Szerző Téma: Total-Kárügy  (Megtekintve 31380 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Total-Kárügy
« Válasz #90 Dátum: 2009.04.15 12:28:12 »
Nem tudom, hogy jó témába írok-e, de leírom ide a ma reggeli sztorit.
................
Amúgy a mentősök, a rendőrök és az audist kivéve az összes autós korrektül viselkedett, mindenki maximálisan odatette magát.
Vigyázzatok magatokra, mert hamar meg van a baj!

A Vezetéstechnikai topicban lenne inkább a helye.
Nem semmi sztori, az ilyen mindig megviseli az embert.
A Ódisnak meg egyszer az őrangyala biztosan félrenéz....

Az utolsó mondatodat kétszer kellett elolvasnom, mert nagyon kétértelműre sikeredett.

Idézet
Amúgy a mentősök, a rendőrök (és) - az audist kivéve - az összes autós korrektül viselkedett, mindenki maximálisan odatette magát.

Gondolom, hogy ezt akartad. :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Total-Kárügy
« Válasz #91 Dátum: 2009.04.15 12:31:26 »
Nem tudom, hogy jó témába írok-e, de leírom ide a ma reggeli sztorit.
................
Amúgy a mentősök, a rendőrök és az audist kivéve az összes autós korrektül viselkedett, mindenki maximálisan odatette magát.
Vigyázzatok magatokra, mert hamar meg van a baj!

A Vezetéstechnikai topicban lenne inkább a helye.
Nem semmi sztori, az ilyen mindig megviseli az embert.
A Ódisnak meg egyszer az őrangyala biztosan félrenéz....

Az utolsó mondatodat kétszer kellett elolvasnom, mert nagyon kétértelműre sikeredett.

Idézet
Amúgy a mentősök, a rendőrök (és) - az audist kivéve - az összes autós korrektül viselkedett, mindenki maximálisan odatette magát.

Gondolom, hogy ezt akartad. :D
Ha tudjátok, akkor rakjátok át oda a hozzászólást. Nem tudtam, hogy hová kellene írnom ezt.

Én nem láttam kétértelműnek, de mondjuk én írtam, nekem egyértelmű...

Amúgy erre gondoltam, hogy mindenki rendes volt, kivéve ezt az egy kötsögöt.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Total-Kárügy
« Válasz #92 Dátum: 2009.04.15 12:35:55 »
Áttettem. Ott folytassuk.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Total-Kárügy
« Válasz #93 Dátum: 2009.10.09 17:49:35 »
Ötletes vállalkozás, és hasznos is! És nem is drága, illetve ha nem találnak semmit, nem kell fizetni!
Korrekt, jó! Találékony a magyar! :clap:

Ezt hol olvastad? Mert én csak olyat találtam, ha SEMMILYEN választ nem adnak, akkor járvissza a pénz!
Vagyis, ha elkallódik a kérelmed...

voltetorve.hu

Gondoltam utánanézek a kocsimnak.
Előtte gondoltam körbenézek - sehol nem hallottam visszajelzést a cégről, csak "bérfórumozókat".

Aztán elolvastam rendesen a honlapjukat, és majd' elröhögtem magam.

Ezek azt csinálják, hogy odamennek minden biztosítóhoz, és kérik a kocsi "kockázatelbírálását" - tehát hogy hajlandóak lennének-e rá Cascót kötni. Ennek két kimenete lehet. Igen, vagy nem.,

A honlapon ezt írják:

    *  Amennyiben a fedezetet a biztosító vállalja, a gépjármű valószínűleg nem, vagy elenyésző kárt szenvedett el.
    * Amennyiben a fedezetet a biztosító elutasítja, a gépjármű valószínűleg nagyobb mértékben sérült, vagy a vállalás szempontjából kockázatosnak tarja ezt a típust.


Na ja. Az smafu. Abból bármilyen következtetést levonni hogy a biztosító vállalja-e vagy nem... Szerintem dőreség.

Aszondják, hogy ha a tulaj beleegyezik, akkor meg mondják, hogy mi is történt pontosan. na ja. Idézet:

      Tulajdonosi nyilatkozattal történő lekérdezés esetén csak azt az időszakot tudjuk kárelőzményt illetően vizsgálni, amelyben a megjelölt tulajdonos a feltüntetett gépjárművet tulajdonosi minőségében birtokolta!

Tehát ha valamelyik biztosítónál piros a lámpa, akkor megkérdik, ugyan miért.

