Persze hogy nem kell misztifikálni. De ami ennél sokkal rosszabb, az az ellenkezője - bagatellizálják és kétségbe vonják, anélkül hogy pontosan utánanéznének, mindenféle innen-onnan hallott dolog meg paranoid összeesküvési elmélet alapján :roll:
Az biztos. MIndazonáltal én most inkább az első tendenciát kezdem észrevenni, hogy az NCAP *****-ja azt jelenti, hogy az egy törhetetlen autó, holott erről szó nincsen. Az NCAP modellez egy-két előforduló balesettípust, amire előre jól fel lehet készülni (ezt teszi a Renault), csak éppen ezek a ténylegesen előforduló balesetek nagyon kis %-át teszik ki.
Ez nem feltétlenül a NCAP bűne, ugyanis a balesetek nem feltétlenül tipizálhatók. Ezügyben az egyetlen igazán felelős hozzáállás a SAABé, amely igyekszik az összes SAABbal előfordult baleset adatait begyűjteni, és feldolgozni.
Abban teljesen egyetértek veled , hogy az emberek (ösztönözve a marketingesek dumájától :x ) egyre inkább hajlamosak azt képzelni , hogy a törésteszten jó minősítést kapott autójukban kvázi halhatatlanok . Ez bizony nagy gáz :shock: ! Node mi a megoldás ? Nyilván nem az , hogy leállunk a biztonsági fejlesztésekkel :roll: ...
Az NCAP által modellezett balesettípusok történetesen a
LEGGYAKORIBBAK :!: Igen meglep , amit ezzel kapcsolatosan írtál . Mégis mit gondoltál , hogy csak úgy a hasukra csaptak , és azt mondták : hmmm , ütköztessük az autókat mondjuk frontálisan , teszem azt 64 kmh-val , és az átfedés pedig legyen mondjuk 40 % :wink: ?... Ez a matematikailag legvalószínűbb ütközés . Mivel nem lehet modellezni az összes , 9.656.421 féle balesetet , nyilván kellett választani egy standardot . Utólag végzett független tanulmányok bizonyították , hogy a teszt eredménye reprezentatívnak tekinthető , mert azokban az autókban , amelyek jól szerepeltek a teszteken , a valódi balesetekben is jóval magasabb a túlélési arány :idea: !
A valódi balesetek utólagos elemzését egyébként nem csak a SAAB csinálja , hanem a Volvo (ők kezdték) és a Mercedes is . Lehet , hogy vannak mások is , de erről a háromról tudok konkrétan .