Azt hiszem, elég nyilvánvaló, hogy az 1.3-as mennyivel jobb :wink:
Szerintem ezt senki nem vitatta, csak a fogyasztások különbségét. Azt pedig fenntartom, hogy az 1.0 érezhetően takarékosabb. Persze ha ugyanazt a dinamikát várod tőle, mint az 1.3-tól, akkor valóban nem lesz jelentős a különbség.
Az ilyen fogyasztás-összevetésekben mindig azonos vezetési stílusra kell gondolni szerintem . Márpedig az 1.0-val spórolósan kell vezetni a városban ahhoz , hogy lényegesen alulmúld az átlagos stílusban hajtott 1.3-ast - mert gyenge , ezért ha nem figyelsz a spórolásra , automatikusan jobban ki fogod húzatni , mélyebbre fogod nyomni a pedált , mint az 1.3-asban . Csak kifejezetten odafigyelve lehet elérni vele megtakarítást - ez esetben viszont guruló útakadállyá válsz .
Van egy barátom , aki képes volt városi forgalomban 8.5 literrel elmozgatni a 408-as Moszkvicsát
... Ha nem látom személyesen , el nem hiszem , hogy ez lehetséges !!! Csakhogy ezt úgy csinálta ám , hogy tényleg feltartotta a forgalmat - rettentő hosszú idő alatt gyorsult fel 50-re (mert már 30-nál négyesbe rakta , a gázt pedig csak simogatta) , sőt gyakran még annyival sem ment . Állandóan sorok voltak mögötte .