Szerző Téma: mechanikus védelem  (Megtekintve 101905 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #60 Dátum: 2005.03.08 08:01:31 »
Idézetet írta: "squiddy"
Idézetet írta: "KLaco"
Ma már biztos vagyok benne, hogy 1 40km/h-s ütközés esetén Avensissel 1 betonfalnak, nem halnék meg, ha be vagyok kötve. Ezt nem is kétlem.

Elős ránézésre 140 km/h-nak olvastam  :shock:  :lol:

Akkor jól megtévesztettelek :D szal 40 azaz -negyven-
Laco 73 :D

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #61 Dátum: 2005.03.08 08:36:33 »
Az NCAP teszten ne csak a csillagokat nézzétek, inkább a bábúk rajzát, ahol színekkel jelölik, mi mekkora terhelést kapott. Az új Avensisben pl. A mellkas és a sípcsontok szenvedtek kicsit nagyobb terhelést, de még ez sem vészes. A régi Avensissel összehasonlítva... Csak nézzétek meg  :wink:  A régiben majdnem minden testrész elég nagy terhelést szenvedett el. Amelyik testrész zöld színnel van jelölve, az lényegében nem szenvedett sérülést. Na ilyen a régi Ave-ben nincs :)



Szerintem is meg kéne reformálni a töréstesztet, mert már kevés az öt csillag.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Batyuka

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
    • http://www.qefglobal.com
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #62 Dátum: 2005.03.08 17:00:08 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Jegyzet ide, jegyzet oda, OLYAN NINCS, hogy 55-el fának menni egyenlő a halállal.


Szerintem hanyagoljuk ezt az 50/55-t lehet rosszul emlekszem es 60/65.... a lenyeg hogy fanak menni sz..bb mint falnak.

A jegyzeteim elsosorban nem ezert kellenenek. Van bennuk egy csomo erdekes dolog ami meg ma is idoszeru. Gondoltam mast is erdekelhet (elsosorban az olyan autob....at mint TE  :)  :)  :) )
vensis II, 1.6 Sol Sedan [size=12]33[/size]

Batyuka

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
    • http://www.qefglobal.com
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #63 Dátum: 2005.03.08 17:05:48 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ezt honnan a fenéből veszed?

Ugy szoktam csinalni, hogy erzekszerveimmel informaciokat gyujtok a kulvilagbol. Aztan ezeket az infokat a kozponti idegrendszerem feldolgozza, ertekeli es ha arra erdemes akkor raktarozza. Aztan egy alkalmas idopontban hoppp, elojon.... nagyon vazlatosan ennyi. Te nem igy mukodol????  :D  :D
vensis II, 1.6 Sol Sedan [size=12]33[/size]

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #64 Dátum: 2005.03.08 17:08:29 »
Idézetet írta: "Szeke"
Az NCAP teszten ne csak a csillagokat nézzétek, inkább a bábúk rajzát, ahol színekkel jelölik, mi mekkora terhelést kapott. Az új Avensisben pl. A mellkas és a sípcsontok szenvedtek kicsit nagyobb terhelést, de még ez sem vészes. A régi Avensissel összehasonlítva... Csak nézzétek meg  :wink:  A régiben majdnem minden testrész elég nagy terhelést szenvedett el. Amelyik testrész zöld színnel van jelölve, az lényegében nem szenvedett sérülést. Na ilyen a régi Ave-ben nincs :)



Szerintem is meg kéne reformálni a töréstesztet, mert már kevés az öt csillag.

"A fejlődésnek semmi sem szabhat határt" ezt Neumann János mondta, és ez igaz, ezt nem kétlem. A bábunál maradva meg még mindig azt mondom, nem biztos, hogy a valóságot tükrözi, lehet többet, lehet kevesebbet mutat, de tény nem ua. mintha te ülnél benne. Biztos ez hiper szuper űr technika, de szerintem mindenre nincs felkészülve. Nem olvastam még a báburól, de érdekelne milyen érzékelők vannak benne? Csak a nyomást érzékeli, mármint az adott irányból jövő terhelést mérik?  Vagy mást is tudnak?
Laco 73 :D

Batyuka

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
    • http://www.qefglobal.com
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #65 Dátum: 2005.03.08 17:22:19 »
Jajj de bena vagyok, meg idezni sem tudok!!!!!

