Szerző Téma: mechanikus védelem  (Megtekintve 101931 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #30 Dátum: 2005.03.07 06:41:04 »
A száguldozásnak szerintem kifejezett elősegítője még a dízelek terjedése. Régen főleg, de ma is, az ember azért kétszer meggondolja, hogy menjen-e 150-el, ahol már nagy mértékben megugrik a benzinesek fogyasztása  :roll:  
Dízellel viszont... Mehetsz 170-el, akkor is fog enni ~8 litert :)  És sajnos sokan ezzel a "lehetőséggel" élnek is. :(

Mindezek mellett én nagyon örülök a pre-crash rendszernek, amit be szeretne 1-2 éven belül vezetni majd' minden kategóriában a Toyota. Már az ütközés előtt néhány tizeddel megfeszíti az övedet, így pont a kritkus visszarántást és a nyak hátracsadódását lehet nagy mértékben csökkenteni!

A szervek leszakadásáról jut eszembe: mi a helyzet a vadászpilótákkal? Rájuk 5-8 G is simán hat, mégsem szakad le semmilyük. Tény, kell is fizikai alkalmasság hozzá.
Eszembe jutott még valami: régen azt mondták, hogy az emberi test nem bírja ki a kb. 25 km/h-nál nagyobb sebességet, ne szálljon senki vonatra :D Ez még a vonatozás kezdetén volt.
Ezzel nem a szakembereket nézem le, csak minden szakmában vannak konzervatív, régi gondolkodású emberek, akik nem tartanak lépést a technika fejlődésével.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #31 Dátum: 2005.03.07 07:30:07 »
Idézetet írta: "Szeke"

Eszembe jutott még valami: régen azt mondták, hogy az emberi test nem bírja ki a kb. 25 km/h-nál nagyobb sebességet, ne szálljon senki vonatra :D

Pedig a lovakat már a vonatok előtt feltalálták és azok képesek >25 km/h sebességre emberrel a hátukon is, nem? :)

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #32 Dátum: 2005.03.07 07:35:44 »
Idézetet írta: "squiddy"
Pedig a lovakat már a vonatok előtt feltalálták és azok képesek >25 km/h sebességre emberrel a hátukon is, nem? :)

 :D
A pontos számban nem vagyok biztos  :wink:  :)
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #33 Dátum: 2005.03.07 08:55:04 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "squiddy"
Pedig a lovakat már a vonatok előtt feltalálták és azok képesek >25 km/h sebességre emberrel a hátukon is, nem? :)

 :D
A pontos számban nem vagyok biztos  :wink:  :)


A 10s-alatt futott 100m 36Km/h sebesség!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Re: Aktív-passzív biztonság
« Válasz #34 Dátum: 2005.03.07 09:40:06 »
Idézetet írta: "Szeke"
Szerintem egy Yarisban sem halnál meg, ha 60-al fának mennél (a teljes lebénulást sem tartom valószínűnek).

Sajnos ezt igazolni tudom. A Yarisom némi fenékcsóválás után merőlegesen ütközött az autópályán az elválasztó betonnak. Nem 60-al. Véraláfutásos lett a válam és a medencém az öv alatt  és eleredt az orrom vére. Ennyi.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Batyuka

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
    • http://www.qefglobal.com
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #35 Dátum: 2005.03.07 09:40:35 »
Skacok!!!! Koszi a topikot....  :)  most aztan tenyleg eloveszem a jegyzeteket (remelem megvannak!!!)

Szerintem ne lovagoljunk az 50 km/h-s mondaton. Teny hogy 10 ev alatt rettento sokat fejlodott a vilag de en sem Lada es tarsai muszaki megoldasairol tanultam  :)

utkozes: 50-nel vagy 55-el utkozni oriasi kulonbseg!!!!!!!! Faval utkozni a legbrutalisabb!!!!!

Most sajna rohannnom kell (bus is bus!!!!) este meg erterezem ha lesz idom!!!!
vensis II, 1.6 Sol Sedan [size=12]33[/size]

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #36 Dátum: 2005.03.07 09:44:27 »
Idézetet írta: "Szeke"
A szervek leszakadásáról jut eszembe: mi a helyzet a vadászpilótákkal? Rájuk 5-8 G is simán hat, mégsem szakad le semmilyük.

Nekik van hozzá egy spéci pilótaruhájuk, amiben a kellő helyen a kellő időben megnő a nyomás és helyén tartja a szerveke és ha jól tudom a fekete vakságot is tudja késleltetni.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Batyuka

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
    • http://www.qefglobal.com
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #37 Dátum: 2005.03.07 19:15:42 »
Kerestem a dolgaimat... persze a gepjarmuszerkezetek jegyzet nincs meg  :( (pedig vannak benne erdekes dolgok) bezzeg a matek a hulye diffegyenletekkel itt figyel....

Ma benn jartam a varosban, figyeltem az autosokat (volt idom a dugoban...). Elegge elszomorit, hogy nagy reszuk (kb 60%) nem kapcsolja be a biztonsagi ovet. Na ezeknek teljesen feleslegesen van legzsak, ovfeszito stb... Sok olyan velemenyt hallottam hogy felesleges bekapcsolni mert akkor nem tudsz kiszabadulni a roncsbol. Hat ez hatalmas butasag. Persze elkepzelheto olyan eset amikor "jobban jar" az ember ha nincs bekotve de ez elenyeszo.

Nem tudom ki hogy van vele de amikor beulok az autoba 2 osztonos mozdulatot teszek, 1. bekotom az ovet, 2. felkapcsolom a vilagitast...

Holnap, ja nem, holnap Pecsre megyek... akkor szerdan megprobalok irni egy-ket dolgot biztonsagi ov temaban (hatha valakit erdekel)
vensis II, 1.6 Sol Sedan [size=12]33[/size]

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #38 Dátum: 2005.03.07 19:16:15 »
Na, én is átcuccoltam ide, akkor ha már itt tartunk, meg lehet halni egyátalán autóban? Már úgy értem, hogy ha bekötöd magad, és Avensisben ülsz?
Úgy látom ez lett az etalon itt, mondjuk tény és való, ez még akár elérhető is. A töréstesztekről annyit, hogy ezek nem mérvadóak. Csodálkozom Palaczk, hogy te a nagy kocsimániás hiszel az Európai tesztelő hivatalnak (azért írom így mert nem tudom megjegyezni, hogy kell írni de fonetikusan eurosznepnek mondanám :D így még van is értelme). Vajon miért van az, hogy az Amerikaiak által tesztelt Európai kocsik rendszeresen megbuknak ezeken a törésteszteken?
Vagy ezt is rosszul tudom?
És az miért van, hogy a Saab, ami szerintem szerinted is az egyik legjobb márka a biztonság terén, sokáig nem tudott 5 csillagos kocsit csinálni?
Asszem náluk másra helyezték a mércét, nekik egyedi ötleteik voltak, a biztonsági teszjeiket másként csinálták. Aztán rájöttek, hogy ha nem teljesítenek az Európai Töréstesztelő Hivatalnak, valami 5 csillagos eredményt, akkor elsunnyoghatnak, mert a kutya nem lesz kiváncsi a termékükre.
Sajna ez a nagy büdös helyzet.
A globalizáció elvitte az egészet. Ma már nem az a fontos, hogy mennyire megbízható 1 autó, hanem, hány csillaga van. Csak az a baj, hogy a sok csillagot akkor látod, mikor fejbevágnak a mesében. Ez az egész 1 mese.
Honnan tudod, hogy tényleg úgy tesztelik a kocsikat ahogy?
Csak azért mert le van írva?
Vagy be lehet menni oda, ahol csinálják?
Esetleg utánna kézbe is veheted azt ami maradt a műemberből?

Ha hülyeségeket írtam javíts ki, nincs sok időm ilyeneket olvasni neten, nem tudok németül, angolul meg a szakmai rész nem megy, szóval nincs infóm. Viszont érdekel a téma. Sok mindent hallok, de az ellenoldalt nem mindig, ezért olvasom a fórumot, mert itt mindig van valaki aki helyrepofoz :D
Laco 73 :D

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #39 Dátum: 2005.03.07 19:28:47 »
Az európai szervezet neve Euroncap. Ők egy kicsit másként vizsgálnak, mint
az amerikai "társuk". Ezért vannak különbségek az eredményekben.
Elhinni meg nyugodtan elhiheted azt, ahogy a vizsgálatot csinálják.
Én is egy független tanúsító cégnél dolgozom. Tudom, hogy amit mondunk
azt úgy is csináljuk. Biztos lehetsz benne, hogy az eljárás megfelelően le
van szabályozva és dokumentálva.
Az már más kérdés, hogy maga a vizsgálat mennyire életszerű. Nyilván
törekednek rá, de nagyon nehéz minden eshetőséget modellezni.
Véleményem szerint ezek a csillagok egy iránymutatást adnak. Arra jók,
hogy általános képet kapjál az autó biztonsági szintjéről. Nyilván egy 5
csillagos autóban is meg lehet halni és ugyan azt a balesetet
(szélsőséges esetben) túl lehet élni egy 3 csillagossal. Ettől függetlenül
nekem szimpatikusabb az 5 csillag.

saro

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 443
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #40 Dátum: 2005.03.07 19:33:57 »
Idézetet írta: "KLaco"
A töréstesztekről annyit, hogy ezek nem mérvadóak... A globalizáció elvitte az egészet. Ma már nem az a fontos, hogy mennyire megbízható 1 autó, hanem, hány csillaga van. Csak az a baj, hogy a sok csillagot akkor látod, mikor fejbevágnak a mesében. Ez az egész 1 mese.
Honnan tudod, hogy tényleg úgy tesztelik a kocsikat ahogy?
Csak azért mert le van írva?
D

A Hivatal (EuroNCAP) eredetileg egy mindenkitől független szervezet volt.  Ma már ugyan nem teljesen az, de ez nem a részrehajlásukat jelenti! Érdemük az, hogy egyáltalán a biztonsági tesztek elnyerték a méltó helyüket egy kocsi értékelésében. Ma már ott tartunk, hogyha egy BMW nem felel meg a teszten, akkor elviszik és addig kalapálják, amíg meg nem felel. Nem a teszteket igazítják az autóhoz, hanem fordítva. A Saab addig volt biztonságilag tökéletes, amíg nem volt teszt. mert ők már addig is sokat tettek és hangoztatták is ezt, de a tesztek után kiderült, hogy nem eleget. A tesztek gyakorlatilag egységes feltételrendszeren alapulnak, ennek meg kell feleljen egy trabi és egy Volvo is. A Saab pl (ha jól emlékszem) az anyósülésen bukott el az *****tól az elején.
Ez az örökké kételkedés nem igazán egészséges, a gyárak jelen vannak a tesztekkor és bármikor konzultálhatnak. Érdekes, hogy még egy olyan hírt se láttam, hogy egy gyár kifogásolta volna a teszt eredményét.
Másrész, sajnos a biztonság nagyon előjött az elmúlt tíz évben és nem csak az autóknál. Most láttam egy hírt, hogy Amerikában iskola nyílt arra, hogyan viselkedjünk, amikor terroristák fogságba ejtettek minket. Ki a szar tudott volna ebből csak 10 éve is megélni? És végül, szvsz a megbízhatósághoz valahol hozzátartozik  a biztonság is.

Batyuka

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
    • http://www.qefglobal.com
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #41 Dátum: 2005.03.07 19:35:19 »
Azert a tesztek sokat elmondanak a biztonsagrol.. A csillag az egy dolog, van olyan auto ami csak azert kapott 5*-t mert van benne biztonsagi ov bekapcsolasra figyelmezteto hangjelzes. A "torestesztje" csak 4....

A probababan (asszem Oscarnak hivjak) elhelyezett erzekelok viszont igen pontos kepet adnak az esetleges serules mertekerol. Arrol persze mindenki melyen hallgat, hogy mit jelentene ez elo emberen. Amikor egy teszten kihozzak hogy az auto "hudekiralynagyonbiztonsagos" azt jelenti "magyarul": kez, labtores, zuzodasok. A "nagyonbiztonsagos" 8-10 het korhazi kezelest jelent. Az 5 meg 4 csillag jo kis marketingduma.....
vensis II, 1.6 Sol Sedan [size=12]33[/size]

saro

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 443
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #42 Dátum: 2005.03.07 19:39:34 »
Igen, minden értékelésnek a végeredmény a lényege, de ez mindenkire vonatkozik. a***-os nem boldog és nem veri nagydobra. Ha már értékelnek és sikerült, akkor mér ne lehetnél büszke rá?

