Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2860793 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13800 Dátum: 2018.06.26 23:45:40 »
off
A fotel-fórumozókkal természetesen én sem akartam megsérteni senkit, én is az vagyok.
Más márkák fórumaival nincs tapasztalatom, de az valószínű, hogy aki Toyotát választ az nem azért teszi, mert olyan nagy kedve vagy ideje van bütykölni. Az aktív tagok nagy részének jól karbantartott autója van és egy kisebb hibával is inkább a márkaszervizhez fordul bízva annak szakértelmében, tapasztalatában. (szerintem nem mindig megalapozottan)
Szerelési tapasztalatok inkább a 15+ éves modellekkel vannak és azok tulajai kisebb számban látogatják ezt a fórumot.
Egy fórumon az új hozzászólókat sokszor ér az a vád, hogy miért nem olvas vissza, vagy miért nem keres vissza. Nos sokan csak választ keresnek a problémájukra és nem tudnak több száz hozzászólást visszaolvasni, a fórummotor keresője pedig enyhén szólva sem partner a hatékony keresésben. Az olvass vissza, rtfm, favicces válaszokat nem kedvelem, inkább ne írjon semmit, ha nem tud/akar segíteni.
Azt viszont én is örömmel olvasnám, ha valaki a probléma megoldását is megosztaná a többiekkel független attól, hogy kapott-e itt segítséget vagy nem.
/off

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13801 Dátum: 2018.06.28 10:37:31 »
...
Tényleg nem kioktatásnak szántam, xpet-re reagáltam főleg.  :surrender:
Ezért is írtam oda zárójelben, hogy bionyos pontokban itt most nem is a te esetedről van szó.

off
A fotel-fórumozókkal természetesen én sem akartam megsérteni senkit, én is az vagyok.
Más márkák fórumaival nincs tapasztalatom, de az valószínű, hogy aki Toyotát választ az nem azért teszi, mert olyan nagy kedve vagy ideje van bütykölni. Az aktív tagok nagy részének jól karbantartott autója van és egy kisebb hibával is inkább a márkaszervizhez fordul bízva annak szakértelmében, tapasztalatában. (szerintem nem mindig megalapozottan)
Szerelési tapasztalatok inkább a 15+ éves modellekkel vannak és azok tulajai kisebb számban látogatják ezt a fórumot.
Egy fórumon az új hozzászólókat sokszor ér az a vád, hogy miért nem olvas vissza, vagy miért nem keres vissza. Nos sokan csak választ keresnek a problémájukra és nem tudnak több száz hozzászólást visszaolvasni, a fórummotor keresője pedig enyhén szólva sem partner a hatékony keresésben. Az olvass vissza, rtfm, favicces válaszokat nem kedvelem, inkább ne írjon semmit, ha nem tud/akar segíteni.
Azt viszont én is örömmel olvasnám, ha valaki a probléma megoldását is megosztaná a többiekkel független attól, hogy kapott-e itt segítséget vagy nem.
/off
Nem azzal van a bajom hogy nem olvasnak vissza, hanem azzal, hogy a végén nem osztják meg a tapasztalatot. Pedig ők is a felhalmozott tapasztalatért érkeznek. ;) Logikus lenne hogy a mentalitás szellemében megírja mi történt.
Jelen esetnél az ajtónyitásos probléma például teljesen új, de egy másik topicban pont írt egy user arról, hogy ő hogy oldotta meg. A poén kedvéért tegyük ide, hogy frissen regisztrált eset és ez volt az első kommentje ami nagyon dicséretes. :hug:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13802 Dátum: 2018.06.28 22:47:03 »
OFF. Még annyit hozzáfűznék, mint extra adag műszaki hendikeppel megáldott fotelfórumozó, hogy nagyon sok (és a magyar állományt tekintve elvileg sokkal népesebb) off márka fórumában még ennyire sem méltatnak, és/vagy a fórum sokkal kevésbé pörgős. Természetesen vannak kivételek. Egyébként mindkét oldalt meg tudom érteni. Egyrészt, ha valaki új, elvárható tőle, hogy rákeressen, van-e az adott fórumnak valamifajta etikettje (mintahogy nekünk van), és egy picit belenézzen a fórum struktúrájába, mit hol talál, esetleg lehet-e az ő kérdésére (ha van) válasz.
Másrészt, ez a fórum már tizenéves múltra tekint vissza, elképesztő mennyiségű hozzászólás érkezett, törzstagok távoztak sokan (sajnos az élők sorából is többen), újak jöttek, autók cserélődtek, nem lehet elvárni azt, hogy valaki például ennek a topiknak mind a 921 oldalát végigolvassa, hátha valaki egyszer 6 évvel ezelőtt összefutott már ezzel, vagy hasonló esettel. A fórummotor keresője pedig sajnos nagyon nem partner. Még akkor sem tudom használni megfelelően, ha tudom, hogy melyik fórum melyik topikjában nagyjából mikor kell keresni egy hozzászólást.
ON Anno a malacorrún (1997-es évjáratú E11 Corolla) ugynígy a bal hátsó záram bekrepált, de az teljesen: se ki, se be. Ott csak motorcsere segített, törés volt benne.
« Utoljára szerkesztve: 2018.06.28 22:59:52 írta music »
music     

Qpack

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 45
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13803 Dátum: 2018.06.30 16:55:05 »
Tényleg nem kioktatásnak szántam, xpet-re reagáltam főleg.  :surrender:
Ezért is írtam oda zárójelben, hogy bionyos pontokban itt most nem is a te esetedről van szó.
Nem azzal van a bajom hogy nem olvasnak vissza, hanem azzal, hogy a végén nem osztják meg a tapasztalatot. Pedig ők is a felhalmozott tapasztalatért érkeznek. ;) Logikus lenne hogy a mentalitás szellemében megírja mi történt.
Jelen esetnél az ajtónyitásos probléma például teljesen új, de egy másik topicban pont írt egy user arról, hogy ő hogy oldotta meg. A poén kedvéért tegyük ide, hogy frissen regisztrált eset és ez volt az első kommentje ami nagyon dicséretes. :hug:

Semmi gáz...nem vettem magamra  :clap:
Akkor a végét leírom..szóval úgy okoskodtam, hogy netről bontóból rendeltem alkatrészt, olyan helyről, ahol vissza is veszik 15 napon belül, ha nem kell...megérkezett, így tartalékkal együtt álltam neki...ma szétszedtem kb 45 perc volt, de másodjára lehet tényleg 10 perc lenne  ::)...sajnos a zárban egy műanyag csap letört, így inkább kicseréltem a bontósra kompletten....szóval, ha ilyen hang jön belőle lehet készülni a cserére...ha valaki szeret kockáztatni, az megpróbálhatja megragasztani, de kis esélyt látok arra hogy tartós lenne... :szemez:

Firgabá

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13804 Dátum: 2018.07.03 14:10:48 »
Itt csak fotel-fórumozók vannak, autót ritkán szerelnek, nincs érdemi szerelési tapasztalat. ::)
Szerintem ezt csak úgy derítheted ki, ha leveszed az ajtóburkolatot és megnézed mi a helyzet. Lehet, hogy csak kiakadt, megszorult valami, de lehet, hogy eltört. Esetleg youtube-on keresgélhetsz vonatkozó tartalom után.

Igen ezen én is meglepődtem, de azért akadt 1-2 személy aki szerelt már és segítve meg is osztotta. Volt olyan is aki azt írta, hogy ne reménykedjek mert ez nem az a fórum ahol igazán segítséget kapok.  Ezt is elhiszem, sajnos ez van. Az is igaz, hogy ezeket a típusokhoz hál isten kevesebbet kell javítani, szerelni mint az egykori szocialista autókat, de ahogy múlik az idő felettük is néha mégis akad ami elromlik. Én magam szerelem ha valami probléma adódik. Már ha persze meg is tudom javítani. Amin már túl vagyok azt természetesen meg is osztom segítségképp.
A vezetés folyamat, nem pedig pozíció.
A vezetés terhe az, hogy felelősséggel tartozol autóstársaid iránt!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13805 Dátum: 2018.07.03 17:47:30 »
Igen ezen én is meglepődtem, de azért akadt 1-2 személy aki szerelt már és segítve meg is osztotta. Volt olyan is aki azt írta, hogy ne reménykedjek mert ez nem az a fórum ahol igazán segítséget kapok.  Ezt is elhiszem, sajnos ez van. Az is igaz, hogy ezeket a típusokhoz hál isten kevesebbet kell javítani, szerelni mint az egykori szocialista autókat, de ahogy múlik az idő felettük is néha mégis akad ami elromlik. Én magam szerelem ha valami probléma adódik. Már ha persze meg is tudom javítani. Amin már túl vagyok azt természetesen meg is osztom segítségképp.

