Szerző Téma: Suzuki  (Megtekintve 261169 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Suzuki
« Válasz #105 Dátum: 2005.05.05 23:37:48 »
Idézetet írta: "Tamás69"
...az ülésdöntés, viszont trabi feeling -kar felhúz, támlát igazít !!!...

...az ajtó full műanyag, pedig még a fapad 7 éves Skoda Picup is szövetes ajtóval van megálldva!...


Csakhogy teljesebb legyen a kép :

- a Camrymben is ilyen kar felhúzós-támla igazítós ülésállítás van , csakúgy mint minden régebbi Toyotában (és a legtöbb egyéb régebbi japán autóban) . Szóval ennek japánoknál komoly hagyományai vannak , nix Trabi .

- a vadizsírúj Focus II-ben is full műanyag ajtóborítás van alapban , pedig az Corolla-kategória .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Suzuki
« Válasz #106 Dátum: 2005.05.05 23:41:35 »
Idézetet írta: "Palaczk"
a Camrymben is ilyen kar felhúzós-támla igazítós ülésállítás van, csakúgy mint minden régebbi Toyotában (és a legtöbb egyéb régebbi japán autóban). Szóval ennek japánoknál komoly hagyományai vannak, nix Trabi.

Még az enyémben is így műxik, csak a kar nem úgy néz ki, hanem sokkal elegánsabb és praktikusabb. De az elv ugyanaz, alényeg, hogy nem tekerő állítja a támlát. (Szerintem jobb is ez a módszer...)
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Suzuki
« Válasz #107 Dátum: 2005.05.05 23:53:39 »
Idézetet írta: "Szeke"
Nem gondoltam, hogy lehet 1000 köbcentinél kisebb motort tenni terepjáróba. Már hogyne lehetne! ITT van rá az élő példa  :D  
800 cm3, benzinmotor... Ezzel lehet terepezni is?? Vagy pár üzemóra után kuplungcsere kell?  :shock:


Már miért ne lehetne vele terepezni ? Azért nem voltak full hülyék a konstruktőrei ;) ... Nagyon is lehet terepezni vele , sőt , a leírások szerint a terep-képességei egyenesen kiválóak !

Ezt talán megmagyarázzák a számok : a motor ugye 797 köbcentis soros négyhengeres négyütemű benzines , 41 LE , 60 Nm . Persze ez igen kevésnek hangzik . Csakhogy ! A kocsi üres súlya (ponyvás változat) mindössze 685 kg - és most jön a lényeg : a főáttétel 6.19 : 1 , és ehhez jön még szükség esetén a 2.1 : 1-es felező  :o ! Ennek és a 317 centi hosszú , 139.5 (!) centi széles karosszériának köszönhetően a kis jószág nemhogy nem béna terepen , hanem kifejezetten fürge  :D

A végsebessége egyébként mindehhez képest egészen tisztességes : 110 kmh  :o  

Ja , hogy tegyek rá még egy lapáttal : az LJ 55-ös változatnak 539 köbcentis , soros háromhengeres motorja volt , 28 lóerővel és 52 Nm-rel  8)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Suzuki
« Válasz #108 Dátum: 2005.05.05 23:56:31 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
a Camrymben is ilyen kar felhúzós-támla igazítós ülésállítás van, csakúgy mint minden régebbi Toyotában (és a legtöbb egyéb régebbi japán autóban). Szóval ennek japánoknál komoly hagyományai vannak, nix Trabi.

Még az enyémben is így műxik, csak a kar nem úgy néz ki, hanem sokkal elegánsabb és praktikusabb. De az elv ugyanaz, alényeg, hogy nem tekerő állítja a támlát. (Szerintem jobb is ez a módszer...)


Szerintem meg nagyon nem jobb , mert a tekerővel sokkal pontosabban be lehet állítani a támlát . Nem szeretem ezt a karos megoldást , tök idegesítő , hogy előre kell dőlni az ülésben ahhoz , hogy felhúzd a kart (különben hanyattesel) , aztán a kart felhúzva tartva , a támlát a hátaddal kell valahogy a kívánt pozícióba adjusztálnod , ami korántsem mindig sikerül  :x
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Suzuki
« Válasz #109 Dátum: 2005.05.06 00:00:29 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Szerintem meg nagyon nem jobb, mert a tekerővel sokkal pontosabban be lehet állítani a támlát. Nem szeretem ezt a karos megoldást, tök idegesítő, hogy előre kell dőlni az ülésben ahhoz, hogy felhúzd a kart (különben hanyattesel), aztán a kart felhúzva tartva, a támlát a hátaddal kell valahogy a kívánt pozícióba adjusztálnod, ami korántsem mindig sikerül  :x

