Szerző Téma: mechanikus védelem  (Megtekintve 101847 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Batyuka

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
    • http://www.qefglobal.com
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #75 Dátum: 2005.03.09 09:26:41 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Mint már írtam , tény az , hogy pl. az EuroNCAP által a frontális ütközés-tesztben alkalmazott 64 kmh esetén , ha egy autó legjobb minősítést kap , az annyit jelent , hogy a bennülők megsérülésének esélye minimális , kéztörésről meg ilyesmiről szó sincs .


Ezt honnan veszed? Mert ha marketingestol az OK.... persze hogy ezt fogja mondani  :)
Mi a legjobb minosites? 100%? 5*?
A keztores egy 64 km/h sebessegu utkozesnel minimalis serulesnek szamit.

Egy autogyar fejlesztomernoketol hallottam (igaz ot evvel ezelott de szerintem nem szamit):

Elvegeztetik az EuroNCAP toresteszteket, kiertekelik stb. Az eredmeny a korabban leirt...
A kommunikacios igazgato eloveszi a legjobbat es vilagga kurtoli hogy uberfrankonbiztonsagos az auto.

Ha valaki megnez egy 60 km/h sebessegu kozuti balesetet (Vectra oldalrol beleallt egy IFA-ba) mit lat? Sz..ra tort auto, alkatreszek itt ott. Megkerdezi a mellette alldogalo urget.
- Mi volt?
- Kijott elem az idiota, jottem 80/90-nel es nem tudtam megallni.
- Es mi van?
- Eltort a kezem, faj a nyakam, megrandult a vallam, kicsit szedulok
- Apam!!!! Hihetetlen mazlid van
- Ja, szerencse hogy be voltam kotve, van/volt legzsak a kocsiban.

Tudod mit, en is azt mondanam hogy nagy mazlia volt!!!
vensis II, 1.6 Sol Sedan [size=12]33[/size]

Batyuka

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
    • http://www.qefglobal.com
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #76 Dátum: 2005.03.09 09:29:27 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Batyuka"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ezt honnan a fenéből veszed?

Ugy szoktam csinalni, hogy erzekszerveimmel informaciokat gyujtok a kulvilagbol. Aztan ezeket az infokat a kozponti idegrendszerem feldolgozza, ertekeli es ha arra erdemes akkor raktarozza. Aztan egy alkalmas idopontban hoppp, elojon.... nagyon vazlatosan ennyi. Te nem igy mukodol????  :D  :D


Ühüm ... Netán balesetek következményeinek az elemzésével foglalkozol :) ?


Nem, altalanossagban irtam az infogyujtesrol :) Innen veszem.....
vensis II, 1.6 Sol Sedan [size=12]33[/size]

SzCs

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #77 Dátum: 2005.03.09 10:47:03 »
Idézetet írta: "KLaco"
Akkor kérdezhetek még tőled ezzel kapcsolatban?
Azt lehet tudni, milyen autónak ment neki? Az állt, vagy az is 50-el ment?
Teljesen frontálisan, vagy félig frontálisan ütköztek?
Nem tudom pontosan mi volt az autó, vmi régebbi középkategória kb. Az az autó állt, emez az oldalába hajtott bele ötvennel..
Egyébként ez a rész épp a biztonságról szólt, becipeltek a stúdióba ugyanolyan körülmények közt összetört 5*-ös (Toyota Avensis), 4,3,2*-os autókat, örültek hogy az Avensis utascellája sértetlen maradt, szörnyülködtek hogy a (3*-os) Land Rover, amivel arrafelé az anyukák viszik az iskolába a gyerekeket mennyire ripityára tört.. Aztán kérdezgették a nézőket és megmondták nekik, hogy hány csillagos az autójuk, és jót röhögtek a kevés csillagosokon..

SzCs

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #78 Dátum: 2005.03.09 14:25:24 »
Én már nem tudok mit hozzáfűzni . Az angolul tudóknak tudom ajánlani a www.euroncap.com oldalt .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

BÉGÉ

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #79 Dátum: 2005.03.09 15:29:01 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Szeke"
Az NCAP teszten ne csak a csillagokat nézzétek, inkább a bábúk rajzát, ahol színekkel jelölik, mi mekkora terhelést kapott. Az új Avensisben pl. A mellkas és a sípcsontok szenvedtek kicsit nagyobb terhelést, de még ez sem vészes. A régi Avensissel összehasonlítva... Csak nézzétek meg  :wink:  A régiben majdnem minden testrész elég nagy terhelést szenvedett el. Amelyik testrész zöld színnel van jelölve, az lényegében nem szenvedett sérülést. Na ilyen a régi Ave-ben nincs :)



Szerintem is meg kéne reformálni a töréstesztet, mert már kevés az öt csillag.

"A fejlődésnek semmi sem szabhat határt" ezt Neumann János mondta, és ez igaz, ezt nem kétlem. A bábunál maradva meg még mindig azt mondom, nem biztos, hogy a valóságot tükrözi, lehet többet, lehet kevesebbet mutat, de tény nem ua. mintha te ülnél benne. Biztos ez hiper szuper űr technika, de szerintem mindenre nincs felkészülve. Nem olvastam még a báburól, de érdekelne milyen érzékelők vannak benne? Csak a nyomást érzékeli, mármint az adott irányból jövő terhelést mérik?  Vagy mást is tudnak?


A bábukkal kapcsolatban azért érdemes megemlíteni, hogy igencsak megközelítő eredményt adnak. A valóságban az ember felkészül az ütközésre, ami korántsem produkálja azt a tehetetlen állapotot, amit a törésteszteken láthatunk a bábuk esetében.
Emellett a valósághoz közelebb álló eredményt holttestekkel tudnának produkálni (voltak törekvések ez irányban), de természetesen ez morálisan erőteljesen megkérdőjelezhető kísérlet lenne.
Üdv.:
BÉGÉ
Avensis '98 1.6 Liftback Linea Terra
Ön dönt, iszik vagy vezet! De egyszerre a hármat ne csinálja!

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #80 Dátum: 2005.03.09 20:33:53 »
Idézetet írta: "SzCs"
Idézetet írta: "KLaco"
Akkor kérdezhetek még tőled ezzel kapcsolatban?
Azt lehet tudni, milyen autónak ment neki? Az állt, vagy az is 50-el ment?
Teljesen frontálisan, vagy félig frontálisan ütköztek?
Nem tudom pontosan mi volt az autó, vmi régebbi középkategória kb. Az az autó állt, emez az oldalába hajtott bele ötvennel..
Egyébként ez a rész épp a biztonságról szólt, becipeltek a stúdióba ugyanolyan körülmények közt összetört 5*-ös (Toyota Avensis), 4,3,2*-os autókat, örültek hogy az Avensis utascellája sértetlen maradt, szörnyülködtek hogy a (3*-os) Land Rover, amivel arrafelé az anyukák viszik az iskolába a gyerekeket mennyire ripityára tört.. Aztán kérdezgették a nézőket és megmondták nekik, hogy hány csillagos az autójuk, és jót röhögtek a kevés csillagosokon..

SzCs

Akkor nem volt jó teszt. Mert frontálisan a szembejövő 50-el menővel kellett volna megnézni, az 1000* jobban fáj.
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #81 Dátum: 2005.03.10 00:14:56 »
Idézetet írta: "BÉGÉ"
A bábukkal kapcsolatban azért érdemes megemlíteni, hogy igencsak megközelítő eredményt adnak. A valóságban az ember felkészül az ütközésre, ami korántsem produkálja azt a tehetetlen állapotot, amit a törésteszteken láthatunk a bábuk esetében.
Emellett a valósághoz közelebb álló eredményt holttestekkel tudnának produkálni (voltak törekvések ez irányban), de természetesen ez morálisan erőteljesen megkérdőjelezhető kísérlet lenne.
Üdv.:


A bábuk összehasonlíthatatlanul pontosabb eredményt adnak , mint a holttestek . Holttestekbe pl. nem lehet a gyorsulást , a terhelést , az erőhatásokat mérő szenzorokat pakolni .

Ami pedig a "felkészülést" illeti , az gyakran inkább árt , mint használ . Ha az ütközés során fellépő erőhatások kitámasztott végtagokkal , megfeszített izmokkal érik az embert , az tutira nagyobb kárt tesz , mintha az ember csak úgy lazán üldögélne .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #82 Dátum: 2005.03.10 00:49:27 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Úgy érted: 500 légzsák sem feltétlenül elég, nemdebár ? ;)

Adott esetben - ha így jobban tetszik.
Csak előre senki sem tudja, melyik eset az adott :!:
music     

BÉGÉ

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #83 Dátum: 2005.03.10 08:32:28 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "BÉGÉ"
A bábukkal kapcsolatban azért érdemes megemlíteni, hogy igencsak megközelítő eredményt adnak. A valóságban az ember felkészül az ütközésre, ami korántsem produkálja azt a tehetetlen állapotot, amit a törésteszteken láthatunk a bábuk esetében.
Emellett a valósághoz közelebb álló eredményt holttestekkel tudnának produkálni (voltak törekvések ez irányban), de természetesen ez morálisan erőteljesen megkérdőjelezhető kísérlet lenne.
Üdv.:


A bábuk összehasonlíthatatlanul pontosabb eredményt adnak , mint a holttestek . Holttestekbe pl. nem lehet a gyorsulást , a terhelést , az erőhatásokat mérő szenzorokat pakolni .

Ami pedig a "felkészülést" illeti , az gyakran inkább árt , mint használ . Ha az ütközés során fellépő erőhatások kitámasztott végtagokkal , megfeszített izmokkal érik az embert , az tutira nagyobb kárt tesz , mintha az ember csak úgy lazán üldögélne .


Természetesen az emberi test kinematikájára gondoltam, ami az említett módon jobban modelezhető.
Egyébként egy előre megjósolható baleset előtt ki az aki lazán üldögél?
Szerintem annál valami hibádzik.
BÉGÉ
Avensis '98 1.6 Liftback Linea Terra
Ön dönt, iszik vagy vezet! De egyszerre a hármat ne csinálja!

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #84 Dátum: 2005.03.10 10:21:08 »
Idézetet írta: "Batyuka"

Elvegeztetik az EuroNCAP toresteszteket, kiertekelik stb. Az eredmeny a korabban leirt...
A kommunikacios igazgato eloveszi a legjobbat es vilagga kurtoli hogy uberfrankonbiztonsagos az auto.

Csak azt tudom erre mondani, amit Palaczk is írt: http://www.euroncap.com
Itt semmilyen autógyár semmilyen igazgatója nem nyilatkozik semmit.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #85 Dátum: 2005.03.10 10:35:05 »
Idézetet írta: "BÉGÉ"
Természetesen az emberi test kinematikájára gondoltam, ami az említett módon jobban modelezhető.
Egyébként egy előre megjósolható baleset előtt ki az aki lazán üldögél?
Szerintem annál valami hibádzik.


Elhiheted , hogy ezek a bábuk pontosan modellezik az emberi test kinematikáját . Szakemberek nagy hordája sok-sok éve pontosan ezen dolgozik .

Ami a laza üldögélést illeti : balesetek néha olyan baromi gyorsan következnek be , hogy az embernek köpni-nyelni nincs ideje , és már csattan is . Pl. mész a védett útvonalon , egyszer csak kiszáguld eléd egy autó oldalról , és bamm . Vagy kijön előzni pont mikor te odaérsz , egyszer csak ott van előtted és durr . Ez néha tényleg csak egy-két másodperc .

Kéztörések egyébként igen gyakran pontosan olyankor adódnak , amikor az embernek van ideje "felkészülni" , és szép okosan kitámasztja magát , amilyen erősen csak tudja  :roll: ... Ilyenkor aztán csakugyan törhet a kéz .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

BÉGÉ

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #86 Dátum: 2005.03.10 11:37:37 »
A korábban írtakat (mármint a bábukat illetően) egy televíziós műsorból vettem, ahol is éppen a szakemberek nyilatkoztak a bábukról.
Természetesen egyetértek, hogy a "babák profi módon elkészítettek.
A baleset előtti "felkészülés" alatt pedig a reflexekre gondoltam, amik kontrollálásához igen nagy önfegyelemre van szükség. Emellett ezen reflexek a másodperc tört ideje alatt is működnek.
Ezeket kivédeni nem lehet.
Üdv.:
BÉGÉ
Avensis '98 1.6 Liftback Linea Terra
Ön dönt, iszik vagy vezet! De egyszerre a hármat ne csinálja!

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #87 Dátum: 2005.03.10 12:49:27 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Elhiheted , hogy ezek a bábuk pontosan modellezik az emberi test kinematikáját . Szakemberek nagy hordája sok-sok éve pontosan ezen dolgozik.

Szerintem amíg az ember modellezése még számítógépen sem igazán megoldott, addig szerintem egy bábu sem tökéletes. Azt nem vitatom, hogy nagyon jó közelítéssel, de nem pontosan olyan, mint az emberi test.

Idézetet írta: "Palaczk"
Ami a laza üldögélést illeti : balesetek néha olyan baromi gyorsan következnek be , hogy az embernek köpni-nyelni nincs ideje , és már csattan is . Pl. mész a védett útvonalon , egyszer csak kiszáguld eléd egy autó oldalról , és bamm . Vagy kijön előzni pont mikor te odaérsz , egyszer csak ott van előtted és durr . Ez néha tényleg csak egy-két másodperc .

Ahogy BÉGÉ is írta:
Idézetet írta: "BÉGÉ"
Egyébként egy előre megjósolható baleset előtt ki az aki lazán üldögél?
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #88 Dátum: 2005.03.10 23:01:51 »
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "Palaczk"
Elhiheted , hogy ezek a bábuk pontosan modellezik az emberi test kinematikáját . Szakemberek nagy hordája sok-sok éve pontosan ezen dolgozik.

Szerintem amíg az ember modellezése még számítógépen sem igazán megoldott, addig szerintem egy bábu sem tökéletes. Azt nem vitatom, hogy nagyon jó közelítéssel, de nem pontosan olyan, mint az emberi test.

Idézetet írta: "Palaczk"
Ami a laza üldögélést illeti : balesetek néha olyan baromi gyorsan következnek be , hogy az embernek köpni-nyelni nincs ideje , és már csattan is . Pl. mész a védett útvonalon , egyszer csak kiszáguld eléd egy autó oldalról , és bamm . Vagy kijön előzni pont mikor te odaérsz , egyszer csak ott van előtted és durr . Ez néha tényleg csak egy-két másodperc .

Ahogy BÉGÉ is írta:
Idézetet írta: "BÉGÉ"
Egyébként egy előre megjósolható baleset előtt ki az aki lazán üldögél?


Igazad van , természetesen nem 100 %-os pontossággal modellezik az emberi testet a bábuk . De magát a kinematikát (és arról volt szó) azért egész jól .

Olyat én nem írtam , hogy előre látható baleset esetén bárki is lazán üldögélne . Olyan cool ember nincs , talán csak egy kaszkadőr  :lol: ... De balesetek tényleg jöhetnek olyan gyorsan , hogy istenigazából legfeljebb annyit reagálhatsz , hogy a szemed kikerekedik , aztán már csattansz is . Node mindegy , ez egy apró részletkérdés , ne bonyolódjunk bele .

-----------------------

Amúgy , talán a legkomolyabb "gond" a bábukkal , hogy "ők" mindig pontosan az ideális pozícióban ülnek - míg az emberek nagyon gyakran nem . Egy rossz üléspozíció , vagy (az utasok részéről) pláne fekvés , előredőlés , műszerfalra lábfelrakás stb dugába döntheti a legalaposabb , legrészletesebb biztonsági fejlesztőmunkát , és így bizony könnyedén ki lehet nyiffanni (vagy csúnyán meg lehet sérülni) a világ legbiztonságosabb autójában is  :roll: ...

Nagy port vert fel Németországban pár éve az az eset , amikor egy apa úgy utaztatta az autópályán a három éves gyerekét , hogy a gyerek AZ UTASÜLÉS ELŐTT ÁLLT . Kanyar mögött dugó vége , sebesség túl nagy , ütközés . Az utasoldali légzsák levitte a gyerek fejét  :shock: ... Az idióta bulvársajtó (ott sem jobb , mint nálunk) rögtön elkezdett arról cikkezni , hogy lám , milyen kétélű fegyver is ez a légzsák  :x ... Micsoda baromság , ahelyett hogy inkább a végtelenül felelőtlen apát szidták volna  :evil: !!!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #89 Dátum: 2005.03.11 10:17:17 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Igazad van , természetesen nem 100 %-os pontossággal modellezik az emberi testet a bábuk . De magát a kinematikát (és arról volt szó) azért egész jól .

Na ez akkor a szokásos, szerinem ne is folytassuk. Én csak a "pontosan" szón akadtam fent, de ezek szerint egyet értünk. :-)

Idézetet írta: "Palaczk"
Olyat én nem írtam , hogy előre látható baleset esetén bárki is lazán üldögélne .

Csak azért írtam, mert úgy éreztem két dologról beszéltek. BÉGÉ az előre láthatókról írt, te pedig a hirtelen balesetekről.

Idézetet írta: "Palaczk"
Amúgy , talán a legkomolyabb "gond" a bábukkal , hogy "ők" mindig pontosan az ideális pozícióban ülnek - míg az emberek nagyon gyakran nem . Egy rossz üléspozíció , vagy (az utasok részéről) pláne fekvés , előredőlés , műszerfalra lábfelrakás stb dugába döntheti a legalaposabb , legrészletesebb biztonsági fejlesztőmunkát , és így bizony könnyedén ki lehet nyiffanni (vagy csúnyán meg lehet sérülni) a világ legbiztonságosabb autójában is  :roll: ...

Pláne az örökmozgó gyerekek. Nekünk a kb. 3 órás Mohácsi turné előtt megy az ordítás, amikor a gyerek az űlésbe kerül. És a bátyám fiai se ülnek végig nyugton, hiába vannak bekötve. Na meg elalszanak egy hosszabb úton, és akkor aztán dőlnek jobbra-balra...
Attila 31
  - Avensis
- Prius