Szerző Téma: Általános, az autókkal és az autózással szorosan összefüggő hirdetések helye  (Megtekintve 1019245 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Adok-Veszek
« Válasz #150 Dátum: 2004.05.27 13:08:49 »
Idézetet írta: "music"
Igen, a víz nem zavarja annyira. Indulásnál nekem minden 3.ra kipörög szárazon is, ha egy kicsit nagyobb lendülettel indulok. Ha nem sietek - többnyire ez a jellemző, akkor persze nincs csikorgás.

Szárazon nekem csak akkor pörög ki, ha alá van szedve a kormány - ilyenkor az ívbelsőn futó kerék könyörtelenül megpörög, még egy közepesen erős indulás esetén is. De ha egyenesen lövök ki, mondjuk lámpánál, akkor nem szokott. Ahhoz nagyon vadul kéne indulni.
Mondjuk nekem 195 széles, lehet, hogy ez is sokat számít.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

szazketto

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 664
Adok-Veszek
« Válasz #151 Dátum: 2004.05.27 14:16:18 »
Idézetet írta: "whis"
Idézetet írta: "Tamás69"
Az astra gyári Mich* gumijait is el kellett dobálni 75e futott kilóméter után!

No, az örökös ellenpéldám: a régi céges Astrát a gyári Michelin gumikkal adtuk el 170.000(!) km-rel.
 8)


Volt mar a csaladban 2 avensis is ami 220.000km korul kerult eladasra es ugyanaz a nyari michelin energy volt rajta akkoris amivel meg lett veve...
ehhez kepest a passaton a continental egy nyari szezon alatt lekopott teljesen. mondjuk ehhez a "jo" futomu is hozzajarulhatott...

szazketto

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 664
Adok-Veszek
« Válasz #152 Dátum: 2004.05.27 14:17:46 »
Idézetet írta: "whis"
Ahhoz nagyon vadul kéne indulni.
Mondjuk nekem 195 széles, lehet, hogy ez is sokat számít.


Annyira azert nem is kell vadul... :)

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Adok-Veszek
« Válasz #153 Dátum: 2004.05.27 22:43:48 »
Azért nem kell ahoz túl durván indulni :)

Legalábbis az 1,6-os tesztautó gumijait az első 100 méter alatt többször füstté alakítottam, amíg ráéreztem a dinamikus, ámde enm füstölgős indulásra!

Azóta a sajátommal megtanultam a csúszashatáron indulni, okoztam vele már néhány meglepetést!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Adok-Veszek
« Válasz #154 Dátum: 2004.05.29 17:00:48 »
Kipörgésről :

A dolog ott indul , hogy egy elsőkerékhajtású autó kereke eleve könnyebben kipörgethető (mondjuk egy hasonló teljesítményű/súlyú hátsókerekeshez képest) . Hiába van ezeknél az autóknál a súly nagy része elöl (Whis Corollája esetében pl. üres autó esetében 63-37 % az arány , ugyanennek a kocsinak a dízel változatánál már 65-35 % !) , mégis könnyen kipörög a kerék . Nem véletlen , hogy az igazán nagy teljesítményű kocsik szinte kizárólag hátsó- vagy összkerékhajtásúak !

Ezen kívül pedig sok egyéb tényező is befolyásolja a kipörgési hajlamot . Bizonyos típusoknál ez sokkal könnyebben bekövetkezik (tesztek szokták is kifogásolni) , másoknál kevésbé . És akkor ott van még a gumi , mint az egyik legfőbb befolyásoló elem : a szélesség nagyon sokat számít (Whis esetében nem csoda , hogy az 1.4-es motor annyira nem pörgeti ki vehemensen a 195-ös gumikat a viszonylag nehéz autón , míg Musicnál a sokkal könnyebb és eleve farnehezebb kocsin a 175-ös pacskerok nyilván könnyebben átpörögnek) ; sokat nyom a latban a gumi kora (és ezáltal tapadása) - nomeg eleve a különböző gumitípusok között is komoly eltérések lehetnek , azonos méret esetén is .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Adok-Veszek
« Válasz #155 Dátum: 2004.05.30 00:13:50 »
Még hozzátehetjük, hogy a teljes erőátviteli rendszer is jócskán belejátszik.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Adok-Veszek
« Válasz #156 Dátum: 2004.05.30 07:56:32 »
Idézetet írta: "music"
Még hozzátehetjük, hogy a teljes erőátviteli rendszer is jócskán belejátszik.


Hááátttöööö ... Ja , végül is igen , bár ennek azért eléggé áttételes szerepe van csak .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Adok-Veszek
« Válasz #157 Dátum: 2004.05.30 11:01:12 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "music"
Még hozzátehetjük, hogy a teljes erőátviteli rendszer is jócskán belejátszik.


Hááátttöööö ... Ja , végül is igen , bár ennek azért eléggé áttételes szerepe van csak .

Egy klasszikus automataváltóval nehéz lenne kipörgetni :lol:
music     

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
Adok-Veszek
« Válasz #158 Dátum: 2004.05.30 19:38:01 »
Az MR2-nél 1000Kg-t mozgat 124Ló és nem igazán tudom elpörgetni a kereket. A jóval nehezebb Carinámon pedig vígan füstöl a kerék.  :D
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Adok-Veszek
« Válasz #159 Dátum: 2004.05.30 19:41:29 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "music"
Még hozzátehetjük, hogy a teljes erőátviteli rendszer is jócskán belejátszik.


Hááátttöööö ... Ja , végül is igen , bár ennek azért eléggé áttételes szerepe van csak .

Egy klasszikus automataváltóval nehéz lenne kipörgetni :lol:


Igen ? Próbáltad már  :?:

;)

Automata váltóval GYEREKJÁTÉK a kerékpörgetés . Csak padlóig kell nyomni hozzá a gázt induláskor , és már pörög is ész nélkül  :D  ... Idézd föl a sok amcsi filmet , azokban hányszor látni , hogy füstölgő-visító gumikkal startolnak a kocsik - pedig azokban 99 %-ban automata váltó van  :idea:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Adok-Veszek
« Válasz #160 Dátum: 2004.05.30 19:42:51 »
Idézetet írta: "Lymphater"
Az MR2-nél 1000Kg-t mozgat 124Ló és nem igazán tudom elpörgetni a kereket. A jóval nehezebb Carinámon pedig vígan füstöl a kerék.  :D


Középmotoros elrendezés optimális ebből a szempontból , qrva jó a trakció  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Adok-Veszek
« Válasz #161 Dátum: 2004.05.30 20:22:47 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Automata váltóval GYEREKJÁTÉK a kerékpörgetés . Csak padlóig kell nyomni hozzá a gázt induláskor , és már pörög is ész nélkül  :D  ... Idézd föl a sok amcsi filmet , azokban hányszor látni , hogy füstölgő-visító gumikkal startolnak a kocsik - pedig azokban 99 %-ban automata váltó van  :idea:

Olyankor nem nyomják a féket is egyben?
Próbálni nem próbáltam, mert ami ilyen kocsi volt, azt kölcsönkaptuk ismerőstől, és nem akartam gyötörni...
De készségesen elhiszem. Abból indultam ki, hogy az automata kocsiknál mindig visszavesznek a nyomatékból, hogy a kerék az úton maradjon.
Egyébként egy kocsit vezettem idáig, amit egyszerűen nem lehetett kipörgetni: egy Volvo 340-est.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Adok-Veszek
« Válasz #162 Dátum: 2004.05.30 20:46:28 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Automata váltóval GYEREKJÁTÉK a kerékpörgetés . Csak padlóig kell nyomni hozzá a gázt induláskor , és már pörög is ész nélkül  :D  ... Idézd föl a sok amcsi filmet , azokban hányszor látni , hogy füstölgő-visító gumikkal startolnak a kocsik - pedig azokban 99 %-ban automata váltó van  :idea:

Olyankor nem nyomják a féket is egyben?
Próbálni nem próbáltam, mert ami ilyen kocsi volt, azt kölcsönkaptuk ismerőstől, és nem akartam gyötörni...
De készségesen elhiszem. Abból indultam ki, hogy az automata kocsiknál mindig visszavesznek a nyomatékból, hogy a kerék az úton maradjon.
Egyébként egy kocsit vezettem idáig, amit egyszerűen nem lehetett kipörgetni: egy Volvo 340-est.


Nem , nem nyomják a féket . A féket csak akkor nyomják , amikor az a cél , hogy a kocsi álló helyzetében pörögjön a kerék - tehát amikor "burnout"ot csinálnak  :)

Az automata kocsiknál nincs arról szó , hogy visszavennének a nyomatékból . Miért is tennének ilyet , amikor eleve "lenyel" valamennyi nyomatékot maga a váltószerkezet ? De ez nem azt jelenti , hogy a motor nem produkálja azt a nyomatékot - hanem hogy kevésbé jut el a kerekekre , nagyobbak a hajtáslánc veszteségei . Bár a modern váltóknál ezt egyre jobban ki tudják küszöbölni .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Adok-Veszek
« Válasz #163 Dátum: 2004.05.30 21:18:45 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Az automata kocsiknál nincs arról szó , hogy visszavennének a nyomatékból . Miért is tennének ilyet , amikor eleve "lenyel" valamennyi nyomatékot maga a váltószerkezet ? De ez nem azt jelenti , hogy a motor nem produkálja azt a nyomatékot - hanem hogy kevésbé jut el a kerekekre , nagyobbak a hajtáslánc veszteségei . Bár a modern váltóknál ezt egyre jobban ki tudják küszöbölni .

Úgy tudom, hogy az automata váltónál mindig áthangolják a motort, kicsit kisebb a csúcsnyomaték és csúcsteljesítmény, viszont laposabbak a görbéik.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Adok-Veszek
« Válasz #164 Dátum: 2004.05.30 22:20:56 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Az automata kocsiknál nincs arról szó , hogy visszavennének a nyomatékból . Miért is tennének ilyet , amikor eleve "lenyel" valamennyi nyomatékot maga a váltószerkezet ? De ez nem azt jelenti , hogy a motor nem produkálja azt a nyomatékot - hanem hogy kevésbé jut el a kerekekre , nagyobbak a hajtáslánc veszteségei . Bár a modern váltóknál ezt egyre jobban ki tudják küszöbölni .

Úgy tudom, hogy az automata váltónál mindig áthangolják a motort, kicsit kisebb a csúcsnyomaték és csúcsteljesítmény, viszont laposabbak a görbéik.


Nem , ez nem így van . Gondolom , csakugyan létezik olyan modell , amelynél valóban ez a helyzet , de én most így kapásból egyet sem tudnék említeni . Általában változatlan a motor .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )