitek. Pláne ha feleslegesen.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14081 Dátum: 2020.03.12 19:31:53 »
...
 Ha nem jár a motor, akkor jó a pedál. Ha beindítjuk, akkor puha.   
...


Ebből esetleg következhet, hogy a fékrásegítő lehet a ludas. Olyan mintha túl sokat "segítene"... :hmmmm:
Mert, ha jól értem neked JÓ A FÉKED, álló motornál. (leszámítva a jobb/bal oldali egyenetlenséget, ami lehet sok mindentől)
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14082 Dátum: 2020.04.12 19:41:47 »
Üdv mindenkinek!

Feleségem E12 1.4 d4d-jébe szeretnék tempomatot, már kaptam pár hasznos tanácsot itt a fórumon, illetve néztem pár videót, hogy lehet ezt megnézni, hogy egyáltalán elég-e csak a kart megvenni, vagy kell-e még valami, stb..

Ma nekiláttam megnézni, de az elején el is akadtam.. mindegyik videoban és a toyodiy.com-on is (https://www.toyodiy.com/parts/p_E_2006_TOYOTA_COROLLA_NDE120L-AHMNYW_4504.3.html) , a kormányon hátul van két nyílás, ahol be lehet nyúlni és kicsavarni két csavart, hogy ki lehessen fordítani a légzsákot..

Ebben az autóban ilyen nyílás nincs, egyik oldalon sem!!  :helpsmilie: ötlet?
Előre is köszi!

CitromLovacska

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14083 Dátum: 2020.06.07 12:06:30 »
Sziasztok!

Van egy 2009-es Aurisom 1.6i 16V VVT-i (124 Hp) motorral. 3 éve van nálunk. Kigyulladt a check engine és check vsc jelzés a műszerfalon, így elvittem egy bosch márkaszervízbe ahol ezeket a kódokat szedték ki a számítógépből: P0420 (katalizátor hatásfok küszöb alatt 1. henger sor), 5201 (motor vezérlőegység, CAN-üzenetek hiba), u0100 (ECM/PCM, elektronikus szervokormány nincs kommunikáció). A katalizátor előtti és mögötti O2 szenzor, illetve minden szűrő és folyadék ki lett cserélve amikor megvettük az autót. Nem érzékelhető gyenge motorerő vagy rossz alapjárat, igazából nincs észrevehető baja az autónak. 100-as OMV maxxmotion benzint kap minden tankolásnál. A katalizátor problémára a szerelő adott egy adalékanyagot amelyet a következő tankolás előtt töltsek bele a tartályba, hogy kimossa az O2 szenzorokat és a katalizátort, hátha azokat nem kell így cserélni. Viszont így hírtelen túl sok minden lehet a probléma ezért hozzátok fordulok kedves Toyotások. Tudtok nekem segíteni, szűkíteni a lehetőségeket, esetleg van aki hasonlókat átélt az Aurisával?

Mizse

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14084 Dátum: 2020.07.18 13:23:23 »
Sziasztok!

Jobboldali első fékkel kapcsolatos kérdésem volna.
A minap nézte át az E12 Corollámat (2004, 1.4, 3 ajtós) a szerelő, és azt mondta kicsit befog a fék. Kiderült, hogy a munkahengert cserélni kell.
Elmentem több autósboltba, 2 helyen tudtak csak adni. Viszont hatalmas különbség volt az árban.
Az egyik helyen csak gyári volt, ~40e ft-ért, a másik helyen viszont 8-ért volt, de nem fék munkahenger néven, hanem "fék javító szett"-ként.
Elég nagy a különbség a két összeg között, azért kérdezném, hogy mit tanácsoltok? Vajon a 8ezres "javító szett" is megfelelő lehet?

A válaszokat előre is köszönöm!