Szerző Téma: Suzuki  (Megtekintve 260324 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Suzuki
« Válasz #45 Dátum: 2005.03.06 12:53:04 »
Az embereknek azt kéne megérteniük, hogy a biztonsági öv, a légzsák,
az oldalmerevítés, a biztonsági utascella, az ABS és a sok hasonló dolog
nem halhatatlanná tesz, hanem valamelyest növeli a túlélés esélyét
az emberi hülyeséggel szemben. De sajna nem így van.
És ebben egy kicsit talán az autóipar marketingesei is ludasak. Folyamatosan
a csillagokról beszélnek, amik valóban fontosak, de egy kicsit túl van misztifikálva.
Ezért van a sok hülye, aki nem köti be magát "mert van légzsák".
És a veszélyérzetük is csökken, mert azt gondolják, hogy tele a kocsi
mindenféle kütyüvel azt mehetnek, mint a hülye mert hiába hibáznak,
azok majd megvédik. Pedig nem. És a kütyükből sincs minden kocsiban.
Lehet, hogy abban sem, amivel ütköznek. De ez már nem fontos nekik.
És ha egy éles helyzet után ezt szóvá teszed valamelyiknek, akkor örülhetsz
ha nem lő tarkón, ott helyben.
Hát ilyen világban élünk. És sajna ez egy darabig még így is lesz.

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Suzuki
« Válasz #46 Dátum: 2005.03.06 13:20:42 »
Idézetet írta: "Misi"
Az embereknek azt kéne megérteniük, hogy a biztonsági öv, a légzsák,
az oldalmerevítés, a biztonsági utascella, az ABS és a sok hasonló dolog
nem halhatatlanná tesz, hanem valamelyest növeli a túlélés esélyét
az emberi hülyeséggel szemben. De sajna nem így van.
És ebben egy kicsit talán az autóipar marketingesei is ludasak. Folyamatosan
a csillagokról beszélnek, amik valóban fontosak, de egy kicsit túl van misztifikálva.
Ezért van a sok hülye, aki nem köti be magát "mert van légzsák".
És a veszélyérzetük is csökken, mert azt gondolják, hogy tele a kocsi
mindenféle kütyüvel azt mehetnek, mint a hülye mert hiába hibáznak,
azok majd megvédik. Pedig nem. És a kütyükből sincs minden kocsiban.
Lehet, hogy abban sem, amivel ütköznek. De ez már nem fontos nekik.
És ha egy éles helyzet után ezt szóvá teszed valamelyiknek, akkor örülhetsz
ha nem lő tarkón, ott helyben.
Hát ilyen világban élünk. És sajna ez egy darabig még így is lesz.

Valaki mesélte, hogy mióta 130-nál durrdefektet kapott a jobb hátsó kereke, és alig tudta elkerülni, hogy ne az árokban landoljon az autópályán, azóta óvatosabb. Ez 1 Audi A6-ossal történt. Csak sajna nem mindeki éli meg, hogy óvatosabb legyen, és a buta ember a maga kárán tanul.
Laco 73 :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Suzuki
« Válasz #47 Dátum: 2005.03.06 15:53:42 »
Megint vezettem a Wagon R+-t, - a családban van egy - de valahogy nem tudok megbarátkozni vele. Valahogy állandóan instabil érzésem van. Egyrészt a magas építésnek köszönhetően a kocsi nem szereti sem a kanyarokat, sem a szelet. Másrészt a kormányszervó túl erős, és nem ad elég visszajelzést az útról. Ehhez képest relatíve kis kerekei vannak. A 93 lóerő sem tűnik annyinak, pedig, ha stoperral nézem, akkor jól gyorsul, csak lassúnak tűnik; nem harapós a kicsike...
music     

