Szerző Téma: Suzuki  (Megtekintve 259945 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Suzuki
« Válasz #1065 Dátum: 2012.12.26 15:16:16 »
A Yarisról már volt szó: nemigen van sok anyag az elejében, de ugy van elhelyezve a motor,hogy felfogja az ütközési energiát és megvédje az utasokat.
Én erről még nem hallottam, bár nyilván lehet szerepe... De azért az ütközési energiát elsősorban mégiscsak a karosszériának kell elnyelni. Szóval azért kell, hogy legyen ott anyag  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Suzuki
« Válasz #1066 Dátum: 2012.12.27 08:11:00 »
Az ezres swift 3000 körül pörög 5.-ben. Az 1,3asokba, 8V, és 16V-ben is ugyanaz a váltó van ami már hosszabb áttételezésű, így ezek 100-nál 2500-at pörögnek. Szerintem tök jó ez. Ezért országúton elég kis fogyasztást el lehet vele érni, persze azért 100-nál már nem nagyon érdemes többet menni mert légellenállás is sokat számít, nem csak a fordulat. Az a lényeg 100-nál még nagyon szépen fogyaszt, 5 körül.
Aki országúton használja annak nagyon jó ez a váltó. De én városban is szeretem, nem zavar, hogy hosszú, mert kevesebbet kell kapcsolgatnom. :) Belvárosban 3-ig elég felpakolni, kicsit kijjebb mehet a 4, hosszabb külvárosi szakaszon meg 5. De bent a lámpáknál bőven elég a 3 és úgy még ugrós is.

Egy Mini miért nem megbízható? Én azt gondoltam azok jó kocsik. a Chryslerrel nem tudom szintén mi baj, igaz, arról már hallottam, hogy nem olyan megbízható, de nem tudom a konkrét típussal milyen hibák jöhetnek elő.

Lehet, hogy most meg fogtok kövezni, de megmondom őszintén én az autó töréstesztjét a legkevésbé tartom fontosnak. Biztos van jelentősége, de gyalog is elüthetnek, vagy egy nagyon jó példát hozok: akár 50es robogóval, de nagyobb motorral sincs senki nagyobb biztonságban, mint én a swiftben. Aztán a motorosok meg hogy mennek? Ahhoz képest a swift egy biztonságos autó :) Szóval ezért engem nem érdekel. A maga idejébe egyébként meg nem számított olyan veszélyes autónak, főleg ha a saját kategóriáját nézzük (kisautók), egy maihoz meg kár hasonlítgatni.

Nézegettem még Honda Jazz-eket, felfoghatatlan számomra miért ilyen drágák ezek. Pedig a Suzuki Splash kategória, csak 1 millióval drágábban. Sosem értettem miért, mi kerül ezeken annyiba, ezek is kisautók.
                                                                                                                                                   

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Suzuki
« Válasz #1067 Dátum: 2012.12.27 08:25:30 »
A Jazz a kategória egyik legjobbja, térkihasználhatóság szempontjából etalon. Méretben Swift, Yaris kategória.

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Suzuki
« Válasz #1068 Dátum: 2012.12.27 09:30:57 »
Az ezres swift 3000 körül pörög 5.-ben. Az 1,3asokba, 8V, és 16V-ben is ugyanaz a váltó van ami már hosszabb áttételezésű, így ezek 100-nál 2500-at pörögnek. Szerintem tök jó ez. Ezért országúton elég kis fogyasztást el lehet vele érni, persze azért 100-nál már nem nagyon érdemes többet menni mert légellenállás is sokat számít, nem csak a fordulat. Az a lényeg 100-nál még nagyon szépen fogyaszt, 5 körül.
Aki országúton használja annak nagyon jó ez a váltó. De én városban is szeretem, nem zavar, hogy hosszú, mert kevesebbet kell kapcsolgatnom. :) Belvárosban 3-ig elég felpakolni, kicsit kijjebb mehet a 4, hosszabb külvárosi szakaszon meg 5. De bent a lámpáknál bőven elég a 3 és úgy még ugrós is.
A Corollámmal is kijövök 5,3-5,4-gyel óra szerint 90-100-as utazósebességgel (bár nem tudom te milyen stílusban vezetsz, én nem szoktam 3000 fölé pörgetni és szintén hoszsbab távokra használom az autót. Tehát én a helyedben biztosan a Corollát választanám, nem olyan nagy a különbség fogyasztásban (országúton). A Mini-féle olasz hulladékokat hanyagolnám. A Jazz is jó kis autó, és a megbízhatósági statisztikákban is nagyon jól szerepel.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Suzuki
« Válasz #1069 Dátum: 2012.12.27 10:22:36 »
A Jazz a kategória egyik legjobbja, térkihasználhatóság szempontjából etalon. Méretben Swift, Yaris kategória.
Ez tévedés, sokkal nagyobb a Jazz, felveszi a versenyt az egyterüekkel, pláne helykihasználásban. Több hely van benne mint egy A4 Avantban vagy egy 3-as kombi BMW-ben. Egy csótány Corinál is jobban pakolható. Szóval valóságban nem egy kategoria a Swiftel, Yarissal.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Suzuki
« Válasz #1070 Dátum: 2012.12.27 11:37:15 »
OldPiet
Szerintem ezt nem nekem akartad cimezni. Nem én hasonlítottam az egyel alacsonyabb kategóriás Splashoz. Az viszont tény, és nem tévedés, hogy a Jazz a Polo, Swift, Yaris kategória. Tengelytáv alapján ezt az alsó kategória, vagy B szegmensként szokták emlegetni. Ezen még az sem változtat, hogy helykinálatban felveszi a versenyt nála magasabb kategóriájú autókkal.
Ezért irtam azt amit az előbb idéztél.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.27 11:43:43 írta Agyarka »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Suzuki
« Válasz #1071 Dátum: 2012.12.27 14:50:36 »
Ez tévedés, sokkal nagyobb a Jazz, felveszi a versenyt az egyterüekkel, pláne helykihasználásban. Több hely van benne mint egy A4 Avantban vagy egy 3-as kombi BMW-ben. Egy csótány Corinál is jobban pakolható. Szóval valóságban nem egy kategoria a Swiftel, Yarissal.
Dehogynem. Kisautó. Polo-Clio-Grande Punto-Yaris kategória, ezek konkurrense.

Az más kérdés, hogy tényleg ebben van a legtöbb hely, és a helykihasználása is ennek a legjobb  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Suzuki
« Válasz #1072 Dátum: 2012.12.27 14:57:00 »
Az ezres swift 3000 körül pörög 5.-ben. Az 1,3asokba, 8V, és 16V-ben is ugyanaz a váltó van ami már hosszabb áttételezésű, így ezek 100-nál 2500-at pörögnek. Szerintem tök jó ez. Ezért országúton elég kis fogyasztást el lehet vele érni, persze azért 100-nál már nem nagyon érdemes többet menni mert légellenállás is sokat számít, nem csak a fordulat. Az a lényeg 100-nál még nagyon szépen fogyaszt, 5 körül.
Aki országúton használja annak nagyon jó ez a váltó. De én városban is szeretem, nem zavar, hogy hosszú, mert kevesebbet kell kapcsolgatnom. :) Belvárosban 3-ig elég felpakolni, kicsit kijjebb mehet a 4, hosszabb külvárosi szakaszon meg 5. De bent a lámpáknál bőven elég a 3 és úgy még ugrós is.

Egy Mini miért nem megbízható? Én azt gondoltam azok jó kocsik. a Chryslerrel nem tudom szintén mi baj, igaz, arról már hallottam, hogy nem olyan megbízható, de nem tudom a konkrét típussal milyen hibák jöhetnek elő.

Lehet, hogy most meg fogtok kövezni, de megmondom őszintén én az autó töréstesztjét a legkevésbé tartom fontosnak. Biztos van jelentősége, de gyalog is elüthetnek, vagy egy nagyon jó példát hozok: akár 50es robogóval, de nagyobb motorral sincs senki nagyobb biztonságban, mint én a swiftben. Aztán a motorosok meg hogy mennek? Ahhoz képest a swift egy biztonságos autó :) Szóval ezért engem nem érdekel. A maga idejébe egyébként meg nem számított olyan veszélyes autónak, főleg ha a saját kategóriáját nézzük (kisautók), egy maihoz meg kár hasonlítgatni.

Nézegettem még Honda Jazz-eket, felfoghatatlan számomra miért ilyen drágák ezek. Pedig a Suzuki Splash kategória, csak 1 millióval drágábban. Sosem értettem miért, mi kerül ezeken annyiba, ezek is kisautók.
Én annyira nem szeretem az 1.3-as Swiftben, hogy 60-nál még alig bírja az ötödiket, de 50-nél négyesben sem érzi annyira jól magát. Kedvelem a Yarisnak azt a tulajdonságát, hogy 50-nél az ötödik már simán használható. Mondjuk, csak a 68 lovas Swiftet vezettem, a 86-osat nem.

Mini, PT Cruiser: olvass utána. Előbbi amúgy jobb.

Biztonság: ahogy gondolod... nem tudom mondjuk, miért a motorokhoz hasonlítod; ez egy autó. És szerintem nem mindegy, hogy ha mondjuk városban vétlenül karambolozol, akkor törött lábakkal éled-e túl, vagy sérülés nélkül. Igen, valóban, a 80-as évek végén a Swift biztonsága átlagos volt a kategóriáján belül. De mivel még másfél évtizeddel később is gyártották, ezért érhető, ha az akkori autókhoz is hasonlítja az ember.

Jazz: a legtágasabb és legjobban variálható kiskocsi, egészen elképesztő helykínálattal; mindez kiváló minőségben, remek megbízhatósággal. Komolyan azt gondolod, hogy egymilliós árkülönbségek csak úgy, ok nélkül alakulnak ki?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Suzuki
« Válasz #1073 Dátum: 2012.12.27 16:11:38 »
A szóban forgó Swift egy trágya hulladék.  :censored:
Egyetlen dolog, ami elvitathatatlan, az a megbízhatósága és a motor-váltó páros. A többi nemhogy átlag alatti, hanem egyenesen szar. Nem is értem, miért ennyire elvakult G86...  :wacko: Azért jó lenne helyén kezelni a dolgokat. Én vezettem 3db 1,3 16v-s Swiftet 150.000km-en keresztül. Van tapasztalatom vele. Tény, hogy sokat bír, de, hogy valaha is JÓ AUTÓ lett volna... ugyan, ne röhögtessetek már. Egy minden tekintetben kényelmetlen, fapados, életveszélyes (merevítések nélküli), hangos autó.

Ehhez hasonlítani egy E12 Corollát??!! Hol élünk már?!  :wacko: :wacko: :wacko: :wacko:
Még a Yaris, Fiesta, Polo, Jazz stb. autókkal sem veheti fel a versenyt a megbízhatóságon kívül semmiben.

Keveset fogyaszt? Naná, 800kg-mal benzinnel együtt. Csak cserébe lezúg az útról, ha egy vészhelyzetben hirtelen korrigálni kell, a többi típus pedig nem. Ja, hogy cserébe ezek pár decivel többet fogyaszt? Hát, részemről pont leszarom, inkább legyen a kötelező merevítésekkel 200-250kg-mal nehezebb egy autó, de ne csavarodjon a kasztnija, ha éppen ferdén áll meg vele az ember...

Dehát, ízlések és pofonok...  :whistling:

Mellesleg a 4zz E11-em jobban megy, mint az 1,3 16v Swift és azonos tempónál (100km/h) nem mérhető a fogyasztásbeli difi)...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Suzuki
« Válasz #1074 Dátum: 2012.12.27 16:41:21 »
bepi, azért ez egy kicsit erős volt  :szemez: ... A régi Swift egy korrekt kisautó - volt, a 80-90-es évek fordulóján, az akkori mezőnyben. Ennyi, nem több, nem kevesebb.

Ezredfordulós viszonylatban már erősen elavult - naná. Azt magam is írtam korábban, hogy már a '93-ban debütált B-Corsa is sokkal jobb autó; a Yaris I-ről nem is beszélve. Dehát van is köztük egy, illetve két generáció. Ez indokolja az eltéréseket.

Arra a célra, amit a Swift a 90-es évek közepén betöltött nálunk (értsd: megfizethető, olcsón fenntartható autó a tömegeknek, a mindenféle keleti múzeum-szökevény leváltására), nagyon is alkalmas volt. Csak aztán erősen túlélte önmagát... Közel egy évtizeddel.

A legnagyobb hátránya a biztonság... igen. Ez az, amit szerintem igazából nem kompenzál az sem, hogy használtan mennyivel olcsóbb, mint a vele egyidős, modernebb kiskocsik. A többi hiányosságra viszont lehet azt mondani, hogy ennyiért ez jár, és ezzel nincs is semmi baj. Megfizethető, olcsón üzemeltethető, megbízható közlekedési eszköznek alkalmas... csak a siralmas biztonság, csak az ne lenne.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Suzuki
« Válasz #1075 Dátum: 2012.12.27 18:47:15 »
Mellesleg a 4zz E11-em jobban megy, mint az 1,3 16v Swift és azonos tempónál (100km/h) nem mérhető a fogyasztásbeli difi)...
no, ezt megnézném...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Re:Suzuki
« Válasz #1076 Dátum: 2012.12.27 19:23:29 »
no, ezt megnézném...
te amúgy sem hiszel ilyenekben nekem, úgyhogy tökmindegy...>:D

Még egyszer, 150000km-t levezettem ezzel a swifttel, tudom, mit beszélek.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Suzuki
« Válasz #1077 Dátum: 2012.12.27 19:25:51 »
Stopperrel mérted vagy csak érzésre? Mert a kettő elég jelentős különbségeket tud mutatni.

Engem a Corollával egyszer lenyomott egy swift. Azt hittem valami tuningverda, és megnéztem az adatokat, kiderült, hogy a 68 lóerős is valamivel jobb gyorsulást tud 100ig, mint az 1.4vvti corollám.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Re:Suzuki
« Válasz #1078 Dátum: 2012.12.27 19:26:17 »
bepi, azért ez egy kicsit erős volt  :szemez: ... A régi Swift egy korrekt kisautó - volt, a 80-90-es évek fordulóján, az akkori mezőnyben. Ennyi, nem több, nem kevesebb.

Ezredfordulós viszonylatban már erősen elavult - naná. Azt magam is írtam korábban, hogy már a '93-ban debütált B-Corsa is sokkal jobb autó; a Yaris I-ről nem is beszélve. Dehát van is köztük egy, illetve két generáció. Ez indokolja az eltéréseket.

Arra a célra, amit a Swift a 90-es évek közepén betöltött nálunk (értsd: megfizethető, olcsón fenntartható autó a tömegeknek, a mindenféle keleti múzeum-szökevény leváltására), nagyon is alkalmas volt. Csak aztán erősen túlélte önmagát... Közel egy évtizeddel.

A legnagyobb hátránya a biztonság... igen. Ez az, amit szerintem igazából nem kompenzál az sem, hogy használtan mennyivel olcsóbb, mint a vele egyidős, modernebb kiskocsik. A többi hiányosságra viszont lehet azt mondani, hogy ennyiért ez jár, és ezzel nincs is semmi baj. Megfizethető, olcsón üzemeltethető, megbízható közlekedési eszköznek alkalmas... csak a siralmas biztonság, csak az ne lenne.
Lehet, hogy erős, de őszinte és igaz, bármilyen körülmény között vállalom ezt a véleményemet.

Te viszont ugyanazt leírtad, mint én, csak puhábban fogalmazva. ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Re:Suzuki
« Válasz #1079 Dátum: 2012.12.27 19:30:54 »
Stopperrel mérted vagy csak érzésre? Mert a kettő elég jelentős különbségeket tud mutatni.

Engem a Corollával egyszer lenyomott egy swift. Azt hittem valami tuningverda, és megnéztem az adatokat, kiderült, hogy a 68 lóerős is valamivel jobb gyorsulást tud 100ig, mint az 1.4vvti corollám.
Egy fenét. Csak elcseszted... >:D
A 68 lovas egy nagy darab lomhaság... Ne viccelj már... Amúgy, ha nem te rontottad el, akkor egyszerűen a 350kg tömegkülönbség miatt vesztettél.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i