Szerző Téma: mechanikus védelem  (Megtekintve 102396 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #45 Dátum: 2005.03.07 20:18:45 »
Most néztem 1 régebbi autós újságban a Volvo kapcsán, hogy 1 77 kilós ember frontális ütközés esetén 3690Kg tömegű lesz, szerintem ez elég kijózanító tény, illetve, hogy 55km/h-s adatot adtak meg maximálisan.
Laco 73 :D

saro

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 443
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #46 Dátum: 2005.03.07 21:22:50 »
Idézetet írta: "KLaco"
Szóval honnan tudjátok, hogy nem fizetik -e le azokat akik a teszteket végzik?
Egyébként mamár nem hiszem, hogy utólagosan kellene kalapálni a kocsikon biztos megvannak, hogy mire kell odafigyelni.


Megjelent a sajtóban, hogy az új Bömbi ötöst elvitték tesztelni és ***-t kapott. Erre kikunyizták, hogy hadd hozzák vissza később. Visszahozták, akkor már **** lett (és az is maradt). Egy német vagy finn meg sem értené a kérdésedet. A világnak azon a részén a fagyi után is kérés nélkül adják a számlát. Nem azt mondom, hogy ismeretlen a korrupció, csak azt, hogy ritkább és szégyen...

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #47 Dátum: 2005.03.07 21:39:48 »
Idézetet írta: "saro"
Idézetet írta: "KLaco"
Szóval honnan tudjátok, hogy nem fizetik -e le azokat akik a teszteket végzik?
Egyébként mamár nem hiszem, hogy utólagosan kellene kalapálni a kocsikon biztos megvannak, hogy mire kell odafigyelni.


Megjelent a sajtóban, hogy az új Bömbi ötöst elvitték tesztelni és ***-t kapott. Erre kikunyizták, hogy hadd hozzák vissza később. Visszahozták, akkor már **** lett (és az is maradt). Egy német vagy finn meg sem értené a kérdésedet. A világnak azon a részén a fagyi után is kérés nélkül adják a számlát. Nem azt mondom, hogy ismeretlen a korrupció, csak azt, hogy ritkább és szégyen...

És a kikunyizás szerinted mennyibe került?
Mert ma már semmit se adnak ingyé, és bizonyos összeg felett már nem korrupció, hanem kenőpénz, ami jár :D
Laco 73 :D

saro

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 443
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #48 Dátum: 2005.03.07 21:57:15 »
nem hinném, hogy erről lenne szó. A NCAP presztizsét tovább emeli az, hogy elfogadják a vizsgálatait és megbíznak az ítéletében. Másrészt, egy teszt már nem ingyen van (az elején az NCAP még VETTE a kocsikat a teszthez), van vizsgadíj. Egy ilyen "hitelesítő" cég abból él, hogy megbíznak az itéletében és csak addig fogadják el, amíg megbíznak. Ha elkezd pult alatt dolgozni, be is csukhatja a boltot. Kizárt, hogy megvehetik őket. De szerintem meg sem próbálják, mert a közszellem egy kicsit más mint erre, Kelet-Európában.

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #49 Dátum: 2005.03.07 21:58:04 »
Egyébként nem a * -os rendszert akarom bírálni, mert az 1 kitalált dolog, szubjektív, olyan mint az 1-5 ig osztályzás az iskolában. Az a  :?:  -es, hogy ez valóban azt takarja amit, ergó pl. 5 csillagos autó 100-al neki a betonfalnak, kis karcolások. 4 csillag 80-al a falnak kis karcolások 3 csillag 60-al a falnak kis karcolások 2 csillag 50-el a falnak kis karcolások 1 csillag 40-el a falnak kis karcolások.
Eztet nem merik kimondani jól mondom :D
Tudom, hogy a szituációtól függ. De ha nekimegy a falnak az ember, tudja mire számítson. Mert a kereskedő csak aszongya: "Hát kérném tisztelettel ez biztonságos kocsi ábéesz ebédé eszp 5 csillag 220 légzsák" De hogy ezek mit takarnak, azt nem mindenki mondja el, tisztelet a kivételnek :D
És a jónép csak ezt szűri le, hogy 5 csillag, és kész. A Renault Megane már régebb óta 5 csillag. Ergó az jobb kocsi. Azt kell megvenni. Miért nem a megbízhatósággal reklámozzák? Hopp. Ott valami hibázik. Na akkor gyors PR munka, a reklám szövege: 5 csillag 6 légzsák, 7 élet, 8 év átrozsdásodás gari 9 literes tárolórekeszek, 10 ülés, ha kettővel szorzod, 11 Millió csak most önöknek 12 helyett, nem 13 ért, 14 literes kesztyűtartóval.
Stb...
Laco 73 :D

