Szerző Téma: Suzuki  (Megtekintve 260373 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Suzuki
« Válasz #60 Dátum: 2005.03.06 19:37:34 »
Idézetet írta: "KLaco"
Láttam már 20 éves Toyotát, amin csak pici foltok voltak, nekünk a Vectra 12 évesen kezdett rozsdásodni, a Lada 4 évesen.
De 1 új?
Na nemá, és hogy adod így el valakinek?
Mert én rozsdás 2 éves kocsit nem vennék.


Toyotáknál úgy nagyjából a kora 90-es években múlt el a rozsdaveszély . a V2-es Camry , az utolsó Carina II , a Szeke-féle szögletes Starlet és Corollából az E9-es voltak azok a modellek , amelyek még jellemzően rozsdásodnak . A későbbieknél hál'Istennek ez már csak elvétve fordul elő  :) . Viszont egy 20 éves Toyotánál a rozsdamentesség nagyon ritka kivétel , ezek az autók még rohadtak sajnos (az enyém is rohad) . Mondjuk , gyakorlatilag minden más korabeli autó is .

Egyébként a legtöbb más gyártónál is így volt ez  , bár voltak kivételek (pl. az általad is említett Opel) , ahol a rozsda-probléma még jócskán jellemző volt a 90-es évek derekán is .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Suzuki
« Válasz #61 Dátum: 2005.03.06 19:39:27 »
Idézetet írta: "Misi"
Az embereknek azt kéne megérteniük, hogy a biztonsági öv, a légzsák,
az oldalmerevítés, a biztonsági utascella, az ABS és a sok hasonló dolog
nem halhatatlanná tesz, hanem valamelyest növeli a túlélés esélyét
az emberi hülyeséggel szemben. De sajna nem így van.
És ebben egy kicsit talán az autóipar marketingesei is ludasak. Folyamatosan
a csillagokról beszélnek, amik valóban fontosak, de egy kicsit túl van misztifikálva.
Ezért van a sok hülye, aki nem köti be magát "mert van légzsák".
És a veszélyérzetük is csökken, mert azt gondolják, hogy tele a kocsi
mindenféle kütyüvel azt mehetnek, mint a hülye mert hiába hibáznak,
azok majd megvédik. Pedig nem. És a kütyükből sincs minden kocsiban.
Lehet, hogy abban sem, amivel ütköznek. De ez már nem fontos nekik.
És ha egy éles helyzet után ezt szóvá teszed valamelyiknek, akkor örülhetsz
ha nem lő tarkón, ott helyben.
Hát ilyen világban élünk. És sajna ez egy darabig még így is lesz.


Sajnos ez valóban pontosan így van  :( ... Legalábbis itt Magyarországon mindenképpen  :x
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Suzuki
« Válasz #62 Dátum: 2005.03.06 19:47:17 »
Idézetet írta: "KLaco"
Mindenesetre én több szakértő véleményére alapozom azt, hogy 50-60 km/h-s sebesség a határ a frontális ütközésnél, illetve a betonfalnak ütközésnél. Ezt hallani mindenhol, autótól függetlenül, lehet az Merci, Ferrari, Lexus, bármi, a tested fizikailag nem bírja ki, ezt értsd meg. Olyan nagy a lassulás, hogy a szíved kiesik a melleden, meg a többi belső szerv is. Lehet, hogy a fejed megmarad, de mire mész vele szervek nélkül?
Ez nem függ a lufik számától, sem az autó konstrukciójától, egyszerűen nem tudod elviselni a lassulást, nem tud olyan gyorsan gyűrődni az autó eleje, hogy szép lassan fékezzen le. KB 16 csillagos töréstesztű autó kellene.


