Kipörgésről :
A dolog ott indul , hogy egy elsőkerékhajtású autó kereke eleve könnyebben kipörgethető (mondjuk egy hasonló teljesítményű/súlyú hátsókerekeshez képest) . Hiába van ezeknél az autóknál a súly nagy része elöl (Whis Corollája esetében pl. üres autó esetében 63-37 % az arány , ugyanennek a kocsinak a dízel változatánál már 65-35 % !) , mégis könnyen kipörög a kerék . Nem véletlen , hogy az igazán nagy teljesítményű kocsik szinte kizárólag hátsó- vagy összkerékhajtásúak !
Ezen kívül pedig sok egyéb tényező is befolyásolja a kipörgési hajlamot . Bizonyos típusoknál ez sokkal könnyebben bekövetkezik (tesztek szokták is kifogásolni) , másoknál kevésbé . És akkor ott van még a gumi , mint az egyik legfőbb befolyásoló elem : a szélesség nagyon sokat számít (Whis esetében nem csoda , hogy az 1.4-es motor annyira nem pörgeti ki vehemensen a 195-ös gumikat a viszonylag nehéz autón , míg Musicnál a sokkal könnyebb és eleve farnehezebb kocsin a 175-ös pacskerok nyilván könnyebben átpörögnek) ; sokat nyom a latban a gumi kora (és ezáltal tapadása) - nomeg eleve a különböző gumitípusok között is komoly eltérések lehetnek , azonos méret esetén is .