A márkaszerviz ismeri az autó szervizelőírásait, ami típusonként változó.
Az előírás, az a PAPÍR. Az elmélet. A gyakorlat meg úgy néz ki, hogy amit biztosan kicserélnek, az csak az olaj meg a szűrő. A többit teljesen önkényesen csinálják (méghozzá gyakran úgy, hogy az előírás ellenére nem cserélnek ki dolgokat, tehát spórolnak a te javadra, ami végül is neked akkor és ott jó, de hosszú távon nyilván nem az).
A márkaszerviz mindenhol hoz egy bizonyos szintet, olyan mint az mcdonalds, ugyanaz kisvárdán mint delhiben.
Ez sajnos egyáltalán nem így van. Ég és föld lehet a különbség. Emberek dolgoznak ott is, és a főnökök is emberek.
Minden Toyota márkaszerviznek van egy megfelelően felszerelt szervize, a szerelők megkapták a márkaspecifikus képzést, gyári alkatrészek meg a raktárban vannak. Emellett egy rakás szabvány, működési szabályzat toyota módra.
Én erről beszéltem, hogy megvannak a fix keretek, persze hogy kereteken belül van jobb és rosszabb, az már más kérdés. Magyarra lefordítva: ha neadjIsten lerobbanna a kocsim apajpuszta-alsón, nyugodtabb lennék, ha a tréleres az apajpuszta-alsótól 20km-re fekvő márkaszervizbe vinni, mint a falu végi maszek autószerelőhöz. Mivel a márkaszerviz a 100pontos skálán belül mindenképp 75 és 100között mozog, ellenben a maszek 0 és 100között.