Szerző Téma: Suzuki  (Megtekintve 261202 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Suzuki
« Válasz #1050 Dátum: 2012.12.25 16:40:45 »
A yaris 1.0 tényleg megy 160at különösebb erőlködés nélkül majdnem tiltáson :)


Az alacsony üléspozíció nyújtott lábakkal menő  :tt2: :D
Nyújtott lábakkal, igen  :yes:

A Yaris 1.0 még óra szerint 180-nál sincs tiltáson.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Suzuki
« Válasz #1051 Dátum: 2012.12.25 17:22:55 »
5 literes átlagom:

Egyszerű oka van, várost és a rövid távokat amennyire lehet kerülöm, így fékezgetés-elindulás minimális, és a túldúsítás is, hiszen az első 3-4 km-en irrálisan magas az autó fogyasztása, én meg általába egyszerre megyek vele 35 km-t ha már előveszem, kivéve néha, ha úgy városban kell menni.

Azt imádom benne, hogy mehetek 100-zal országúton, úgy sem eszik 5-nél többet. Tehát efeletti fogyasztás a ritka még nagyobb tempóválasztás valamint a városi és a hidegindítás miatti túldúsítási üzemből fakad.

És igen, valószínű hogy az ezres sem nagyon fogyasztana kevesebbet, csak ha 70 körül járkálnék, esetleg akkor - azt meg ki bírja. De annak rövidebb a váltó áttételezése, tehát feltételezem, hogy 100-nál már egál lenne a fogyasztás, csak az onnan nem nagyon tudna gyorsulni, míg az 1,3ban azért vannak tartalékok.

Eleinte én is meglepődtem hogy ilyen szépen fogyaszt ez az autó, de tudni kell ez korszerűbb gyújtásrendszerű, mint a régi swiftek többsége, és hengerenkénti injektoros. 1,3-as motor nem nagy, de könnyű a kaszni, így könnyen mozgatja, a váltó hosszú és mint mondtam ez a 3 dolog: kis motor, kis súly, hosszú váltó eredményezi az alacsony fogyasztást.

A 100-as tempó meg normál esetbe nagyon is ideális, nem lassú, itt még a fogysztásom is baráti 5, az autó sem pörög sokat (2500), igaz, a légellenállás ilyenkor már jóval nagyobb, mint 70-nél, tehát ha gazdaságos akarok lenni és gyors, akkor max. 100 km/h.
                                                                                                                                                   

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Suzuki
« Válasz #1052 Dátum: 2012.12.25 17:44:00 »
Az az üléspozíció, amikor az ülés annyira közel van a padlóhoz, hogy egy 1.80 magas átlagembernek kényelmetlenül felhúzott lábakkal kell az ülésben kuporognia, SOSEM volt menő.
Dehogynem :szemez:Egy régi Civic még alacsonyabb ülésű volt.
Nem is értem nektek fiataloknak miért gond alacsonyan ülni :winkiss: még nekem sem az :no:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Suzuki
« Válasz #1053 Dátum: 2012.12.25 17:58:30 »
5 literes átlagom:


Szerncsés vagy én 20% város, 70% autópálya ,10% országut használom. Ugy pedig nekem Swift 6-7l-t fogyasztott.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Suzuki
« Válasz #1054 Dátum: 2012.12.25 18:46:48 »
Nem csak szerencse, több idő tudom, de inkább tömegközlekedem ha rendszeresen járok valahova és megoldható, főleg így télen.
                                                                                                                                                   

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Suzuki
« Válasz #1055 Dátum: 2012.12.25 19:53:56 »
... több idő tudom, de inkább tömegközlekedem ha rendszeresen járok valahova és megoldható, főleg így télen.
Én is így vagyok vele, bérlet van, nem jár annyit hidegen a kocsi és nem utolsó sorban kevesebb sót kap.

Egyébként félelmetes, hogy az utóbbi időben mennyire elszaladt a ló az autógyártókkal. A méretnövekedés mellett aránytalanul nőtt az önsúly, és a gyorsulási idő. A lóerő és nyomaték növekedés ellenére egyre rosszabbak a gyorsulási adatok. Ebbe nyilván a környezetvédelmi eredmények és a biztonsági változtatások is belejátszanak, de akkor is vicces, hogy a 10-15 évi modellek simán legyűrik a mostani kategóriatársaikat, sőt még a kicsit magasabbakat is.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Suzuki
« Válasz #1056 Dátum: 2012.12.25 20:42:13 »
Én is így vagyok vele, bérlet van, nem jár annyit hidegen a kocsi és nem utolsó sorban kevesebb sót kap.

Egyébként félelmetes, hogy az utóbbi időben mennyire elszaladt a ló az autógyártókkal. A méretnövekedés mellett aránytalanul nőtt az önsúly, és a gyorsulási idő. A lóerő és nyomaték növekedés ellenére egyre rosszabbak a gyorsulási adatok. Ebbe nyilván a környezetvédelmi eredmények és a biztonsági változtatások is belejátszanak, de akkor is vicces, hogy a 10-15 évi modellek simán legyűrik a mostani kategóriatársaikat, sőt még a kicsit magasabbakat is.
Ép mostanában van ez a tömeg dolog változóban, mert a legújabb modellek rendre vesztenek a tömegükből, nagyjából 70-100kg-ot az elődjükhöz képest. Én is üdvözlöm ezt a nézetet.

Egyedüli kivétel jelenleg a J Astra. Egy kombi normális felszereltséggel 1500kg!!!  :eek:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Suzuki
« Válasz #1057 Dátum: 2012.12.25 21:03:33 »
Talán felébrednek a gyártók. Kisebb súllyal könnyebb jobb károsanyag kibocsátást produkálni.

Csak hogy témánál maradjunk Swift III. 1,2 94LE, 118Nm, 12,3, 1020 kg.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Suzuki
« Válasz #1058 Dátum: 2012.12.26 12:07:47 »
Egyébként visszatérve az autó választásomhoz a jövőben, ha már a Yarist ajánlottátok, ennyi erővel jobb, ha a Corolla családba marad, úgyis 1-2 év múlva lecserélné édesapám. Legalább maradhat a nevén, még átírási macerát + sok pénzt megspóroljuk. Fenntartási költség és fogyasztás tekintetében kb. azonos szinten lenne a Yarissal, jó, persze kicsit több. És akkor nincs a használt autú vásárlással járó rizikó, meg a vásárlás után szokásos dolgok cseréje, mivel eddig én végeztem a karbantartását és folyamatosan előírás szerint mindent megkap a maga idejében.
Csak nekem elég nehéz megszokni, hogy azonos vezetési stílus mellett 0,7-1 literrel több üzemanyagot elfogyaszt 100 km-en. Igazából ahogy nő a sebesség úgy nagyobbak a különbségek. Pályán már a swift a kicsivel kisebb motor, kisebb súly és hosszú áttétel miatt 130 km/h-nál 1 literrel kevesebbet fogyaszt, mint a Corolla. Minél kisebb a sebesség, a különbség annál inkább elhanyagolható. De nem szeretnék 70-ekkel járkálni egyébként még ennyinél is van kb. 0,7 liter különbség a fogyasztásban 100 km-en. Jól jönne a corollába egy 6. fokozat, vagy hosszabb 5., mert nekem swift után fura is, hogy 100 km/h-nál már 3ezret forog percenként.

És igen ez a tendencia, hogy nehezebbek az autók nekem nem tetszenek, én is inkább régebbieket pártolom, csak hát az idő el fog járni felettük.
Van egy kicsivel nagyobb autó, ami egyébként nem átlagos külsejű, kicsit retro, az tetszik, leginkább az eleje. Ez pedig a CHRYSLER PT CRUISER. Csak sajna elég súlyos autók ezek is, kb. 1,5 tonna, aztán annyira nem is nagy autó.
Aztán még tetszenek a MINI COOPERek, de ezek sem olyan könnyűek, pedig ez már tényleg nem nagy autó. Viszont az ára lesúlytóbb. Gazdaságossága miatt egyébként utóbbit választanám, és valamivel szerintem jobban is néz ki, meg ez is egyedi. De hát álmodozzak csak :)
                                                                                                                                                   

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Suzuki
« Válasz #1059 Dátum: 2012.12.26 14:29:04 »
Dehogynem :szemez:Egy régi Civic még alacsonyabb ülésű volt.
Nem is értem nektek fiataloknak miért gond alacsonyan ülni :winkiss: még nekem sem az :no:
Értsd már meg: nem a talajhoz viszonyítottan alacsony üléspozícióval van bajom  :flowers: ... Ültem én eleget pl. Mazda MX-5-ben, na, abban aztán elég alacsonyan ülsz. De mégsem olyan gnóm módon felhúzott lábakkal, mint a Swiftben  :nonono: ... EZZEL van bajom: ha az ülés a kocsi padlójához képest van túl alacsonyan, és emiatt nagyon felhúzott lábakkal kell ülni.

A jó öreg kis Starletemben, a talajhoz képest, ugyanolyan alacsonyan ültem, mint a Swiftben... De az ülés úgy volt elhelyezve, hogy kvázi nyújtott (!) lábbal is ülhettem akár, és közben kényelmesen alátámasztotta a combomat  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Suzuki
« Válasz #1060 Dátum: 2012.12.26 14:33:00 »
Eleinte én is meglepődtem hogy ilyen szépen fogyaszt ez az autó, de tudni kell ez korszerűbb gyújtásrendszerű, mint a régi swiftek többsége, és hengerenkénti injektoros. 1,3-as motor nem nagy, de könnyű a kaszni, így könnyen mozgatja, a váltó hosszú és mint mondtam ez a 3 dolog: kis motor, kis súly, hosszú váltó eredményezi az alacsony fogyasztást.

A 100-as tempó meg normál esetbe nagyon is ideális, nem lassú, itt még a fogysztásom is baráti 5, az autó sem pörög sokat (2500), igaz, a légellenállás ilyenkor már jóval nagyobb, mint 70-nél, tehát ha gazdaságos akarok lenni és gyors, akkor max. 100 km/h.
Na igen... ugyanolyan áttételezésű a váltó ebben, mint a 8V 68 (?) lovas 1.3-asban? Mert akkor az tényleg jó hosszú  :yes: ... 100-nál csak valami 2500-at pörög, ha jól rémlik.

Igen... ezért evett a Camry is, 2.0 létére, meglehetősen keveset, ha hosszú távon mentem és nem siettem. 90-es tempóval kijött 6 literből  :sorcerer: ... De ekkor mindössze 2000-et forgott a motor! Csak ugye ezt egy ezres motor nem bírná... Meghalna, ha gyorsítani kéne. A Yaris 3000 fölött forog, 100-nál... Nem zajos így sem, és gázadásra egész tűrhetően meg is indul (klíma nélkül) - de meg is eszi minimum az 5 litert.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Suzuki
« Válasz #1061 Dátum: 2012.12.26 14:34:06 »
Palaczk!
Értem , nekem nem volt egyikben sem gondom, de én a 175cm-el nem vagyok langaléta. ;)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Suzuki
« Válasz #1062 Dátum: 2012.12.26 14:37:27 »
Egyébként félelmetes, hogy az utóbbi időben mennyire elszaladt a ló az autógyártókkal. A méretnövekedés mellett aránytalanul nőtt az önsúly, és a gyorsulási idő. A lóerő és nyomaték növekedés ellenére egyre rosszabbak a gyorsulási adatok. Ebbe nyilván a környezetvédelmi eredmények és a biztonsági változtatások is belejátszanak, de akkor is vicces, hogy a 10-15 évi modellek simán legyűrik a mostani kategóriatársaikat, sőt még a kicsit magasabbakat is.
Egyetértek... egészen extrém példákat is látni e téren. De azért tényleg elindult végre egy ellenkező irányú tendencia, ahogy írtátok is. Mert az azért tényleg vicc, hogy egy Astra másfél tonna legyen, több mint 4.5 méter (bizonyos karosszériákkal)... és ráadásul hátra meg ferdén hátra még ki sem látni belőle rendesen  :nonono: ... Nade ez meg már egy külön téma megint.

Persze csodát tenni sem lehet. A régi Swift azért volt olyan könnyű, mert nem volt benne anyag... lásd siralmas passzív biztonság. Ha megnézzük, hogy egy Yaris I mennyivel nehezebb (annak ellenére, hogy kisebb), annak szinte csak és kizárólag a sokkal jobb biztonság az oka.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Suzuki
« Válasz #1063 Dátum: 2012.12.26 15:12:39 »


Persze csodát tenni sem lehet. A régi Swift azért volt olyan könnyű, mert nem volt benne anyag... lásd siralmas passzív biztonság. Ha megnézzük, hogy egy Yaris I mennyivel nehezebb (annak ellenére, hogy kisebb), annak szinte csak és kizárólag a sokkal jobb biztonság az oka.
A Yarisról már volt szó: nemigen van sok anyag az elejében, de ugy van elhelyezve a motor,hogy felfogja az ütközési energiát és megvédje az utasokat.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Suzuki
« Válasz #1064 Dátum: 2012.12.26 15:14:07 »
Egyébként visszatérve az autó választásomhoz a jövőben, ha már a Yarist ajánlottátok, ennyi erővel jobb, ha a Corolla családba marad, úgyis 1-2 év múlva lecserélné édesapám. Legalább maradhat a nevén, még átírási macerát + sok pénzt megspóroljuk. Fenntartási költség és fogyasztás tekintetében kb. azonos szinten lenne a Yarissal, jó, persze kicsit több. És akkor nincs a használt autú vásárlással járó rizikó, meg a vásárlás után szokásos dolgok cseréje, mivel eddig én végeztem a karbantartását és folyamatosan előírás szerint mindent megkap a maga idejében.
Csak nekem elég nehéz megszokni, hogy azonos vezetési stílus mellett 0,7-1 literrel több üzemanyagot elfogyaszt 100 km-en. Igazából ahogy nő a sebesség úgy nagyobbak a különbségek. Pályán már a swift a kicsivel kisebb motor, kisebb súly és hosszú áttétel miatt 130 km/h-nál 1 literrel kevesebbet fogyaszt, mint a Corolla. Minél kisebb a sebesség, a különbség annál inkább elhanyagolható. De nem szeretnék 70-ekkel járkálni egyébként még ennyinél is van kb. 0,7 liter különbség a fogyasztásban 100 km-en. Jól jönne a corollába egy 6. fokozat, vagy hosszabb 5., mert nekem swift után fura is, hogy 100 km/h-nál már 3ezret forog percenként.

És igen ez a tendencia, hogy nehezebbek az autók nekem nem tetszenek, én is inkább régebbieket pártolom, csak hát az idő el fog járni felettük.
Van egy kicsivel nagyobb autó, ami egyébként nem átlagos külsejű, kicsit retro, az tetszik, leginkább az eleje. Ez pedig a CHRYSLER PT CRUISER. Csak sajna elég súlyos autók ezek is, kb. 1,5 tonna, aztán annyira nem is nagy autó.
Aztán még tetszenek a MINI COOPERek, de ezek sem olyan könnyűek, pedig ez már tényleg nem nagy autó. Viszont az ára lesúlytóbb. Gazdaságossága miatt egyébként utóbbit választanám, és valamivel szerintem jobban is néz ki, meg ez is egyedi. De hát álmodozzak csak :)
Egy Miniben, vagy pláne egy PT Cruiserben elfelejthetnéd a Swiftben megszokott megbízhatóságot.

Corolla: ésszerű lépés lenne átvenni édesapádtól. Többet fogyaszt egy literrel... hát ja. De cserébe teljesen más világ.

Tömeg: azért pl. annak a különbségnek, ami egy Yaris és a te Swifted között adott, megvan a nagyon jó oka: az ütközésvédelem. De utána a Toyota nagyon jól végezte a munkáját, mert a Yaris II és III kvázi nem hízott az I-hez képest, miközben még biztonságosabbak lettek - igen, ez a profi mérnöki munka. De sajnos ez nincs mindenhol így, bár mára tényleg kezd megfordulni a tendencia: az elvárt egyre alacsonyabb fogyasztás és károsanyag-kibocsátás szerencsére rákényszeríti a gyártókat  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )