A bábukkal kapcsolatban azért érdemes megemlíteni, hogy igencsak megközelítő eredményt adnak. A valóságban az ember felkészül az ütközésre, ami korántsem produkálja azt a tehetetlen állapotot, amit a törésteszteken láthatunk a bábuk esetében.
Már amikor felkészül, nem egy baleset lesz éppen abból, hogy nem oda figyel a vezető, ahova kéne!
A másik: hogy lehet felkészülni egy ütközésre?!?
Hát ez az ! Ezt mondom én is . Nagyon sok esetben csak ront a helyzeten az , ha a bennülők "felkészülnek" - értem ez alatt , ha pl. megfeszítik az izmaikat és megpróbálják kitámasztani magukat a karjukkal-lábukkal . Ez sajnos ösztönös reakció , és sok esetben pont emiatt lesznek törések .
Értelmes felkészülés legfeljebb az lehet , ha pl. az addig az ülésben valamerre dőlő utas "rendes" testhelyzetet vesz fel , leveszi a műszerfalra rakott lábát stb .
Egyébként létezik már olyan rendszer (szériában , a Mercedesnél , asszem PRE-SAFE a neve) , amely , ha érzékeli , hogy csatt lesz (a követési távolságot mérő radar jelzi , hogy akadály közeledik , amelyig az autó már nem fog tudni megállni) , előkészíti a bennülőket - felállítja a túl hátra döntött üléstámlát , meghúzza az öveket stb . Volt itt róla szó , hogy ennek bevezetése hamarosan Toyotáéknál is esedékes lesz .