Vekengtem itt pár lapnyi hsz-al ezelőtt hogy nekiálljak-e a motor rendbetételének (1.8 VVTI, COV 2004, 270.000 km).
A tünetek:
-Olajfogyasztás: (kb 0.5-0.7l/1000km)
-Később a kupplung elkezdett csúszogatni (aztán ezt abbahagyta, de szerintem ez csak figyelemelterelés volt)
Kértem több árajánlatot (pl. Budapesti elismert szervízektől is), de elment a $$kedvem$$ a művelettől - jellemzően 350-450e Ft közötti árakat adtak csak az olajfogyasztás rendbetételére. Aztán vettem egy nagy levegőt, és elmentem egy elismertnek mondott (itt még nem találkoztam vele) Pest megyei általános szerelőhöz.
Ma hoztam el a kocsit.
-Szelepszár-szimmering, gyűrűzés, hajtókarcsapágy (preventív jelleggel)csere (eredeti alkatrészekkel)
-Hengerfej síkolás, kipufogó-szelep szelepvezető csere (elkopott - eredeti alkatrész)
-Kupplung-csere (LUK)
-Vezérműlánc-csere
-Hátsó fékbetét, fékpofa csere, fékolaj csere
Ennek az ellenértéke 310.000 Ft volt
Egyelőre nagyon happy vagyok - a motor jócskán halkabb lett, a kupplungot még szokni kell (muszáj lesz, ha nem akarom lakatoltatni a taposólemezt hamarosan
), de olajfogyasztásról, ilyesmiről még persze nem tudok mit mondani.
Hengert fúrni nem kellett, állítólag nagyon pöpec a motor állapota. A dugattyú olajfuratait is felfúrták nagyobbra, így gondolom a következő 300.000 km-re jó vagyok...
Nagyon sokat gondolkodtam megcsináltassam-e a műtétet, mert felmerült hogy lecseréljem az autót szimplán a korából adódóan - de miután realizáltam hogy egyszerűen nem tudnék helyette mit venni (és nem a pénz volt a szűk keresztmetszet) - úgy voltam hogy 5 év nyugalmat megér nekem a ráfordítás. Sokat nem megyünk vele (évente 8-9e km) mondjuk... Aztán amikor nagykorú lesz, akkor valószínűleg mégiscsak könnyes búcsút kell ejtenünk..