Ne haragudj , de ez nem így van ! Pl. az EuroNCAP tesztben 64 kmh-val ütköztetik frontálisan az autókat , méghozzá elég kicsi (40 %-os) átfedéssel , tehát az autó elejének mindössze 40 %-a (a vezető oldalán) kell elnyelje az ütközés erejét . És történetesen pontosan az ütközés közben a bennülők testét érő terhelés , lassulás , erőhatások határozzák meg azt , hogy milyen minősítést kap az adott autó . Ami pedig jó minősítést kap , az biztonságos is - szó sincs arról , hogy kritikus/végzetes belső sérüléseket szenvednének a bennülők . Ilyen sebességnél ez a veszély még nem áll fenn , sőt ennél jóval nagyobb sebességű ütközéseket is túl lehet élni , bár természetesen ott már rosszabbak az esélyek .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Suzuki
« Válasz #63 Dátum: 2005.03.06 19:52:11 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "KLaco"
Ezt hallani mindenhol, autótól függetlenül, lehet az Merci, Ferrari, Lexus, bármi, a tested fizikailag nem bírja ki, ezt értsd meg. Olyan nagy a lassulás, hogy a szíved kiesik a melleden, meg a többi belső szerv is. Lehet, hogy a fejed megmarad, de mire mész vele szervek nélkül?

Azt tudtam eddig is, hogy a hirtelen lassulást kell elkerülni mindenáron.
De hogy 60km/h-nál többet ne bírjon ki az ember  :shock:  
Ez tűnik számomra hihetetlennek. De hiszek Neked és a szakértőknek, ki pedig nem fogom próbálni (remélhetőleg)  :wink:

És mi lenne, ha olyan intelligensebb öveket fejlesztenének ki, amik nem olyan hirtelen fognak meg, hanem fokozatosan? Egy lassulás-érzékelő mérhetné a lassulást, és ha átlépi a kritikus értéket, akkor inkább enged is egy picit az öv, nem hirtelen ránt vissza.
Illetve ezt a most debütáló pre-crash rendszerrel lehetne kombinálni. Ütközés előtt az ülésbe szorít az öv, és ha túl hirtelen lassulnál, akkor még inkább enged is előre pár centit fokozatosan.  Csak fantáziálok  :)


Nem is stimmel ez a 60 kmh , biztos lehetsz benne . Talán akkor stimmelne , ha egy tankkal ütköznél egy sziklafalnak , magyarul ha sem az "ellenfél" , sem a járműved karosszériája nem nyelne el semmilyen erőt .

Az általad "kitalált" nem hirtelen lefékező öv már régóta létezik ;) , németül "Gurtkraftbegrenzer" (magyarul , gondolom , öv-erőhatároló vagy ilyesmi) a neve , és nagyon sok mai típusban benne van már - könnyen el tudom képzelni , hogy pl. az Avensisben , vagy akár a Corollában is :) - és nagyjából pontosan úgy működik , ahogy azt te kigondoltad  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Suzuki
« Válasz #64 Dátum: 2005.03.06 19:52:31 »
Én is hasonlóan gondolom, mint Palaczk...
Durva volna, ha 60-al fának megyek az új Avensisemmel, és kiszakad a szívem  :shock:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Suzuki
« Válasz #65 Dátum: 2005.03.06 19:53:53 »
Idézetet írta: "Szeke"
Én is hasonlóan gondolom, mint Palaczk...
Durva volna, ha 60-al fának megyek az új Avensisemmel, és kiszakad a szívem  :shock:


Nem is szakad ki  :wink: ... Maximum megszakad , amikor meglátod , hogy mi maradt az új Avensisedből  :roll:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Suzuki
« Válasz #66 Dátum: 2005.03.06 20:17:47 »
Idézet
Ez nem függ a lufik számától, sem az autó konstrukciójától, egyszerűen nem tudod elviselni a lassulást, nem tud olyan gyorsan gyűrődni az autó eleje, hogy szép lassan fékezzen le. KB 16 csillagos töréstesztű autó kellene.

Már hogyne függene az autó konstrukciójától? A gyűrődőzóna lényege pontosan az, hogy ezt a hirtelen lassulást felfogja...

Idézet
De azért majd ha sikerül készítek fotót, bár a tulajdonos elég fucsán nézne rám, hogy mit turkálok az alváznál

Biztosan fogsz találni olyat ami rozsdásodik, de azért ez nem mérvadó... Mi van ha sérült volt az autó, és nem megfelelően lett javítva?
De összességében elmondható, hogy tényleg nem sok rozsdásodó Swiftet látni...
Xanyi

Batyuka

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
    • http://www.qefglobal.com
Suzuki
« Válasz #67 Dátum: 2005.03.06 20:31:37 »
A faval utkozes 50-nel = halalos balesetet olyan ember mondta aki ert az autokhoz (sokkal jobban mint pl. en). Valaki vagy elhiszi vagy sem. Egy biztos, kiprobalni nem fogom!!!!!!

A 63-t es a 80-as eveket is fejbol irtam (gondoltam ugysem tudja senki  :) ) de vmelyik jegyzetemben benne van. Ha lesz egy kis idom megkeresem.

Az overohatarolo sem mai darab, sok autoban van

Bocs, sok mar az OFF. Nyissunk aktiv-passziv biztonsag topikot?
vensis II, 1.6 Sol Sedan [size=12]33[/size]

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Suzuki
« Válasz #68 Dátum: 2005.03.06 20:48:11 »
Idézetet írta: "Batyuka"
Bocs, sok mar az OFF. Nyissunk aktiv-passziv biztonsag topikot?

Nyitottam neki új topicot az Általánosban, az ötleted alapján  :wink:
Folytassuk ott, Mickey pedig majd átteszi a nem ideillő hozzászólásokat.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Suzuki
« Válasz #69 Dátum: 2005.03.16 10:03:19 »
No, akkor a sok biztonsági dolog után vissza a Suzukihoz:  :wink:
Elolvastam az új Swift tesztjét a TotálCar-on. Nem volt túl meggyőző. A motorról, váltóról és a belső kidolgozásáról nagyon jókat ír (ez meglep, mert annak idején a régi Swiftről is csak jókat mondtak első körben, aztán meg nagyon kritizálták).
Ami érdekes, hogy pozitívumként említik, hogy van benne kalaptartó(!!!)  :roll: , viszont nem emelkedik fel a csomagtérajtóval  :roll: , kilincs helyett gomb van az ajtón, amit 1x-2x-3x-4x megnyomva más-más funkciót lát el (ami nem működött tökéletesen a tesztautón sem), nincs slusszkulcs, helyette egy műa. fogantyút kell tekergetni (?), a láb-pedál és a váll-kormány távolság nem hangolható össze rendesen...
Pedig külső kinézetre már egész jó lett, a belseje is modernizálódott.
Kíváncsi vagyok, hogy a 2.050.000-ért mit adnak bele...  :roll: Mert 3.2 milláért már jól fel van szerelve.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Peter

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1629
Suzuki
« Válasz #70 Dátum: 2005.03.16 10:23:15 »
Idézetet írta: "whis"
kalaptartó(!!!)  :roll: , viszont nem emelkedik fel a csomagtérajtóval  :roll:  


amit en probaltam, abban felemelkedett.

Idézetet írta: "whis"
kilincs helyett gomb van az ajtón

csak a legnagyobb felszereltsegu ilyen, a tobbi hagyomanyos

Idézetet írta: "whis"

Kíváncsi vagyok, hogy a 2.050.000-ért mit adnak bele...  :roll:


abs+ebd, 2 lufi, szervokormany, kp zar.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Suzuki
« Válasz #71 Dátum: 2005.03.16 11:19:32 »
Idézetet írta: "Peter"
Idézetet írta: "whis"
Kíváncsi vagyok, hogy a 2.050.000-ért mit adnak bele...  :roll:

abs+ebd, 2 lufi, szervokormany, kp zar.

Köszönöm a kiegészítést!  :)  Az extráknak ezzel gondolom vége is az alapváltozatban (GC, ha jól tudom)  :roll:
Akkor ezek szerint a TotalCar tesztelői nem jártak el eléggé körültekintően. Így viszont az egész teszt hitelét veszti (számomra)!  :evil:
Amúgy Neked milyen benyomást tett a kocsi? Mennyire próbáltad?  8)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Suzuki
« Válasz #72 Dátum: 2005.03.16 11:42:05 »
Whis, olvasd el mégegyszer. Karotta leírja, hogy melyik változatot tesztelte, és azt is, hogy menynibe kerül.

Amúgy ezek az autók még igazából a szériagyártás felfutása előtt készültek, nem biztos hogy megfelelnek a hazai felszereltségi szintnek. Gyakorlatilag már 3-4 hónapja itt sorakoznak az európai tesztelőknek szánt különböző Swift-ek, és némi kavar van velük.