De irjak vmi "okosat" is. Ezt a keztoreses dolgot egy autogyar fejlesztomernoketol hallottam.......

Igy utolag visszaolvasva kicsit pontatlanul fogalmaztam. Illetve nem irtam le a lenyeget!!!!! Szoval, en vagyok az autogyar mernoke, adok 15 autot egy intezetnek es megkerem oket hogy csinaljanak toresteszteket, aztan kuldjek el az eredmenyt, (probabara hato erok, nyomatekok)

A teszt vegeredmenye kb ez:
1 esetben a kepzeletbeli vezeto horzsolasokkal kiszall, par napig faj a nyaka, hata
10 esetbol a vezetonek 1 vegtagja eltorik, zuzodasok, enyhe agyrazkodas
de nem igenyel korhazi kezelest (azert tuti hogy elesben 1 sza..ra tort auto soforjet korhazba viszik kivizsgalasra)
4 esetben 2 vegtag torik, agyrazkodas.

Ezt az eredmenyt latva a komminikacios igazgato sajtokonferencian bejelenti hogy az auto huuuudenagyonkiralybiztonsagos....
vensis II, 1.6 Sol Sedan [size=12]33[/size]

SzCs

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #66 Dátum: 2005.03.08 17:27:21 »
Hello,
pont tegnap ment a BBC Prime-n vmi idióta autós magazin, ahol szemléltetendő a Renault Megane 5 csillagát egy (élő) ember nekihajtott ötvennel egy másik autónak. Belülről kamerázták a próbát.. Kicsit megijedt, meg rázta a fejét, de utána gond nélkül magyarázta, hogy jól érzi magát..
Persze be volt kötve.. Hallottam olyan (jogi) esetről, amikor negyvennel nekimentek egy autónak (városban lámpánál). A jogi eset a kárpótlási igényről szólt, mert maradandó sérülést szenvedett az övét be nem csatoló fél... szóval az öv nagyon fontos..

Ja és pont most olvastam arról is egy cikket, hogy lassan elkészül a szuperpróbababa, amivel minden eddiginél jobban lehet az emberre gyakorolt hatást modellezni. Bokaizület, térdizület, bordák mindenféle erőmérőkkel...

SzCs

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #67 Dátum: 2005.03.08 18:40:13 »
Idézetet írta: "Batyuka"
Jajj de bena vagyok, meg idezni sem tudok!!!!!

Semmi baj, már kijavítottam. Az volt a baj, hogy ebből
Idézetet írta: "valaki"
[/b]lehagytad az utolsó 2 karaktert: "]
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #68 Dátum: 2005.03.08 18:51:39 »
Idézetet írta: "SzCs"
Hello,
pont tegnap ment a BBC Prime-n vmi idióta autós magazin, ahol szemléltetendő a Renault Megane 5 csillagát egy (élő) ember nekihajtott ötvennel egy másik autónak. Belülről kamerázták a próbát.. Kicsit megijedt, meg rázta a fejét, de utána gond nélkül magyarázta, hogy jól érzi magát..
Persze be volt kötve.. Hallottam olyan (jogi) esetről, amikor negyvennel nekimentek egy autónak (városban lámpánál). A jogi eset a kárpótlási igényről szólt, mert maradandó sérülést szenvedett az övét be nem csatoló fél... szóval az öv nagyon fontos..

Ja és pont most olvastam arról is egy cikket, hogy lassan elkészül a szuperpróbababa, amivel minden eddiginél jobban lehet az emberre gyakorolt hatást modellezni. Bokaizület, térdizület, bordák mindenféle erőmérőkkel...

SzCs

Akkor kérdezhetek még tőled ezzel kapcsolatban?
Azt lehet tudni, milyen autónak ment neki? Az állt, vagy az is 50-el ment?
Teljesen frontálisan, vagy félig frontálisan ütköztek?
Laco 73 :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #69 Dátum: 2005.03.08 18:58:46 »
Ma hallottam egy sztorit, ami meglepő módon alátámasztja a Batyuka által írottakat. Elöljáróban le kell szögeznem, hogy a szitu minden bizonnyal "a körülmények szélsőséges összejátszása", tehát nem tipikus, de megtörtént.
Az illető, akitől a sztorit tudom, egy OFF Mercedes ON -dealer Németországban. Egy bizonyos csütörtökön eladott egy S-osztályos kocsit. Pár nappal később keresi a rendőrség, hogy ő adta-e el azt a bizonyos autót, mert halálos balesetet szenvedett. (Nyilván hivatalból ki kell vizsgálni, hogyha egy új kocsival ilyesmi történik.) A vevő országúton ment, erdei szakaszon, ahol egy vízátfolyás lefagyott tükörjéggé, azon csúszott, pontosabban pördült meg. A vizsgálat szerint 35-45 km sebességgel haladt!!! Pechére azonban pontosan akkor jött szembe egy színültig pakolt - tehát nagy tehetetlenségű - pótkocsis kamion, és oldalról kapta el, de egy olyan ponton, hogy a 8 lufi egyike sem tudott hasznosan működni, ráadásul a lehetőségekhez képest maga alá gyűrte a Mercit. A kamion 40-50 -nel jött a vizsgálat szerint. A Merci sofőrje meghalt.
Engem kísértetiesen emlékeztet a Senna-balesetre abban a vonatkozásban, hogyha meg kell halni valakinek, akkor a sors megtalálja a módját ennek.
Az a morbid az egészben, hogy az illető soktízezer eurót fizetett azért, hogy meghaljon...
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #70 Dátum: 2005.03.08 19:24:33 »
Idézetet írta: "music"
Ma hallottam egy sztorit, ami meglepő módon alátámasztja a Batyuka által írottakat. Elöljáróban le kell szögeznem, hogy a szitu minden bizonnyal "a körülmények szélsőséges összejátszása", tehát nem tipikus, de megtörtént.
Az illető, akitől a sztorit tudom, egy OFF Mercedes ON -dealer Németországban. Egy bizonyos csütörtökön eladott egy S-osztályos kocsit. Pár nappal később keresi a rendőrség, hogy ő adta-e el azt a bizonyos autót, mert halálos balesetet szenvedett. (Nyilván hivatalból ki kell vizsgálni, hogyha egy új kocsival ilyesmi történik.) A vevő országúton ment, erdei szakaszon, ahol egy vízátfolyás lefagyott tükörjéggé, azon csúszott, pontosabban pördült meg. A vizsgálat szerint 35-45 km sebességgel haladt!!! Pechére azonban pontosan akkor jött szembe egy színültig pakolt - tehát nagy tehetetlenségű - pótkocsis kamion, és oldalról kapta el, de egy olyan ponton, hogy a 8 lufi egyike sem tudott hasznosan működni, ráadásul a lehetőségekhez képest maga alá gyűrte a Mercit. A kamion 40-50 -nel jött a vizsgálat szerint. A Merci sofőrje meghalt.
Engem kísértetiesen emlékeztet a Senna-balesetre abban a vonatkozásban, hogyha meg kell halni valakinek, akkor a sors megtalálja a módját ennek.
Az a morbid az egészben, hogy az illető soktízezer eurót fizetett azért, hogy meghaljon...


Olvastam fordított esetről is : 110 kmh sebességgel csapódott frontálisan egy beton hídpillérnek egy szintén Merci S-Klasse (de ez még a korábbi , W140-es modell) , és a (hatvanegynéhány éves) sofőr ugyan nyolc napon túl gyógyuló sérülésekkel (bordatörések , kulcscsonttörés és sok zúzódás) , de a saját lábán ki tudott szállni . Persze be volt kötve , és a légzsák is rendben működött . De azért akkor sem semmi  :o ... Ja , és emlékeztetnék még egyszer a Diana balesetére is , ahol a 100 kmh fölötti sebességű ütközést a testőr , aki be volt kötve , túlélte , és fel is épült .