VISZONT - csak az AKTUÁLIS tulajtól lehet infót kapni. És ha nincs Casco, az azt jelenti, hogy csak KGFB-ből. Az meg azt jelenti, hogy csak ha ő a vétlen...

Röviden:
-Ha már megvetted a kocsit, semmit nem ér (Ha csak nem vagy Alzheimer kóros, s nem emlékszel, hogy most a múlt héten megtörted-e a kocsidat vagy sem :-)
-Ha a kocsit megvenni tervezed, és nincs rajta CASCO, illetve rövid ideje tulaj a tulaj - megint csak nem ér sokat, még ha bele is egyezik a tulaj a lekérdezésbe

Szomorú... :-(

Dejóisvolna pedig...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Total-Kárügy
« Válasz #94 Dátum: 2009.12.15 15:56:13 »
Ugyan az autó OFF, de segítségre lenne egy kolleganőmnek szüksége. Van egy egy éves Swiftje, amit tegnap totálkárra törtek. A biztosító valami nevetséges összeggel akarja kiszúrni a szemét, amivel ugyanilyen autót értelemszerűen nem tudna venni még használtan sem.
Mit tegyen, hogy tud a legjobban kijönni a dologból? Hitel nincs rajta.
         

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Total-Kárügy
« Válasz #95 Dátum: 2009.12.15 16:09:45 »
Az a szerencséje, hogy nincs rajta hitel.... A Suzukinak (is), olyan nevetséges az értéktartása (gyakorlatilag nincs neki olyanja), hogy sajnos nem meglepő, ha a biztosító nem halmozza el pénzzel a tulajt. A kérdés, hogy az autó lett totálkáros vagy gazdasági totálkáros? Ha utóbbi, akkor el kéne adnia a roncsot. Ilyen esetekben a biztosító ad egy garantált roncsértéket, azaz ha nem a javítás mellett döntesz, akkor Ő (illetve egy partnere) garantál egy fix felvásárlási árat, ha a tulajnak nem sikerülne saját úton többért értékesítenie. Ha GTK-s, akkor én meghirdetném a biztosítós ár felett.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Total-Kárügy
« Válasz #96 Dátum: 2009.12.15 16:11:54 »
Oké és utána? Ha GTK (megkérdezem majd tőle), akkor adja el a roncsot és kap valamennyit a biztosítótól, aztán ennyi? Bocs a hülye kérdésekért, szerencsére totál járatlan vagyok a témában. Mire figyeljen még vagy mit mondjak még a sztoriból?

Játszhat az, hogy ha csak TK, hogy megcsináltatja? Akkor hogy fizet a biztosító? Vagy ilyen nincs?
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Total-Kárügy
« Válasz #97 Dátum: 2009.12.15 16:21:19 »
Nem úgy van már nálunk is, hogy a biztosító csak a roncsérték és a (szerinte) piaci érték közötti különbözetet fizeti ki, a roncsot pedig neked kell értékesítened (a biztosító által megadott úton-módon)? Mintha korábban ez derült volna ki.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Re: Total-Kárügy
« Válasz #98 Dátum: 2009.12.15 17:52:03 »
Roncsra mond a biztosító egy értéket. Ha te ennél többért tudod eladni, akkor az a te nyereséged. Ha nem, akkor a biztosító mond valakit, aki annyiért megveszi. Ha mégse veszi meg annyiért, akkor fizeti a különbözetet.
Az autó Eurotax értékét fogja a biztosító fizetni, minusz a roncs értéket. Az Eurotax viszont függ pár dologtól: kor, km, állapot, etc. Ezen esetleg érdemes próbálkozni.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Total-Kárügy
« Válasz #99 Dátum: 2009.12.16 07:47:47 »
Roncsra mond a biztosító egy értéket. Ha te ennél többért tudod eladni, akkor az a te nyereséged. Ha nem, akkor a biztosító mond valakit, aki annyiért megveszi. Ha mégse veszi meg annyiért, akkor fizeti a különbözetet.
Az autó Eurotax értékét fogja a biztosító fizetni, minusz a roncs értéket. Az Eurotax viszont függ pár dologtól: kor, km, állapot, etc. Ezen esetleg érdemes próbálkozni.
Na ja, csak kérdés, hogy milyen Eurotax-árral számolnak? Azzal, amennyiért te tudnál venni egy ugyanilyen autót; vagy a kereskedői beszámítási árral? Gondolom, az utóbbival  ::) ... Bár pl. a németeknél ez elég aprólékosan szabályozva van, hogy melyiket veszik figyelembe.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Total-Kárügy
« Válasz #100 Dátum: 2009.12.16 09:13:12 »
Na akkor leírom első kézből, hogy velem hogyan történt ez a GTK-s dolog, habár úgy emlékszem, hogy annak idején beszámoltam róla.

Szóval megtörtént a sorkocc, kihozták, hogy nem vagyok okozó. A Biztosító felmérte a kárt, megállípította a GTK-t. Itt van egy összeg, amit kifizet + a roncsérték. Az user dönthet, megtartja a roncsot, vagy átadja a Biztosító által meghatalmazott felvásárlónak. Itt van egy biztosító által minimum limitált összeg, amit mindenféleképpen megkap a károsult, függetlenül attól, hogy a roncskereskedő mennyit akar adni a roncsért. Jellemzően ez az ár alatta marad a biztosító roncsértékén.

No, én kértem, hogy utalják a kiszámolt kárösszeget, a koceit meg nem adtam el, hanem meghirdettem és jóáron értékesítettem törött állapotában. Vannak erre specializált vállalkozások, akik rárepülnek az ilyen kocsikra.

Namost a Suzukival nyilván más a helyzet, mert annyi van belőle, mint a fene, meg törött is van.

Én mégis ezt a metódust csinálnám, eladnám sk. a roncsot, hátha  kell donornak valakinek. Az árazását, meg okosan kell belőni.

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Re: Total-Kárügy
« Válasz #101 Dátum: 2009.12.16 12:06:28 »
Roncsra mond a biztosító egy értéket. Ha te ennél többért tudod eladni, akkor az a te nyereséged. Ha nem, akkor a biztosító mond valakit, aki annyiért megveszi. Ha mégse veszi meg annyiért, akkor fizeti a különbözetet.
Az autó Eurotax értékét fogja a biztosító fizetni, minusz a roncs értéket. Az Eurotax viszont függ pár dologtól: kor, km, állapot, etc. Ezen esetleg érdemes próbálkozni.
Na ja, csak kérdés, hogy milyen Eurotax-árral számolnak? Azzal, amennyiért te tudnál venni egy ugyanilyen autót; vagy a kereskedői beszámítási árral? Gondolom, az utóbbival  ::) ... Bár pl. a németeknél ez elég aprólékosan szabályozva van, hogy melyiket veszik figyelembe.
Egy Eurotax ár van és tudtom szerint az annak alapján készül, hogy a kereskedők mennyiért adják el az adott típust. Szóval elvileg amennyiért te tudnál venni autó. Gyakorlatilag nem. Az én 2000 decemberi VVTi-s Corolla Linea Terrra ABS-re 1.160e-t mond az Eurotax - szerintük.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Gizitee

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re: Total-Kárügy
« Válasz #102 Dátum: 2010.08.04 02:33:02 »
Sziasztok!
Totálkár után: a biztosító az Eurotax teljeskörű értékelésében a kárkori érték meghatározásánál a  Toyota Aygomra 1000km/hó átlagos km futást tüntetett fel. Tudtok valamit erről az értékről? Ez az 1000 km egy fixen beállított érték, vagy a hasára ütött a kárrendező és beírta, hogy legyen 1000 km/hó az AYGO átlagos km futása? Lehet ott más értéket is megadni vagy választani? Fontos ez azért, mert jelen esetben a pontosan 48 hónapos Aygommal elvileg csak 48 ezer km-t mehettem volna, de mivel én a valóságban 52907 km-et mentem, az elméleti többletfutás alapján negatív értékkorrekciót hajtott végre a kárrendező. Köszönöm, üdv.: G.
Flying machine mother if good. (Repülőgépanyahajó :) )

Gizitee

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re: Total-Kárügy
« Válasz #103 Dátum: 2010.09.18 13:56:49 »
Már nem érdekes :)

Sziasztok!
Totálkár után: a biztosító az Eurotax teljeskörű értékelésében a kárkori érték meghatározásánál a  Toyota Aygomra 1000km/hó átlagos km futást tüntetett fel. Tudtok valamit erről az értékről? Ez az 1000 km egy fixen beállított érték, vagy a hasára ütött a kárrendező és beírta, hogy legyen 1000 km/hó az AYGO átlagos km futása? Lehet ott más értéket is megadni vagy választani? Fontos ez azért, mert jelen esetben a pontosan 48 hónapos Aygommal elvileg csak 48 ezer km-t mehettem volna, de mivel én a valóságban 52907 km-et mentem, az elméleti többletfutás alapján negatív értékkorrekciót hajtott végre a kárrendező. Köszönöm, üdv.: G.
Flying machine mother if good. (Repülőgépanyahajó :) )