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Suzuki
« Válasz #48 Dátum: 2005.03.06 16:33:16 »
Idézetet írta: "KLaco"
Kb fél éve hallottam, hogy 1 kaszkadőr mondta, hogy kb. 40-50 -el ütközgetnek a filmek forgatásánál, hol betonfalnak, hol autónak. Ezeket csak úgy élik túl, minden sérülés nélül, hogy a kocsi teljesen át van alakítva, hogy nehogy meggyűrődjön annyira, hogy ne tudjon belőle kimászni, illetve nem sima biztonsági öv van, hanem amit a Rallyban is használnak, bukósisak, nyakmerevítő, és úgy ki vannak kötözve, hogy kb 1-2 centit tudnak előre menni. Azonban még így is olyan lassulás van, aszonta, hogy napokig rosszul érzi magát, ugyanis hiába a csili vili autó, a szerveid nem bírják a lassulást, és szabályosan kirepülnek belőled. Ez ellen nem véd a 220 légzsák se, ez a tény.

Én sem mondtam, hogy a mai modern eszközök minden ellen védenek...
Csak azért az, hogy "55-el fának mész és meghalsz", kicsit erősnek tűnik.  Erre mondtam, hogy tuti, hogy azt még túl lehet élni egy Avensis kategóriájú, elismerten jó biztonságú autóban. Biztosan megsérülnél, de nem halnál meg. Kaszkadőröknek megsérülniük sem szabad, azért van annyi védelmi berendezésük.
Azok a biztonságiöv-szimulátorok nem az 50-es tempót szimulálják? Mintha 50-el ütköznél. És ott még csak meg sem sérülsz.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Suzuki
« Válasz #49 Dátum: 2005.03.06 16:47:05 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "KLaco"
Kb fél éve hallottam, hogy 1 kaszkadőr mondta, hogy kb. 40-50 -el ütközgetnek a filmek forgatásánál, hol betonfalnak, hol autónak. Ezeket csak úgy élik túl, minden sérülés nélül, hogy a kocsi teljesen át van alakítva, hogy nehogy meggyűrődjön annyira, hogy ne tudjon belőle kimászni, illetve nem sima biztonsági öv van, hanem amit a Rallyban is használnak, bukósisak, nyakmerevítő, és úgy ki vannak kötözve, hogy kb 1-2 centit tudnak előre menni. Azonban még így is olyan lassulás van, aszonta, hogy napokig rosszul érzi magát, ugyanis hiába a csili vili autó, a szerveid nem bírják a lassulást, és szabályosan kirepülnek belőled. Ez ellen nem véd a 220 légzsák se, ez a tény.

Én sem mondtam, hogy a mai modern eszközök minden ellen védenek...
Csak azért az, hogy "55-el fának mész és meghalsz", kicsit erősnek tűnik.  Erre mondtam, hogy tuti, hogy azt még túl lehet élni egy Avensis kategóriájú, elismerten jó biztonságú autóban. Biztosan megsérülnél, de nem halnál meg. Kaszkadőröknek megsérülniük sem szabad, azért van annyi védelmi berendezésük.
Azok a biztonságiöv-szimulátorok nem az 50-es tempót szimulálják? Mintha 50-el ütköznél. És ott még csak meg sem sérülsz.

Figyu szerintem ne próbáljuk ki, hogy milyen lenne, biztos nagyobb a valószínűsége a túlélésnek 1 Avensisel, mint 1 Yarissal, vagy 1 Suzukival az tuti, de ez sok minden körülménytől függ, hol találod el a fát, milyen szögben, kidől-e a fa, mennyire rugalmas a fa, stb.
Mindenesetre én több szakértő véleményére alapozom azt, hogy 50-60 km/h-s sebesség a határ a frontális ütközésnél, illetve a betonfalnak ütközésnél. Ezt hallani mindenhol, autótól függetlenül, lehet az Merci, Ferrari, Lexus, bármi, a tested fizikailag nem bírja ki, ezt értsd meg. Olyan nagy a lassulás, hogy a szíved kiesik a melleden, meg a többi belső szerv is. Lehet, hogy a fejed megmarad, de mire mész vele szervek nélkül?
Ez nem függ a lufik számától, sem az autó konstrukciójától, egyszerűen nem tudod elviselni a lassulást, nem tud olyan gyorsan gyűrődni az autó eleje, hogy szép lassan fékezzen le. KB 16 csillagos töréstesztű autó kellene.
Öcsém mutatott 1 brutál ütközést, amit a mai napig nem tudok felfogni, hogy hogy történt, mondjuk az más eset, de 18 on felülieknek kis betűvel leírom: Egy Camryben ült az ürge az anyósülésen, és kiesett a szélvédőn előre 50 métert, az agya az automata sebességváltó mellett volt. Mutatták a testét, látszólag semmi baja, csak a feje lapos volt
Laco 73 :D

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Suzuki
« Válasz #50 Dátum: 2005.03.06 16:50:05 »
Idézetet írta: "music"
Megint vezettem a Wagon R+-t, - a családban van egy - de valahogy nem tudok megbarátkozni vele. Valahogy állandóan instabil érzésem van. Egyrészt a magas építésnek köszönhetően a kocsi nem szereti sem a kanyarokat, sem a szelet. Másrészt a kormányszervó túl erős, és nem ad elég visszajelzést az útról. Ehhez képest relatíve kis kerekei vannak. A 93 lóerő sem tűnik annyinak, pedig, ha stoperral nézem, akkor jól gyorsul, csak lassúnak tűnik; nem harapós a kicsike...

Nem tom, te hány centi vagy, de 180 felett nem kényelmes a mögötted ülőnek. Ismerős próbálta ki, nézegette, ő 190 és 110 kiló, szóval ő alig tudott bemászni, kimászni, nemhogy vezetni, pedig csutkán volt az ülés hátul, de mögé a gyerekülésbe nem tudott volna ültetni senkit. Tipikus Japán kocsi 160 centi 50 kiló. Csak akkor miért gyártják nálunk? A Swiftben több hely van, az  Ignisben jóval több.
Laco 73 :D

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Suzuki
« Válasz #51 Dátum: 2005.03.06 17:09:53 »
Idézetet írta: "KLaco"
Ezt hallani mindenhol, autótól függetlenül, lehet az Merci, Ferrari, Lexus, bármi, a tested fizikailag nem bírja ki, ezt értsd meg. Olyan nagy a lassulás, hogy a szíved kiesik a melleden, meg a többi belső szerv is. Lehet, hogy a fejed megmarad, de mire mész vele szervek nélkül?

Azt tudtam eddig is, hogy a hirtelen lassulást kell elkerülni mindenáron.
De hogy 60km/h-nál többet ne bírjon ki az ember  :shock:  
Ez tűnik számomra hihetetlennek. De hiszek Neked és a szakértőknek, ki pedig nem fogom próbálni (remélhetőleg)  :wink:

És mi lenne, ha olyan intelligensebb öveket fejlesztenének ki, amik nem olyan hirtelen fognak meg, hanem fokozatosan? Egy lassulás-érzékelő mérhetné a lassulást, és ha átlépi a kritikus értéket, akkor inkább enged is egy picit az öv, nem hirtelen ránt vissza.
Illetve ezt a most debütáló pre-crash rendszerrel lehetne kombinálni. Ütközés előtt az ülésbe szorít az öv, és ha túl hirtelen lassulnál, akkor még inkább enged is előre pár centit fokozatosan.  Csak fantáziálok  :)
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Suzuki
« Válasz #52 Dátum: 2005.03.06 17:16:26 »
Idézetet írta: "KLaco"
. Csak akkor miért gyártják nálunk?

Már nem gyártják, csak gyártották   :D

A WagonR használati értéke, praktikuma átlagos méretű emberekkel számolva elég jó. Asszonykáéknak is wagonkájuk van, és nem olyan rossz vezetni. Pedig én is 188 centi és 100 kiló vagyok  :wink:  Csak hátul ne kelljen ülni benne.  :!:  A hátsó üléssor magasabb, mint az első, így beverem a fejem a plafonba...  
A kilátás viszont elég jó belőle, mert magasan ülsz.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Suzuki
« Válasz #53 Dátum: 2005.03.06 17:24:40 »
Idézetet írta: "KLaco"
Nem tom, te hány centi vagy, de 180 felett nem kényelmes a mögötted ülőnek.

185. Egyébként 2. kocsinak van tartva.
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Suzuki
« Válasz #54 Dátum: 2005.03.06 17:47:49 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "KLaco"
. Csak akkor miért gyártják nálunk?

Már nem gyártják, csak gyártották   :D

A WagonR használati értéke, praktikuma átlagos méretű emberekkel számolva elég jó. Asszonykáéknak is wagonkájuk van, és nem olyan rossz vezetni. Pedig én is 188 centi és 100 kiló vagyok  :wink:  Csak hátul ne kelljen ülni benne.  :!:  A hátsó üléssor magasabb, mint az első, így beverem a fejem a plafonba...  
A kilátás viszont elég jó belőle, mert magasan ülsz.

Bocsánat, ez a nyelvtan mindig kiszúr velem :D
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Suzuki
« Válasz #55 Dátum: 2005.03.06 19:15:49 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Palaczk"

Nem rozsdásodtak (mutasson már nekem valaki egy rozsdás Swiftet , legalábbis a 93 óta nálunk gyártott modellből) - illetve amikor még igen (80-as évek) , akkor bizony még a Toyoták is rozsdásodtak ; és nem is estek szét .


1ébként hallottam, hogy tankot kellett cserélni, Swiftben, mert elrohadt.
Aztán valaki mondta, hogy a pár hónapos Ignis alváza rozsdásodik.
Nem hinném, hogy nem rozsdálnak a Suzukik. Azért mert te nem hallottál róla, attól még lehet :D


Jó , akkor nézz körül az utcákon , és ha látsz egy elrozsdásodott Swiftet , okvetlenül fotózd le . Nem sok ilyet fogsz találni . Természetesen nem a 80-as évekbeli típusra gondolok !

Az Ignis nem tudom , milyen .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Suzuki
« Válasz #56 Dátum: 2005.03.06 19:19:23 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Palaczk"

Nem rozsdásodtak (mutasson már nekem valaki egy rozsdás Swiftet , legalábbis a 93 óta nálunk gyártott modellből) - illetve amikor még igen (80-as évek) , akkor bizony még a Toyoták is rozsdásodtak ; és nem is estek szét .


1ébként hallottam, hogy tankot kellett cserélni, Swiftben, mert elrohadt.
Aztán valaki mondta, hogy a pár hónapos Ignis alváza rozsdásodik.
Nem hinném, hogy nem rozsdálnak a Suzukik. Azért mert te nem hallottál róla, attól még lehet :D


Jó , akkor nézz körül az utcákon , és ha látsz egy elrozsdásodott Swiftet , okvetlenül fotózd le . Nem sok ilyet fogsz találni . Természetesen nem a 80-as évekbeli típusra gondolok !

Az Ignis nem tudom , milyen .

Az a baj, a telefonom nem tud fotózni, a digi gépemmel meg nem járkálok Józsefvárosban, mert eléggé felhívnám magamra a figyelmet. De azért majd ha sikerül készítek fotót, bár a tulajdonos elég fucsán nézne rám, hogy mit turkálok az alváznál :D
Laco 73 :D

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Suzuki
« Válasz #57 Dátum: 2005.03.06 19:20:00 »
Egy cimborámnak egy 8éves Swiftje van. Rozsdásodik az első tornyoknál és
a sárvédőíveknél. Kell fotó vagy elhiszed így is?
 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Suzuki
« Válasz #58 Dátum: 2005.03.06 19:30:06 »
Idézetet írta: "Batyuka"
Idézetet írta: "Szeke"

Azért erre szerintem pont a Te kocsid a cáfolat. Kizártnak tartom, h 55-el nekimész egy fának egy Avensissel és meghalnál. 100-nál már lehet. De 55-nél... 60-70-es tempót még tuti túlélnél.
SZERK: amikor tanultál, gondolom még gondolatban sem létezett 9 légzsák, övelőfeszítő és överőhatároló, aktív fejtámla...  :)


Nalam halalos balesetnek szamit ha vki onallato eletmodra keptelen lesz a baleset utan.
Pedig keves eselyem lenne, 70-nel szinte 0, 60-nal tuti a 3 honap korhaz, oriasi szerencsevel felepules...

Gondolatban sem???? Ezek a cuccok nem mai talalmanyok!!!!! Kemenyen meg is fingattak beloluk  :)

Biztonsagi ov pl 1963-ban lepett szinre, egy magyar urge vezette be (ki mas!!!!) de most nem jut eszembe a neve....
Legzsak, ovfeszito stb 80-as evek


Batyuka , a te autód frontális ütközés esetén 60-70-es sebességnél még olyan szintű védelmet nyújt (bekötött övek esetén természetesen) , hogy gyakorlatilag biztos , hogy sérülés nélkül szállnál ki belőle . Nem véletlenül kapott olyan jó minősítéseket a hatvanvalahány kmh sebességgel végzett töréstesztekben . Ebben az autóban valahol 100 kmh felett lehet a "tuti halál" tartomány . Gondoljatok csak bele , hogy a Lady Dianát szállító , szűk húsz évvel ezelőtti (igaz , akkor abszolút csúcs) fejlesztési szintű W140-es Mercedes jócskán 100 fölött csapódott a BETON oszlopnak , és aki be volt kötve benne (a testőr) , az túlélte a balesetet és fel is épült .

Szóval nem kell túl- , de alábecsülni sem ezeknek a mai autóknak az utasvédelmét - ha valamiben , hát pont ebben rettentő sokat fejlődtek az utóbbi néhány évtized során az autók . És korántsem csak a kiegészítő biztonsági rendszereknek (Airbag , övfeszítő stb) köszönhetően - maga a karosszéria lett sokkal biztonságosabb .

A biztonsági öv nem 63-ban , hanem már az ötvenes években megjelent , először a Volvo szerelte be szériában (!) az autóiba , már az ötvenes évek közepén , majd megjelent a Mercedesnél és a Saabnál is .

A légzsákkal amerikai és európai gyártók már a 60/70-es évek fordulóján kísérleteztek ; sorozatban a Mercedes kezdte gyártani , felárért lehetett rendelni először a 70-es évek végén , az akkori S-Klasséba .

Egyébként törésteszteket is a Mercedes végzett először ; az '53-ban piacra dobott "Ponton" W120-as középkategóriás modell volt az első , amelyet már a töréstesztek eredményeinek figyelembe vételével terveztek .

Az övfeszítőt passzolom ; én is csak annyit tudok róla , hogy valamikor a 80-as években jelent meg .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Suzuki
« Válasz #59 Dátum: 2005.03.06 19:32:36 »
Idézetet írta: "Misi"
Egy cimborámnak egy 8éves Swiftje van. Rozsdásodik az első tornyoknál és
a sárvédőíveknél. Kell fotó vagy elhiszed így is?
 :D


Elhiszem . Azért túl jellemző nem lehet , mert én mindig figyelem az utcán az autókat (ez még gyerekkorból megmaradt szokásom  :) ) , de pl. rozsdás Astrát-Vectrát lényegesen többet láttam , mint Swiftet . Igazán rozsdás Swiftre nem is nagyon emlékszem . Persze ettől még létezhet ilyen .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )