Szerző Téma: Suzuki  (Megtekintve 261203 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Re:Suzuki
« Válasz #1080 Dátum: 2012.12.27 19:36:29 »
Egy fenét. Csak elcseszted... >:D
A 68 lovas egy nagy darab lomhaság... Ne viccelj már... Amúgy, ha nem te rontottad el, akkor egyszerűen a 350kg tömegkülönbség miatt vesztettél.
Jobban megy.
Lehet lamentálni, hogy miért, de akkor is jobban gyorsul. Ennyi.
Mondjuk 100 felett simán elkenném a száját.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Suzuki
« Válasz #1081 Dátum: 2012.12.27 19:51:35 »
Hát,ha nem vagy mamlasz,elkened a száját 100alatt is.
Ma kolegámmal gyorsultam egyet a soroksárin. Lehagytam. Neki egy 5ajtós swiftje van, 1.3 86le.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Suzuki
« Válasz #1082 Dátum: 2012.12.27 19:52:35 »
Stopperrel mérted vagy csak érzésre? Mert a kettő elég jelentős különbségeket tud mutatni.

Engem a Corollával egyszer lenyomott egy swift. Azt hittem valami tuningverda, és megnéztem az adatokat, kiderült, hogy a 68 lóerős is valamivel jobb gyorsulást tud 100ig, mint az 1.4vvti corollám.
Nem megy jobban a 68 LE-s Swift: http://www.carpage.hu/magyar_swift.html
13 mp. alatt van 100-on, míg a Corolla adata 12 mp. Két lehetőség van: mégsem gyári volt, vagy te hibáztál valamelyik váltásnál vagy induláskor.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Re:Suzuki
« Válasz #1083 Dátum: 2012.12.27 19:57:07 »
Jobban megy.
Lehet lamentálni, hogy miért, de akkor is jobban gyorsul. Ennyi.
Mondjuk 100 felett simán elkenném a száját.
Amúgy, én sem írtam, hogy 0-100 között, de ott is..
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re: Re:Suzuki
« Válasz #1084 Dátum: 2012.12.27 20:42:08 »
te amúgy sem hiszel ilyenekben nekem, úgyhogy tökmindegy...>:D

Még egyszer, 150000km-t levezettem ezzel a swifttel, tudom, mit beszélek.
Én el tudom kepzelni miről beszelsz annak ellenére is hogy nem vezettem tartósan, de volt mar ra példa, es többször ültem is az anyosulesen. Valahogy megvan benne az a papirjaguar érzés es iszonyat kevés benne a hely, satu. Akkor inkább Clio abban jobb erzes ülni. Viszont tény, hogy full igénytelen. Új swift mar mas tema.
Másrészt ne feledkezzetek meg az e10es Corollarol. Akkoriban biztos ezt választottam volna, ha lett volna ra lehetőségem.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Suzuki
« Válasz #1085 Dátum: 2012.12.27 22:42:49 »
Bepi eléggé szíven szúrt amit írtál! ez az én elvakultságom csak arra korlátozódik hogy én mit gondolok róla. Nem magasztalom az egekbe, tisztába vagyok vele milyen, nekem vannak igényeim, amik nyilván most már kiderültek, hogy teljesen mások, mint a tieid, - na szóval az enyémeket maximálisan kielégítik, és ennyi.

Azt meg megnézném, hogy elkened a swiftem gyorsulásban, lehet, hogy egy foshugyszar autó, de 140ig biztos nem hagysz el, legalábbis az én autómat 1,4-es 4ZZ motorú toyotával. Ugyanaz a motor van a kocsidba, amit én is vezetek heti szinten, apám autója révén - ma is 220 km-t tettem bele, ismerem jól.
Na már most a legjobb barátomnak is ilyen autója van (nem lelakott szar, ugyanúgy megkímélt kategória, mint apámé, csak két évvel idősebb- övé facelift előtti), többször gyorsultam vele, esélye nem volt. De az 1,6os vectrát is legyorsultam többször, arra még többet rávertem.
És ez a gyakorlat, próba volt, mert egyébként érzésre is sokkal fürgébb kisautó a régi swift.!!! Lehet, hogy te leharcolt hulladékokat vezettél...

A fogyasztás meg megint egy hazugság, akkor te rosszul mérsz, de 100 km/h-nál MINIMUM van a két kocsi között fél liter különbség fogyasztásban, minden körülmények között.

A két kocsit lehet úgy vetted, hogy hasonlítgattam korábban, de csak az igényeimet mértem rájuk, ezért voltak érvek és ellenérvek, egyébként meg tök más kategória, a swift kisautó, a corolla meg nem éppen ezt a kategóriát képviseli. Meg más korban is vagyunk.

Na, akkor nemrég megírtam az elvetemült népítéletemet, vicces a cím, és gyerekes - a sok szöveg is, de azért megosztom. :)
                                                                                                                                                   

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Suzuki
« Válasz #1086 Dátum: 2012.12.28 10:22:00 »
Nem megsérteni akartalak, hanem csak visszarántani a földre, hogy két lábon állj és ne ringasd magad hülyeségekbe.  :flowers:
Figyelj, ha engem kérdez valaki az E11-ről, én is dícsérem, DE! Mindig hozzá teszem, hogy messze van a hibátlan autótól, mert válltól fölfelé szűk, a kasztni kvázi csótány forma, rövid az ülőlap és csak a hátulja billen emelésnél, valamint, bár merev a kasztni, mégis van benne egy kis papírautó feeling még.
Remélem, érted, miről beszélek. Ne hasonlíts egy már újkorában (több, mint 20 éves) is legfeljebb átlagos konstrukciót egy akár 2000-es, vagy azutáni tervezésű minden tekintetben modernebb, jobb autóhoz, pláne Toyotához ne. Kit érdekel, hogy utóbbi 1 literrel többet eszik? Úgy gondolom, cserébe ad is annyi plusszt, hogy az ember szemet hunyjon e felett.
A menetteljesítményekről: Te bevallottam fogyasztásorientáltan vezetsz. Miért érdekel akkor, hogy melyik megy jobban? 100-zal mész általában, autópályán nem jársz. Tehát akkor mit számít Neked az, hogy melyik megy jobban? 0-100-ig gyorsulást az esetek mekkora hányadában használod? Annyi volt a bajom, hogy leírtál olyan szempontokat, amik egyszerűen nem vonatkoznak Rád, a Te használatodra. Akkor miért veszed számba?
Ha egyszer lesz akkora szerencséd, hogy megöröklöd apud E12-jét (tedd a szívedre a kezed!), tényleg gondolkodnál azon, hogy a Swiftet elhajítsd-e a picsába és bevállald az 1 liter plusz fogyasztást?? (Életed legnagyobb tévedése lenne, ha ezen agyalnál akár egy gondolat erejéig is...)   
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Suzuki
« Válasz #1087 Dátum: 2012.12.28 12:15:05 »
no, ezt megnézném...
Mondinak kell igazat adnom, bár az enyém csak 4EFE ugyebár. Az 1.3 Stift ugyanannyi paci mint az én autóm (86 mindkettő), cserébe tényleg 200 kg-mal könnyebb. Esélytelen vagyok gyerekkori barátom Stiftje ellen gyorsulásban és az ő fogyija brutál lent van. Csak Érden közlekedik napi 6 km-eket és a 6 litert sem éri el a fogyija. Hosszabb távon nyilván közelítene egymáshoz a két fogyi érték, de esélytelennek érzem, hogy a két autó valaha is ugyanolyan körülmények között ugyanannyit egyen.
         

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Re:Suzuki
« Válasz #1088 Dátum: 2012.12.28 12:15:55 »
Egy fenét. Csak elcseszted... >:D
A 68 lovas egy nagy darab lomhaság... Ne viccelj már... Amúgy, ha nem te rontottad el, akkor egyszerűen a 350kg tömegkülönbség miatt vesztettél.
Pedig igaz. Tavasszal voltam gyorsulásin és ronggyá vert a 68 lovas Su.  :whistling: :cry: :D
         

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Suzuki
« Válasz #1089 Dátum: 2012.12.28 13:12:21 »
Hangsúlyozni szeretném újból a lényeget, én nem azt sugalltam, hogy egyik jobb mint a másik, mert nem kérdés; a toyota jobb, csak nekem az igényeimbe legjobban ez a régi swift fér bele, nincs még egy ilyen autó per pillanat, amit ennyiért megkapok, és ugyanezeket hozza teljesítményben, fogyasztásban, alkatrész árakban, megbízhatóságban. Tehát nem jobb, csak az igényeimnek ez felel meg leginkább.

Természetes hogy faterom kocsija jobb, mint amit én hajtok. Ő 2 éven belül biztos hogy újabb autóba akar ülni, tehát a lehetőség meglesz, hogy átüljek véglegesen a corollába. Csak azért nem gondolkodok el rajta, mert a józan ész vezet: még ha parkolási sérülések vannak az autón, itt-ott lehúzva, ha átlagban MINIMUM fél literrel biztosan többet is eszik is ezt választom, mert majdnem újkora óta nálunk van, 0 hibás autó, és megúszom a használt autó vásárlás utáni kb. százezres szokásos ráköltéseket amit minden gondos tulaj elvégez függetlenül attól, hogy kitől vette az autót, mert az a biztos. Plusz macera, nem kell autókat nézni (utazás-főleg ha többet megnézel-keresés is sok pénzt és időt elvehet) ha nálunk marad átírást, eredetvizsgát és egyéb hülyeségeket szintén megspórolunk, ezek is már-már százezres nagyságrendek. Tehát kb. 200e-t spórolok ahhoz képest, mintha másik autót vennék, és a legszebb dolog benne hogy nyugodt lehetek, nem kell tartani tőle, hogy esetleg vásárlás után mégis kiderül valami elhallgatott dolog.

Néha még elgondolkodom persze, hogy egy 3-4 éves használt splash jobb lenne az én igényeimnek, de ez egy speciális helyzet, hogy apám kocsija enyém lehet, amivel szerintem élnem kell majd. Egyébként ez a suzuki se az a suzuki, amit a régi swiftekből ismerünk annál finomabb, nem olyan nyers autó, viszont kicsit szkeptikus vagyok a magyar összeszereléssel, holott lehet nincs semmi baj vele. Nem tudom, mert nincs tapasztalatom az újakkal. Megbízhatóságától nem félek, egyedül a felületkezelés, illesztések és annak nem megfelelőségéből származó korróziós problámáktól tartok a suzuki esetében, mert tudom, hogy a régi swifteknél ez nem éppen a legjobb, főleg akkor romlott meg állítólag nagyon a minőség, mikor '95 körül a gyár nagyon sok megrendelést kapott, és nem számított annyira a minőség - legalábbis ezt mondják, de van nekem is egy ilyen érzésem, mert barátomék 94-es swiftjét minőségibb autónak tartom mint az enyémet csak egy példa azon a csomagtartó körüli gumikéder teljesen jó állapotú - sose volt cserélve, míg az enyémen szinte el van porladva, meg szakadozott. Persze ettől még nem ázik be, mert akkor cserélném, de érdekes dolog. Ugyanez szerintem a korrózióra is igaz, azok kevésbé hajlamosak a rozsdásodásra. Bár ez kevésbé "mérhető" dolog, mert nem ismerjük a használat körülményeit.

Persze magyarok vagyunk és úgy lenne az igazi, ha olyan döntéseket hoznánk, amik a saját gazdaságunkat is erősítik. Sajnos ez nálunk magyaroknál nincsen meg, ellenben a németek nagyon erősen a hazait preferálják mindenből! Példát lehetne róluk venni! Nálunk meg a legtöbben lefitymálják a suzukit.

Nem vezetek már kb. április óta fogyasztásorientáltan, legalábbis a swiftben. Mert rájöttem nem kell vele vigyáznom, akkor is 5 liter körül elmegy országúton ha rendesen nyomom neki. Sőt szeretek kigyorsítani, szeretem érezni, hogy milyen fürge. Az csak egy dolog, hogy nálam szempont a fogyasztás, de ez nem jelenti azt, hogy ne gyorsítanék ki dinamikusan, és ne mennék 100 felett. Számít igen a teljesítmény mert nem mindegy hogy nyögve nyelősen előzök meg valakit, vagy könnyedén.
Tehát a leírt dolgok vonatkoznak az én használatomra is, április óta hypermiling off van, csak annyi a hypermiling rész, hogy a fékezéseket próbálom elkerülni, meg az autót nélkülözni, ha nem muszáj, főleg városba. A mostanában látható kissé 5 liter feletti fogyasztásaim is azért vannak, mert bekerült több város, rövid távok, több hidegindítással, meg azért 100 felett már nyilván nem meglepő ha kicsit 5 fölé megy a fogyi országúton is.
                                                                                                                                                   

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Suzuki
« Válasz #1090 Dátum: 2012.12.28 15:31:14 »
Az 1.3-as "új" Swift aránylag sokat fogyaszt. 1.3-as Yarishoz képest legalábbis mindenképpen.
Bezony ám, a régi Swift csak és kizárólag azért volt olyan takarékos, mert papírból volt, még a legfelszereltebbek is 900 kg alatt voltak!  :otlet:  :excl:
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Suzuki
« Válasz #1091 Dátum: 2012.12.28 16:53:55 »
ezt választom, mert majdnem újkora óta nálunk van, 0 hibás autó, és megúszom a használt autó vásárlás utáni kb. százezres szokásos ráköltéseket amit minden gondos tulaj elvégez függetlenül attól, hogy kitől vette az autót, mert az a biztos.
Én a Versoval nem csináltam ezt meg, annyira lekövethető volt az előélete, hogy szükségtelennek tartottam. Már csak azért is, mert a vétel előtt 1500 km-rel teljes elsőfék-garnitúrát cseréltek.
music     

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Suzuki
« Válasz #1092 Dátum: 2012.12.29 08:53:30 »
Jó ha annyira lekövethető akkor nem szükséges de ritka az olyan autó meg 100% nyugodt akkor vagyok ha megcsinálom magamnak :)

Én nem hiszem hogy az új swift olyan sokat fogyasztana, főleg a yarishoz képest szerintem nagyon is hasonlóan állhatnak fogyasztás ügyileg. Azt meg mindenki tudja, hogy sofőr függő is a fogyasztás legfőképpen az nem mindegy hogy milyen körülmények között, hol van használva az autó. Én eddigi vezetésem során 5 literes átlaggal mentem el, de abszolút nem lenne meglepő számomra ha valaki 8-at produkál, mert inkább városba megy és ott is csak rövideket. Sőt lehet még ugye ennél többet is. Az új swift se egy iszákos autó ez biztos.

Vele kapcsolatba inkább engem az érdekelne hogy a váltója milyen, vagy ez megint csak egy rossz pletyka, hogy gondok vannak vele??

Arra is kíváncsi lennék, hogy mitől lesz ilyen szelepszárszimmeringnél olajat beszippantó az autó, mint az én régi swiftem. Végülis csak 10 éves a kocsim, egy gazdás, mondjuk egyáltalán nem garancia ez arra, hogy a km annyi, amennyit állítottak... Bár külső belső állapota oké, csak a kormány kopottabb.

Nem egy nagy dolog, de inkább az oka zavar, mint maga a tünet, hiszen 3-4 ezrenként nem nagy dolog ránézni az olajszintre és kicsit rátölteni. Mert ugye sokan mondják a suzuki motor milyen jó. De wagonr-eket is láttam így füstölni, azokba is ugyanez a motor van úgy tudom. Sok 6V és 8V régi swift van, és általába csak a 16V-ket látni füstölni, vagy inkább hallani fórumról, hogy van másnak is ilyen gondja, mert kívülről, ha nincs felnyitva a motorháztető elég nehéz megmondani, hogy ez most melyik régiswift.

Tehát engem az oka érdekelhet, mitől alakult ki??
- vajon futástól majdnem függetlenül 10 éves korára valóban elfáradnak ezek a szimmeringek, mert nem voltak túl jó minőségűek a legtöbben?
- vajon az elhúzott olajcserék, enyhe olajfogyasztás mellett fellépő alacsony olajszint, az is eléggé fáradt olajból, s emiatt gyenge kenés, rosszabb hőelvezetés, nagy hőmérséklet a hengerfejben, emiatt bekeményedtek a szimmeringek, vagy esetleg kikoptak a szelepvezetők, és a szelepek meg a szimmeringeket koptatták így meg?

Gondolom ez a két ok lehet. Utóbbi nem tudom mennyire lehetne reális, de egyértelműen ez a rosszabb, hiszen drágább a javítás, de egyértelműen a hanyag tulajdonos az oka ilyen 100ezer körüli futásnál. 2-300 ezer felett már valamennyire elfogadható.
Viszont az első felvetés a gyártó hibája, nem nagy dolog, de ha csak szimmeringeket kell cserélni, hát Istenem, mindennek vannak gyenge pontjai, ez nem a világ vége.

Ezért is vagyok kíváncsi, mert olyan jó érzés lenne tudni, hogy az autó hibája, és a szimmeringek nem túl tartósak, vagy a korábbi tulajdonos hibája (esetleg a sok futás), és ez esetben szükséges lehet-e egy kisebb hengerfej felújítás.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.29 09:00:55 írta G86 »
                                                                                                                                                   

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Suzuki
« Válasz #1093 Dátum: 2012.12.29 10:26:25 »
Említett gyerekkori barátom 2003-as Stiftje is a családban van 0 km-es kora óta, mondjuk nem az a kocsit abajgatós família. 3-szor cseréltek már kuplungot rajta és az is szelepszárszimmeringes.
         

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Suzuki
« Válasz #1094 Dátum: 2012.12.29 10:42:27 »
Gyöngyi és az is 16 szelepes régiswift? Mennyi km van benne? Ha az is ilyen kocsi mint az enyém és tényleg nem ment olyan sokat és nem küldték szét akkor megnyugodtam, hogy ez ilyen, és nem más hibájából vált ilyenné.



Tessék itt egy érdekes videó, de a videót feltöltőnek elég sok suzukisok számára kedves videója van. :)