Hali, lenne pár kérdés, ami felmerült a kocsim szervízelése után:
- 10.000 km alatt megevett kb. 1 liter olajat (10W40-est). Erre a szerelőm (kis műhelyben) közölte, hogy a 4EFE motor szerinte egy "beteg konstrukció", ami idővel elkezdi enni az olajat, ami annyira megnő majd, hogy gyűrűztetnem kell 150.000-ért. (jelenleg 82ezer km van a kocsiban) Szerinte adjam el, mert később 1000 km-enként fog 1 liter olajat enni.
Van valakinek tapasztalata a 4EFE motor olajevési hajlamáról?
- megrángatták a kocsim, szerintük a lengéscsillapítóim elég rosszak (rátehénkedett a fickó a kocsi hátára, megemelkedett erre a kocsim eleje, szerintük ez rossz jel). Ez lehetséges, hogy 82 ezer km alatt elkopjanak a lengéscsillapítók?
Kicsit el vagyok kenődve, mert idén ráköltöttem kopó alkatrész-cserére majdnem 120.000 Ft-ot, erre kiderül, hogy rá kéne mégegyszer ennyit költenem lengéscsillapítóra:( Őszíntén szólva meglep ez, mert a kocsim garantált 61.000 km-el vettem, nem gondoltam volna, hogy egy Toyotánál ennyit kell rákölteni 21.000 km alatt ilyen kevés futásteljesítménynél.
Már azért is bűzlik a dolog valamitől, mert a gyári első lengéssillapítók ~27000-30000 Ft körül vannak /darab. Ez 7500 Ft órabérrel nehezen jut oda, hogy 120000 legyen. Nálam is aktuális lenne saját megérzésem szerint, bár még nem mértük mi se padon. Az árakat a Toyota Super mondta. Egyébként megérdeklődtem, pl. a UNIX-nál, az utángyártott lengéscsillapító 1000 Ft-al olcsbb, mint az eredeti a Superéknél, ez a '96 Corollámra vonatkozik.
A kis szerelőd pedig erősen felelőtlen emberke, ilyen kijelentésekkel. Az Olajok és Adalékok topikban pont most volt pár hozzászólás a 4E-FE és az olajokról. Nincs okod aggódalomra.
Hali, nekem is ilyen árakat mondtak a telókra. 20 ezer a hátsó utángyártott/db, 25 az első. És 8 ezer telónként a beszerelés. Így jött ki a kb. 120.000 a 4 lengéscsillapítóra.
Igazából azért nem értem a szerelőm, mert ő csinálta a vezérműszíj, a fékbetét+tárcsacserét, gyertya és folyadékcseréket is, és tök lelkiismeretesen megmutogatta a kiszedett alkatrészeket, szépen beszerelte amiket vittem, és a munkadíja nem is volt vészes. Ráadásul más autóinkat is javíttatom ott, de a tegnapi megjegyzés tényleg lehúzásszagúnak tűnt. Bár valószínűleg tényleg nem túl fényesek a lengéscsillapítóim, de remélem még vagy 30 ezret kibírnak.
Az olajfogyasztás engem még nem aggaszt, az viszont meglepett, hogy szerintük ebbe a motorba "túl vékony" az 5W40 és a 10W40-es olaj, ők 15W40-es Castrolt ajánlottak, hogy szerintük abból nem fog enni a kocsi. Végül 10 W40-est vittem nekik, kíváncsi vagyok ebből eszik-e majd.