Egyszóval , extrém példák vannak pro és kontra , de ezek szerintem legfeljebb érdekességnek jók . A töréstesztek pedig arra jók , hogy vizsgálni lehessen az autótípusok biztonságát , egymáshoz viszonyítva .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #71 Dátum: 2005.03.08 19:25:34 »
Idézetet írta: "Batyuka"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ezt honnan a fenéből veszed?

Ugy szoktam csinalni, hogy erzekszerveimmel informaciokat gyujtok a kulvilagbol. Aztan ezeket az infokat a kozponti idegrendszerem feldolgozza, ertekeli es ha arra erdemes akkor raktarozza. Aztan egy alkalmas idopontban hoppp, elojon.... nagyon vazlatosan ennyi. Te nem igy mukodol????  :D  :D


Ühüm ... Netán balesetek következményeinek az elemzésével foglalkozol :) ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #72 Dátum: 2005.03.08 19:28:19 »
Idézetet írta: "Batyuka"
Jajj de bena vagyok, meg idezni sem tudok!!!!!

De irjak vmi "okosat" is. Ezt a keztoreses dolgot egy autogyar fejlesztomernoketol hallottam.......

Igy utolag visszaolvasva kicsit pontatlanul fogalmaztam. Illetve nem irtam le a lenyeget!!!!! Szoval, en vagyok az autogyar mernoke, adok 15 autot egy intezetnek es megkerem oket hogy csinaljanak toresteszteket, aztan kuldjek el az eredmenyt, (probabara hato erok, nyomatekok)

A teszt vegeredmenye kb ez:
1 esetben a kepzeletbeli vezeto horzsolasokkal kiszall, par napig faj a nyaka, hata
10 esetbol a vezetonek 1 vegtagja eltorik, zuzodasok, enyhe agyrazkodas
de nem igenyel korhazi kezelest (azert tuti hogy elesben 1 sza..ra tort auto soforjet korhazba viszik kivizsgalasra)
4 esetben 2 vegtag torik, agyrazkodas.

Ezt az eredmenyt latva a komminikacios igazgato sajtokonferencian bejelenti hogy az auto huuuudenagyonkiralybiztonsagos....


Ezeket az eredményeket , az ütközési sebesség feltüntetésének hiányában , nem lehet értelmezni  :roll: ...

Mint már írtam , tény az , hogy pl. az EuroNCAP által a frontális ütközés-tesztben alkalmazott 64 kmh esetén , ha egy autó legjobb minősítést kap , az annyit jelent , hogy a bennülők megsérülésének esélye minimális , kéztörésről meg ilyesmiről szó sincs .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #73 Dátum: 2005.03.09 00:00:50 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Olvastam fordított esetről is: 110 kmh sebességgel csapódott frontálisan egy beton hídpillérnek egy szintén Merci S-Klasse (de ez még a korábbi, W140-es modell), és a (hatvanegynéhány éves) sofőr ugyan nyolc napon túl gyógyuló sérülésekkel (bordatörések, kulcscsonttörés és sok zúzódás), de a saját lábán ki tudott szállni.

és nyilván ez a jellemző, nem az általam leírt eset; ami csak azért írtam be, hogy ne feledjük, 500 légzsák sem elég, ha ember vezeti az autót...!
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #74 Dátum: 2005.03.09 01:24:48 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Olvastam fordított esetről is: 110 kmh sebességgel csapódott frontálisan egy beton hídpillérnek egy szintén Merci S-Klasse (de ez még a korábbi, W140-es modell), és a (hatvanegynéhány éves) sofőr ugyan nyolc napon túl gyógyuló sérülésekkel (bordatörések, kulcscsonttörés és sok zúzódás), de a saját lábán ki tudott szállni.

és nyilván ez a jellemző, nem az általam leírt eset; ami csak azért írtam be, hogy ne feledjük, 500 légzsák sem elég, ha ember vezeti az autót...!


Úgy érted : 500 légzsák sem feltétlenül elég , nemdebár ? ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )