5 literes átlagom:
Egyszerű oka van, várost és a rövid távokat amennyire lehet kerülöm, így fékezgetés-elindulás minimális, és a túldúsítás is, hiszen az első 3-4 km-en irrálisan magas az autó fogyasztása, én meg általába egyszerre megyek vele 35 km-t ha már előveszem, kivéve néha, ha úgy városban kell menni.
Azt imádom benne, hogy mehetek 100-zal országúton, úgy sem eszik 5-nél többet. Tehát efeletti fogyasztás a ritka még nagyobb tempóválasztás valamint a városi és a hidegindítás miatti túldúsítási üzemből fakad.
És igen, valószínű hogy az ezres sem nagyon fogyasztana kevesebbet, csak ha 70 körül járkálnék, esetleg akkor - azt meg ki bírja. De annak rövidebb a váltó áttételezése, tehát feltételezem, hogy 100-nál már egál lenne a fogyasztás, csak az onnan nem nagyon tudna gyorsulni, míg az 1,3ban azért vannak tartalékok.
Eleinte én is meglepődtem hogy ilyen szépen fogyaszt ez az autó, de tudni kell ez korszerűbb gyújtásrendszerű, mint a régi swiftek többsége, és hengerenkénti injektoros. 1,3-as motor nem nagy, de könnyű a kaszni, így könnyen mozgatja, a váltó hosszú és mint mondtam ez a 3 dolog: kis motor, kis súly, hosszú váltó eredményezi az alacsony fogyasztást.
A 100-as tempó meg normál esetbe nagyon is ideális, nem lassú, itt még a fogysztásom is baráti 5, az autó sem pörög sokat (2500), igaz, a légellenállás ilyenkor már jóval nagyobb, mint 70-nél, tehát ha gazdaságos akarok lenni és gyors, akkor max. 100 km/h.