Szerző Téma: Suzuki  (Megtekintve 265116 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Suzuki
« Válasz #1110 Dátum: 2016.02.03 13:59:27 »
Nem tudom elképzelni, hogy jót tesz a motornak a 30ekm-es olajcsere :D

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Suzuki
« Válasz #1111 Dátum: 2016.02.03 15:06:35 »
Nem tudom elképzelni, hogy jót tesz a motornak a 30ekm-es olajcsere :D
Ez rajtunk kívül az ég világon senkit nem érdekel.  :hug:
Kiemelt szempont a beszerzésnél az alacsony üzemeltetési költség, értsd, az olajcserék ára. Ha ezek éves szinten minél kevesebbszer jelentkeznek, akkor az az autó gyártó preferálva van. Kutyát nem izgat, hogy ez jó, vagy sem az adott autónak. Nem szempont. Kb ezért nem szabad ilyen lízingelt autót használtan megvenni...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Suzuki
« Válasz #1112 Dátum: 2016.02.03 17:28:24 »
A közbesz ellenére agresszíven dolgozik a Skoda lobbi.
A VW Hungária és a VW EU s értékesítési igazgatója (szintén magyar) elmondása alapján bekerülési áron adják az autóikat. Az autóikkal kapcsolatos egyéb dolgaikat is gördülékenyebben intézik mint a pl. a Suzuki.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Suzuki
« Válasz #1113 Dátum: 2016.02.03 17:40:26 »
Pár napja egy kisebb cégnél voltam, épp telo jött a kisfőnökhöz Porsche Hungáriától, hogy céges kocsikat terveznek e venni stb, ha igen akkor ajánlják magukat.  :D
Nem gondoltam, hogy ez így működik.
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Suzuki
« Válasz #1114 Dátum: 2016.02.03 17:45:06 »
A VW Hungária és a VW EU s értékesítési igazgatója (szintén magyar) elmondása alapján bekerülési áron adják az autóikat. Az autóikkal kapcsolatos egyéb dolgaikat is gördülékenyebben intézik mint a pl. a Suzuki.
Melyiknek a "bekerülési ára"? :hmmmm:
Mindig van vagy itt, vagy ott még egy kis árrés, az tutti.
És más is van: prémium ha növelik az eladott darabszámot stb

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Suzuki
« Válasz #1115 Dátum: 2023.04.23 21:26:58 »
Jó régen volt itt bejegyzés, hát nosza…

4 napja vettem az új céges autót, ismerkedünk vele.
Adatok: S-Cross 1,4T mild hibrid 6man, GLX, Allgrip (csak a panorámatető és az automata váltó hianyzik belőle, egyébként minden benne van, amit ma a Suzuki tud.)

Jelenleg van benne 430km. Az eddigi tapasztalatok alapján ez egy tök jó és szerethető autó. Racionális, nem tud felesleges dolgokat és főleg nem akar több lenni, mint ami, így semmiféle gumírozott bevonat nincs benne, ellenben, itt-ott picit keményebb, viszonylag olcsó anyagokból épül, de az összeszerelés minősége közel hibátlan.
Hely van benne, bár sztem a vezetőülés méretét alultervezték és a legnagyobb hibája, hogy deréktámasz nincs benne (pontosabban, nem állítható).
Futóműve optimum ehhez az építési módhoz: nem döcög, feszes-kenyelmes a rugózása. Ugyan emiatt pályatemponál jelentős a szélzaj. A motor kellemes (nyomatékos, rugalmas), a mild hibrid rásegítés is jól működik, motorfék a kis méretű aksi visszatöltése miatt erősebb, mint egy hagyományos autó esetében.
Váltója most még karcos, meg-megakad, ez majd bejáratódik. A ledfényszóró pazar, az összes asszisztens idegesítő, de azért van az a szitu, amikor jól jönnek.
A 4WD rendszer általános igényekre van méretezve (hó, láza talaj), komoly terepezésre túlmelegedés miatt nem való, le is tilt.
Jelenlegi átlagfogyasztás (nem mérvadó 1. tank) 6,1 L/100km, ez biztató.
Fedélzeti rendszere korrekt (9coll, Apple CarPlay, Android Auto vezeték nélkül, 360 fokos kamera), működését kicsit tanulni kell, nem minden megy hamar. Navija megfelelő, bár a hang rosszul ragoz néha.

A megdöbbentő az ára: ma listaáron ez 11M Ft. Akciósan 10M. A hahun vannak csábító ajánlatok alapszínnel 8,5M körül, aztán annak ki tudja, mi lesz a valós vége… ennyit nem ér ez az autó, de tény, hogy jól felszerelt, minőségi bakijai túlélhetők. De 11M. 🫣

Képeket próbálok varázsolni…
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Suzuki S-Cross 1,4T hibrid Allgrip
« Válasz #1116 Dátum: 2023.05.16 11:27:53 »
3 hét és 5000km elteltével...

Az autó kellemes csalódás. Az egészből egyetlen komolynak mondható hibát tudok említeni: az ülések. Kicsik. Mind hosszra, mind háttámla magasságra. Az én magasságomhoz (188cm) hosszabb távon ennél egy számmal nagyobb ülésekre lenne szükség, feleségem számára (168cm) kényelmes és megfelelő. Egyébként az egész autóra azt tudom mondani: nem fáj. És ezt a szó pozitív értelmében gondolom így.

Pozitívumok:
1. rendes, kulturált működésű, nyomatékos motor (1,4T 4 henger)
2. normális futómű (jól kirugózza az úthibákat, nem pattog még 1 személlyel sem, 215/55R17 abroncsokkal)
3. szinte minden igényt kielégítő, sőt, meghaladó GLX felszereltség
4. nagyon alacsony fogyasztás (jelenleg 5,6 l/100km a nagy átlagom 5400km után az  Allgrip hajtás többlet súlyával és súrlódásával)
5. általánosan jó összeszerelési minőség (semmi zörej, minden burkolat, kárpit pontosan, feszesen illeszkedik)
6. magas szintű aktív- és passzív biztonság
7. jó arányban osztott 4300mm-es hossz az utas- és csomagér méret tekintetében.

Negatívumok:
1. első ülések mérete és állítható deréktámasz hiánya
2. a radaros tempomat könnyen összezavarodik: ha előttem haladó autó kisorol előlem egy kanyarodó sávba és közben fékez, az én autóm képes vészfékezni, mert azt érzékeli, hogy az előttem haladó autó fékez és meg akarja akadályozni a ráfutásos balesetet. Ezzel éppen a mögöttem lévőre hozza rá a szívbajt, hogy "énhülye" minek satuzok... Ilyenkor, erre felkészülve, a gázpedált kell megérintsem és ezzel felülbírálom a radarom "döntését". Amíg ezt nem szokja meg az ember, addig tud para lenni a helyzet.
3. magasabb építési módjából adódóan, szeles időben zajos karosszéria autópályatempó mellett. 100-110km/h utazósebességig viszonylag csendes utastér.
4. Annak ellenére, hogy a 9 colos belső kijelző felbontása legalább 720p HD, a parkolókamerák képének minősége méltatlan hozzá.
5. Az Apple Carplay vezeték nélkül működik, ugyan, de a másik fél hangja gyakran "csőből hallatszik és kb 1/4 sebességre lassítva". Ha az iphone-on leveszem a hangot a Carplayről és átváltok a telefon hangszórójára, majd ezt követően újra visszarakom Carplayre, minden jó lesz. Ez sztem valami szoftveres gond lehet, az első szerviz alkalmával rákérdezek a frissítésre.
6. a gyári navi hangnavigációja idegesítően rosszul ragoz. Méltatlan. De a navigáció gyorsan és jól működik. Ez is frissítésért kiállt.
7. a hátsó sor kaphatott volna egy pár légrostélyt középre és az alá 1 pár USB töltő portot. XXI. század...

Összességében:
Ez nem Swift és nem is olcsó Suzuki. Ez egy teljesen jó autó. Ha rátennének az elejére egy Toyota emblémát, ugyanezeket mondanám róla. JÓ autó. Semelyik része nem fáj. Pont jó a mérete, mi 3 gyerekkel (egyikük ül gyermekülésben) használjuk, elférünk benne. Csomagtartója is 430 liter és jól pakolható. Az ára abszolút értékben sztem horror: 11Millió Ft listaáron. Ebből a forgalmazó elenged akció keretében 1 Milliót. És akkor van egy Suzuki, ami teljes felszereltségű, 4WD, megbízható és évekig garanciális. Ezt az árat, azonban, perspektívába kell helyezni a korrekt értelmezés érdekében: Mit kapsz ennyiért, ami új? Egy közepesen felszerelt 1.0-ás Fabiát? Ne röhögtess már... Egy hasonlóan felszerelt Yaris Cross-t? Nem, az drágább lesz valamivel és érezhetően szűkebb. Minden más konkurens típusban (a YCross hibrid kivételével) 3 hengeres kávédaráló motor van, 4 kerékhajtás a láthatáron sincs bennük és a felszereltségük is foghijjas. Ebben az értelmezésben az S-Cross egy jó ajánlat ma az újautó piacon. Az más kérdés, hogy 10 millió Ft-ot nem biztos, hogy újautóra költenék, de ez mindenkinek a saját preferenciájára tartozik.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Suzuki
« Válasz #1117 Dátum: 2023.05.16 13:24:11 »
Az átlagfogyiból kiindulva gondolom, zömmel nem városban használod.
« Utoljára szerkesztve: 2023.05.16 13:29:13 írta music »
music     

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10702
Suzuki
« Válasz #1118 Dátum: 2023.05.16 20:01:18 »
Gratula az autóhoz így utólag is!  ;)

Sajnos pofátlanul elszálltak az árak, egy Hibrid Corolla is simán belekerülhet 15-16M Ft-ba...  :eek: Mi vaaan?  :eek: :hmmmm:

Igen, azt kell mérlegelni, hogy új autó és akkor minden kellemes dolog, ami vele jár (új szag, első "belakás", ismert előélet, stb.) - illetve cégautó esetében gondolom nem is lehet talán használtat venni, vagy hogy megy ez.
Vagy amit sokan csinálnak, 4-5 éves autó külföldről, amiben eleve magasabb volt az alapfelszereltség is, viszont cserébe nincs új illat, ki tudja milyen vezetési stílusban megtett km-ek sokasága, milyen szerviz (bár itt ugye manapság amikor már a márkaszerviz is átver, és pl ki sem cseréli az olajat, de keményen kiszámlázza, stb, stb.), szóval bárhonnan is nézem, erős a lutri ebben is.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Suzuki
« Válasz #1119 Dátum: 2023.05.16 20:24:27 »
Az átlagfogyiból kiindulva gondolom, zömmel nem városban használod.
Valóban nem. De azért ott is. Ha arányosítanom kellene a megtett km-eket, akkor kb 40% autópálya (130 tempomat), 40% főút (110 tempomat) és 20% város (Budapest hetente egyszer fixen), illetve, munkaterület a vasút mellett.
Városban használom a startstopot, és a motor karakterisztikája miatt 2500-nál elváltok. Ha előzni krll, akkor elmegyek 3000-ig. Ma volt az első alkalom, 4000-et is elérte.
Így tevődik össze.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Suzuki
« Válasz #1120 Dátum: 2023.05.16 20:30:56 »
Gratula az autóhoz így utólag is!  ;)

Sajnos pofátlanul elszálltak az árak, egy Hibrid Corolla is simán belekerülhet 15-16M Ft-ba...  :eek: Mi vaaan?  :eek: :hmmmm:

Igen, azt kell mérlegelni, hogy új autó és akkor minden kellemes dolog, ami vele jár (új szag, első "belakás", ismert előélet, stb.) - illetve cégautó esetében gondolom nem is lehet talán használtat venni, vagy hogy megy ez.
Vagy amit sokan csinálnak, 4-5 éves autó külföldről, amiben eleve magasabb volt az alapfelszereltség is, viszont cserébe nincs új illat, ki tudja milyen vezetési stílusban megtett km-ek sokasága, milyen szerviz (bár itt ugye manapság amikor már a márkaszerviz is átver, és pl ki sem cseréli az olajat, de keményen kiszámlázza, stb, stb.), szóval bárhonnan is nézem, erős a lutri ebben is.
köszi, de ez nem az én érdemem. A cég jóvoltából használhatom (magán célra is). Nekem csak annyi a dolgom vele, hogy vigyázok rá és 3 év, vagy 150k km után csere. Lízingelik, ezért általában közel fullextrás autókat kapunk, mert lízing díjban nincs nagy különbség a felszereltségek között.

Bakker, ilyenek vannak benne, mint 360fokos kamera rendszer... full led fényszóró, radaros tempomat, 9 colos kijelző apple carplay-jel és vezetékes Android Auto-val, félbőr belsővel. Jópofa dolgok.

Ha előtte megkérdeztek volna, én még a jó kis 6 fokozatú sima automata váltót belekérem. Azzal a radaros tempomat állóra is fékezi az autót.
« Utoljára szerkesztve: 2023.05.16 20:32:46 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Suzuki
« Válasz #1121 Dátum: 2023.05.16 23:20:31 »
Valóban nem. De azért ott is. Ha arányosítanom kellene a megtett km-eket, akkor kb 40% autópálya (130 tempomat), 40% főút (110 tempomat) és 20% város (Budapest hetente egyszer fixen), illetve, munkaterület a vasút mellett.
Városban használom a startstopot, és a motor karakterisztikája miatt 2500-nál elváltok. Ha előzni krll, akkor elmegyek 3000-ig. Ma volt az első alkalom, 4000-et is elérte.
Így tevődik össze.
Ebből a szempontból nagyon jók ezek a kisturbók. Nekem is hasonló mostanában a km összetételem, és az elmúlt félévben csak egy kicsivel van 6 fölött ez a másféltonnás doboz.
music     

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Suzuki
« Válasz #1122 Dátum: 2023.06.02 17:54:57 »
köszi, de ez nem az én érdemem. A cég jóvoltából használhatom (magán célra is). Nekem csak annyi a dolgom vele, hogy vigyázok rá és 3 év, vagy 150k km után csere. Lízingelik, ezért általában közel fullextrás autókat kapunk, mert lízing díjban nincs nagy különbség a felszereltségek között.

Bakker, ilyenek vannak benne, mint 360fokos kamera rendszer... full led fényszóró, radaros tempomat, 9 colos kijelző apple carplay-jel és vezetékes Android Auto-val, félbőr belsővel. Jópofa dolgok.

Ha előtte megkérdeztek volna, én még a jó kis 6 fokozatú sima automata váltót belekérem. Azzal a radaros tempomat állóra is fékezi az autót.

Nálunk van egy mild hibrid Vitara, amit hajtok.  A CHR-hez képest fapad, pedig majdnem minden benne van, ami a CHR-ben, mégis fapadosabb érzés, a CHR sokkal, de sokkal kényelmesebb, ergonómikusabb.   
A kedvenc kiakadási pontom az az, hogy az első ködlámpakapcsoló nem a szokásos helyen van az indexkar belső gyűrűjén, ahol egyébként szokás, és ennél a ködzárófény ott is van, hanem a kormány melletti konzolrészen egy bazi nagy nyomós kapcsolón. :hmmmm:

Kicsit átgondolatlan, de legalább csak egy indexkart kellett az összes felszereltségi szinthez párosítani. :)

Meg a sávelhagyás figyelmeztetőt nem a menüből lehet ki, vagy bekapcsolni, hanem alapból ON, aztán a korábban említett gombsorban egy miniatűr off kapcsolóval lehet kinyomni, ami a kormány teljes takarásában bújik meg. Egységsugarú user ne kapcsolgassa ki. :)

Szóval van pár idegesítő dolga, 6,1 az átlag vele, szintén az egynégyturbó motorka van benne.

Összességében szívesen viszem el, majdnem jobban szeretem, mint az Audi A3 25 TFSI-t.  Ami nagy előnye az az Android autó. ;
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.