saro

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 443
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #50 Dátum: 2005.03.07 22:03:23 »
a biztonság az most divat. Erre szálltak rá. A Toyota meg a maszkos szörnnyel azt sulykolja, hogy megbízható. Mert az. Azt elhiszed, a másikat akkor miért nem? Az Alfa a motorhangot reklámozza, mert az benne a legjobb. Mindenki azt emeli ki, amit tud. A rönó speciel mostanában biztonságos.

saro

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 443
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #51 Dátum: 2005.03.07 22:24:03 »
Idézetet írta: "dió"
Éppen most mutattak egy balesetet az 51-esen. Egy új, korszerű kisautó találkozott egy merci kamionnal. Hogy milyen kisautó volt, az nem derült ki számomra, mert az első kerék a hátsó ülésen volt...

Poló volt, de szerintem régebbi (a hátsó ülésen lévő felni méretéből ítélve)

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #52 Dátum: 2005.03.07 22:30:12 »
Idézetet írta: "saro"
a biztonság az most divat. Erre szálltak rá. A Toyota meg a maszkos szörnnyel azt sulykolja, hogy megbízható. Mert az. Azt elhiszed, a másikat akkor miért nem? Az Alfa a motorhangot reklámozza, mert az benne a legjobb. Mindenki azt emeli ki, amit tud. A rönó speciel mostanában biztonságos.

Na ja, de azért gusztustalan dolog túlhangsúlyozni, azt ami jó, és elhallgatni a rossz dolgokat. De sajnos ma ezt értékelik. Volt 1 film régebben, ami arról szólt, hogy 1 reklámmal foglalkozó srác elkezdett valós dolgokat reklámozni, és kirúgták, de rájöttek, hogy ez kell az embereknek, ezért az egész diliház gyártotta a valós reklámokat. Mikor jön el az az idő, hogy a fogyasztók megkövetelik ezt?
Az a baj, ők maguk kérik, hogy csiklandozzák a fülüket, mert meg is hallgatják. Nem pedig egymás véleményére alapoznak. A reklám az jobban tudja címmel.
Laco 73 :D

saro

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 443
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #53 Dátum: 2005.03.07 22:40:31 »
én utálom a reklámokat. ez a fórum is reklámellenes, mert itt az igazságot írjuk!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #54 Dátum: 2005.03.07 23:36:50 »
Idézetet írta: "Szeke"
A száguldozásnak szerintem kifejezett elősegítője még a dízelek terjedése. Régen főleg, de ma is, az ember azért kétszer meggondolja, hogy menjen-e 150-el, ahol már nagy mértékben megugrik a benzinesek fogyasztása  :roll:  
Dízellel viszont... Mehetsz 170-el, akkor is fog enni ~8 litert :)  És sajnos sokan ezzel a "lehetőséggel" élnek is. :(

Mindezek mellett én nagyon örülök a pre-crash rendszernek, amit be szeretne 1-2 éven belül vezetni majd' minden kategóriában a Toyota. Már az ütközés előtt néhány tizeddel megfeszíti az övedet, így pont a kritkus visszarántást és a nyak hátracsadódását lehet nagy mértékben csökkenteni!

A szervek leszakadásáról jut eszembe: mi a helyzet a vadászpilótákkal? Rájuk 5-8 G is simán hat, mégsem szakad le semmilyük. Tény, kell is fizikai alkalmasság hozzá.
Eszembe jutott még valami: régen azt mondták, hogy az emberi test nem bírja ki a kb. 25 km/h-nál nagyobb sebességet, ne szálljon senki vonatra :D Ez még a vonatozás kezdetén volt.
Ezzel nem a szakembereket nézem le, csak minden szakmában vannak konzervatív, régi gondolkodású emberek, akik nem tartanak lépést a technika fejlődésével.


A 170-el önmagában véve nincs gond - ha megfelelő úton (autópálya) és megfelelő útviszonyok között történik .

Ami a pilótákat illeti : igen , pluszban még akár 9-10 G is felléphet egy-egy extrémebb manőver közben , a legjobb manőverező képességű gépekben (pl. MiG-29) . Mondjuk , hozzátenném , hogy egyrészt ennek elviselésében a pilótákat valóban segíti az Afekete által említett ún. G-ruha , ami megakadályozza , hogy a vér hirtelen kiáramoljon a felsőtestből és a fejből ; másrészt azért egy karambol során korántsem csak ekkora erők lépnek föl - de csak nagyon rövid időre . Lényeg a lényeg : modern autóban , ha be vagy kötve , semmi bajod nem lesz , ha 60 körül nekimész valaminek - legyen az akár egy fa .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #55 Dátum: 2005.03.07 23:40:49 »
Idézetet írta: "Batyuka"
Kerestem a dolgaimat... persze a gepjarmuszerkezetek jegyzet nincs meg  :( (pedig vannak benne erdekes dolgok) bezzeg a matek a hulye diffegyenletekkel itt figyel....

Ma benn jartam a varosban, figyeltem az autosokat (volt idom a dugoban...). Elegge elszomorit, hogy nagy reszuk (kb 60%) nem kapcsolja be a biztonsagi ovet. Na ezeknek teljesen feleslegesen van legzsak, ovfeszito stb... Sok olyan velemenyt hallottam hogy felesleges bekapcsolni mert akkor nem tudsz kiszabadulni a roncsbol. Hat ez hatalmas butasag. Persze elkepzelheto olyan eset amikor "jobban jar" az ember ha nincs bekotve de ez elenyeszo.

Nem tudom ki hogy van vele de amikor beulok az autoba 2 osztonos mozdulatot teszek, 1. bekotom az ovet, 2. felkapcsolom a vilagitast...

Holnap, ja nem, holnap Pecsre megyek... akkor szerdan megprobalok irni egy-ket dolgot biztonsagi ov temaban (hatha valakit erdekel)


Jegyzet ide , jegyzet oda , OLYAN NINCS , hogy 55-el fának menni egyenlő a halállal .

Én is figyelem néha , hogy városban hányan autóznak bekötött övvel , és én még 30 %-ot sem elérő arányt szoktam megfigyelni  :cry: ... Ez a kiszabadulós érvelés iszonyatos baromság , gyakorlatilag annyit jelent , hogy azért hogy kivédj egy kockázatot , bevállalsz egy másikat , aminek tízszer akkora a valószínűsége  :?

Az öv bekötése számomra is alap-mozdulat . A világítást is egyre gyakrabban kapcsolom be nappal városban is - de csak akkor , ha csapadékos az idő . Napsütésben nem szoktam .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #56 Dátum: 2005.03.07 23:49:01 »
Idézetet írta: "Batyuka"
Amikor egy teszten kihozzak hogy az auto "hudekiralynagyonbiztonsagos" azt jelenti "magyarul": kez, labtores, zuzodasok. A "nagyonbiztonsagos" 8-10 het korhazi kezelest jelent. Az 5 meg 4 csillag jo kis marketingduma.....


Ezt honnan a fenéből veszed ? A legbiztonságosabb minősítés annyit jelent , hogy ha a teszt során az autóban a bábuk helyett emberek ültek volna , akkor sértetlenül szálltak volna ki , mert az ütközés során fellépő terhelések és behatások nem érték el azt az alsó határt , ami akár a legkönnyebb sérülés esélyét jelentené  :!:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Grabovszki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 266
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #57 Dátum: 2005.03.07 23:56:03 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Batyuka"
Kerestem a dolgaimat... persze a gepjarmuszerkezetek jegyzet nincs meg  :( (pedig vannak benne erdekes dolgok) bezzeg a matek a hulye diffegyenletekkel itt figyel....

Ma benn jartam a varosban, figyeltem az autosokat (volt idom a dugoban...). Elegge elszomorit, hogy nagy reszuk (kb 60%) nem kapcsolja be a biztonsagi ovet. Na ezeknek teljesen feleslegesen van legzsak, ovfeszito stb... Sok olyan velemenyt hallottam hogy felesleges bekapcsolni mert akkor nem tudsz kiszabadulni a roncsbol. Hat ez hatalmas butasag. Persze elkepzelheto olyan eset amikor "jobban jar" az ember ha nincs bekotve de ez elenyeszo.

Nem tudom ki hogy van vele de amikor beulok az autoba 2 osztonos mozdulatot teszek, 1. bekotom az ovet, 2. felkapcsolom a vilagitast...

Holnap, ja nem, holnap Pecsre megyek... akkor szerdan megprobalok irni egy-ket dolgot biztonsagi ov temaban (hatha valakit erdekel)


Jegyzet ide , jegyzet oda , OLYAN NINCS , hogy 55-el fának menni egyenlő a halállal .

Én is figyelem néha , hogy városban hányan autóznak bekötött övvel , és én még 30 %-ot sem elérő arányt szoktam megfigyelni  :cry: ... Ez a kiszabadulós érvelés iszonyatos baromság , gyakorlatilag annyit jelent , hogy azért hogy kivédj egy kockázatot , bevállalsz egy másikat , aminek tízszer akkora a valószínűsége  :?

Az öv bekötése számomra is alap-mozdulat . A világítást is egyre gyakrabban kapcsolom be nappal városban is - de csak akkor , ha csapadékos az idő . Napsütésben nem szoktam .


Ezen a téren egyetértek Palackkal! Én ha 2 utcával odébb megyek,akkor is bekapcsolom az övet,mert tudatában vagyok annak,h milyen komoly sérüléseket szenvedhetnék öv nélkül már 50km/h-nál is! Nekem már annyira ösztönös az övbecsatolás mozdulata,h néha észre sem veszem,és be vagyok kötve! Egy idő után megszokja az ember! A fényszórót szintén csak napsütésben mellőzöm, és szorgalmasan villogok a szembejövőkre figyelmeztetvén ezzel őket arra,h kapcsolják be a fényszórót, mert a látási viszonyok megkövetelik! (Sokan csak bámulnak rám, és nem értik miért villogok) :?
Carina E 1.8i 16V XLi B/G

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #58 Dátum: 2005.03.07 23:57:03 »
Idézetet írta: "dió"
Éppen most mutattak egy balesetet az 51-esen. Egy új, korszerű kisautó találkozott egy merci kamionnal. Hogy milyen kisautó volt, az nem derült ki számomra, mert az első kerék a hátsó ülésen volt...
Szóval lehet deformálódó tárgyakkal fél átfedésben ütköztetni viszonylag kis sebességgel autókat és biztos, hogy jobb az 5 csillagos. Csak sajnos az életben ez nem mindig így van. A SAAB saját baleseteit elemzi (tudomásom szerint minden halálos baleset adatait feldolgozzák) és az alapján fejlesztette autóit. Így került be a baromi erős A-oszlop, az ajtóba merevítő, a szuper fejtámla, de a biztonsági öv is.

 ...a BMW/Audi/Merci már 64 km/h-s sebességgel tesztel.


Esküszöm , nem értem !

Mit akarsz mondani ezzel a kisautós/kamionos balesettel  :?:

Mindig van nagyobb ! Ha a kamion elüti a kisautót , akkor legázolja . Sőt , bármilyen személyautót legázol . De ha egy tank üti el a kamiont , akkor a kamion lesz legázolva . Ha pedig egy 100-al robogó vonat oldalba kapja a tankot , akkor szétmegy a tank . Még jó ... Node : szerinted ezek a példák relevánsak ? Szerinted ebből le lehet vonni azt a következtetést , hogy az adott személyautó , vagy a kamion , vagy a tank nem biztonságos , mert vannak nála nagyobb dolgok , amik el tudják taposni  :?:  :?:  :?:

Az EuroNCAP a matematikailag legvalószínűbb lefolyású , és természetesen SZEMÉLYAUTÓ KONTRA SZEMÉLYAUTÓ ütközéseket hivatott modellezni , és ezzel egy viszonyítási alapot adni az autók biztonsági besorolásához . Ennyi , nem több , nem kevesebb !

Egyébként az EuroNCAP 64 kmh-val teszteli a frontális ütközést .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #59 Dátum: 2005.03.08 07:56:18 »
Idézetet írta: "KLaco"
Ma már biztos vagyok benne, hogy 1 40km/h-s ütközés esetén Avensissel 1 betonfalnak, nem halnék meg, ha be vagyok kötve. Ezt nem is kétlem.

Elős ránézésre 140 km/h-nak olvastam  :shock:  :lol: