Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Leirás  (Megtekintve 82840 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9432
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Leirás
« Válasz #105 Dátum: 2017.02.12 14:48:45 »
Ákos!

A hosszú hozzászólásodra annyit hirtelen, hogy az enyémnél hozzá lehetett férni az anyához, tavaly cseréltem talpas gömbfejet a jobb oldalon.
Lehet, hogy eltér a japán ebben is??  :hmmmm:
 A kúpos illesztés okozott gondot, hogy hogyan vegyem ki, de hála Istennek megoldódott, aztán kiderült, hogy ehhez is van célszerszám:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
  • Autó: Carina E sedan XLi - 1.6 - 1997 - UK - 4A-FE + Defa
Re:Leirás
« Válasz #106 Dátum: 2017.02.13 11:43:09 »
Kérdés, milyen erős ez a villa??
Sokan favorizálják az 5kg-os kalapács nevű célszerszámot.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9432
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Leirás
« Válasz #107 Dátum: 2017.02.13 22:03:57 »
Nem férsz vele oda, én ugyanis nem vettem ki a csonkállványt a talpas cseréjéhez.

TtkRN2


kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2793
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Leirás
« Válasz #108 Dátum: 2017.06.10 10:56:53 »
Hibakódok

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2793
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Leirás
« Válasz #109 Dátum: 2017.06.10 10:57:26 »
Hibakódok

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2793
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Leirás
« Válasz #110 Dátum: 2018.07.26 11:03:16 »
Egy kis orosz nyelvű szemléltetés hozzá:
www.youtube.com/watch?v=54ooCNo-9Ro
Első esetben nincs hibakód, másodikban 21-es és 25-ös.
Frissítés. Hibakód kiolvasásához működő videó-hivatkozás

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2793
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
hangszigetelés
« Válasz #111 Dátum: 2018.09.20 17:39:34 »
Sziasztok!
Ha valakit érdekel a zajcsökkentés:
Az utólagos hangszigetelés olyan vállalkozás, aminek sosincs vége. Ha sikerül rezgésmentesíteni a lemezeket, megnő (relatíve) a szélzaj. Vannak ajtóréseket eltömítő szalagok, de jó eredményt lehet azzal is elérni, ha az ajtóknak a kéderekre rácsukódó részeire öntapadós EPDM szalagot ragasztunk. Ugyanezt érdemes megtenni (esetleg vastagabb polifoamot használva) a motorháztető alsó részén is, a tűzfal peremén lévő kédergumival érintkező felületen.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2793
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2793
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Leirás
« Válasz #113 Dátum: 2021.05.18 16:21:24 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2793
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Leirás
« Válasz #114 Dátum: 2021.07.12 09:12:01 »
Carina E elektromos rendszere kapcsolási rajzokkal, hibakereséssel.
(ABS hibakódok 88;94.o.)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2793
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Leirás
« Válasz #115 Dátum: 2021.08.26 16:10:51 »
Benzinszivattyú/előszűrő cseréhez.
utóbbi erősen javallott, mert nem gondolnak vele a júzerek (eddig én sem  :whistling:) Eszközigény miatt érdemes elolvasni. Mielőtt belekezdenétek, ajánlott a benzinnyomás megszüntetése tanksapka letekerésével, utána az EFi relé kivételével indítózni párszor (2.20-3.40 perc). következő lépés az aksi lecsatlakoztatása.

Haynes könyv leírása korrerkt, de van néhány videó segítség is:
1. Ez korabeli Corolláé, ugyanolyan kialakítású
A fedlap a hátsó ülés alatt van, őt keresztfejű csavar fogja. Alatta a benzin nyomócső 14-es kulcsnyílású hollanderrel zárul (mint a szűrőnél), ajánlott fékcsőkulcs, előtte kenőanyag rá, mert tökig van húzva, lazítás után kézzel kitekerhető. Ellenanya 19-es kulcsú. A visszatérőág bilincse fogóval hátrahúzható. Ajánlatos a fedlap környékét kicsit portalanítani leszedés előtt. Nyolc darab nyolcas kulcsnyíílású, keresztfejes csavar fogja, de itt isajánlott dugókulcsot használni hozzá. Két gumicsöcs van az alatta lévő tömítésen, ezek pozícionálják. A tömítés többször használatos, meghúzásnál fokozatosan érdemes meghúzni a csavarokat, és nem kell roppanásig.
Elektromos vezeték más, de a szerelvény jobban látszik

2. Pumpa kiszerelése. Előszűrőhöz jár a kis rögzítő klipsz (3.25-nél leszedése), ezt 5-ös dugókulccsal érdemse finoman rákalapálni. De  pumpát a fémházhoz rögzítő gumisapka is erősen odafogja.

3. Egy offos verda, ezt a kábelezés miatt raktam ide. Pumpa cserénél sanszos, hogy a csatlakozó nem stimmel, ezért forrasztani kell (zsugorcső szükséges) (23. perc körül)

4. szűrőcsere 20. perc környékén

A visszaszerlésnél a fedlapot még nem visszacsavarva, de a csatlakozót összedugva (kontakt tisztító) érdemes indítózni úgy, hogy háromszor ráadni aelőtte a gyújtást, hogy a pumpa visszaállítsa a nyomást. Beindítás után így lehet ellenőrizni, hogy nincs-e szeivárgás. A benzinszag gyorsan kiszellőzik.