Engem nem nagyon foglalkoztat az üléstámla szöge. Jellemző, hogy a Corolláét tegnap állítottam először, most is csak azért, mert szállítottam valamit az anyósülésen, amihez állítani kellett a támlán. A tekerőben én azt nem szeretem, hogy lerohad a karom, mire ledöntöm teljesen az ülést. Ehhez képest meg nem is annyira pontosan állítható :!:
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Suzuki
« Válasz #110 Dátum: 2005.05.06 00:20:55 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Szerintem meg nagyon nem jobb, mert a tekerővel sokkal pontosabban be lehet állítani a támlát. Nem szeretem ezt a karos megoldást, tök idegesítő, hogy előre kell dőlni az ülésben ahhoz, hogy felhúzd a kart (különben hanyattesel), aztán a kart felhúzva tartva, a támlát a hátaddal kell valahogy a kívánt pozícióba adjusztálnod, ami korántsem mindig sikerül  :x

Engem nem nagyon foglalkoztat az üléstámla szöge. Jellemző, hogy a Corolláét tegnap állítottam először, most is csak azért, mert szállítottam valamit az anyósülésen, amihez állítani kellett a támlán. A tekerőben én azt nem szeretem, hogy lerohad a karom, mire ledöntöm teljesen az ülést. Ehhez képest meg nem is annyira pontosan állítható :!:


Dehogynem . Halálpontosan állítható . Én megőrülök , ha nem érzem azt , hogy hajszálpontosan a megfelelő szögben áll a támla ; és ehhez a karfelhúzós módszer nagyon nem partner . A támlát ledönteni viszont marha ritkán kell , nem is emlékszem , hogy a vezetőülését ledöntöttem-e valaha is .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Suzuki
« Válasz #111 Dátum: 2005.05.06 00:24:18 »
Idézetet írta: "Palaczk"
A támlát ledönteni viszont marha ritkán kell, nem is emlékszem, hogy a vezetőülését ledöntöttem-e valaha is.

Egy kocsiülés sok mindenre jó...
Meg ha nagyobb méretű tárgyakat (pl. hangszert ű) szállítasz, akkor azért jól jön a támladöntés.
music     

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Suzuki
« Válasz #112 Dátum: 2005.05.06 08:20:58 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ja , hogy tegyek rá még egy lapáttal : az LJ 55-ös változatnak 539 köbcentis , soros háromhengeres motorja volt , 28 lóerővel és 52 Nm-rel  8)

ÁÁÁ  :D  :D  
Ez már beteges a Suzukinál, nem? :D Belerak egy dodzsem-motort, aztán inkább az áttétellel variál. Jó, meg lehet így oldani.
Akkor inkább azt mondom, hogy ez _nekem_ nem tetszik  :wink:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Suzuki
« Válasz #113 Dátum: 2005.05.06 08:57:31 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Szerintem meg nagyon nem jobb, mert a tekerővel sokkal pontosabban be lehet állítani a támlát. Nem szeretem ezt a karos megoldást, tök idegesítő, hogy előre kell dőlni az ülésben ahhoz, hogy felhúzd a kart (különben hanyattesel), aztán a kart felhúzva tartva, a támlát a hátaddal kell valahogy a kívánt pozícióba adjusztálnod, ami korántsem mindig sikerül  :x

Engem nem nagyon foglalkoztat az üléstámla szöge. Jellemző, hogy a Corolláét tegnap állítottam először, most is csak azért, mert szállítottam valamit az anyósülésen, amihez állítani kellett a támlán. A tekerőben én azt nem szeretem, hogy lerohad a karom, mire ledöntöm teljesen az ülést. Ehhez képest meg nem is annyira pontosan állítható :!:


Dehogynem . Halálpontosan állítható . Én megőrülök , ha nem érzem azt , hogy hajszálpontosan a megfelelő szögben áll a támla ; és ehhez a karfelhúzós módszer nagyon nem partner . A támlát ledönteni viszont marha ritkán kell , nem is emlékszem , hogy a vezetőülését ledöntöttem-e valaha is .

Tény, tekerővel pontosabb, karral gyorsabb :D
Laco 73 :D

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Suzuki
« Válasz #114 Dátum: 2005.05.06 08:58:13 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ja , hogy tegyek rá még egy lapáttal : az LJ 55-ös változatnak 539 köbcentis , soros háromhengeres motorja volt , 28 lóerővel és 52 Nm-rel  8)

ÁÁÁ  :D  :D  
Ez már beteges a Suzukinál, nem? :D Belerak egy dodzsem-motort, aztán inkább az áttétellel variál. Jó, meg lehet így oldani.
Akkor inkább azt mondom, hogy ez _nekem_ nem tetszik  :wink:

Nu, valaki tud még alátenni, mert lassan már nem is lesz motor, csak Frédi-Béni hajtás :D
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Suzuki
« Válasz #115 Dátum: 2005.05.06 17:35:17 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
A támlát ledönteni viszont marha ritkán kell, nem is emlékszem, hogy a vezetőülését ledöntöttem-e valaha is.

Egy kocsiülés sok mindenre jó...
Meg ha nagyobb méretű tárgyakat (pl. hangszert ű) szállítasz, akkor azért jól jön a támladöntés.


OK , akkor itt egy javaslat az autógyáraknak  :) :

A vezetőülés állítása legyen tekerős , az utasülésé pedig karos . Utóbbi esetében valóban gyakrabban fordulhatnak elő olyan helyzetek , amikor előnyös lehet a gyors támla-lehajtás  :D ... Így jó ? ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Suzuki
« Válasz #116 Dátum: 2005.05.06 17:37:37 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ja , hogy tegyek rá még egy lapáttal : az LJ 55-ös változatnak 539 köbcentis , soros háromhengeres motorja volt , 28 lóerővel és 52 Nm-rel  8)

ÁÁÁ  :D  :D  
Ez már beteges a Suzukinál, nem? :D Belerak egy dodzsem-motort, aztán inkább az áttétellel variál. Jó, meg lehet így oldani.
Akkor inkább azt mondom, hogy ez _nekem_ nem tetszik  :wink:


Abban a korszakban (70-es évek második fele) nagyon sok volt az olyan japán kisautó , amelyiknek ilyen kis pöttöm motorja volt . Egyébként ma is elég sok van - ha jól tudom , ennek komoly financiális vonzatai vannak náluk , a cirka 600 (nem tudom a pontos értéket) köbcenti alatti motor jelentős adó-kedvezményekkel jár a tulaj részére .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Suzuki
« Válasz #117 Dátum: 2005.05.06 17:43:29 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ja , hogy tegyek rá még egy lapáttal : az LJ 55-ös változatnak 539 köbcentis , soros háromhengeres motorja volt , 28 lóerővel és 52 Nm-rel  8)

ÁÁÁ  :D  :D  
Ez már beteges a Suzukinál, nem? :D Belerak egy dodzsem-motort, aztán inkább az áttétellel variál. Jó, meg lehet így oldani.
Akkor inkább azt mondom, hogy ez _nekem_ nem tetszik  :wink:

Nu, valaki tud még alátenni, mert lassan már nem is lesz motor, csak Frédi-Béni hajtás :D


Ha áttanulmányozol egy akkori autókatalógust , láthatod , hogy nem volt rendkívüli a kor japán gyártóinál a hasonlóan kis motor  :idea: !

Mellesleg , ne felejtsük el , hogy a Suzukiról van szó , amelyiknél akkoriban az autógyártás még csak mellékág volt a motorkerékpár-gyártás mellett - nem is volt igazán nagy motorjuk . És nyilván olcsóbb volt valamelyik meglévő kis motorhoz konstruálni egy megfelelően rövid főáttételt , mint megtervezni és gyártásba venni egy nagyobb motort  :idea: !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Suzuki
« Válasz #118 Dátum: 2005.05.06 17:50:25 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
A támlát ledönteni viszont marha ritkán kell, nem is emlékszem, hogy a vezetőülését ledöntöttem-e valaha is.

Egy kocsiülés sok mindenre jó...
Meg ha nagyobb méretű tárgyakat (pl. hangszert ű) szállítasz, akkor azért jól jön a támladöntés.


OK , akkor itt egy javaslat az autógyáraknak  :) :

A vezetőülés állítása legyen tekerős , az utasülésé pedig karos . Utóbbi esetében valóban gyakrabban fordulhatnak elő olyan helyzetek , amikor előnyös lehet a gyors támla-lehajtás  :D ... Így jó ? ;)

Nekem megfelel, csak kérdés, mit szólnak a gyárak :D
Inkább a memóriás ülés, az a tuti :D
Laco 73 :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Suzuki
« Válasz #119 Dátum: 2005.05.06 20:14:03 »
Idézetet írta: "Palaczk"
A vezetőülés állítása legyen tekerős, az utasülésé pedig karos. Utóbbi esetében valóban gyakrabban fordulhatnak elő olyan helyzetek, amikor előnyös lehet a gyors támla-lehajtás :D ... Így jó? ;)

Igeeeeeeeeeeeeeeeeeen!
Eszembe nem jutott volna, de végül is miért ne? Ennél sokkal drágább és bonyolultabb dolgokat beépítenek az autókba, akkor ez nem lehet megoldhatatlan feladat. Legfeljebb akkor bosszankodhat a tulaj, ha bontott ülést keres, mert akkor nem lesz egyező a két első ülés.
music