Szerző Téma: mechanikus védelem  (Megtekintve 102533 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #165 Dátum: 2005.03.19 10:01:27 »
Igen ez igaz.
Mondom nemtom igazán, hogy hogyan kéne változtatni a dolgon.
De ezt a mostani módszert nem tartom igazán jónak.
Az is megoldás lehet, hogy odaírják, hogy melyik felszereltségre
vonatkozik az eredmény.
De gondolom az EuroNcap-nál nem ezt a fórumot olvasva fejlesztik
a tesztjeiket illetve a sajtóanyagokat.
Szóval asszem angyalszárnyakról dumálunk.
 :)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #166 Dátum: 2005.03.19 11:37:56 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Tulajdonképpen mit szeretnél? Írják rá az autóreklámokra, hogy "megfelelő körülmények esetén ebben az autóban is meg lehet halni"?

2 dolgot.
Először is tudatosítani az emberekben, hogy a törésteszteket milyen körülmények között végzik (sebesség, ütközés, bekapcsolt övek, stb.). Tegyék szemléletessé is ezt egy köznapi példával. (csak akkor kiderülne, hogy egy "átlagos" baleset is igen sokszor ennél keményebb körülmények közt történik.
Másodszor pedig, hogy azt is szajkózzák, hogy eltérő körülmények nagy mértékben különböző eredményhez vezethetnek.
Akár még elrettenetésül azt is el tudnám képzelni, hogy bekapcsolatlan övvel is végezzenek egy tesztet - összehasonlításképpen.
Az emberek tömegszinten buták, muszáj helyettük is gondolkodni. Ilyen erővel nem kéne felháborodni a szar tv-műsorokon sem, hiszen senkit nem kényszerítenek a megnézésükre. :idea:
music     

Rozsomák

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 982
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #167 Dátum: 2005.03.19 12:41:51 »
Lehet, hogy hülyeség amit mondok :oops: , de talán azt is tudatosítani kéne az emberekben, hogy a bábuk milyen embert szimulálnak. Ha a bábukat, jó fizikai állapotban lévő, egészséges embernek megfelelő mintára készítik, egy gyengébb fizikumú, vékony csontozatú, ne adj isten beteg ember esetében már nem biztos a túlélés az 5 *-os autóban.
Nem akarok erről vitázni, inkább csak az eddigiekről ez jutott eszembe. :wink:
dv,
   Rozsomák
TOYOTA COROLLA 2004 1.4 HB 20
"Az élet olyan, mint egy doboz bon-bon. Nem tudhatod, mit veszel ki belõle."

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #168 Dátum: 2005.03.19 18:35:56 »
Idézetet írta: "Rozsomák"
Lehet, hogy hülyeség amit mondok :oops: , de talán azt is tudatosítani kéne az emberekben, hogy a bábuk milyen embert szimulálnak. Ha a bábukat, jó fizikai állapotban lévő, egészséges embernek megfelelő mintára készítik, egy gyengébb fizikumú, vékony csontozatú, ne adj isten beteg ember esetében már nem biztos a túlélés az 5 *-os autóban.
Nem akarok erről vitázni, inkább csak az eddigiekről ez jutott eszembe. :wink:

Igen, erről már írtam én is, csak lehurrogtak, mert itt nekem nem lehet igazam :D Ezt már látom :D
Laco 73 :D

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #169 Dátum: 2005.03.19 18:55:51 »
Nekem amúgy az egész reklámiparral van a bajom, nem a töréstesztekkel. Az a baj, hogy a mai világban annyira megy a tömeg ámítás, hogy az csak na. Ma már a legtöbb ember bedől ezeknek, tisztelet a kivételnek. Sokszor én is elhiszek dolgokat, de nem 100%-ban. Egyébként valakivel biztos nem egyező újságot olvasunk, vagy nem azonos nyelven, mert a mostanában kezembe került újságokban nem emelik ki a törésteszteket eléggé, csak azt, hol hány pontot kapott esetleg, de még eddig se, max a szubjektív véleményt írják le, hogy 9 légzsák, szal nagyon kafa a kocsi. De azt elfelejtik leírni, hogy a trabiba is lehet 9 légzsák, attól nem kap 5 csillagot.
A hülye ember meg kiszedi a csipogót, ha nem akarja bekapcsolni az övet. De nem csak mi magyarok vagyunk ilyenek. Az olaszoknál jött divatba asszem, hogy pólóra festették fel a biztonsági övet, hogy úgy tűnjön, be van kapcsolva :D Biztos a tudat, hogy ilyen pólóban van az még 2 csillag :D
Én megértem, hogy el kell adni termékeket, ezt valahogy reklámozni is kell. De ne a csillagokat írják ki a reklámban, hanem azt, hogy mennyire jó ez a kocsi. Miért van az, hogy csak a Corolla reklámozza magát a megbízhatósággal? Érdekes, még Táliát, meg Dáciát nem láttam ezzel a reklámmal :D De ha 5 csillagot kapna, másnap már 2 kilóméteres betűkkel kiplakátolnák. Csak az a baj, nem lehet számonkérni rajtuk törvényes úton, mert nálunk mindent lehet. Nem mondom, hogy a nagy egyesült államokban minden úgy jó, ahogy, de legalább rá lehet kényszeríteni bizonyos dolgokat a gyártókra.
Off példa köv.:
A cigire is ráírják elég nagy betűkkel, hogy káros. De akkor mivel reklámozzuk. Hm... Lássuk csak írjuk rá, hogy kevesebb nikotin, meg egyéb trutyi van benne. Na erre majd kap a sok hülye. Ja, de annyi nikotint nem lehet beletenni egyben, ezért kisebb szemcsében rakjuk bele. Igaz, hogy a szűrőn az a szemcse átmegy, és 100* károsabb, mintha 10szer annyi trutyi lenne benne, de jól hangzik. Az emberek még többet is hajlandóak fizetni érte.
Kérdem én, hogy ha én holnap azt mondom, hogy nesze nektek az én kocsim 5 csillagos lett, ki fogja megkérdőjelezni? Senki. Miért? Mert 1 jó hírű cég csinálta jól a tesztet. De mi rejlik a csillagok mögött? Az kit érdekel. Nekem azt minek kellene tudni. Az a lényeg, hogy csillag. Majd mesélhetem a klubban, hogy most már nekem is 5 csillagos kocsim van. Ettől nagyobbnak érzem magam. Igaz, hogy a kocsi majd szétesik.
Ja tudom már, arról nem is beszéltünk, hogy a kocsi öregedésének milyen hatása van a töréstesztre?
Ez érdekelne.
Semmi?
Mert az anyagok tartós igénybevétel ill öregedés hatására vesztenek valamit a rugalmasságból, meg egyebekből. Aztán lehet, hogy rosszul tanultam technológiából, akkor majd visszamegyek, átíratom a 4-est 1-esre :D
Laco 73 :D

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #170 Dátum: 2005.03.19 19:04:49 »
Idézetet írta: "KLaco"
Érdekes, még Táliát, meg Dáciát nem láttam ezzel a reklámmal :D

Akkor nem nézel TV-t eleget. A Táliát reklámozták még pár hónapja azzal, hogy nagyon megbízható (talán még emlékszel: mutatják a Tália panasz-osztályát, hogy unatkoznak az alkalmazottak).  :D

Amúgy egyetértek Veled. Oda kéne íratni minden csillagos hirdetés alá, hogy mi hol merre hány százalék pontosan.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #171 Dátum: 2005.03.19 19:07:47 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Rozsomák"
Lehet, hogy hülyeség amit mondok :oops: , de talán azt is tudatosítani kéne az emberekben, hogy a bábuk milyen embert szimulálnak. Ha a bábukat, jó fizikai állapotban lévő, egészséges embernek megfelelő mintára készítik, egy gyengébb fizikumú, vékony csontozatú, ne adj isten beteg ember esetében már nem biztos a túlélés az 5 *-os autóban.
Nem akarok erről vitázni, inkább csak az eddigiekről ez jutott eszembe. :wink:

Igen, erről már írtam én is, csak lehurrogtak, mert itt nekem nem lehet igazam :D Ezt már látom :D


No , akkor az érdemi vita helyett mostantól versenyezhetünk abban is , hogy ki érezte magát jobban lehurrogva , ugyanis nekem eddig szent meggyőződésem volt (amíg Music-kal ketten lőttetek rám minden fegyverből) , hogy ÉN vagyok itt az , aki kvázi a széllel szemben ... ;) :lol:

Rozsomák megjegyzése amúgy OK , de erre megint csak azt tudom mondani , hogy az átlagot próbálják modellezni valahogy , miközben mindannyian tudjuk (ők is) , hogy "átlag" voltaképpen nincs is - dehát a tesztek őrült zsébe kerülnek , és ha választani kell egy mércét , akkor mégiscsak az átlag a legjobb középérték . Megintcsak azt tudom mondani , hogy bárki megnézheti és felfoghatja , miféle embert (átlag , felnőtt , nem kövér-nem sovány közép-európai férfit illetve nőt) modelleznek a bábuk - hogy valaki ezt nem teszi meg és nem von le belőle következtetéseket , az nem az NCAP felelőssége .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #172 Dátum: 2005.03.19 19:19:35 »
Idézetet írta: "KLaco"
1. Miért van az, hogy csak a Corolla reklámozza magát a megbízhatósággal? Érdekes, még Táliát, meg Dáciát nem láttam ezzel a reklámmal :D

2. Kérdem én, hogy ha én holnap azt mondom, hogy nesze nektek az én kocsim 5 csillagos lett, ki fogja megkérdőjelezni? Senki. Miért? Mert 1 jó hírű cég csinálta jól a tesztet. De mi rejlik a csillagok mögött? Az kit érdekel. Nekem azt minek kellene tudni. Az a lényeg, hogy csillag. Majd mesélhetem a klubban, hogy most már nekem is 5 csillagos kocsim van. Ettől nagyobbnak érzem magam. Igaz, hogy a kocsi majd szétesik.

3. Ja tudom már, arról nem is beszéltünk, hogy a kocsi öregedésének milyen hatása van a töréstesztre?
Ez érdekelne.
Semmi?
Mert az anyagok tartós igénybevétel ill öregedés hatására vesztenek valamit a rugalmasságból, meg egyebekből. Aztán lehet, hogy rosszul tanultam technológiából, akkor majd visszamegyek, átíratom a 4-est 1-esre :D


1. Korántsem csak a Toyota reklámozza magát a megbízhatósággal . A Mazda is rámegy erre (jogosan) , a Ford is ("Minőség . Megbízhatóság . Ford." - valamivel kevésbé jogosan) , a Renault is (korántsem jogosan) stb .

2. Annak , hogy mi rejlik a csillagok mögött , bárki utánanézhet . Mellesleg öt csillag (vagy akár négy) mögött akkora kaka már nem rejtőzhet . Az NCAP egyébként nem is "cég" , tevékenysége nonprofit jellegű .

3. Maga a karosszéria csak rendkívül hosszú (az átlagos autó-élettartamot jóval meghaladó) idő és futásteljesítmény után öregszik olyan mértékben a puszta használattól , ami már befolyásolhatja azt , hogy az azt alkotó anyagok miként viselkednek egy ütközés során . A beépített biztonsági rendszerekre (légzsák , övek) ez még inkább igaz - bár a légzsákra elő van írva egy időszakos felülvizsgálat , és nyilván nem szerencsés , ha valaki ezt elmulasztja . De egyrészt itt is tíz évet meghaladó autóéletkorról beszélünk már , másrészt -többek közt- a Mercedes végzett teszteket nagyon régi (80-as , 81-es) légzsákos autókkal , és a légzsák minden esetben kifogástalanul működött .

Gond csak akkor van -de ez természetes- , ha az autó volt már törve - pláne , ha a karosszéria teherviselő struktúrája is sérült . De a kérdésed nyilván nem erre vonatkozott .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #173 Dátum: 2005.03.19 19:34:15 »
Összegezve .

Ami a gyártókat illeti : azzal , ami itt a felszereltséggel kapcsolatosan elhangzott , egyetértek . Csakugyan gáz , ha egy alacsonyabb biztonsági felszereltségű modellnél reklámozzák azt az NCAP-minősítést , amit a jobb felszereltségű kivitel kapott . Megoldás : elő kellene írni a gyártók számára , hogy minden reklámban tüntessék fel/mondják el , hogy milyen változat kapta a megadott biztonsági minősítést - természetesen csak akkor , amennyiben az adott piacon árulják az adott típus alacsonyabban felszerelt változatát is . A gyártók ezt nyilván csak a reklám aljára írt parányi betűkkel fogják megtenni - de legalább megteszik .

Ami az NCAP-t illeti : az ő feladatuk hamarosan az lesz , hogy szigorítsák a teszteket , mert a tendencia az , hogy az autók egyre jobban megközelítik a 100 %-os minősítést .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #174 Dátum: 2005.03.19 19:36:12 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "KLaco"
1. Miért van az, hogy csak a Corolla reklámozza magát a megbízhatósággal? Érdekes, még Táliát, meg Dáciát nem láttam ezzel a reklámmal :D

2. Kérdem én, hogy ha én holnap azt mondom, hogy nesze nektek az én kocsim 5 csillagos lett, ki fogja megkérdőjelezni? Senki. Miért? Mert 1 jó hírű cég csinálta jól a tesztet. De mi rejlik a csillagok mögött? Az kit érdekel. Nekem azt minek kellene tudni. Az a lényeg, hogy csillag. Majd mesélhetem a klubban, hogy most már nekem is 5 csillagos kocsim van. Ettől nagyobbnak érzem magam. Igaz, hogy a kocsi majd szétesik.

3. Ja tudom már, arról nem is beszéltünk, hogy a kocsi öregedésének milyen hatása van a töréstesztre?
Ez érdekelne.
Semmi?
Mert az anyagok tartós igénybevétel ill öregedés hatására vesztenek valamit a rugalmasságból, meg egyebekből. Aztán lehet, hogy rosszul tanultam technológiából, akkor majd visszamegyek, átíratom a 4-est 1-esre :D


1. Korántsem csak a Toyota reklámozza magát a megbízhatósággal . A Mazda is rámegy erre (jogosan) , a Ford is ("Minőség . Megbízhatóság . Ford." - valamivel kevésbé jogosan) , a Renault is (korántsem jogosan) stb .

2. Annak , hogy mi rejlik a csillagok mögött , bárki utánanézhet . Mellesleg öt csillag (vagy akár négy) mögött akkora kaka már nem rejtőzhet . Az NCAP egyébként nem is "cég" , tevékenysége nonprofit jellegű .

3. Maga a karosszéria csak rendkívül hosszú (az átlagos autó-élettartamot jóval meghaladó) idő és futásteljesítmény után öregszik olyan mértékben a puszta használattól , ami már befolyásolhatja azt , hogy az azt alkotó anyagok miként viselkednek egy ütközés során . A beépített biztonsági rendszerekre (légzsák , övek) ez még inkább igaz - bár a légzsákra elő van írva egy időszakos felülvizsgálat , és nyilván nem szerencsés , ha valaki ezt elmulasztja . De egyrészt itt is tíz évet meghaladó autóéletkorról beszélünk már , másrészt -többek közt- a Mercedes végzett teszteket nagyon régi (80-as , 81-es) légzsákos autókkal , és a légzsák minden esetben kifogástalanul működött .

Gond csak akkor van -de ez természetes- , ha az autó volt már törve - pláne , ha a karosszéria teherviselő struktúrája is sérült . De a kérdésed nyilván nem erre vonatkozott .


A törött dolgokra is gondoltam, csak nem akartam így beírni előre, mert aszittem azt lehet javítani, jól megcsinálni, de ezek szerint nem csalódtam :D
Laco 73 :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #175 Dátum: 2005.03.19 21:36:25 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ami az NCAP-t illeti: az ő feladatuk hamarosan az lesz, hogy szigorítsák a teszteket, mert a tendencia az, hogy az autók egyre jobban megközelítik a 100 %-os minősítést.

Na, erről van szó. Miért pont az a 100%, ami.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #176 Dátum: 2005.03.19 23:05:21 »
Idézetet írta: "KLaco"
A törött dolgokra is gondoltam, csak nem akartam így beírni előre, mert aszittem azt lehet javítani, jól megcsinálni, de ezek szerint nem csalódtam :D


Nem , nem csalódtál . Ha olyan elemet kell csak cserélni a javítás során , amely csavarkötésekkel , szegecsekkel stb. van rögzíve (tehát roncsolás nélkül oldható módon) , akkor OK , azt (nagy szakértelemmel) lehet úgy javítani , hogy az autó a javítás után újra tökéletes legyen . De ha hegeszteni , dózerolni kell , tehát ha sérül a teherviselő struktúra , akkor az az autó már soha nem lesz olyan , mint előtte . Egy esetleges újabb ütközés esetén kisebb-nagyobb mértkében csökkenni fog a védelem , amit nyújt . Ezért IS fontos , hogy az ember ne vegyen meg olyan használt autót , ami erősen törött volt  :!:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #177 Dátum: 2005.03.19 23:08:59 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ami az NCAP-t illeti: az ő feladatuk hamarosan az lesz, hogy szigorítsák a teszteket, mert a tendencia az, hogy az autók egyre jobban megközelítik a 100 %-os minősítést.

Na, erről van szó. Miért pont az a 100%, ami.


A jelenlegi 100 % a jelenlegi feltételrendszer szerinti maximális védelmet jelenti . Leegyszerűsítve : amikor a bábu teljesen "zöld" , azaz a határértékek nem érik el még a kis sérülési kockázatot jelentő értékeket sem . Mondom még egyszer : mindezt a jelenleg rögzített feltételek szerint kell érteni . Aki megnézi az oldalt , annak ez egyértelmű . Aki nem nézi meg , és azt hiszi , hogy a 100 % annyit jelent , hogy az adott autóban soha semmi bajod nem lehet , az hülye  :)

De , mondom , a probléma az , hogy az autógyártók felzárkóztak a feltételrendszerre , és ma már sokan csinálnak olyan autót , ami gond nélkül teljesíti a feltételeket . Úgyhogy ezeken hamarosan szigorítani kell , különben nem lesz fejlődés .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #178 Dátum: 2005.03.19 23:09:25 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "KLaco"
A törött dolgokra is gondoltam, csak nem akartam így beírni előre, mert aszittem azt lehet javítani, jól megcsinálni, de ezek szerint nem csalódtam :D


Nem , nem csalódtál . Ha olyan elemet kell csak cserélni a javítás során , amely csavarkötésekkel , szegecsekkel stb. van rögzíve (tehát roncsolás nélkül oldható módon) , akkor OK , azt (nagy szakértelemmel) lehet úgy javítani , hogy az autó a javítás után újra tökéletes legyen . De ha hegeszteni , dózerolni kell , tehát ha sérül a teherviselő struktúra , akkor az az autó már soha nem lesz olyan , mint előtte . Egy esetleges újabb ütközés esetén kisebb-nagyobb mértkében csökkenni fog a védelem , amit nyújt . Ezért IS fontos , hogy az ember ne vegyen meg olyan használt autót , ami erősen törött volt  :!:

És a Ralli kocsik, amikkel itthon versenyeznek?
Azt jól meg tudják csinálni?
Mert multkor volt a tv-ben, hogy 1 átlagos versenyen mennyire zúzódnak a dolgok, illetve ütközéskor hogy húzzák, hegesztik.
Csak azért, mert ebből a pilóták általában sérülés nélkül kiszálnak, míg ugyanakkora közúti balesetben kéz és lábtörés, erős horzsolásokkal.
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Aktív-passzív biztonság
« Válasz #179 Dátum: 2005.03.19 23:26:41 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "KLaco"
A törött dolgokra is gondoltam, csak nem akartam így beírni előre, mert aszittem azt lehet javítani, jól megcsinálni, de ezek szerint nem csalódtam :D


Nem , nem csalódtál . Ha olyan elemet kell csak cserélni a javítás során , amely csavarkötésekkel , szegecsekkel stb. van rögzíve (tehát roncsolás nélkül oldható módon) , akkor OK , azt (nagy szakértelemmel) lehet úgy javítani , hogy az autó a javítás után újra tökéletes legyen . De ha hegeszteni , dózerolni kell , tehát ha sérül a teherviselő struktúra , akkor az az autó már soha nem lesz olyan , mint előtte . Egy esetleges újabb ütközés esetén kisebb-nagyobb mértkében csökkenni fog a védelem , amit nyújt . Ezért IS fontos , hogy az ember ne vegyen meg olyan használt autót , ami erősen törött volt  :!:

És a Ralli kocsik, amikkel itthon versenyeznek?
Azt jól meg tudják csinálni?
Mert multkor volt a tv-ben, hogy 1 átlagos versenyen mennyire zúzódnak a dolgok, illetve ütközéskor hogy húzzák, hegesztik.
Csak azért, mert ebből a pilóták általában sérülés nélkül kiszálnak, míg ugyanakkora közúti balesetben kéz és lábtörés, erős horzsolásokkal.


A rallye-autókban bukókeret van , ami egyben tartja az utasteret nagyon csúnya puffoknál is . Emellett a pilóta és a navigátor bombabiztosan be van szíjazva a kagylóülésbe (amikor először csinálnak veled ilyet , olyan érzés , mintha halálra akarnának szorítani az övekkel  :) ) , nem tudnak ide-oda csapódni . Plusz ugye ott a sisak , a védőruha meg a kesztyű . No és a rutin . Mindez együtt eredményezi azt , amit írtál . Ja , és tegyük hozzá , hogy a rallyeban előforduló balesetek általában mások , mint a közútiak - kevés az átfedés .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )