Na akkor leírom első kézből, hogy velem hogyan történt ez a GTK-s dolog, habár úgy emlékszem, hogy annak idején beszámoltam róla.
Szóval megtörtént a sorkocc, kihozták, hogy nem vagyok okozó. A Biztosító felmérte a kárt, megállípította a GTK-t. Itt van egy összeg, amit kifizet + a roncsérték. Az user dönthet, megtartja a roncsot, vagy átadja a Biztosító által meghatalmazott felvásárlónak. Itt van egy biztosító által minimum limitált összeg, amit mindenféleképpen megkap a károsult, függetlenül attól, hogy a roncskereskedő mennyit akar adni a roncsért. Jellemzően ez az ár alatta marad a biztosító roncsértékén.
No, én kértem, hogy utalják a kiszámolt kárösszeget, a koceit meg nem adtam el, hanem meghirdettem és jóáron értékesítettem törött állapotában. Vannak erre specializált vállalkozások, akik rárepülnek az ilyen kocsikra.
Namost a Suzukival nyilván más a helyzet, mert annyi van belőle, mint a fene, meg törött is van.
Én mégis ezt a metódust csinálnám, eladnám sk. a roncsot, hátha kell donornak valakinek. Az árazását, meg okosan kell belőni.