Szerző Téma: mechanikus védelem  (Megtekintve 102508 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #180 Dátum: 2005.03.19 23:32:07 »
Idézetet írta: "KLaco"
És a Ralli kocsik, amikkel itthon versenyeznek? Azt jól meg tudják csinálni? Mert multkor volt a tv-ben, hogy 1 átlagos versenyen mennyire zúzódnak a dolgok, illetve ütközéskor hogy húzzák, hegesztik.
Csak azért, mert ebből a pilóták általában sérülés nélkül kiszálnak, míg ugyanakkora közúti balesetben kéz és lábtörés, erős horzsolásokkal.

Egy raliautó azért belülről másképp fest: belül keresztmerevítés, biztonsági ülések, 4 pontos övek, azbesztruha, bukósisak.
music     

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #181 Dátum: 2005.03.20 07:21:58 »
Idézetet írta: "music"
Egy raliautó azért belülről másképp fest: belül keresztmerevítés, biztonsági ülések, 4 pontos övek, azbesztruha, bukósisak.

Inkább 5 pontos övek már (alulról, a két lábad közül jön az ötödik rögzítési pont). A 4 pontos könnyen felcsúszhat a hasadra és ott súlyos belső sérüléseket okozhat.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #182 Dátum: 2005.03.20 11:28:48 »
Idézetet írta: "Szeke"
Inkább 5 pontos övek már (alulról, a két lábad közül jön az ötödik rögzítési pont).

Pláne.
music     

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #183 Dátum: 2005.03.20 16:23:29 »
Áthozva a Beszélgessünkből:
Idézetet írta: "Szonár"
Szörnyű!
Én bizony nem takarnám ki a rohadék rendszámát.Az ilyen genyóknak nincsenek jogaik!
De tényleg, nem lehet valahogy megerősíteni az autókat?
A régi Moszkvicsoknak ilyen gondjuk nem volt (lett volna),ott az Audi lenne galacsinná gyűrve.Jó,jó,persze kazánlemez.De azóta már vannak könnyebb és erősebb anyagok is,akkor miért ne?Persze tudom,a kérdés költői,de akkor is!

Ennek két oka is van:

1. a bent ülőkre túl nagy erő hatna, mert a lemezek nem nyelnék el az ütközést

2. a közlekedés többi résztvevőjére (pl. motorosok, gyalogosok, kispolszkisok) túl nagy veszélyt jelentene.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

rezol

  • Vendég
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #184 Dátum: 2005.03.20 16:50:42 »
A második felvetésedre (egyelőre) nincs ötletem.Illetve,puha műanyag rész a kőkemény autó körül,valamint "harckocsi forma",olyan értelemben,ahogy a harckocsikról lecsúszik a tompaszögben érkező lövedék.
Na de az elsőre:
Szerintem a tömeg,a kemény kasztni jobb védelem,mint a gyűrődő zóna.
Legfeljebb letolja a kamion az útról,na bumm!
Belül kéne tenni a biztonságért.
Tudom,nagyon unjátok már,hogy mindig a filmekkel jövök,de emléxel pl a "Pusztító" (Demolation Man) című filmre?
Abban,vészhelyzetben purhab borította be az utasteret,rögzítve az utasokat.Gyorsan kötő purhab ma is létezik.El kéne indulni a fejlesztéssel.Ha meg tudnák oldani,hogy szeme-szája-orra ne menjen tele vele,optimális megoldás lehetne.Továbbmegyek:tető-oldal-padló stb légzsákok.5 pontos övek személyautókba is.

dió

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 214
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #185 Dátum: 2005.03.20 17:11:52 »
Idézetet írta: "Rozsomák"
Lehet, hogy hülyeség amit mondok :oops: , de talán azt is tudatosítani kéne az emberekben, hogy a bábuk milyen embert szimulálnak. Ha a bábukat, jó fizikai állapotban lévő, egészséges embernek megfelelő mintára készítik, egy gyengébb fizikumú, vékony csontozatú, ne adj isten beteg ember esetében már nem biztos a túlélés az 5 *-os autóban.


Most fejezték be 7 év munka és több millió euró elköltése után a WorldSID nevű superdummy-t. Ez az első, világszerte alkalmazható tesztbábu....
És a 10-es emberhasonlósági skálán ez is csak 7,6-ot ért el, az eddigiek közül a legjobb 4,7 volt.
Szóval ennek már vannak bordái, térd és bokaízületei és képes az oldalütközés érzékelésére is...

Az érdeklődés egyenlőre csekély  :(
dv:Dió

Toyota Corolla 2003 1.4 HB Terra
Toyota Corolla 2005 1.4D Luna (céges) [size=18]6 [/size]

dió

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 214
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #186 Dátum: 2005.03.20 17:16:32 »
Idézetet írta: "music"
Tudod, amikor be lehet perelni valakit azért, mert nem írja rá a hajszárítóra, hogy vízbe tenni tilos - hiszen ezt alapvető fizikai ismeretanyaggal bárkinek tudnia kéne - akkor elég visszás magatartás, hogy hirdetem a törésteszten szerzett fantasztikus minősítésemet, de hogy az pontosan mit is takar, annak utána kell járni.
Tudom, az élet sok területén így van ez, de ettől még ez sem lesz etikusabb.


