Szerző Téma: mechanikus védelem  (Megtekintve 106108 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Peti

  • Vendég
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #480 Dátum: 2007.04.20 23:53:47 »
Idézetet írta: "music"
nagyobb autó = nagyobb biztonság


A neten van fönt egy videó amiben pont az említett Sevrolé kisbuszt akarják lebiztosítózni és "néhányszor" belevezetik egy hatalmas fába... :shock:

Durva mennyire nem sérül a kocsi egy-egy ütközés során, a végén mikor már eléggé begyorsulnak, akkor gyûrõdik fel picit a motortetõ...

u_istvan

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #481 Dátum: 2007.04.21 09:44:33 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "music"
nagyobb autó = nagyobb biztonság


A neten van fönt egy videó amiben pont az említett Sevrolé kisbuszt akarják lebiztosítózni és "néhányszor" belevezetik egy hatalmas fába... :shock:

Durva mennyire nem sérül a kocsi egy-egy ütközés során, a végén mikor már eléggé begyorsulnak, akkor gyûrõdik fel picit a motortetõ...
A "merev" kaszni a jelenleg elfogadott ismeretek szerint nem túl jó, mert túlzott mértékû lassulást okoz, amit nehezen visel az emberi szervezet. A gyûrõdõ zónákat találták ki erre a problémára, de bizonyos sebesség felett már mindegy, az sem segít. Az amcsi autók ilyen szempontból elég vegyesek, mert a régi konstrukciójú modelljeik, fõleg terepjáró és a pick-up, olyan merevek voltak az alváz miatt mint egy tömb beton és a kisebb autókat maguk alá gyûrték. Ugyanakkor pl. az új Voyager vagy a Sintra amerikai megfelelõje meg úgy rogyott meg az ütközési tesztekben, hogy rossz volt nézni.
István
Toyota Avensis 1,6 Linea Terra wagon '98

Peti

  • Vendég
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #482 Dátum: 2007.04.21 12:30:02 »
Idézetet írta: "u_istvan"
A "merev" kaszni a jelenleg elfogadott ismeretek szerint nem túl jó, mert túlzott mértékû lassulást okoz, amit nehezen visel az emberi szervezet. A gyûrõdõ zónákat találták ki erre a problémára, de bizonyos sebesség felett már mindegy, az sem segít. Az amcsi autók ilyen szempontból elég vegyesek, mert a régi konstrukciójú modelljeik, fõleg terepjáró és a pick-up, olyan merevek voltak az alváz miatt mint egy tömb beton és a kisebb autókat maguk alá gyûrték. Ugyanakkor pl. az új Voyager vagy a Sintra amerikai megfelelõje meg úgy rogyott meg az ütközési tesztekben, hogy rossz volt nézni.


Ezt én is tudom, csak leírtam, hogy láttam egy videót a neten... :|

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #483 Dátum: 2007.04.21 12:35:38 »
Sztem ez az amerikai felmérés nagy hülyeség. Ugyanis nem vizsgálják, hogy melyik autó melyik autóval ütközik. Példának okáért, ha 1 olyan szerintük biztonságos kisbusszal elcsapsz egy 5 csillagos Yaris II-t, akkor a Yarisban mindenki meg fog halni, a másikban meg csak megsérülnek. Viszont ha a kisbusz egy Hummer H2-vel ütközik, akkor meg a kisbuszosok halnak meg pontosan azért, mert a nagyobb tömegû járû átgázol a kisebben. Szal azonos tömegû autók baleseteinél igenis abban nagyobb a túlélési esély, amelyiknek jobb a töréstesztje. A sportkocsik a vezetõ miatt nem biztonságosak, ahogy arról nemrégiben volt 1 Totalcar-os eszmefuttatás. Tény és való, hogy nagyobb kocsi nagyobb túlélési esély, de mindig lesz 1 nagyobb kocsi, mint a tied  :kacsint: Arról nem is beszélve, hogy fának, betonnak csapódáskor a merev kasznival nem mész sokra  :kacsint:
Laco 73 :D

u_istvan

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #484 Dátum: 2007.04.21 15:27:06 »
Õk nem kezdték el tudományosan centizni, hogy milyen szituációkban melyik a jobb. Simán csak statisztikáztak, az Amerikában úgyis nagyon jól megy. Vettek egy szép nagy statisztikai sokaságot - k. sok balesetet - és elkezdték vizsgálni. Azonos mennyiségû járgányra vetítve melyikben haltak meg többen, melyikben kevesebben. Az nem szempont, hogy az ütközések során milyen méretû jármûvek találkoztak. A csalás az, hogy náluk a gépjármû parkon belül az arány erõsen a nagyautók felé billen, tehát egy kisautó várhatóan többször/gyakrabban találkozik majd nagyautóval, így biztosan gyengébb halálozási statisztikát fog produkálni.
Mivel azonban ez a statisztika nagyszámú jármû és nagyszámú baleset adatai alapján készült, az eredmény elfogadható, a valóságot tükrözi. Az életben engem sem érdekel, hogy azért haltam meg, mert bár a Yarisom szuperül megvéd egy másik Yarissal szemben, de nagyautó jött szembe, hanem az érdekel hogy ha nagyautót vezetek, akkor nagyobb a túlélésem valószínûsége. Önzõ dög vagyok.
István
Toyota Avensis 1,6 Linea Terra wagon '98

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #485 Dátum: 2007.04.21 18:58:14 »
Méréstechnika tanárom mondta, hogy mivel 3szor törték össze, jó töréstesztû kocsit akar venni. Gondolkozott a tankon. Akkor neki van igaza? :hmm:
Laco 73 :D

Peti

  • Vendég
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #486 Dátum: 2007.04.21 19:06:56 »
Idézetet írta: "KLaco"
Méréstechnika tanárom mondta, hogy mivel 3szor törték össze, jó töréstesztû kocsit akar venni. Gondolkozott a tankon. Akkor neki van igaza? :hmm:


Valahol a tank és a kisautó között érdemes bevásárolni... :D

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #487 Dátum: 2007.04.21 19:12:56 »
Peti mond meg õszintén, inkább vennél 1 Hummer H2-õt, mert hogy akkor mennyivel nagyobb biztonságban vagy, mint 1 Vipert?  :kacsint:
Sztem az emberek 90%-ha megtehetné se venne nagy autó csak a biztonság miatt.
Ezek szerint azért növelik évrõl évre, modellrõl modellre az autók súlyát, hogy biztonságos legyen? Akkor páncélautót kell venni ezek szerint  :crazy:
Laco 73 :D

Peti

  • Vendég
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #488 Dátum: 2007.04.21 19:22:45 »
Idézetet írta: "KLaco"
Peti mond meg õszintén, inkább vennél 1 Hummer H2-õt, mert hogy akkor mennyivel nagyobb biztonságban vagy, mint 1 Vipert?  :kacsint:
Sztem az emberek 90%-ha megtehetné se venne nagy autó csak a biztonság miatt.
Ezek szerint azért növelik évrõl évre, modellrõl modellre az autók súlyát, hogy biztonságos legyen? Akkor páncélautót kell venni ezek szerint  :crazy:


Nem...
Vennék egy H1-es Hummert és mellé egy Vipert. :mrgreen:

Amúgy a súlynövekedés tényleg a biztonság számlájára (is) írható.
Pl. a 88-as szivar Audim annyi kilós volt mint most a Cori, és van némi nemû különbség kettejük közt... :wink:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26343
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #489 Dátum: 2007.04.21 20:04:08 »
Az egészet csak azért linkeltem be, hogy azért itt az *****-ok mámorában nem szabad elfelejteni, hogy egy miniautó 5 *-ja nem ugyanannyit ér, mint egy luxusautóé, az NCAP mércéje is más!!
Természetesen azonos kategóriájú autókat  lehet és érdemes összemérni, de ugyanakkor ellent is kell ennek mondanom, mert valahol ez önbecsapás, ugyanis a balesetek nem válogatnak.
Tehát nem állíthatjuk, hogy egy 5*-os autó minden esetben biztonságosabb egy 4*-os autónál - és most tekintsünk el attól, hogy önmagukban az NCAP tesztek mennyire reálisak, mert szerintem eléggé nem azok, de most az egyszerûség kedvéért fogadjuk el a teszt mércéjét objektívnek - és azt sem, hogy egy kisautóban veszélyesebb utazni, mint egy nagyban. Az igazság a kettõ között van, nyilván egy Yaris II és Palaczk Camryje közül az elõbbi a masszívabb, de ha egy Yaris II-t egy Avensis I-sel hasonlítunk össze, én az utóbbiban érezném magamat nagyobb biztonságban
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #490 Dátum: 2007.04.23 22:06:04 »
Idézetet írta: "music"
nagyobb autó = nagyobb biztonság


Vicces amúgy, hogy a legrosszabb autó a Chevy Blazer, ami szintén egy bazinagy dög terepjáró.

Itt elhangzott már sok érv, én nem akarom nagyon ragozni. Annyit mégis hozzátennék, hogy egy ilyen felméréssel szemben jobb mércének tartok egy töréstesztet, ahol a feltételek egységesek. Természetesen nagyon általánosítva megáll, hogy a nagyobb autó nagyobb biztonságot jelent - de csak akkor áll fenn feltétlenül ez a képlet, ha a körülmények azonosak. Természetes, hogy két kortárs, tehát azonos fejlettségi szintû autó közül nagyobb védelmet fog nyújtani az, amelyben több az anyag, mert a több anyagból több gyûrõdõ zóna jön ki, több energiát nyel el stb stb.

Fölmerült itt két konkrét példa. Ami a Yaris II. vs. Camry V1-et illeti, ott szerintem is a Camry húzná a rövidebbet. Hát naná, hiszen húsz évvel korábbi fejlesztésû autó, ami nagyságrendileg ugyanolyan tömegû. A szivar Audi 100 vs. E12 Corolla esetében viszont már nem ilyen egyértelmû az ábra, a szivar Audi 100 kimagaslóan biztonságos autó volt, jókora gyûrõdõ zónákkal - ez esetben szvsz a Corolla kizárólag a több passzív rendszer (légzsák, övfeszítõ stb.) miatt van elõnyben, maga a kasztni szvsz nagyjából azonos szintû védelmet nyújt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #491 Dátum: 2007.04.23 22:18:20 »
Idézetet írta: "Palaczk"
A szivar Audi 100 vs. E12 Corolla esetében viszont már nem ilyen egyértelmû az ábra, a szivar Audi 100 kimagaslóan biztonságos autó volt, jókora gyûrõdõ zónákkal - ez esetben szvsz a Corolla kizárólag a több passzív rendszer (légzsák, övfeszítõ stb.) miatt van elõnyben, maga a kasztni szvsz nagyjából azonos szintû védelmet nyújt.



Ebben egyetértek, már csak azért is mert csattantam a sajátommal, mondjuk kis sebességel, de betört a lámpabúra és felpúpozódott a motortetõ, amúgy a zárhídtól a hosszában(!) beépített motor "eleje" kb. egy arasznyira volt, így mondanom se kell, hogy nem sérült semmi és senki, bent ülve se volt életveszélyes... :wink:  
Így csak a bosszúság maradt... :rolleyes:

OFF
Egyszer belementek a szivarba oldalról, a kis R5-ös végig leszántotta az oldalát, az összes ajtó hibátlanul, erõlködés nélkül nyílt/csukódott :nana:  belülrõl nem vetted észre, hogy nincs oldala a kocsinak... :roll:
ON

lapat

  • Kékkúti futó
  • Szervezők
  • Alap-tag
  • *****
  • Hozzászólások: 442
  • Scion xB 2005/Prius+ 2013
      _____
 __/__|__|
|( )___( )|   Scion xB

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26343
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #493 Dátum: 2007.08.21 09:20:13 »
Ez a ciki, nem a faláb!
...és felhívnám a figyelmet a sokat szidott Opirusra!
music     

u_istvan

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #494 Dátum: 2007.08.21 11:22:49 »
Idézetet írta: "music"
Ez a ciki, nem a faláb!
...és felhívnám a figyelmet a sokat szidott Opirusra!
Ugye-ugye! Egyszer már tárgyaltuk, hogy ez az 5* meg millió légzsák csak egy dolog, ami abban az egy konkrét mérésben igaz. Erre most itt egy szintén elfogadott, szintén korrektnek tûnõ mérés és hopp, itt megborulnak az elõzõ mérésben elért eredmények. Na, most kinek higgyünk, mi alapján válogassunk?!
István
Toyota Avensis 1,6 Linea Terra wagon '98