A belseje engem azért nem nyűgözött le annyira. hektárnyi műanyag ajtóborítás, butaszürke színben, brrrr. De amit tapizol, tekersz, nyomogatsz, az tényleg jó.

Amúgy emg inkább a Citroen C2 és a Yaris szerencsé keveréke a külső, mint holmi Nissan vérvonal.

Peter

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1629
Suzuki
« Válasz #73 Dátum: 2005.03.16 12:59:20 »
Idézetet írta: "whis"

Amúgy Neked milyen benyomást tett a kocsi? Mennyire próbáltad?  8)


Szerintem is rendben van a kocsi. A valtoja nagyon jo, roviden jar es tenyleg preciz muszer. Az ajtoba nem artott volna egy kis karpit, egyebkent az anyagok is rendben vannak. Persze a kategoriatarsakkal osszehasolitva. A motorja csendben jar, persze ilyenkor se a Corollaval kell osszehasonlitani. Sajna csak egy 3-4 km-es kort mentem vele, volt benne kb 200 km, vmaxom 80 lehetett. Igy gyorsulasrol igazabol nem nyilatkoznek. Alapvetoen kellemesen mozgatta az autot, en az 1.3-ast probaltam ki. A valto viszont ha mar igy marad is tuti lesz! Ami nem tetszett, hogy a zsir uj gepben is zorogtek dolgok, kalaptarto kornyeken es a hatso ajtoban valami. Helykinalattal nekem nincs gondom szinte egyik autoban sem, mert nem vagyok se magas, se termetes, igy inkabb errol se nyilatkozom. Ami biztos, hogy en be tudtam ugy allitani mindent, hogy kenyelmes legyen. Ja a csomagtarto valami nevetsegesen kicsinek tunt a kombim utan :) Osszehajtogatott ulesekkel is kisebb mint az enyem alapallapotban :)
A konkurenciat nem ismerem, valszeg a tobbi kisautonak se lehet nagyobb.

Nekem volt regen 1.0 swiftem, a szuleimnek van egy 1.3 16v. Ha ezekhez hasonlitom, akkor tenyleg fenyevekkel jobb az uj. En ezert mentem el megnezni. Egy saroknyira van tolunk a kereskedo, de en ekkora tomeget az Ignis bemutatasakor se lattam ott mint most!

Az ara is rendben van. Pl Yaris Max 2.8-ert, vagy a 2.75 swift. Felszereltseg kb azonos, de a Yaris 1.0 motor, es 3 ajto, swift 1.3, es 5 ajto. A swiftben 4 lufi, a Yarisban csak 2, bar ennek utana kellene nezni. Mondjuk a Yarisban nekem egy valami nem tetszik, de az nagyon: a muszerfal.

En egyettertek a Totalcarosokkal, teljesen jo az auto.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Suzuki
« Válasz #74 Dátum: 2005.03.16 13:59:55 »
Idézetet írta: "Ear"
Whis, olvasd el mégegyszer. Karotta leírja, hogy melyik változatot tesztelte, és azt is, hogy menynibe kerül.

Elolvastam  :)  Továbbra sem világos, hogy konkrétan milyen felszereltséggel tesztelték, csak az, hogy 1.5-öst. Helyenkén így összemosódik az 1.3 alapfelszereltsége a tesztelt modellben található dolgokkal. Kigyűjthették volna a cikk végén, hogy a "tesztelt változat ára, felszereltsége".  :roll:  Az alapról csak annyit írtak, hogy 1.3 3ajtós vas, meg hogy van benne ABS+EBD, 2AB, 5db öv, elől 3 pohártartó, középen doboz, fiók az első ülés alatt, zseb az ülés háttámláján, kalaptartó emelőmadzag nélkül.
Amúgy a Nissan ZX350 lenne az utolsó, amire gondolnék, ha hasonlóságot kéne keresnem. Nekem is inkább a Szitron C2-C3 és az Ignis sejlik fel bizonyos elemeiben. Belülről nem láttam élőben, arról nem mondok véleményt.  8)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety