Nem gondoltam, hogy lehet 1000 köbcentinél kisebb motort tenni terepjáróba. Már hogyne lehetne! ITT van rá az élő példa
800 cm3, benzinmotor... Ezzel lehet terepezni is?? Vagy pár üzemóra után kuplungcsere kell? :shock:
Már miért ne lehetne vele terepezni ? Azért nem voltak full hülyék a konstruktőrei
... Nagyon is lehet terepezni vele , sőt , a leírások szerint a terep-képességei egyenesen kiválóak !
Ezt talán megmagyarázzák a számok : a motor ugye 797 köbcentis soros négyhengeres négyütemű benzines , 41 LE , 60 Nm . Persze ez igen kevésnek hangzik . Csakhogy ! A kocsi üres súlya (ponyvás változat) mindössze 685 kg - és most jön a lényeg : a főáttétel
6.19 : 1 , és ehhez jön még szükség esetén a 2.1 : 1-es felező
! Ennek és a 317 centi hosszú , 139.5 (!) centi széles karosszériának köszönhetően a kis jószág nemhogy nem béna terepen , hanem kifejezetten fürge
A végsebessége egyébként mindehhez képest egészen tisztességes : 110 kmh
Ja , hogy tegyek rá még egy lapáttal : az LJ 55-ös változatnak 539 köbcentis , soros háromhengeres motorja volt , 28 lóerővel és 52 Nm-rel