Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2858134 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #120 Dátum: 2005.08.23 20:02:14 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Hali, lenne pár kérdés, ami felmerült a kocsim szervízelése után:

- 10.000 km alatt megevett kb. 1 liter olajat (10W40-est). Erre a szerelőm (kis műhelyben) közölte, hogy a 4EFE motor szerinte egy "beteg konstrukció", ami idővel elkezdi enni az olajat, ami annyira megnő majd, hogy gyűrűztetnem kell 150.000-ért. (jelenleg 82ezer km van a kocsiban) Szerinte adjam el, mert később 1000 km-enként fog 1 liter olajat enni.
Van valakinek tapasztalata a 4EFE motor olajevési hajlamáról?

- megrángatták a kocsim, szerintük a lengéscsillapítóim elég rosszak (rátehénkedett a fickó a kocsi hátára, megemelkedett erre a kocsim eleje, szerintük ez rossz jel). Ez lehetséges, hogy 82 ezer km alatt elkopjanak a lengéscsillapítók?

Kicsit el vagyok kenődve, mert idén ráköltöttem kopó alkatrész-cserére majdnem 120.000 Ft-ot, erre kiderül, hogy rá kéne mégegyszer ennyit költenem lengéscsillapítóra:( Őszíntén szólva meglep ez, mert a kocsim garantált 61.000 km-el vettem, nem gondoltam volna, hogy egy Toyotánál ennyit kell rákölteni 21.000 km alatt ilyen kevés futásteljesítménynél.


1.) Válts szerelőt
2.) Lengécsillapító mérőpadon mérendő
3.) Olajcserekor motröblítővel mosasd át ( régi olajba beleönti, 15 perc alapjárat, leereszt, friss olajat beletölt) -ha tól sok a lerakódás a gyűrűkön, akkor könnyen ehet különösebb kopás nélkül is!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #121 Dátum: 2005.08.23 21:22:53 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Hali, lenne pár kérdés, ami felmerült a kocsim szervízelése után:

- 10.000 km alatt megevett kb. 1 liter olajat (10W40-est). Erre a szerelőm (kis műhelyben) közölte, hogy a 4EFE motor szerinte egy "beteg konstrukció", ami idővel elkezdi enni az olajat, ami annyira megnő majd, hogy gyűrűztetnem kell 150.000-ért. (jelenleg 82ezer km van a kocsiban) Szerinte adjam el, mert később 1000 km-enként fog 1 liter olajat enni.
Van valakinek tapasztalata a 4EFE motor olajevési hajlamáról?



- megrángatták a kocsim, szerintük a lengéscsillapítóim elég rosszak (rátehénkedett a fickó a kocsi hátára, megemelkedett erre a kocsim eleje, szerintük ez rossz jel). Ez lehetséges, hogy 82 ezer km alatt elkopjanak a lengéscsillapítók?

Kicsit el vagyok kenődve, mert idén ráköltöttem kopó alkatrész-cserére majdnem 120.000 Ft-ot, erre kiderül, hogy rá kéne mégegyszer ennyit költenem lengéscsillapítóra:( Őszíntén szólva meglep ez, mert a kocsim garantált 61.000 km-el vettem, nem gondoltam volna, hogy egy Toyotánál ennyit kell rákölteni 21.000 km alatt ilyen kevés futásteljesítménynél.


OLvasva a sorokat eszembe jutott az első szerelőm mondása miután lehúzta az új kocsit a tulaj elött: Hát igen igen de ha eladod tudok rá egy tuti vevőt 100ezerért. :D
Ők nem mondtak esetleg hasonlót?

A lengéscsillapító egy érdekes dolog vétel után cseréltük a két hátsót ahhoz képest a két első rohadt könnyen jár. Gondoltam hogy esetleg a vizsgán gond lesz vele ehhez képest jobb adatokat produkált mint a két hátsó.

Nagyon kevés olyan autó van amelyik nem eszik meg 10000km alatt 1liter olajat.

Én mondjuk ide biztos nem mennék mégegyszer mert gyanús hogy volt valami hátsó szándéka. Esetleg nagyon rá volt izgulva egy motorfelújításra vagy az egyik haverjának nagyon tetszik a tipus..................
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #122 Dátum: 2005.08.24 07:41:19 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Hali, lenne pár kérdés, ami felmerült a kocsim szervízelése után:

- 10.000 km alatt megevett kb. 1 liter olajat (10W40-est). Erre a szerelőm (kis műhelyben) közölte, hogy a 4EFE motor szerinte egy "beteg konstrukció", ami idővel elkezdi enni az olajat, ami annyira megnő majd, hogy gyűrűztetnem kell 150.000-ért. (jelenleg 82ezer km van a kocsiban) Szerinte adjam el, mert később 1000 km-enként fog 1 liter olajat enni.
Van valakinek tapasztalata a 4EFE motor olajevési hajlamáról?

- megrángatták a kocsim, szerintük a lengéscsillapítóim elég rosszak (rátehénkedett a fickó a kocsi hátára, megemelkedett erre a kocsim eleje, szerintük ez rossz jel). Ez lehetséges, hogy 82 ezer km alatt elkopjanak a lengéscsillapítók?

Kicsit el vagyok kenődve, mert idén ráköltöttem kopó alkatrész-cserére majdnem 120.000 Ft-ot, erre kiderül, hogy rá kéne mégegyszer ennyit költenem lengéscsillapítóra:( Őszíntén szólva meglep ez, mert a kocsim garantált 61.000 km-el vettem, nem gondoltam volna, hogy egy Toyotánál ennyit kell rákölteni 21.000 km alatt ilyen kevés futásteljesítménynél.

Már azért is bűzlik a dolog valamitől, mert a gyári első lengéssillapítók ~27000-30000 Ft körül vannak /darab. Ez 7500 Ft órabérrel nehezen jut oda, hogy 120000 legyen. Nálam is aktuális lenne saját megérzésem szerint, bár még nem mértük mi se padon. Az árakat a Toyota Super mondta. Egyébként megérdeklődtem, pl. a UNIX-nál, az utángyártott lengéscsillapító 1000 Ft-al olcsbb, mint az eredeti a Superéknél, ez a '96 Corollámra vonatkozik.

A kis szerelőd pedig erősen felelőtlen emberke, ilyen kijelentésekkel. Az Olajok és Adalékok topikban pont most volt pár hozzászólás a 4E-FE és az olajokról. Nincs okod aggódalomra.

Dragon79

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #123 Dátum: 2005.08.24 08:17:45 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Hali, lenne pár kérdés, ami felmerült a kocsim szervízelése után.


Csak egy nevet és cimet kérünk, hogy tudjuk hova nem szbad menni!  :)

Amúgy én eltörtem volna a lábát, ha ráül a kocsimra! Szóval a lényeg, vissza ne menj! Ezek barmok!

Tényleg, ha már lesz benzinkút adabázis, akkor ne legyen szerviz fekete, és fehér lista?  Szerintem praktikus lenne... 8)
126.] volt valamikor, de kilépett a klubból, mert 1 év után se tudták elküldeni a toyotás apróságokat, pedig többször is kérte szépen,  most meg tagdíjat követelenek tölle.

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #124 Dátum: 2005.08.24 08:39:44 »
Idézetet írta: "Dragon79"
Tényleg, ha már lesz benzinkút adabázis, akkor ne legyen szerviz fekete, és fehér lista?  Szerintem praktikus lenne... 8)

Erre van a "Márkakereskedők" topic. Ott legalább nem lehet név nélkül szitkozódni.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #125 Dátum: 2005.08.24 08:57:48 »
Idézetet írta: "robi"
Idézetet írta: "Blasius78"
Hali, lenne pár kérdés, ami felmerült a kocsim szervízelése után:

- 10.000 km alatt megevett kb. 1 liter olajat (10W40-est). Erre a szerelőm (kis műhelyben) közölte, hogy a 4EFE motor szerinte egy "beteg konstrukció", ami idővel elkezdi enni az olajat, ami annyira megnő majd, hogy gyűrűztetnem kell 150.000-ért. (jelenleg 82ezer km van a kocsiban) Szerinte adjam el, mert később 1000 km-enként fog 1 liter olajat enni.
Van valakinek tapasztalata a 4EFE motor olajevési hajlamáról?

- megrángatták a kocsim, szerintük a lengéscsillapítóim elég rosszak (rátehénkedett a fickó a kocsi hátára, megemelkedett erre a kocsim eleje, szerintük ez rossz jel). Ez lehetséges, hogy 82 ezer km alatt elkopjanak a lengéscsillapítók?

Kicsit el vagyok kenődve, mert idén ráköltöttem kopó alkatrész-cserére majdnem 120.000 Ft-ot, erre kiderül, hogy rá kéne mégegyszer ennyit költenem lengéscsillapítóra:( Őszíntén szólva meglep ez, mert a kocsim garantált 61.000 km-el vettem, nem gondoltam volna, hogy egy Toyotánál ennyit kell rákölteni 21.000 km alatt ilyen kevés futásteljesítménynél.

Már azért is bűzlik a dolog valamitől, mert a gyári első lengéssillapítók ~27000-30000 Ft körül vannak /darab. Ez 7500 Ft órabérrel nehezen jut oda, hogy 120000 legyen. Nálam is aktuális lenne saját megérzésem szerint, bár még nem mértük mi se padon. Az árakat a Toyota Super mondta. Egyébként megérdeklődtem, pl. a UNIX-nál, az utángyártott lengéscsillapító 1000 Ft-al olcsbb, mint az eredeti a Superéknél, ez a '96 Corollámra vonatkozik.

A kis szerelőd pedig erősen felelőtlen emberke, ilyen kijelentésekkel. Az Olajok és Adalékok topikban pont most volt pár hozzászólás a 4E-FE és az olajokról. Nincs okod aggódalomra.


Hali, nekem is ilyen árakat mondtak a telókra. 20 ezer a hátsó utángyártott/db, 25 az első. És 8 ezer telónként a beszerelés. Így jött ki a kb. 120.000 a 4 lengéscsillapítóra.

Igazából azért nem értem a szerelőm, mert ő csinálta a vezérműszíj, a fékbetét+tárcsacserét, gyertya és folyadékcseréket is, és tök lelkiismeretesen megmutogatta a kiszedett alkatrészeket, szépen beszerelte amiket vittem, és a munkadíja nem is volt vészes. Ráadásul más autóinkat is javíttatom ott, de a tegnapi megjegyzés tényleg lehúzásszagúnak tűnt. Bár valószínűleg tényleg nem túl fényesek a lengéscsillapítóim, de remélem még vagy 30 ezret kibírnak.


Az olajfogyasztás engem még nem aggaszt, az viszont meglepett, hogy szerintük ebbe a motorba "túl vékony" az 5W40 és a 10W40-es olaj, ők 15W40-es Castrolt ajánlottak, hogy szerintük abból nem fog enni a kocsi. Végül 10 W40-est vittem nekik, kíváncsi vagyok ebből eszik-e majd.

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #126 Dátum: 2005.08.24 09:17:44 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Az olajfogyasztás engem még nem aggaszt, az viszont meglepett, hogy szerintük ebbe a motorba "túl vékony" az 5W40 és a 10W40-es olaj, ők 15W40-es Castrolt ajánlottak, hogy szerintük abból nem fog enni a kocsi. Végül 10 W40-est vittem nekik, kíváncsi vagyok ebből eszik-e majd.

Nem feltétlen az alsó értéket kell növelni, hogy ne egye az olajat. A felső érték növelése praktikusabb. Mivel a felső érték a hőtűrő képességet mutatja. Az olajevésnek oka az is, hogy az olaj túlságosan felmelegszik és a dugattyúgyűrűknél lerakódik. Ha az olajad kevésbé melegszik fel, nincs akkora lerakódás és kevésbé fogja enni az olajat.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #127 Dátum: 2005.08.24 09:24:19 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Blasius78"
Az olajfogyasztás engem még nem aggaszt, az viszont meglepett, hogy szerintük ebbe a motorba "túl vékony" az 5W40 és a 10W40-es olaj, ők 15W40-es Castrolt ajánlottak, hogy szerintük abból nem fog enni a kocsi. Végül 10 W40-est vittem nekik, kíváncsi vagyok ebből eszik-e majd.

Nem feltétlen az alsó értéket kell növelni, hogy ne egye az olajat. A felső érték növelése praktikusabb. Mivel a felső érték a hőtűrő képességet mutatja. Az olajevésnek oka az is, hogy az olaj túlságosan felmelegszik és a dugattyúgyűrűknél lerakódik. Ha az olajad kevésbé melegszik fel, nincs akkora lerakódás és kevésbé fogja enni az olajat.

Így van! Az alsó érték a hideg viszkozitás tehát az ajánlott hogy az minnél alacsonyabb legyen, a felső a meleg, itt meg a motor kopása függvényében kell választani, mert ugye a motor csak indításkor hideg. Új autókba a W30 megy, én épp ezért a W40 a használtba tettem.

Egyébként tegnap gördült túl 130000-en!

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #128 Dátum: 2005.08.24 09:30:54 »
Idézetet írta: "robi"
Új autókba a W30 megy, én épp ezért a W40 a használtba tettem.

Egyetértek. Olajfogyasztásos kocsiba én RS 10W-60ast tennék, annak nagyon jó a hőtűrő képessége.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #129 Dátum: 2005.08.24 10:13:48 »
Köszi a tanácsokat. Ezek szerint a 10W40 csak nem olyan rossz bele. Legközelebb majd nézek még jobb olajat bele, bár mivel én 10 ezrenként cseréltetem 15 ezer helyett, így a 10 W40-est bírnia kéne a motornak "haláláig".

Dragon79

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #130 Dátum: 2005.08.24 10:36:18 »
Idézetet írta: "robi"
Egyébként tegnap gördült túl 130000-en!


 :D Hehely! Hát megy ez! Megy ez! ... Az enyém most nyomja a 167. ezret. Bár az fél évvel idösebb, mint a tiéd.
126.] volt valamikor, de kilépett a klubból, mert 1 év után se tudták elküldeni a toyotás apróságokat, pedig többször is kérte szépen,  most meg tagdíjat követelenek tölle.

Dragon79

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #131 Dátum: 2005.08.24 13:29:28 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Köszi a tanácsokat. Ezek szerint a 10W40 csak nem olyan rossz bele. Legközelebb majd nézek még jobb olajat bele, bár mivel én 10 ezrenként cseréltetem 15 ezer helyett, így a 10 W40-est bírnia kéne a motornak "haláláig".


Nekem most 10W40-es Castrol szintetikus van a járgányba. Semmi gond nincs vele. Ügye 4E FE motor dobog benne, igaz teljesen fel lett újjitva... de az egy másik történet, és semmi köze Blasius78 esetéhez.  :roll:
Cserélni meg 10 és 12 ezer között szoktam. Mikor, hogy van fizetés :D
126.] volt valamikor, de kilépett a klubból, mert 1 év után se tudták elküldeni a toyotás apróságokat, pedig többször is kérte szépen,  most meg tagdíjat követelenek tölle.

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #132 Dátum: 2005.08.24 15:48:48 »
Idézetet írta: "Dragon79"
Idézetet írta: "Blasius78"
Köszi a tanácsokat. Ezek szerint a 10W40 csak nem olyan rossz bele. Legközelebb majd nézek még jobb olajat bele, bár mivel én 10 ezrenként cseréltetem 15 ezer helyett, így a 10 W40-est bírnia kéne a motornak "haláláig".


Nekem most 10W40-es Castrol szintetikus van a járgányba. Semmi gond nincs vele. Ügye 4E FE motor dobog benne, igaz teljesen fel lett újjitva... de az egy másik történet, és semmi köze Blasius78 esetéhez.  :roll:
Cserélni meg 10 és 12 ezer között szoktam. Mikor, hogy van fizetés :D


Hát, az enyém elvileg megkímélt, garantáltan 61 ezer km-el vettem, cégautó volt, egy cégalvezetője használta, a céges autóknak pedig csak előre tekergetik az óráját, nem visszafelé :D

Ellenben pedánsan márkaszervízbe hordták Nagykanizsára, ahol iszonyúan nem törödtek szegénnyel, az olaj, amit lecseréltettem benne, elvileg 15 ezret futott, viszont olyan volt mint egy fekete  méz, a légszűrő, meg mint a porszívó porzsákja:( A friss olaj meg annyira koszos lett rögtön, hogy a szerelőm szerint jól elhanyagolták előtte a kocsit és van még kosz a motorban. (ennyit a szervízkönyves autókról)

Így ki tudja, hogy ebben a bánásmódban megtett 61 ezer km mennyit ártott neki.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #133 Dátum: 2005.08.24 23:51:39 »
Idézetet írta: "Blasius78"

- 10.000 km alatt megevett kb. 1 liter olajat (10W40-est). Erre a szerelőm (kis műhelyben) közölte, hogy a 4EFE motor szerinte egy "beteg konstrukció", ami idővel elkezdi enni az olajat, ami annyira megnő majd, hogy gyűrűztetnem kell 150.000-ért. (jelenleg 82ezer km van a kocsiban) Szerinte adjam el, mert később 1000 km-enként fog 1 liter olajat enni.
Van valakinek tapasztalata a 4EFE motor olajevési hajlamáról?
- megrángatták a kocsim, szerintük a lengéscsillapítóim elég rosszak (rátehénkedett a fickó a kocsi hátára, megemelkedett erre a kocsim eleje, szerintük ez rossz jel). Ez lehetséges, hogy 82 ezer km alatt elkopjanak a lengéscsillapítók?

Az olajfogyi egyáltalán nem sok, minden autógyártó 1000 km-enként ad meg 1 liter olajfogyasztást, mint elfogadható felső értéket. Ez pedig annak a 10x-e.
A lengéscsillapítóra akkor gyanakodj, ha belengeted a kocsit (rugóztatva), és az elengedés után 1-nél többet rugózik.
music     

Dragon79

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #134 Dátum: 2005.08.25 08:21:21 »
Idézetet írta: "Blasius78"

Ellenben pedánsan márkaszervízbe hordták Nagykanizsára, ahol iszonyúan nem törödtek szegénnyel, az olaj, amit lecseréltettem benne, elvileg 15 ezret futott, viszont olyan volt mint egy fekete  méz, a légszűrő, meg mint a porszívó porzsákja:( A friss olaj meg annyira koszos lett rögtön, hogy a szerelőm szerint jól elhanyagolták előtte a kocsit és van még kosz a motorban. (ennyit a szervízkönyves autókról)

Így ki tudja, hogy ebben a bánásmódban megtett 61 ezer km mennyit ártott neki.


Jéééézuusom!!!! A kanizsai harakiri márkakreskedésbe!  :shock: Na nekem ott adták meg a kegyelem döfést a kocsimnak.
Javaslom, hogy keres egy jó szervizt, és nézesd át kocsit. Szegény autó...  :alright:
Amúgy nekem iskezdetben ugyan ilyen volt a kocsim. Elvittem hozzájuk olajcsrére - én hülye! - aztán furcsán néztem, hogy ugyan olyan rektek fekete lett az olaj 1 hétre rá (bár ott más gond is volt). Mindegy. A csúcs náluk a hütöviz misszió volt. Elötte meg a kerékcspágy...

Eddig úgy voltam vele, hogy biztos csak engem veretek át, és húznak le, de ezek szerint nem én vagyok az elsö áldozat  :x . És sajnos az utolsó se.
126.] volt valamikor, de kilépett a klubból, mert 1 év után se tudták elküldeni a toyotás apróságokat, pedig többször is kérte szépen,  most meg tagdíjat követelenek tölle.