Szia!

Igen, ez a szuper hozzáállás, elismerésem!

Régebben sokat voltam  a fórumon, és igenis voltak hozzászólások tapasztalatból. Szerelők, hozzáértő fórumtársak gazdagították az ismereteket (így hirtelen például b.c., Xanyi,...).
Ebben a szekcióban is biztosan segítettek, de jobban a Carina topicban forgok, ott a tulajdonosok is sok hasznos dolgot osztanak meg a többiekkel kasznizástól kezdve a motoron át mindenféle használható infót, sokszor képekkel természetesen.
Lehet, hogy amióta nem voltam, ez megváltozott, és a fórumozóknak már nincsenek gyakorlati tapasztalatai, de remélem, hogy nem teljesen van így.
Főleg, mert ha egyszer autót váltunk, akkor erősen Corolla Verso-ban gondolkodunk   ::)
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.03 17:49:26 írta vd1234 »

Csazso

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 520
Re: Re: Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13806 Dátum: 2018.07.08 15:41:36 »
Szakaszosnál megáll egy időre középállásban oda és vissza is, majd amikor kikapcsolom folytatja ugyanezt párszor mire visszatér a helyére.
Három éve még csak hideg időben csinálta, most már állandósult.
Kicsit későn... de meg van a megoldás! A zsírozást felejtsétek el! Ki kell szerelni a motort, le kell venni a fém hátlapot/ kb 6 csavar fogja/ kitolni a mechanikát a tengelynél fogva, és kivenni a fehér műanyag fogaskereket. A fogaskerék hátulnán lévő réz csúszó érintkezőt megtakarítani a zsírtól, és minden mástól, valamint a házban lévő 2 hozzátartozó érintkezőt is. /WD40/Ez az a felület, ami az intervallum kapcsolót meghülyiti. A zsír, persze a mozgó részeken a mechanikában maradjon ott !! Több Toyota típusban is ez okozza hibát. 0 Ft-ba került a javítás.  Közben eszembe jutott, hogy ez az autó, amit Balázs bütykölgetett, már 3 éve nálunk van..😊
Ha már beszéltetek a " jó" megoldásról, az írásom tárgytalan.
Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul  !!!

Csazso

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 520
Re: Re: Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13807 Dátum: 2018.07.08 16:31:14 »
Kicsit későn... de meg van a megoldás! A zsírozást felejtsétek el! Ki kell szerelni a motort, le kell venni a fém hátlapot/ kb 6 csavar fogja/ kitolni a mechanikát a tengelynél fogva, és kivenni a fehér műanyag fogaskereket. A fogaskerék hátulnán lévő réz csúszó érintkezőt megtakarítani a zsírtól, és minden mástól, valamint a házban lévő 2 hozzátartozó érintkezőt is. /WD40/Ez az a felület, ami az intervallum kapcsolót meghülyiti. A zsír, persze a mozgó részeken a mechanikában maradjon ott !! Több Toyota típusban is ez okozza hibát. 0 Ft-ba került a javítás.  Közben eszembe jutott, hogy ez az autó, amit Balázs bütykölgetett, már 3 éve nálunk van..😊
Ha már beszéltetek a " jó" megoldásról, az írásom tárgytalan.
Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul  !!!

edyzol92

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13808 Dátum: 2018.07.08 21:21:04 »
Sziasztok!

Már régi problémám, hogy mindig lemerül az akku... A töltés jelző már csak akkor világít, mikor az akku a végét járja. Azt gondoltuk, hogy az akku a gond.  Vettem egy új Bosch akkut, de így is lemerült... Gondoltuk, hogy akkor a generátor a ludas (már mindenféle hangot kiadott)... Ma vettem egy új generátort, nagy nehezen be is szenvedtem a helyére. Járattam kb. 40 percig, bekapcsolt rádióval fűtéssel és helyzetjelzővel, többször rá is indítottam, de nem volt gond. Már megnyugodtam, hogy végre ez is kipipálva, de kb. 3 óra elteltével beindítottam és most megint világít a töltésjelző.  Ha az akku jó, a komplett generátor is ki lett cserélve, akkor mivel lehet még gond?

ui.
Járattam vagy 20 percet (a regi generátorral, ez kb. 3 perc volt fogyasztók nélkül) úgy, hogy már világított a töltésjelző. Az összes fogyasztó bekapcsolva, de nem állt le. Rámértem az akkunál. Leálló motorral 12 V fölött volt, majd mikor beindítottam 16,8 voltot mutatott a mérő (az összes fogyasztóval) és 3-4 másodpercenként csökkent, majd 13,4-5 V környékén mondhatni, hogy stabil maradt. Leálítottam a motort, kikapcsoltam mindent, így megint 12,3 V-ot mutatott az akkunál. Akkor lehet, hogy nem is a töltés hiányát, hanem a túltöltést mutatja? (elvileg 16-os értéket sem szabadna mérni, nem hogy 16,8-at) Rossz a feszültség szabályzó az új generátorban?

Csazso

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 520
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13809 Dátum: 2018.07.09 08:15:11 »
Sziasztok!

Már régi problémám, hogy mindig lemerül az akku... A töltés jelző már csak akkor világít, mikor az akku a végét járja. Azt gondoltuk, hogy az akku a gond.  Vettem egy új Bosch akkut, de így is lemerült... Gondoltuk, hogy akkor a generátor a ludas (már mindenféle hangot kiadott)... Ma vettem egy új generátort, nagy nehezen be is szenvedtem a helyére. Járattam kb. 40 percig, bekapcsolt rádióval fűtéssel és helyzetjelzővel, többször rá is indítottam, de nem volt gond. Már megnyugodtam, hogy végre ez is kipipálva, de kb. 3 óra elteltével beindítottam és most megint világít a töltésjelző.  Ha az akku jó, a komplett generátor is ki lett cserélve, akkor mivel lehet még gond?

ui.
Járattam vagy 20 percet (a regi generátorral, ez kb. 3 perc volt fogyasztók nélkül) úgy, hogy már világított a töltésjelző. Az összes fogyasztó bekapcsolva, de nem állt le. Rámértem az akkunál. Leálló motorral 12 V fölött volt, majd mikor beindítottam 16,8 voltot mutatott a mérő (az összes fogyasztóval) és 3-4 másodpercenként csökkent, majd 13,4-5 V környékén mondhatni, hogy stabil maradt. Leálítottam a motort, kikapcsoltam mindent, így megint 12,3 V-ot mutatott az akkunál. Akkor lehet, hogy nem is a töltés hiányát, hanem a túltöltést mutatja? (elvileg 16-os értéket sem szabadna mérni, nem hogy 16,8-at) Rossz a feszültség szabályzó az új generátorban?
Szia, csak tippek....
1. Kérj kölcsön egy másik műszert, azzal is mérd meg / én szívtam már meg régi, de márkás műszerrel, magasabb értéket mutatott /
2. kapcsolj le minden fogyasztót/ utastér -raktér világítást is/ ne legyen gyújtás, vedd le az akkusarú testét és kösd rá,és  az akksi teste közé a műszert, ampermérő módban, nem e szívja valami az akksit
3, max 14.5V-ot kellene hogy mérjél töltés közben, akkor is ha merült az akksid,de nem alapjáraton 13.8-14.2V a megfelelő. Alapjáraton,bekapcsolt lámpa+fűtés+ablakfűtésnél lemehet 13V-ig is.
4, utólagosan lett valami felszerelve? Hifi,menetfény,riasztó vagy bármilyen nem gyári elektromos berendezés? Van az akksinál utólagos vezeték felszerelve? Elképzelhető, hogy pancser módon lett valami berakva a kocsiba, biztosítékok nélkül, megsérült a vezeték, és zárlat van valahol.Az a vezeték szakasz, mint fogyasztó működik a rendszerben, szépen melegszik csendben.Ilyet is láttam már.... Ha látsz ilyen vezetéket kösd le, csak a 2 gyári vezeték maradjon az akksin.

/ láttam a korábbi hozzászólásaidban, hogy terveztél különböző projekteket : csomagtér világítás, fejegységcsere,erősítős antenna,  ezekből lett valami? Nem ezek után lettek a problémák?

5. Marad az autóvillamossági szerelő.... 
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.09 08:28:15 írta Csazso »
Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul  !!!

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13810 Dátum: 2018.07.09 08:41:10 »
Valamelyik csatornán vetítik a GRID autós sorozatot, abban volt egy eset, hogy egy BMW-ben állandóan lemerült az akksi, olyan szinten, hogy a tulaj több pót akksival járt, aztán ha lemerült, akkor megállt, kicserélte. Ott egy korábban beépített nyestriasztó vagy valami hasonló volt a ludas. Szakszerűen volt beépítve, mondanom sem kell...

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13811 Dátum: 2018.07.09 08:45:41 »
Az akku általában azért merül, mert vmi leszívja. Minél jobban elszulfátosodik egy akku, annál kisebb lesz a kapacitása, és annál nehezebben veszi a töltést. A csökkent kapacitás miatt a fogyasztók előbb érzékeltetik a hatásukat. Töltés után a 12,3 V nagyon kevés egy akkutól.

13,4-5 V csak teljesen feltöltött akkunál normális, egyébként 14,2-14,4 várható el egy Toyotától. A 16,8 egyértelműen túltöltés, ilyet az akkumulátor töltők akkor szoktak csinálni, ha az akku nem veszi a töltést. Generátornak nem tudom meddig szabad túlszaladnia.

Első körben külső töltővel rendesen feltölteném az akkut ( töltés vége után 2 órával 12,7 +, akkor fel van töltve).
Közben az összes test pontot, a generátor és az akku csatlakozásokat megtisztítanám.
Összerakás után nyugalmi áramfelvétel mérése 20+ mA esetén a fantom fogyasztó megkeresése és kiiktatása.
A másik probléma azaz a generátor miatt ismételt töltés ellenőrzés a feltöltött akkuval. Sajnos új alkatrész is lehet hibás.

Csazso

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 520
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13812 Dátum: 2018.07.09 09:07:36 »
Az akku általában azért merül, mert vmi leszívja. Minél jobban elszulfátosodik egy akku, annál kisebb lesz a kapacitása, és annál nehezebben veszi a töltést. A csökkent kapacitás miatt a fogyasztók előbb érzékeltetik a hatásukat. Töltés után a 12,3 V nagyon kevés egy akkutól.

13,4-5 V csak teljesen feltöltött akkunál normális, egyébként 14,2-14,4 várható el egy Toyotától. A 16,8 egyértelműen túltöltés, ilyet az akkumulátor töltők akkor szoktak csinálni, ha az akku nem veszi a töltést. Generátornak nem tudom meddig szabad túlszaladnia.

Első körben külső töltővel rendesen feltölteném az akkut ( töltés vége után 2 órával 12,7 +, akkor fel van töltve).
Közben az összes test pontot, a generátor és az akku csatlakozásokat megtisztítanám.
Összerakás után nyugalmi áramfelvétel mérése 20+ mA esetén a fantom fogyasztó megkeresése és kiiktatása.
A másik probléma azaz a generátor miatt ismételt töltés ellenőrzés a feltöltött akkuval. Sajnos új alkatrész is lehet hibás.
Szia, te is valami utólagos "barmolásra" gondolsz? Van neki új akksi+másik generátor.
Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul  !!!

edyzol92

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13813 Dátum: 2018.07.09 09:55:05 »
Utólagos módosítás, a központi zár, a csomagtér világítás, és az antenna erősítő. Az erősítőt leszámítva, minden le van testelve és biztosítékot is kapott (az erősítőnek csak fázis kell)...
A beszerelés után egy évvel jelentkeztek a problémák, szóval nem hiszem, hogy ezzel lenne gond...  Az előző akku, az mindig lemerült (a generátor nem töltött eleget), de generátor csere után, egyfolytában túltöltés van...

Ha nincs gyújtás, akkor 12,5 v-ot mutat, indításkor 11 körül, utána még 17 fölött is mértem, szóval inkább le is állítottam a motort...

Feltöltött akkuval + új generátorral 40 percig működött gond nélkül, aztán felvillant a töltésjelző...
Kicsit később kiszerelem az akkut és rátöltök, aztán újra megnézem, hogy mi a helyzet.

Ez egy Nipparts márkajelzésű generátor (ami nem a legminőségibb)... Első körben arra gondolok, hogy valami gagyi fesz szabályzó van benne, ami nem működik rendesen, mert a műszaki adatlapján fel vannak tüntetve a mért feszültségek elvileg ennyit nem tölthetne...

edyzol92

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13814 Dátum: 2018.07.09 10:01:53 »
A központi zár és a csomagtér világítás, az akkuról kapja a feszültséget + erre van rákötve egy-egy biztosíték... A zár a gázpedálnál lévő test ponthoz van letestelve, a világítás meg a csomagtér nyitó kapcsoló test kábeléhez... Majd ezeket is lekötöm, de nem hiszem, hogy ezzel lenne a probléma...