Szerző Téma: mechanikus védelem  (Megtekintve 99710 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #90 Dátum: 2005.03.11 21:17:33 »
Afekete : álláspontjainkat kellőképpen egyeztettük :)

A gyerekek jobbra-balra dőlése sem túl jó , de a legnagyobb gáz (legalábbis frontális vagy hátulról jövő) ütközés esetén az előre- vagy hátradőlés (értsd : első utas úgy alszik , hogy hátradönti az üléstámlát) . Mindkettő könnyen végzetes lehet  :roll:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #91 Dátum: 2005.03.11 21:34:58 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Afekete : álláspontjainkat kellőképpen egyeztettük :)

A gyerekek jobbra-balra dőlése sem túl jó , de a legnagyobb gáz (legalábbis frontális vagy hátulról jövő) ütközés esetén az előre- vagy hátradőlés (értsd : első utas úgy alszik , hogy hátradönti az üléstámlát) . Mindkettő könnyen végzetes lehet  :roll:

Na igen, erről van szó, hogy a sok nem mondom meg milyen ember asziszi, hogy ha 5 csillag, akkor mindeképp biztonságban van. A biztonsági öv hiába van bekötve, ha nincs megfelelő üléspozíció, ez 100%-ban igaz. De ezt se hangsúlyozza a média sajnos. A gyerekekkel meg nincs mit kezdeni, én állítólag amikor apu nagyot fékezett a skoda 120-asban, akkor begurultam az ülés alá :D Na erre nem emlékszek :D
Laco 73 :D

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #92 Dátum: 2005.03.12 00:37:39 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Afekete : álláspontjainkat kellőképpen egyeztettük :)

A gyerekek jobbra-balra dőlése sem túl jó , de a legnagyobb gáz (legalábbis frontális vagy hátulról jövő) ütközés esetén az előre- vagy hátradőlés (értsd : első utas úgy alszik , hogy hátradönti az üléstámlát) . Mindkettő könnyen végzetes lehet  :roll:

Pedig megmondom őszintén ilyet még én is szoktam csinálni, amikor más vezet...  :?  :( Tudom, hogy veszélyes, de ennyi erővel tényleg semmit sem szabadna csinálni a kocsiban!
Xanyi

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #93 Dátum: 2005.03.12 21:20:12 »
Idézetet írta: "BÉGÉ"
A bábukkal kapcsolatban azért érdemes megemlíteni, hogy igencsak megközelítő eredményt adnak. A valóságban az ember felkészül az ütközésre, ami korántsem produkálja azt a tehetetlen állapotot, amit a törésteszteken láthatunk a bábuk esetében.

Már amikor felkészül, nem egy baleset lesz éppen abból, hogy nem oda figyel a vezető, ahova kéne!
A másik: hogy lehet felkészülni egy ütközésre?!?
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #94 Dátum: 2005.03.12 21:21:58 »
Idézetet írta: "BÉGÉ"
Egyébként egy előre megjósolható baleset előtt ki az aki lazán üldögél? Szerintem annál valami hibádzik.

Ez igaz, csak a balesetek nagy része nem előre megjósolható - belülről nézve.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #95 Dátum: 2005.03.12 21:26:14 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Elhiheted, hogy ezek a bábuk pontosan modellezik az emberi test kinematikáját. Szakemberek nagy hordája sok-sok éve pontosan ezen dolgozik.

Ebben azért én is szkeptikus vagyok némileg. Az emberi test egy minden szempontból meglehetősen összetett valami, és nem olyan könnyű modellezni. Ami (nem túl sok) animációt eddig láttam ilyen téren, az hmmmmmmmm, hát hagy maga mögött némi kívánnivalót. A baj ott van, hogy nem elég sok ponton mérik meg - és így nem is tudják pontosan rekonstruálni - az emberi test mozgását.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #96 Dátum: 2005.03.12 21:30:01 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Nagy port vert fel Németországban pár éve az az eset , amikor egy apa úgy utaztatta az autópályán a három éves gyerekét , hogy a gyerek AZ UTASÜLÉS ELŐTT ÁLLT . Kanyar mögött dugó vége , sebesség túl nagy , ütközés . Az utasoldali légzsák levitte a gyerek fejét  :shock: ... Az idióta bulvársajtó (ott sem jobb , mint nálunk) rögtön elkezdett arról cikkezni , hogy lám , milyen kétélű fegyver is ez a légzsák  :x ... Micsoda baromság , ahelyett hogy inkább a végtelenül felelőtlen apát szidták volna  :evil: !!!

A hülyékkel tényleg nincs mit tenni...
Én azokat szeretem, akik nyáron kidugják a lábukat az ablakon. Ha karmabolozna a kocsi, a térfe úgy szúrná át a nyakát, hogy csak no...
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #97 Dátum: 2005.03.12 21:35:29 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Elhiheted, hogy ezek a bábuk pontosan modellezik az emberi test kinematikáját. Szakemberek nagy hordája sok-sok éve pontosan ezen dolgozik.

Ebben azért én is szkeptikus vagyok némileg. Az emberi test egy minden szempontból meglehetősen összetett valami, és nem olyan könnyű modellezni. Ami (nem túl sok) animációt eddig láttam ilyen téren, az hmmmmmmmm, hát hagy maga mögött némi kívánnivalót. A baj ott van, hogy nem elég sok ponton mérik meg - és így nem is tudják pontosan rekonstruálni - az emberi test mozgását.

Végre valaki megvéd, csak így tovább :D
Még valaki Palaczk ellen? :D
Lassan meggyőzzük :D
Tényleg hány ember kell hozzá?
Világegyetem-1?

De most tényleg, beszélünk pontosságról, de olyan bakikat követünk el, hogy az csak na, és akkor így kijelenteni, hogy ez 101%?
1 vacak tranzisztor nem képesek 20%-on belüli torzítással gyártani, pedig az nem 1 nagy kérés. Sőt tovább megyek 1 ellenállást se. Márpedig 1 ilyen gép ezekből épül fel, ha jól tanultam. Namármost ezeket szinkronba hozni nem kis dolog, gondolj 1 PC-re, az se 100% ig megbízható oprendszer függetlenül, és ott hány tranzisztor van? 20millió? Esetleg mégtöbb? Nagyon sok, mint ahogy nagyon sok tényezőt nem vettek eddig figyelembe, de mindig javulnak és ez a lényeg :D
Laco 73 :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #98 Dátum: 2005.03.12 21:57:12 »
Idézetet írta: "KLaco"
De most tényleg, beszélünk pontosságról, de olyan bakikat követünk el, hogy az csak na, és akkor így kijelenteni, hogy ez 101%?
1 vacak tranzisztor nem képesek 20%-on belüli torzítással gyártani, pedig az nem 1 nagy kérés. Sőt tovább megyek 1 ellenállást se. Márpedig 1 ilyen gép ezekből épül fel, ha jól tanultam. Namármost ezeket szinkronba hozni nem kis dolog, gondolj 1 PC-re, az se 100% ig megbízható oprendszer függetlenül, és ott hány tranzisztor van? 20millió? Esetleg mégtöbb? Nagyon sok, mint ahogy nagyon sok tényezőt nem vettek eddig figyelembe, de mindig javulnak és ez a lényeg :D

Na igen, ehhez az oldalhoz nem is értek, ha még ezt is beleszámoljuk, akkor....
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #99 Dátum: 2005.03.12 22:04:12 »
Félreértés ne essék, nem oda akarok kilyukadni, hogy szar az egész, és értelmetlen, csak nem kell misztifikálni.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #100 Dátum: 2005.03.13 11:33:54 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "BÉGÉ"
A bábukkal kapcsolatban azért érdemes megemlíteni, hogy igencsak megközelítő eredményt adnak. A valóságban az ember felkészül az ütközésre, ami korántsem produkálja azt a tehetetlen állapotot, amit a törésteszteken láthatunk a bábuk esetében.

Már amikor felkészül, nem egy baleset lesz éppen abból, hogy nem oda figyel a vezető, ahova kéne!
A másik: hogy lehet felkészülni egy ütközésre?!?


Hát ez az ! Ezt mondom én is . Nagyon sok esetben csak ront a helyzeten az , ha a bennülők "felkészülnek" - értem ez alatt , ha pl. megfeszítik az izmaikat és megpróbálják kitámasztani magukat a karjukkal-lábukkal . Ez sajnos ösztönös reakció , és sok esetben pont emiatt lesznek törések .

Értelmes felkészülés legfeljebb az lehet , ha pl. az addig az ülésben valamerre dőlő utas "rendes" testhelyzetet vesz fel , leveszi a műszerfalra rakott lábát stb .

Egyébként létezik már olyan rendszer (szériában , a Mercedesnél , asszem PRE-SAFE a neve) , amely , ha érzékeli , hogy csatt lesz (a követési távolságot mérő radar jelzi , hogy akadály közeledik , amelyig az autó már nem fog tudni megállni) , előkészíti a bennülőket - felállítja a túl hátra döntött üléstámlát , meghúzza az öveket stb . Volt itt róla szó , hogy ennek bevezetése hamarosan Toyotáéknál is esedékes lesz .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #101 Dátum: 2005.03.13 11:40:07 »
Idézetet írta: "music"
Félreértés ne essék, nem oda akarok kilyukadni, hogy szar az egész, és értelmetlen, csak nem kell misztifikálni.


Persze hogy nem kell misztifikálni . De ami ennél sokkal rosszabb , az az ellenkezője - bagatellizálják és kétségbe vonják , anélkül hogy pontosan utánanéznének , mindenféle innen-onnan hallott dolog meg paranoid összeesküvési elmélet alapján  :roll:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #102 Dátum: 2005.03.13 11:42:33 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Elhiheted, hogy ezek a bábuk pontosan modellezik az emberi test kinematikáját. Szakemberek nagy hordája sok-sok éve pontosan ezen dolgozik.

Ebben azért én is szkeptikus vagyok némileg. Az emberi test egy minden szempontból meglehetősen összetett valami, és nem olyan könnyű modellezni. Ami (nem túl sok) animációt eddig láttam ilyen téren, az hmmmmmmmm, hát hagy maga mögött némi kívánnivalót. A baj ott van, hogy nem elég sok ponton mérik meg - és így nem is tudják pontosan rekonstruálni - az emberi test mozgását.


Jó , már mondtam , hogy ezt nem úgy értettem , hogy 100 %-os pontossággal  :!: De előkerült itt , hogy hullák jobbak lennének , ami totál téves - hacsak tele nem tűzdelnék a hullákat érzékelőkkel , boooaahh  :?

A fejlődés a bábuk terén folyamatos , épp most jön ki egy új , az eddigieknél sokkal részletesebb és pontosabb modellezést lehetővé tévő generáció .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #103 Dátum: 2005.03.13 15:03:37 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Egyébként létezik már olyan rendszer (szériában, a Mercedesnél, asszem PRE-SAFE a neve), amely, ha érzékeli, hogy csatt lesz (a követési távolságot mérő radar jelzi, hogy akadály közeledik, amelyig az autó már nem fog tudni megállni), előkészíti a bennülőket - felállítja a túl hátra döntött üléstámlát, meghúzza az öveket stb. Volt itt róla szó, hogy ennek bevezetése hamarosan Toyotáéknál is esedékes lesz .

Hogy mik vannak ?!
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #104 Dátum: 2005.03.13 15:07:59 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Persze hogy nem kell misztifikálni. De ami ennél sokkal rosszabb, az az ellenkezője - bagatellizálják és kétségbe vonják, anélkül hogy pontosan utánanéznének, mindenféle innen-onnan hallott dolog meg paranoid összeesküvési elmélet alapján  :roll:

Az biztos. MIndazonáltal én most inkább az első tendenciát kezdem észrevenni, hogy az NCAP *****-ja azt jelenti, hogy az egy törhetetlen autó, holott erről szó nincsen. Az NCAP modellez egy-két előforduló balesettípust, amire előre jól fel lehet készülni (ezt teszi a Renault), csak éppen ezek a ténylegesen előforduló balesetek nagyon kis %-át teszik ki.
Ez nem feltétlenül a NCAP bűne, ugyanis a balesetek nem feltétlenül tipizálhatók. Ezügyben az egyetlen igazán felelős hozzáállás a SAABé, amely igyekszik az összes SAABbal előfordult baleset adatait begyűjteni, és feldolgozni.
music