Szerző Téma: Suzuki  (Megtekintve 259979 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Suzuki
« Válasz #1035 Dátum: 2012.03.28 11:39:34 »
Adja még lentebb is majd ez az árat...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Suzuki
« Válasz #1036 Dátum: 2012.03.28 14:12:16 »
Adja még lentebb is majd ez az árat...
el vannak kapatva ezek a külszolgálatos adminisztrátorok... :D

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Suzuki
« Válasz #1037 Dátum: 2012.05.07 21:14:57 »
Ez az Ignis felni nekem nagyon bejön, ha veszek alufelnit a kocsimra még (télire), akkor ilyet.
Az lenne a kérdés, hogy szerintetek ez OZ gyártmány?
http://www.autoalkatresz.hu/auto-felni/suzuki_swift_nz_mz_ez_gyari_alufelni_15x5_5-494903

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Suzuki
« Válasz #1038 Dátum: 2012.05.07 21:22:16 »
Lehet OZ és a Borbet is. Ez a kettő volt gyári beszállító az Esztergomi üzembe.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Suzuki
« Válasz #1039 Dátum: 2012.12.25 14:44:11 »
Valaki meg tudná mondani nekem hogy a Toyota Aygon van-e hűtőfolyadék hőmérséklet mutató? Állítólag a Suzuki Splash-ben ez nincs. Nagyon haragszom ezért rájuk. Régebben jobb kocsikba volt olaj hőmérséklet és és olaj nyomás visszajelző. De hogy a hűtőfolyadék hőmérsékletet is kihagyják mai autókból nekem ez sok.

Egyre inkább érzem úgy, hogy vételár, fogyasztás, teljesítmény, és fenntartási költségek szempontjából nem fogok olyan autót találni, mint a régi swiftem. Nekem ez az autó az etalon. Csak hát sajnos idővel ez is ki fog öregedni, nézegetek, mi lehetne egyszer majd, de nem találok ilyet...  Nekem fontos a fogyasztás, abban csak-csak van hasonló, de a teljesítménye lagymatag, és böszme autók. Nem tudom mi lesz. Nekem fontos hogy a kocsi keveset fogyasszon, a swift meg jól is megy, nyáron 100-as tempónál kb. 4,8 körül eszik hosszú távon, de 70-80 körül ugyanez simán hozható 4,5-ből... amellett hogy az erősebbik és egyben korszerűbb 1,3-as motor van benne.
Kissé túlzol  :) ... Vannak azért olyan autók, amelyek tudják a Swift fogyasztás-teljesítmény-fenntartási költség kombinációját. Egy példa házon belülről: 1.3-as Yaris I. Mindent tud, amit a Swift - meg még egy csomó dolgot, amit a Swift nem: tágasabb (belső szélességben és magasságban), variálhatóbb, jobb a beltér anyagainak és kidolgozásának a minősége, kényelmesebb a rugózása, alacsonyabb a zajszintje, karambol esetén sokkal (!) biztonságosabb. Cserébe: drágább. Itt borul a képlet, hogy bevetted a vételárat is a kombinációba... De azért erre is van válaszom: az E10-es Corolla. Az meg persze öregebb lesz ugyanazért a pénzért, de ez nem számít, ha nem futott sokkal többet, és az állapota is megfelelő.

Szóval, azért ne csüggedj: ha picit többet invesztálsz, kapsz olyan kocsit, ami semmilyen szempontból nem lesz visszalépés - sok szempontból pedig továbblépés lesz.

Az Aygoban szerintem tutira nincs vízhőmérő... már az I-es Yarisban sem volt. Sajnos manapság ez a trend - magasabb kategóriájú autókból is kezdik elhagyni. A Splashben sincs, ahogy nézegetem a képeken.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Suzuki
« Válasz #1040 Dátum: 2012.12.25 14:53:29 »
Kissé túlzol  :) ... Vannak azért olyan autók, amelyek tudják a Swift fogyasztás-teljesítmény-fenntartási költség kombinációját. Egy példa házon belülről: 1.3-as Yaris I. Mindent tud, amit a Swift - meg még egy csomó dolgot, amit a Swift nem: tágasabb (belső szélességben és magasságban), variálhatóbb, jobb a beltér anyagainak és kidolgozásának a minősége, kényelmesebb a rugózása, alacsonyabb a zajszintje, karambol esetén sokkal (!) biztonságosabb. Cserébe: drágább. Itt borul a képlet, hogy bevetted a vételárat is a kombinációba... De azért erre is van válaszom: az E10-es Corolla. Az meg persze öregebb lesz ugyanazért a pénzért, de ez nem számít, ha nem futott sokkal többet, és az állapota is megfelelő.

Szóval, azért ne csüggedj: ha picit többet invesztálsz, kapsz olyan kocsit, ami semmilyen szempontból nem lesz visszalépés - sok szempontból pedig továbblépés lesz.

Az Aygoban szerintem tutira nincs vízhőmérő... már az I-es Yarisban sem volt. Sajnos manapság ez a trend - magasabb kategóriájú autókból is kezdik elhagyni. A Splashben sincs, ahogy nézegetem a képeken.
Mire nem lesz jó állapotu régi Swift, addigra E-10-es se lesz, sőt E11-se.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Suzuki
« Válasz #1041 Dátum: 2012.12.25 14:58:17 »
Nyilván. Én arra az esetre gondoltam, ha a közeljövőben szeretne kocsit váltani.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Suzuki
« Válasz #1042 Dátum: 2012.12.25 15:03:54 »
Hát igen. Tökéletes súly-teljesítmény arány, a kocsim 840 kg. Nagyon hiányzik hogy benzinesbe nem találok ilyen kocsit, ami ugyanez a kategória, és arányaira nézve ugyanígy olcsón elérhető, majd lehet ezek a kis köbcentis turbosok azok lesznek, jó dolognak tartom őket, csak van egy olyan érzésem, hogy nem sokat fognak kibírni. Pl. ilyen 0,8 literes turbomotorok, de az 1,0, 1,2-ben is kétséges számomra, hogy mennyire lesznek tartósak.

Igazából már letettem arról, hogy ilyen régi swift szintű autót találjak, rámennék a fogyasztásra, azért nézegettem a splasht, mert az szerintem 1,2-essel is elmegy olyan 5 literrel 100 km/h-t. Viszont a teljesítménye ennek se lenne olyan kellemes, mint a régi swiftemé, sőt, szerintem fogyasztásban is lehet kicsit több lenne. De tegyük fel hogy eltekintek ettől. A hőfokmérő hiánya nálam már kizárja a választást, tudom, túl szigorú vagyok. De én szeretném mindenképpen látni, mennyire megy fel az a mutató, és mennyi idő alatt teszi meg. Így ha probléma van, az is azonnal feltűnik, nem esetlegesen egy magasabb fogyasztásból kell erre következtetni.

Ezért érdekelne hogy az Aygo-ba van-e ilyen. Igaz annyira nem vonzódom hozzá, kívülről pofás kisautó, de belül nagyon sivár, és ezres motor oké, hogy elég bele, de 1,4es változat is simán lehetett volna, alig több fogyasztásban de legalább lehetett volna vele élvezkedni.
Az Aygo egy fapados miniautó... A mára (amúgy szerintem dicséretes módon) elterjedt kategória egyik korai képviselője. Ennek megfelelően egyszerű, fapados. Nem nyújtja belül azt a komfortot, amit egy késői szériás, jobban felszerelt régi Swift. A helykínálata is összességében gyengébb, a csomagtartója sokkal kisebb. Persze keveset fogyaszt, de azért az 1.0 motorral a menetteljesítményeit komoly visszalépésként élnéd meg a 86 lovas Swifted után. Az egyetlen -mondjuk, korántsem lényegtelen- dolog, amiben az Aygo számottevően jobb, az a passzív biztonság.

Ahogy már az előbb is írtam: Yaris I 1.3 lenne számodra a logikus továbblépés - vagy amit Xanyi javasolt: a III-as Swift. A kettő közül a Yarisnak tágasabb az utastere (hátul) és nagyobb a csomagtartója, kevesebbet fogyaszt, továbbá még egy kicsivel ritkábban romlik el; cserébe a Swiftet élvezetesebb vezetni, sportosabb a futóműve.

A vízhőmérő hiánya nem lehet kizáró ok - bármilyen autóba szerelhetsz utólag, nagyságrendileg egy 10-esért. Mondjuk, én sem szeretem, hogy a Yarisomban nincs, de elvagyok nélküle.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Suzuki
« Válasz #1043 Dátum: 2012.12.25 15:16:52 »
Valószinű csak ugy tűnik mintha a régi Swift lenne tágasabb. Gondolom a vékonyabb kárpit, a nagyobb ablakok miatt. Az 5 ajtósnál a hátsó ülés elött sokkal nagyobb a lábtér mint hasonló kocsiknál (vagy mi húztuk nagyon előre a vezetőülést ;)) Az ujban olyan beszoritott érzése van az embernek. Persze lehet a collstock mást mutat.
Egyébként a hahun azt írják az uj Swiftről, hogy sokat fogyaszt, ha pörgetik. Miértírják ha egyébként minden autóra igaz? ;) Lehet hogy erre fokozottan igaz.
Az 1.3-as "új" Swift aránylag sokat fogyaszt. 1.3-as Yarishoz képest legalábbis mindenképpen.

A régi Swiftben a hátsó lábtér nagyon nagy  :yes: ... Ebben tényleg kimagasló. Cserébe széltében szűk, és a belmagassága is csak azért elfogadható, mert az ülések nagyon alacsonyan vannak, ami miatt magasabb embereknek eléggé kényelmetlenül, felhúzott lábakkal, alá nem támasztott combokkal kell kuporogni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Suzuki
« Válasz #1044 Dátum: 2012.12.25 15:30:30 »
Az 1.3-as "új" Swift aránylag sokat fogyaszt. 1.3-as Yarishoz képest legalábbis mindenképpen.

A régi Swiftben a hátsó lábtér nagyon nagy  :yes: ... Ebben tényleg kimagasló. Cserébe széltében szűk, és a belmagassága is csak azért elfogadható, mert az ülések nagyon alacsonyan vannak, ami miatt magasabb embereknek eléggé kényelmetlenül, felhúzott lábakkal, alá nem támasztott combokkal kell kuporogni.
Biztos japán, indiai, meg nem kosarazó europai emberkékre tervezték. És több mint 20éve  az alacsony üléspozició meg súlypont volt a menő, nem a félig beállok az egyterümbe  [rohog]

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Suzuki
« Válasz #1045 Dátum: 2012.12.25 15:49:54 »
Én az alacsony üléspozíciót imádom, sokan ezt szólják meg, de én vicces módon olyan versenyautósnak érzem :) tehát semmi bajom vele.

Na ezt nem gondoltam volna, hogy a  Yarisokon sincsen hőfokmérő. Ez azért ciki mert nem tudom mikor melegedett be úgy rendesen. Vagy ha nyitva marad a termosztát lehet a fűtésből észreveszem, hogy gyenge, de elég rossz, ha mondjuk ez a magas fogyasztásból jön be, hogy nem tud rendesen bemelegedni.

Nézegettem én is a régebbi 1,3-as Yarisokat, de annyira nem jött be. Fogyasztás oké, hogy hasonló, de szerintem inkább több, a gyorsulása meg rosszabb, mint a mostani autómnak. http://hasznaltauto.medija.hu/1842578/6418785_5.jpg?1356446400 amelyikekbe meg ez a kormány van, ez nekem kifejezetten rossz érzést kelt. A másik gömböcebb Yaris nem igazán tetszik, és olyat próbáltam 1,3-ban autópályán nem igen akart 160-nál többet menni. (tesóm akkor még a TMH-nál dolgozott, egyik hétvégén azzal jött haza, és akkor próbáltam ki azt is).

De logikus is, hogy ezek nem mennek jobban és többet esznek a swiftemnél, hiszen teljesítménybe kb. ugyanazt tudják, csak +200 kg az eléggé sokat számít dinamikában meg a fogyasztást is elrontja.

Az E10-ekkel szemeztem, mielőtt még a swiftet megvettem volna, tetszenek is, de idősebbek, és korrózióvédelem terén is hasonlónak érzem a mostani autómmal, tehát emiatt felejtős, már kiöregedőben van. Meg hát az sem utolsó szempont, hogy túl sok nincs belőlük, így a választék is nagyon gyér, nehezebb jót találni - ezért is lett a swift, mert abból legalább választék volt, meg így azért fiatalabb lett. De ez a corolla amúgy tetszett. Van egy ilyen a városunkban, első gazdás, az alja is rozsdamentes, gyönyörű állapotú, csak családba fog maradni, azt nem adják el sosem...érthető is.

Talán még a Yaris TS ami bejönne, valamivel magasabb fogyasztásért kárpótolna az élmény, de ezekből sincs olyan sok, ki kellene tudni fogni jót.

Ha meg sajnos ez a trend a hőfokjelző elhagyása, és könnyű a helyettesítés, akkor későbbiekben esetlegesen mégiscsak jó alternatíva lehet az 1,2-es splash.


ja, még gondolkoztam a swiftII-n is, de nem tudom mennyire hihetők azok a sztorik, hogy nem túl jó a váltójuk? meg akkor abból már 1,5 és 1,6 verzió érdekelne. Vagy a legújabb swift csak egyféle létező benzinessel: 1,25. De ezekkel tényleg az a baj, hogy nagyon szűknek érzi az ember a belső teret, próbáltam már ezt a legújabb swiftet, a splash-ben sokkal jobban érezni, hogy van hely, az új swiftbe meg mintha be lennék szorítva.


plusz eszembe jutott az, hogy a régi swift hosszú váltójával is rásegít a könnyű súly és a kis motor adta lehetőségekből az alacsony fogyasztásra. Ezzzel a hármassal így nehéz versenyezni. Tehát pl. apum corollája is kevesebbet enne, ha lenne benne egy 6. fokozat, vagy hosszabbak lennének a jelenlegiek. De mivel ez nincs meg, ezért konkrétan ugyanazon az úton úgyanúgy használva az autót míg a corolla 5,7-et eszik országúton, a swift olyan 4,8-5öt, tehát majdnem 1 liter különbség van köztük.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.25 16:12:21 írta G86 »
                                                                                                                                                   

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Suzuki
« Válasz #1046 Dátum: 2012.12.25 16:17:31 »
Biztos japán, indiai, meg nem kosarazó europai emberkékre tervezték. És több mint 20éve  az alacsony üléspozició meg súlypont volt a menő, nem a félig beállok az egyterümbe  [rohog]
Az az üléspozíció, amikor az ülés annyira közel van a padlóhoz, hogy egy 1.80 magas átlagembernek kényelmetlenül felhúzott lábakkal kell az ülésben kuporognia, SOSEM volt menő.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Suzuki
« Válasz #1047 Dátum: 2012.12.25 16:21:49 »
A régi Su üléspozíciója még az én 163 mélységemhez is alacsony. Még én is kényelmetlenül ülök benne.  ::)
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Suzuki
« Válasz #1048 Dátum: 2012.12.25 16:22:15 »
Nézegettem én is a régebbi 1,3-as Yarisokat, de annyira nem jött be. Fogyasztás oké, hogy hasonló, de szerintem inkább több, a gyorsulása meg rosszabb, mint a mostani autómnak. http://hasznaltauto.medija.hu/1842578/6418785_5.jpg?1356446400 amelyikekbe meg ez a kormány van, ez nekem kifejezetten rossz érzést kelt. A másik gömböcebb Yaris nem igazán tetszik, és olyat próbáltam 1,3-ban autópályán nem igen akart 160-nál többet menni. (tesóm akkor még a TMH-nál dolgozott, egyik hétvégén azzal jött haza, és akkor próbáltam ki azt is).
Nem tudom, ezt mi okozhatta - az én 1.0 Yarisom is simán megy 160-at pályán, különösebb erőlködés nélkül. Egyszer próbáltam a végét: 180. Az 1.3-as szerintem óra szerint legalább 190-et kell, hogy menjen - sőt, ha az enyémhez viszonyítom, akkor többet is.

Fogyasztás: nem tudom, te hogy vezeted a Swiftedet, hogy 5.0 az átlagod - ez még egy ezres Swifttől is korrekt érték lenne. Mindezek alapján nem hinném, hogy egy 1.3-as Yaris nálad ennél többet fogyasztana.

De ha nem tetszik... az persze más kérdés.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Suzuki
« Válasz #1049 Dátum: 2012.12.25 16:27:43 »
A yaris 1.0 tényleg megy 160at különösebb erőlködés nélkül majdnem tiltáson :)


Az alacsony üléspozíció nyújtott lábakkal menő  :tt2: :D