Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2858029 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #135 Dátum: 2005.08.25 09:25:03 »
Idézetet írta: "Dragon79"
Idézetet írta: "Blasius78"

Ellenben pedánsan márkaszervízbe hordták Nagykanizsára, ahol iszonyúan nem törödtek szegénnyel, az olaj, amit lecseréltettem benne, elvileg 15 ezret futott, viszont olyan volt mint egy fekete  méz, a légszűrő, meg mint a porszívó porzsákja:( A friss olaj meg annyira koszos lett rögtön, hogy a szerelőm szerint jól elhanyagolták előtte a kocsit és van még kosz a motorban. (ennyit a szervízkönyves autókról)

Így ki tudja, hogy ebben a bánásmódban megtett 61 ezer km mennyit ártott neki.


Jéééézuusom!!!! A kanizsai harakiri márkakreskedésbe!  :shock: Na nekem ott adták meg a kegyelem döfést a kocsimnak.
Javaslom, hogy keres egy jó szervizt, és nézesd át kocsit. Szegény autó...  :alright:
Amúgy nekem iskezdetben ugyan ilyen volt a kocsim. Elvittem hozzájuk olajcsrére - én hülye! - aztán furcsán néztem, hogy ugyan olyan rektek fekete lett az olaj 1 hétre rá (bár ott más gond is volt). Mindegy. A csúcs náluk a hütöviz misszió volt. Elötte meg a kerékcspágy...

Eddig úgy voltam vele, hogy biztos csak engem veretek át, és húznak le, de ezek szerint nem én vagyok az elsö áldozat  :x . És sajnos az utolsó se.


Hát igen, kicsi a világ:), hogy mindkettőnk kocsiját Nagykanizsán szervizelték.

Le tudnád írni, hogy a kocsidnak 100.000 km után milyen alkatrészeit kellett cserélni? (vagy az előző tulaj mit cserélt benne?)

Tehát, a kuplung, a lengéscsillapítók, kerékcsapágyak stb. eredetiek még?

A kipufogót kb. mikor kell cseréltetni?

Szeretném kb.-ra kalkulálni, hogy az elkövetkező 20-40 ezer km alatt mennyit kell(ene) a kocsimra költenem. (vezérműszíjcsere, gyertyák, fékbetét+tárcsa, benzinszűrő már megvolt)

Dragon79

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #136 Dátum: 2005.08.25 13:40:19 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Hát igen, kicsi a világ:), hogy mindkettőnk kocsiját Nagykanizsán szervizelték.

Le tudnád írni, hogy a kocsidnak 100.000 km után milyen alkatrészeit kellett cserélni? (vagy az előző tulaj mit cserélt benne?)

Tehát, a kuplung, a lengéscsillapítók, kerékcsapágyak stb. eredetiek még?

A kipufogót kb. mikor kell cseréltetni?

Szeretném kb.-ra kalkulálni, hogy az elkövetkező 20-40 ezer km alatt mennyit kell(ene) a kocsimra költenem. (vezérműszíjcsere, gyertyák, fékbetét+tárcsa, benzinszűrő már megvolt)


Azt tudom leirni, én mit cseréltettem benne. A kocsi 130 ezer elötti történetét homáj fedi, és már úgy vagyok vele, jobb ha meg sem tudom. :) A kocsi - köszönhetöen, hogy találtam egy jó szervizt - most kitünö állapotban van. Nem rég vizsgázott minden gond nélkül. Csendes, dinamikus... stb... majd találkozón megnézitek!  :wink:

Tehát:
Megvétel után vezérmüszij csere volt görgövel együtt.
Rázott a kormány. Cseréltettek elsö féket kompletten.
Megint rázott. Rájöttek, hogy gömcsukló, és kerékcspágy. Csere.
Elfort a hütöviz. Termoszát csere - mint késöbb kiderült, teljesen jó volt elötte is, csak bepaliztak vele.
2 hétre rá megint elfort. Kicseréltek egy szoritó gyürüt 500 forintért :!: , mert hogy ott csöpogött a viz.
Ekkor hagytom ott a kanizsai márkaszervizt egy középsö új lobogtatásával.
2 hétre rá hengerfejes lett az autó. Mint kiderült ez volt a vizfelforrás oka.
Ezután következett egy hosszú és sötét korszak, melyet már itt leirtam. A vége motorblokk csere, és full motor generál.

Ezenkivül olajcsere rendszeresen 10-12 ezreknként. 2X volt légszürö csere. Vételkor meg most egy hónapja. Tehát 1 év/30000Km után.

Ennyi, de az én esetm extrém volt ami a vizet, és a motort illeti.  :(  

Készülök lekileg a lengéscsilapitókra /jövö év eleje talán?/, meg a követekzö oljacserénél a váltó olajat is le akarom cserélni.

Kipufogó? ... hümm... amig zöldkártya van rá, meg nem lyukas addig had mennyen! :)
126.] volt valamikor, de kilépett a klubból, mert 1 év után se tudták elküldeni a toyotás apróságokat, pedig többször is kérte szépen,  most meg tagdíjat követelenek tölle.

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #137 Dátum: 2005.08.25 13:50:34 »
Idézetet írta: "Dragon79"
Idézetet írta: "Blasius78"
Hát igen, kicsi a világ:), hogy mindkettőnk kocsiját Nagykanizsán szervizelték.

Le tudnád írni, hogy a kocsidnak 100.000 km után milyen alkatrészeit kellett cserélni? (vagy az előző tulaj mit cserélt benne?)

Tehát, a kuplung, a lengéscsillapítók, kerékcsapágyak stb. eredetiek még?

A kipufogót kb. mikor kell cseréltetni?

Szeretném kb.-ra kalkulálni, hogy az elkövetkező 20-40 ezer km alatt mennyit kell(ene) a kocsimra költenem. (vezérműszíjcsere, gyertyák, fékbetét+tárcsa, benzinszűrő már megvolt)


Azt tudom leirni, én mit cseréltettem benne. A kocsi 130 ezer elötti történetét homáj fedi, és már úgy vagyok vele, jobb ha meg sem tudom. :) A kocsi - köszönhetöen, hogy találtam egy jó szervizt - most kitünö állapotban van. Nem rég vizsgázott minden gond nélkül. Csendes, dinamikus... stb... majd találkozón megnézitek!  :wink:

Tehát:
Megvétel után vezérmüszij csere volt görgövel együtt.
Rázott a kormány. Cseréltettek elsö féket kompletten.
Megint rázott. Rájöttek, hogy gömcsukló, és kerékcspágy. Csere.
Elfort a hütöviz. Termoszát csere - mint késöbb kiderült, teljesen jó volt elötte is, csak bepaliztak vele.
2 hétre rá megint elfort. Kicseréltek egy szoritó gyürüt 500 forintért :!: , mert hogy ott csöpogött a viz.
Ekkor hagytom ott a kanizsai márkaszervizt egy középsö új lobogtatásával.
2 hétre rá hengerfejes lett az autó. Mint kiderült ez volt a vizfelforrás oka.
Ezután következett egy hosszú és sötét korszak, melyet már itt leirtam. A vége motorblokk csere, és full motor generál.

Ezenkivül olajcsere rendszeresen 10-12 ezreknként. 2X volt légszürö csere. Vételkor meg most egy hónapja. Tehát 1 év/30000Km után.

Ennyi, de az én esetm extrém volt ami a vizet, és a motort illeti.  :(  

Készülök lekileg a lengéscsilapitókra /jövö év eleje talán?/, meg a követekzö oljacserénél a váltó olajat is le akarom cserélni.

Kipufogó? ... hümm... amig zöldkártya van rá, meg nem lyukas addig had mennyen! :)


Köszi a választ. Akkor tulképp nekem a 82 ezertől 120 ezerig terjedő időszakban (ez kb. 2 év nálam) elvileg nem kell nagyobb ráköltéssel számolnom. Ez azért megnyugtat, mert így annyira nem lesz sok a 3 évre/60 ezer km-re leosztott "ráköltés" a kocsimra. (legalábbis nem lesz több, mint egy új autó  cascója ennyi idő alatt.)

Dragon79

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #138 Dátum: 2005.08.25 14:17:14 »
Idézetet írta: "Blasius78"

Köszi a választ. Akkor tulképp nekem a 82 ezertől 120 ezerig terjedő időszakban (ez kb. 2 év nálam) elvileg nem kell nagyobb ráköltéssel számolnom. Ez azért megnyugtat, mert így annyira nem lesz sok a 3 évre/60 ezer km-re leosztott "ráköltés" a kocsimra. (legalábbis nem lesz több, mint egy új autó  cascója ennyi idő alatt.)


Használd rendeltetésszerüen a gépjármüvet, és nem lehet baja. De ez mindenre igaz. Na meg kell egy jó szerviz, csak az ritkaság. Kérdez körbe a széles haveri és ismerös kört. Ki mit javasol. Aztán mérd fel a tepet.
126.] volt valamikor, de kilépett a klubból, mert 1 év után se tudták elküldeni a toyotás apróságokat, pedig többször is kérte szépen,  most meg tagdíjat követelenek tölle.

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #139 Dátum: 2005.08.25 14:21:42 »
Idézetet írta: "Dragon79"
Idézetet írta: "Blasius78"

Köszi a választ. Akkor tulképp nekem a 82 ezertől 120 ezerig terjedő időszakban (ez kb. 2 év nálam) elvileg nem kell nagyobb ráköltéssel számolnom. Ez azért megnyugtat, mert így annyira nem lesz sok a 3 évre/60 ezer km-re leosztott "ráköltés" a kocsimra. (legalábbis nem lesz több, mint egy új autó  cascója ennyi idő alatt.)


Használd rendeltetésszerüen a gépjármüvet, és nem lehet baja. De ez mindenre igaz. Na meg kell egy jó szerviz, csak az ritkaság. Kérdez körbe a széles haveri és ismerös kört. Ki mit javasol. Aztán mérd fel a tepet.


A haverjaimnak relatív új (1-2 éves) autójuk van (Superb, Corsa, Astra), ők márkaszervízbe hordják, kis műhelyeket mindíg tőlem kérdeznek:)

Nekem van pár címem ahol már voltam valamelyik autómmal vagy a szüleimével, általában jók a tapasztalataim, ha én mondom meg, hogy mit cseréljenek és viszek alkatrészt. Ilyenkor ezeket korrektül beteszik.

A lehúzást azzal próbálják meg, hogy olyan kopó alkatrészek kicserélésére akarnak rávenni, amelyek cseréje még annyira nem időszerű.

pkq

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: 1.6 EFI fordulatszámszabályozás
« Válasz #140 Dátum: 2005.09.03 12:37:36 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "pkq"
Üdv mindenkinek !

Még mindig szívesen vennék egy két ötletet a már említett fordulatszabályozási gondommal kapcsolatban. A legutóbbi szerviz alkalmával azt derítette ki az egyik szerelő, hogy túl nagy a nyomatékigénye a klímának ami miatt az elektronika nem tudja visszaemelni a fordulatszámot. Néztem nagyot :shock: . Ez lehetséges ?

Köszi előre is

üdv
PK


A motor egy ékszíjon át forgatja a klímakompresszor ékszíjtárcsáját . Amennyiben ez (azaz maga a kompresszor) valamiért a kelleténél nehezebben jár , akkor talán ésszerű lehet a fenti diagnózis - de akkor talán kéne lennie más hibajelenségnek is (pl. hang) , bár nem feltétlenül . Egyébként minden rendben van a klímával , megfelelően fűt , fel van töltve rendesen stb ?

Én m.esetre valószínűbbnek tartom , hogy valamiért nem látja el a feladatát az az elektronika , amelynek feladata lenne a fordulatszám megemelése .

Mekkora egyébként a rendes (nem klímás) alapjáratod ? Ha nem túl magas , akkor esetleg meg lehetne kicsit emelni , és utána megnézni , hogy így mennyivel esik vissza a klíma bekapcsolása után . Ha az a fordulatszám is megemelkedik (teszem azt , 700-750-re) úgy , hogy az alapjáratot ne kelljen ehhez ész nélkül megemelni (mondjuk , max 900-ig) , akkor talán lehetne ez is egy -legalábbis áthidaló- megoldás .


Heló !

Először is köszönöm a törődést a problémámmal.
Eddigi  tapasztalatok :
- A klíma nem tudom mennyire nehezen jár mert nem tudom mi a normális. Kézzel elhajtható ha leveszem a szíjat?
- A fordulatszám emelésével oldotta meg a problémnát részlegesen az egyik szakszerviz is de őszintén bosszant az 1300 körüli folyamatos fordulatszám azért hogy ha bekapcsolom a klímát akkor valahol 800 körül legyen. Továbbá ha magasabb fordulatszámról zuhan vissza akkor hiába a megemelt alap, lefullad.
- különösebb zaja nincs a klímának
- nem tudom hogy kellene működnie a fordulatszámszabályozásnak de megnéztem egy másik 1.6 corollát ( van  a városban ) és nem ugyanolyan az az alkatrész amelyik a fordulatszámszabályozást végezné. Ahova a gázbovden beérkezik az enyémen csak egy tengely van amit a bovden huzkod a másikon pedig 2, a második arról van mozgatva amit a gázbovden huzogat. Ez nem tudom mit jelent, ha értesz hozzá nagyon szivesen venném  a magyarázatot, egyébkénet műszaki ember vagyok csak valahogy az autók kiestek a látókörből eddig.
- további érdekesség hogy van egy vákumcső ami az előbb leírt alkatrészből indul és az injektorok mögötti blokkba megy, ha azt direkt rácsatlakoztatom akkor az alapjárati fordulatszám kb 3000 lesz folyamatosan. Most úgy van bekötve hogy valaki belegányolt egy T csatlakozót és némi folytást hogy tudjon egy kis fars levegőt szívni és így müködik. De gyanítom ezeknek a dolgoknak erősen köze van a fordulatszámszabályozási problémámnak.
- másik szerviz azt mondta megmérték az elektromos szelep jelét és ez elektronika terhelésfüggően adja neki a jelet, de nem szedték szét mert az sok óra így nem tudják hogy beavatkozik-e. Egyébként ezt a blokkot csak egyben lehet kapni kb 50000 bontva. Nem tudom kell-e egyáltalán.

Dióhéjban ennyi.
Ha lenne esetleg segítő ötleted nagyon megköszönöm illetve tudnék a témához sok képet is  küldeni ha valami nem érthető.

Köszi a segítséget
PK

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #141 Dátum: 2005.09.03 17:20:41 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Az olajfogyasztás engem még nem aggaszt, az viszont meglepett, hogy szerintük ebbe a motorba "túl vékony" az 5W40 és a 10W40-es olaj, ők 15W40-es Castrolt ajánlottak, hogy szerintük abból nem fog enni a kocsi. Végül 10 W40-est vittem nekik, kíváncsi vagyok ebből eszik-e majd.


Uramatyám , micsoda beszűkült , vaskalapos baromság  :evil: !!!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #142 Dátum: 2005.09.03 17:35:31 »
Idézetet írta: "music"
A lengéscsillapítóra akkor gyanakodj, ha belengeted a kocsit (rugóztatva), és az elengedés után 1-nél többet rugózik.


A lengetős módszer gyakorlatilag csak a full döglött teló kiszúrására jó - ráadásul kell némi tapasztalat , hogy helyesen csinálja az ember (nem mindegy mennyire nyomod le , és nem mindegy , hogyan értelmezed utána , amit látsz) . Ráadásul a teló tönkremehet úgy is , hogy nem megpuhul , hanem irreálisan felkeményedik , elkezd szorulni . Ez utóbbi épp hogy nem fog lengeni , ha lenyomod a kocsi sarkát .

Summa summarum : rá kell szánni azt a két-három ezrest , és elvinni mérőpadra .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: 1.6 EFI fordulatszámszabályozás
« Válasz #143 Dátum: 2005.09.03 19:39:52 »
Idézetet írta: "pkq"
- további érdekesség hogy van egy vákumcső ami az előbb leírt alkatrészből indul és az injektorok mögötti blokkba megy, ha azt direkt rácsatlakoztatom akkor az alapjárati fordulatszám kb 3000 lesz folyamatosan. Most úgy van bekötve hogy valaki belegányolt egy T csatlakozót és némi folytást hogy tudjon egy kis fars levegőt szívni és így müködik. De gyanítom ezeknek a dolgoknak erősen köze van a fordulatszámszabályozási problémámnak.


És majdnem biztosan jól is gondolod ! Ha ilyen kókányolás van a keverékképző rendszerben , akkor nincs mit csodálkozni azon , hogy nem működik rendesen . Szóval ezen a tájékon kéne keresgélni .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #144 Dátum: 2005.09.03 19:44:54 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Le tudnád írni, hogy a kocsidnak 100.000 km után milyen alkatrészeit kellett cserélni? (vagy az előző tulaj mit cserélt benne?)

Tehát, a kuplung, a lengéscsillapítók, kerékcsapágyak stb. eredetiek még?

A kipufogót kb. mikor kell cseréltetni?

Szeretném kb.-ra kalkulálni, hogy az elkövetkező 20-40 ezer km alatt mennyit kell(ene) a kocsimra költenem. (vezérműszíjcsere, gyertyák, fékbetét+tárcsa, benzinszűrő már megvolt)


A felsorolt dolgok mindegyikét állapot szerint , és nem fix időpontokban kell cserélni . Épp ezért nehéz/lehetetlen is előre megjósolni , hogy mennyit fognak tartani , mert ez számos tényezőtől függ . Egyébként bírhatják ezek a cuccok jóval tovább is , mint 100 ezer - a 147 ezerrel megvett , most 297 ezernél tartó Camrymben pl. még nem kellett kuplungot és kerékcsapágyat cserélnem , az első teleszkópok a gyáriak , a hátsók is 285 ezret bírtak .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #145 Dátum: 2005.09.03 19:57:05 »
Ma véglegesítettem a vonóhorog csatlakozó bekötését. A szakbarbárok által elkövetett borzadályt azonnal megszüntettem ahogy a kocsit megvettem, és idéjglenesen bekötöttem én, az ISO standard szerint, rendes jelkábellel. A héten lepróbáltuk egy utánfutóval, és ma szépen, minden szálat külön-külön megforrasztottam, zsugorcsővel szigeteltem, és a hézagokat, ahol a kábel jön-megy át a kasznin beszilikonoztam (a barmok késsel átszúrták a szigetelő gumit)

Ugyanakkor hátulra előkészítettem a rendszert hangszórók beszereléséhez. Ez annak idején opció lehetett, de itt nem lett megrendelve, ezért a belső borításon két betét volt, amik sikeres eltávolítása után lehetővé teszik a hangszórók beépítését. Nem könnyű, mert egy-egy borítást belűlről kitámasztó vas elemből is ki kellet faricskálni egy darabot, hogy a hangszóró mágnese elférjen. Tudniillik ha hangszórós extra meglett volna, ez az elem is más lett volna, abba lett volna beépítve.
A következő héten lesz a hangszórók effektív felfogatása, miután egy extra kis aluminium lapocska elkészül számukra, meg egy jó kis védőrács a betét helyére. Szerencsére a kábelezés már gyárilag megvan, a csatlakozást is átrendeztem, hogy kompatibilis legyen az új hangszóróéval.

Dragon79

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #146 Dátum: 2005.09.05 14:45:07 »
Idézetet írta: "robi"

Ugyanakkor hátulra előkészítettem a rendszert hangszórók beszereléséhez. Ez annak idején opció lehetett, de itt nem lett megrendelve, ezért a belső borításon két betét volt, amik sikeres eltávolítása után lehetővé teszik a hangszórók beépítését.


Ooo... hátulra én is tettem két hangszórót. Nekem is ott figyeltek a gyári kábelek. Örvedeztem is vala. Két ovál MNC DevilX /piros mebránnal - ha már piros kocsi ;)/ tolja a hanghullámot. Nekem amúgy pont befért, és mivel ilyen - jaj, hogy mondják? - compressed magnet? Szal ilyen kicsi mágnessel van, igy nem foglal helyet. Böven maradt hely csomagoknak is :D ... Lényeg hogy jól szól... nekem jó.
Amúgy semmi extra. Csak fejegység, meg a 4 hangszóró. Az elsö kettö sem gyári már, mert azok kirohadtak  :? Ez volt ez elsö, amit cseréltem a kocsiba vétel után :)
126.] volt valamikor, de kilépett a klubból, mert 1 év után se tudták elküldeni a toyotás apróságokat, pedig többször is kérte szépen,  most meg tagdíjat követelenek tölle.

Les0130

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 354
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #147 Dátum: 2005.09.06 15:52:24 »
Sziasztok!
Szerintetek E12-es Corollában lévő gyári 6-os CD-tár jó lehet az új C Versóba?
Les

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #148 Dátum: 2005.09.06 18:28:52 »
Idézetet írta: "Dragon79"
Idézetet írta: "robi"

Ugyanakkor hátulra előkészítettem a rendszert hangszórók beszereléséhez. Ez annak idején opció lehetett, de itt nem lett megrendelve, ezért a belső borításon két betét volt, amik sikeres eltávolítása után lehetővé teszik a hangszórók beépítését.


Ooo... hátulra én is tettem két hangszórót. Nekem is ott figyeltek a gyári kábelek. Örvedeztem is vala. Két ovál MNC DevilX /piros mebránnal - ha már piros kocsi ;)/ tolja a hanghullámot. Nekem amúgy pont befért, és mivel ilyen - jaj, hogy mondják? - compressed magnet? Szal ilyen kicsi mágnessel van, igy nem foglal helyet. Böven maradt hely csomagoknak is :D ... Lényeg hogy jól szól... nekem jó.
Amúgy semmi extra. Csak fejegység, meg a 4 hangszóró. Az elsö kettö sem gyári már, mert azok kirohadtak  :? Ez volt ez elsö, amit cseréltem a kocsiba vétel után :)

A gyári helyre tetted őket? Egyébként más a szitu, mert nálam 5 ajtós kaszni van.
Most készülők az ajtókban lévőket lecserélni.

pkq

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: 1.6 EFI fordulatszámszabályozás
« Válasz #149 Dátum: 2005.09.07 23:14:17 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "pkq"
- további érdekesség hogy van egy vákumcső ami az előbb leírt alkatrészből indul és az injektorok mögötti blokkba megy, ha azt direkt rácsatlakoztatom akkor az alapjárati fordulatszám kb 3000 lesz folyamatosan. Most úgy van bekötve hogy valaki belegányolt egy T csatlakozót és némi folytást hogy tudjon egy kis fars levegőt szívni és így müködik. De gyanítom ezeknek a dolgoknak erősen köze van a fordulatszámszabályozási problémámnak.


És majdnem biztosan jól is gondolod ! Ha ilyen kókányolás van a keverékképző rendszerben , akkor nincs mit csodálkozni azon , hogy nem működik rendesen . Szóval ezen a tájékon kéne keresgélni .


Hali!

Köszi a megerősítést, csak az a baj, hogy elvittem már néhány székesfehérváron jó nevú, esetleg hozzáértő szervizbe és minden alkalommal 8-15 huf közötti összeget gombolnak le rólam a szokásos, átnéztük, megemeltük, meghúztuk... stb dumával csak azt senki nem mondja hogy megcsináltuk vagy megaláltuk a probléma gyökerét.
Mindegy. Kösz a törődést, majd még próbálok okosodni és egy jobb szerelőt találni.