Láttatok már amerikai autótükröt? Rá van írva, hogy amit itt látsz, az mögötted van  :lol:
Egy nő megnyert egy pert, mert azzal érvelt, hogy nem hívták fel a figyelmét, hogy az tükör és nem ablak, így nem tudta, hogy mögötte érkezik egy autó...
Azóta ráírják...
dv:Dió

Toyota Corolla 2003 1.4 HB Terra
Toyota Corolla 2005 1.4D Luna (céges) [size=18]6 [/size]

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #187 Dátum: 2005.03.20 17:37:18 »
Idézetet írta: "dió"

Láttatok már amerikai autótükröt? Rá van írva, hogy amit itt látsz, az mögötted van  :lol:
Egy nő megnyert egy pert, mert azzal érvelt, hogy nem hívták fel a figyelmét, hogy az tükör és nem ablak, így nem tudta, hogy mögötte érkezik egy autó...
Azóta ráírják...

Azért nem egészen az van ráírva, hanem pontosan:

"Objects in mirror are closer than they appear."
Azaz:
"A tükörben lévő tárgyak közelebb vannak, mint ahogy felbukkannak."
 :wink:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

dió

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 214
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #188 Dátum: 2005.03.20 17:40:06 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "SzCs"
Hello,
pont tegnap ment a BBC Prime-n vmi idióta autós magazin, ahol szemléltetendő a Renault Megane 5 csillagát egy (élő) ember nekihajtott ötvennel egy másik autónak. Belülről kamerázták a próbát.. Kicsit megijedt, meg rázta a fejét, de utána gond nélkül magyarázta, hogy jól érzi magát..
SzCs

Akkor kérdezhetek még tőled ezzel kapcsolatban?
Azt lehet tudni, milyen autónak ment neki? Az állt, vagy az is 50-el ment?
Teljesen frontálisan, vagy félig frontálisan ütköztek?


Egy Opel (Vauxhall) A Vectrába ment bele a B oszlopnál, vagyis a leggyengébb ponton. A Megane eleje szinte meg sem sérült, azért ők sem hülyék, hogy élő emberrel komolyabb baleseti helyzetet szimuláljanak...
dv:Dió

Toyota Corolla 2003 1.4 HB Terra
Toyota Corolla 2005 1.4D Luna (céges) [size=18]6 [/size]

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #189 Dátum: 2005.03.20 17:40:33 »
Idézetet írta: "Szonár"
A második felvetésedre (egyelőre) nincs ötletem.Illetve,puha műanyag rész a kőkemény autó körül,valamint "harckocsi forma",olyan értelemben,ahogy a harckocsikról lecsúszik a tompaszögben érkező lövedék.
Na de az elsőre:
Szerintem a tömeg,a kemény kasztni jobb védelem,mint a gyűrődő zóna.
Legfeljebb letolja a kamion az útról,na bumm!
Belül kéne tenni a biztonságért.
Tudom,nagyon unjátok már,hogy mindig a filmekkel jövök,de emléxel pl a "Pusztító" (Demolation Man) című filmre?
Abban,vészhelyzetben purhab borította be az utasteret,rögzítve az utasokat.Gyorsan kötő purhab ma is létezik.El kéne indulni a fejlesztéssel.Ha meg tudnák oldani,hogy szeme-szája-orra ne menjen tele vele,optimális megoldás lehetne.Továbbmegyek:tető-oldal-padló stb légzsákok.5 pontos övek személyautókba is.


Már manapság, a sok gyűrődőzóna idejében is elég jelentős fékezés és erőhatás éri a testet, azon belül is főleg a mellkast. Ha még nagyobb az emberi test lassulása, azt mivel állítod meg sérülés nélkül? Ezt a nehéz megoldani. A pre-crash rendszer az eddigi legjobb, amit kitaláltak, mert már akkor megfeszíti az öveket, amikor még van néhány tized mp az ütközésig.
5 pontos öv jó ötlet lenne, csak nagyon kényelmetlen használni, emellett otromba is... Akkor már inkább az előfeszített 3pontos :)
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #190 Dátum: 2005.03.20 17:50:07 »
Idézetet írta: "dió"
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "SzCs"
Hello,
pont tegnap ment a BBC Prime-n vmi idióta autós magazin, ahol szemléltetendő a Renault Megane 5 csillagát egy (élő) ember nekihajtott ötvennel egy másik autónak. Belülről kamerázták a próbát.. Kicsit megijedt, meg rázta a fejét, de utána gond nélkül magyarázta, hogy jól érzi magát..
SzCs

Akkor kérdezhetek még tőled ezzel kapcsolatban?
Azt lehet tudni, milyen autónak ment neki? Az állt, vagy az is 50-el ment?
Teljesen frontálisan, vagy félig frontálisan ütköztek?


Egy Opel (Vauxhall) A Vectrába ment bele a B oszlopnál, vagyis a leggyengébb ponton. A Megane eleje szinte meg sem sérült, azért ők sem hülyék, hogy élő emberrel komolyabb baleseti helyzetet szimuláljanak...

De akkor ennek semmi értelme sem volt sztem. Ha én csinálok valamit, akkor jól csinálom, nem fél munkát végzek. Mert ezzel megint azt érték el, hogy valótlan dolgokban hisznek az emberek.
Laco 73 :D

dió

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 214
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #191 Dátum: 2005.03.20 17:51:12 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "dió"

Láttatok már amerikai autótükröt? Rá van írva, hogy amit itt látsz, az mögötted van  :lol:
Egy nő megnyert egy pert, mert azzal érvelt, hogy nem hívták fel a figyelmét, hogy az tükör és nem ablak, így nem tudta, hogy mögötte érkezik egy autó...
Azóta ráírják...

"Objects in mirror are closer than they appear."
Azaz:
"A tükörben lévő tárgyak közelebb vannak, mint ahogy felbukkannak."
 :wink:


Emlékeim szerint amit én láttam, abban a "behind" szó is szerepelt, de a pontos szövegre nem emlékszem.

De a sztori akkor is jó, nem?
dv:Dió

Toyota Corolla 2003 1.4 HB Terra
Toyota Corolla 2005 1.4D Luna (céges) [size=18]6 [/size]

rezol

  • Vendég
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #192 Dátum: 2005.03.20 18:29:31 »
Idézetet írta: "dió"
Idézetet írta: "Rozsomák"
Lehet, hogy hülyeség amit mondok :oops: , de talán azt is tudatosítani kéne az emberekben, hogy a bábuk milyen embert szimulálnak. Ha a bábukat, jó fizikai állapotban lévő, egészséges embernek megfelelő mintára készítik, egy gyengébb fizikumú, vékony csontozatú, ne adj isten beteg ember esetében már nem biztos a túlélés az 5 *-os autóban.


Most fejezték be 7 év munka és több millió euró elköltése után a WorldSID nevű superdummy-t. Ez az első, világszerte alkalmazható tesztbábu....
És a 10-es emberhasonlósági skálán ez is csak 7,6-ot ért el, az eddigiek közül a legjobb 4,7 volt.
Szóval ennek már vannak bordái, térd és bokaízületei és képes az oldalütközés érzékelésére is...

Az érdeklődés egyenlőre csekély  :(

A másik dolog,hogy -gondolom- a bábu éber embert szimulál.
Annak pedig teljesen más a viselkedése, mint az alvó utasé vagy a gyereké.
Nekem pl tök "frusztráló" amikor észlelem,hogy az utasom,utasaim elaludtak.Onnantól fogva, mintegy helyettük is figyelnem kell a forgalmat.

rezol

  • Vendég
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #193 Dátum: 2005.03.20 18:46:22 »
Idézetet írta: "Szeke"
Már manapság, a sok gyűrődőzóna idejében is elég jelentős fékezés és erőhatás éri a testet, azon belül is főleg a mellkast. Ha még nagyobb az emberi test lassulása, azt mivel állítod meg sérülés nélkül? Ezt a nehéz megoldani.

A formula 1-es autók üléseit a pilóta hátának formájára készítik a tökéletes felfekvés és ezzel az egységnyi területre jutó legkisebb erőhatás elérésére.Ha valami gyorsan kötő hab elárasztja az utasteret,az negatív lenyomatát képezi a bent ülőknek. 0 elmozdulása lesz a testeknek,tárgyaknak.Hogy a belső szervek elmozdulnak-e? Nem tudom.
Finom műszereknél bevált a habbal körülöntött szállítás.

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #194 Dátum: 2005.03.20 19:08:00 »
Idézetet írta: "Szonár"
A formula 1-es autók üléseit a pilóta hátának formájára készítik a tökéletes felfekvés és ezzel az egységnyi területre jutó legkisebb erőhatás elérésére.Ha valami gyorsan kötő hab elárasztja az utasteret,az negatív lenyomatát képezi a bent ülőknek. 0 elmozdulása lesz a testeknek,tárgyaknak.Hogy a belső szervek elmozdulnak-e? Nem tudom.
Finom műszereknél bevált a habbal körülöntött szállítás.

Na igen, de ehhez meg kéne oldani a minden ember hátára tökéletesen illeszkedő ülés illetve a relatíve óriási utastér habbal való kitöltését néhány ezred másodperc alatt. Nem kis tervezési meló :D
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D