dió

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 214
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #43 Dátum: 2005.03.07 19:44:40 »
Éppen most mutattak egy balesetet az 51-esen. Egy új, korszerű kisautó találkozott egy merci kamionnal. Hogy milyen kisautó volt, az nem derült ki számomra, mert az első kerék a hátsó ülésen volt...
Szóval lehet deformálódó tárgyakkal fél átfedésben ütköztetni viszonylag kis sebességgel autókat és biztos, hogy jobb az 5 csillagos. Csak sajnos az életben ez nem mindig így van. A SAAB saját baleseteit elemzi (tudomásom szerint minden halálos baleset adatait feldolgozzák) és az alapján fejlesztette autóit. Így került be a baromi erős A-oszlop, az ajtóba merevítő, a szuper fejtámla, de a biztonsági öv is.

Hogyan tovább? A jelenlegi rendszer hamarosan elavult lesz, mert mindenki 5 csillagos kocsit csinál. Tehát a rendszert fejleszteni, a tesztet nehezíteni kell! Így lehet majd különbséget tenni az autók között, ami a további tökéletesítés záloga. Nem véletlen, hogy a BMW/Audi/Merci már 64 km/h-s sebességgel tesztel.

A teszteken sok pontot lehet kapni mindenféle kiegészítő felszerelésért. Például a meganban jelentősen dicsérték az öv bekapcsolásra figyelmeztető jelzést. Ez idegölő (tehát tényleg ösztökél a használatra), mert elindulás után pár másodperccel elkezd pittyegni és kb. fél perc múlva olyan idegesítővé válik, hogy mindenki bekapcsolja az övet...
ÍGY hasznos.
dv:Dió

Toyota Corolla 2003 1.4 HB Terra
Toyota Corolla 2005 1.4D Luna (céges) [size=18]6 [/size]

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #44 Dátum: 2005.03.07 20:07:54 »
Idézetet írta: "Batyuka"
Azert a tesztek sokat elmondanak a biztonsagrol.. A csillag az egy dolog, van olyan auto ami csak azert kapott 5*-t mert van benne biztonsagi ov bekapcsolasra figyelmezteto hangjelzes. A "torestesztje" csak 4....

A probababan (asszem Oscarnak hivjak) elhelyezett erzekelok viszont igen pontos kepet adnak az esetleges serules mertekerol. Arrol persze mindenki melyen hallgat, hogy mit jelentene ez elo emberen. Amikor egy teszten kihozzak hogy az auto "hudekiralynagyonbiztonsagos" azt jelenti "magyarul": kez, labtores, zuzodasok. A "nagyonbiztonsagos" 8-10 het korhazi kezelest jelent. Az 5 meg 4 csillag jo kis marketingduma.....

Na ez az, ezek érzékelők, de nem teszik közzé a valós értékeket, vagy honnan tudod, hogy nem használnak szorzószámokat, mondjuk 0,5-öst?
Hogyan tudod ezt ellenőrizni?
Nekem legjobban az tetszik, mikor a szavazós műsor végén megkérdezik a közjegyzőt, hogy mindent rendben talált e? Erre ő rábólint, megkapja a fellépti díját és kész. Nem is kell lefizetni, mert mit lát ő? 1 monitort, azon meg mi jelenik meg? Azt, amit a programozó begépelt, azt nem látja, ki tudja, kinek a szavazatait mennyivel szorozzák. De nem is kell szorozni, hallottam olyan masináról, amivel 1 sms áráért 1000-et lehet küldeni, ez a valóságsók idején nagyon virágzott.
Szóval honnan tudjátok, hogy nem fizetik -e le azokat akik a teszteket végzik?
Egyébként mamár nem hiszem, hogy utólagosan kellene kalapálni a kocsikon biztos megvannak, hogy mire kell odafigyelni.
Honnan tudod, hogy 1 rendszer nem tévedésen alapul? Az ember nem tökéletes, régen tényleg aszitték, hogy nem lehet gyorsan menni, mert az káros, de asszem az 40 km/h-s határ volt. Ma már biztos vagyok benne, hogy 1 40km/h-s ütközés esetén Avensissel 1 betonfalnak, nem halnék meg, ha be vagyok kötve. Ezt nem is kétlem. Engem az érdekelne, de erre nincs 100%-os válasz, hogy tényleg hol a határ, ahol 80%, hogy kéz és lábtörés a max.
Laco 73 :D