Szerző Téma: Leirás  (Megtekintve 122601 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

sankó

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Leirás
« Válasz #90 Dátum: 2015.03.23 08:00:25 »
Üdv mindenkinek !
Carina vásárlás előtt állok.
Ki is néztem egyet /1998/ de van valami ami bosszant a dologban.-
A motoron láttam valami gányolást.Azt szeretném megkérdezni a tapasztaltabbaktól,hogy ez mi?

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Leirás
« Válasz #91 Dátum: 2015.03.23 08:36:15 »
Üdv mindenkinek !
Carina vásárlás előtt állok.
Ki is néztem egyet /1998/ de van valami ami bosszant a dologban.-
A motoron láttam valami gányolást.Azt szeretném megkérdezni a tapasztaltabbaktól,hogy ez mi?

      Üdv Leendő Toyotás!
  A látottak nem sugallják hozzáértő kezek munkáját!
 Lehet, csak a szelepfedél csavar alatti 6 mm belső átmérőjű gumi tömítő alátét "fáradt el", talán maga a dekli sérült a furatnál, amit pasztával "orvosoltak".
Ha csak ennyit piszkált hozzá a tulaj, egyébként jónak találtatik, nem nagy gond. Szerintem vannak meglepetések a "paraván mögött is", ezért érdemes egy hozzáértő emberrel, autószerelővel megnézetni mielőtt beleugrasz a vásárlásba. Amennyiben lehetséges, érdemes az autó előéletét illetően is tájékozódni!

Olvasgasd a fórumot, az ilyen jellegű kérdésed jobban illett volna az "Általános", "Típushibák.." vagy más témacsoportba! Majd belejössz! 
Egyébként üdv a fórumon, váljon hasznodra, mint mindnyájunknak, érezd magad jól a "családban" ;) !   
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.23 08:47:30 írta DS65 »

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Leirás
« Válasz #92 Dátum: 2015.03.24 07:31:13 »
Üdv mindenkinek !
Carina vásárlás előtt állok.
Ki is néztem egyet /1998/ de van valami ami bosszant a dologban.-
A motoron láttam valami gányolást.Azt szeretném megkérdezni a tapasztaltabbaktól,hogy ez mi?
Bal oldalon hiányzik a műanyag ami védi a kábelt. (nem nagy dolog)
A gyertyakábelek kissé kuszák.
Az elosztó tetején az a csatlakozó le van törve. Egy rántás és leszakad.
Vagy nagyon olcsón, vagy ne vedd meg! Az enyém jobban nézett ki vásárlásnál, mégis voltak meglepik dögivel.
Az injektorok nem eladók belőle?  :D
A következő is Toyota lesz.

Okoska1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Leirás
« Válasz #93 Dátum: 2015.04.03 18:19:59 »
Hátha valakit érdekel az ABS kiolvasása illetve a hiba megszüntetése után a hibakódok törlése:http://www.testroete.com/car/Toyota/mr2%20spyder/References/Technical%20Training/05%20-%20Brake%20Systems/20.pdf

Google fordítóval:
Ezt ellenőrizheti működő, a diagnosztika (DLC) a motorháztető alatt. csatlakoztassa a vezetéket a Tc és E1 és győződjön meg róla, hogy vegye ki a rövid zárat a DLC.

11-es kód Open in szolenoid reléplatina. Ellenőrizze működtető kábelköteg-mágneses relé, szolenoid relé kábelköteg és mágnesszelep relé csatlakozó.

12-es kód Short szolenoid reléplatina. Ellenőrizze működtető kábelköteg-mágneses relé, szolenoid relé kábelköteg és mágnesszelep relé csatlakozó.

Code 13 Open in szivattyú motor relé áramkör. Ellenőrizze működtető kábelköteg, szivattyúmotorról relé, szivattyúmotorról relé kábelköteg és a szivattyú motor relé csatlakozó.

Code 14 Rövid szivattyú motor relé áramkör. Ellenőrizze működtető kábelköteg, szivattyúmotorról relé, szivattyúmotorról relé kábelköteg és a szivattyú motor relé csatlakozó.

Code 21 Nyitott vagy rövidzárlat a mágnes a jobb első kereket. Ellenőrizze működtető mágnesszelep, kábelköteget és a csatlakozó.

Code 22 Nyitott vagy rövidzárlat a mágnes a bal első kerék. Ellenőrizze működtető mágnesszelep, kábelköteget és a csatlakozó.

Code 23 Nyitott vagy rövidzárlat a mágnes a jobb hátsó kerék. Ellenőrizze működtető mágnesszelep, kábelköteget és a csatlakozó

Code 24 Nyitott vagy rövidzárlat a mágnes a bal hátsó kerék. Ellenőrizze működtető mágnesszelep, kábelköteget és a csatlakozó.

Code 31 Malftmnction a jobb első kerék fordulatszám érzékelő jelet. Ellenőrizze sebességmérő, szenzor rotor, kábelköteget és a csatlakozó.

Code 32 Üzemzavar a bal első kerék fordulatszám érzékelő jelet. Ellenőrizze sebességmérő, szenzor rotor, kábelköteget és a csatlakozó.

Code 33 Üzemzavar a jobb hátsó kerék fordulatszám érzékelő jelet. Ellenőrizze sebességmérő, szenzor rotor, kábelköteget és a csatlakozó.

Code 34 Üzemzavar a bal hátsó kerék fordulatszám érzékelő jelet. Ellenőrizze sebességmérő, szenzor rotor, kábelköteg, és a csatlakozó.

Code 35 Open in bal első és jobb hátsó kerék fordulatszám érzékelő áramkör. Ellenőrizze sebességmérő, szenzor rotor, kábelköteget és a csatlakozó.

Code 36 Open in jobb első vagy a bal hátsó kerék fordulatszám érzékelő áramkör. Ellenőrizze sebességmérő, szenzor rotor, kábelköteget és a csatlakozó.

Code 37 Hátsó sebesség érzékelő forgórész hibás működés. Ellenőrizze hátsó érzékelő rotorok.

Code 51 Működtető szivattyú motor le van zárva, vagy szivattyú motor áramkör nyitott. Ellenőrizze a szivattyú motor, szivattyú motor relé, gépkocsi akkumulátor, működtető kábelköteg, csatlakozók, működtető szivattyú motor áramkör és működtető földre csavart.

ABS Fény Always On hibás működése ABS ECU. Vizsgálja ABS ECU csatlakozó megfelelő telepítésével és sértetlen terminálok. szükségnek megfelelően javítsák ki. Ha csatlakozó rendben van, átmenetileg helyettesítő ismert jó ABS ECU. Újratesztelési rendszert , hogy törölje a kódok: Győződjön meg róla, cserélje ki a rövid zárat a DLC csatlakoztassa egy áthidaló vezetéket a TC és E1 Press 8 fékpedál vagy többször 3 másodpercen belül ABS fény kialszik 3 másodpercen belül.

Amit rövid zárnak hív az ez:
Az előd
És az utód 4.3l/100Km

Okoska1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Leirás
« Válasz #94 Dátum: 2015.06.20 16:04:53 »
Az előd
És az utód 4.3l/100Km


Okoska1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Leirás
« Válasz #96 Dátum: 2016.01.14 20:48:23 »
A pollen szűrő cseréhez javasolnék egy hajlékony (pl. drót) nyelű üvegmosó kefét amivel egészen be lehet nyúlni a végéig mert a porszívó sajnos nem fér be rendesen.
Az előd
És az utód 4.3l/100Km

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Váltó és kormánymű
« Válasz #97 Dátum: 2016.02.19 12:37:02 »
Kormánymű-váltó okfejtés



Tavaly decemberben volt 5. éve  :sorcerer:, hogy hozzánk került a Carina, ezalatt nagyon megszerettem, nélküle már nem tudnám elképzelni az utazást. :P

Az első pár évben átlag alatt, 6-7000 km ment bele évente, tavaly már 16 ezernél tartottunk, pedig nem is taxizunk!  :whistling:
Mint minden autónak a Carinának is megvannak a maga típushibái, amelyek sajnos nem csak esztétikai problémákat takarnak, s ez véleményem szerint jórészt az Angliába kitelepített gyártás hozadéka.
Sok anyagon spóroltak, lásd a kárpitokat az olcsó műbőrrel, az ajtókon levő megkeményedő, felpöndörödő díszlécekkel stb..

Ezeken még túllépne az ember, de amikor a tervezett elavulást ennyire "beépítik" az autóba, és ez élesen egybeesik a gyártás áthelyezésével, egy megbízhatónak ismert autó esetében kicsit visszaveti a bizalmat.
Szó se róla, az angliai Carinák is magasan megbízhatóbbak a korabeli típusoknál, de ha a japán technikai precizitás-minőség megmaradt volna, örökös lenne.

Az ismert dolgok, amiket az angliai gyártás hozott, elsősorban a beszállítók: Bosch, Valeo, ZF, tovább nem is sorolom, mert ezekről is oldalakat tudnának mesélni az egyes tulajok, mennyi szívást jelentenek, hogy a jól bevált, megbízható japán beszállítók arányát csökkentették, legalábbis teret engedtek a fent említett gyártóknak.
A Denso, Koki, Aisin, stb márkák még sok autóban ma is szolgálnak, rengetegen most szembesülnek a javítással-cserével, szemben az angol tulajokkal, akik már rég túl vannak rajta.. :(

A probléma, hogy ezek a típushibák az autó működését, menetbiztonságát veszélyeztetik.
Amik engem eddig érintettek a tipikus 4A-FE motorba épített, citromsárga Bosch benzin befecskendező, amelyek ~200 ezer kilométertől kezdődően okoznak fejtörést, a megszakadó, zárlatos tekercsek miatt, a motor részleges működésképtelenségét okozva.
Természetesen ez a probléma orvosolható, ha a teljes egészében csereszavatos legmegfelelőbb Denso injektorok kerülnek a helyükre.

A másik a ZF típusú kormánymű (4A-FE), amelyben a kilométerek múlásával, normál használat mellett is (!) kikopik a fogasléc támasztó perselye, mindkét oldalon (!), ami bosszantó kopogást okoz az úthibákon, s idővel akkora lesz a holtjátéka a fogaslécnek, hogy a kormánymű végében levő szimeringet is kiveri, olajszivárgást okozva..
A ZF kormánymű elődje a japán Toyoda Koki volt, amely hibája idővel az olajfolyás lesz, én is így jártam az új szerzeménnyel, de tisztában voltam vele, vállaltam a dolgot, felújíttattam, s meglepő módon csak tömítetlenségi problémája volt, mechanikai kopása elenyésző, nem is kellett javítani!  ;)

Lehet, hogy senkinek nem tűnt fel vagy nem volt zavaró, de nekem érezhető különbség van angol ZF és japán Koki kormánymű fordulókörében, több autót is kipróbálva.

számokban:
Egymás mellé rakva a két kormányművet, az alábbi értékeket mértem:

fogasléc túlnyúlás a kormányműház szélétől mérve:  fullon balra tekerve      fullon jobbra tekerve
                                                japán Koki:                  110mm                         106mm

                                                angol ZF:                     104mm                         113mm
Kormányműház teljes hossz: 470mm

A fordulókört is lemértük, amennyire pontosan tudtuk:

               jobbra               balra
ZF           10 m                  10.5 m

Koki         9.4 m                10 m

Ha nem is tűnik nagynak a különbség, érezhetően könnyebben fordulok meg vele, sokkal kisebb helyeken, nem beszélve a parkolási manőverekről!!  :clap:  :clap:

Ezért is fogalmazódott meg bennem, hogy mindenképpen szeretném cserélni a kormányművet japánra, viszont ezzel kapcsolatban nem találtam/ kaptam sehonnan biztos információt, hogy csereszavatos-e a kettő?
Szerettem volna, hogy minden dolog adott legyen, ne kelljen heteket várni egy-egy alkatrészre.

Mivel viszonylag elég nagy munka a kormánymű csere, ezért elhatároztam, hogy a műveletet érintő gyári kopó alkatrészeket cserélem, többet nem akarok vele foglalkozni címszóval, illetve mivel szeretem az autót, kis kiegészítéseket is teszek!  :wub:  :tt2:

A másik bosszantó dolog, ami lehet az utángyártott alkatrészek minősége miatt is, az első lengőkar hátsó, teli szilentje, amelyet 4 éve cseréltem középkategóriájú-minőségű darabra, s a két évvel ezelőtti műszakin már szóltak, hogy kirepedezett! Gondoltam sebaj, akkor cserélem mindkét oldalt (elsőként csak az egyik oldali kopogott).
Ez volt 2 éve, de már megint apró repedések jelentek meg rajtuk.
Gondoltam, én nem kínlódok tovább, csináltatok bele egyedileg gyártott poliuretán szilentet.
Találtam is egy pesti céget, ahol vállalták a szilent legyártását, az eredeti szilent fém perselyét felhasználva készítettek poliuretánból.
Tehát egy gyári gumis szilent lett "kibelezve", s ennek helyére került az új anyag, formára teljesen úgy néz ki, mint a gumi, ugyanolyan könnyítés van benne, tehát nem teljesen tömör, illetve nem a pályaautókhoz használt "verseny" keménységű anyagot kértem, hanem puhább, utcai használatra szántat. Színt is volt lehetőségem választani, de nem szépségversenyre megy, a műszaki sem probléma, mégis maradtam a standard fekete színnél.  :yes:

A Carina E első futóműve abból a szempontból nem tetszik, hogy bármit szeretne az ember csinálni rajta, az kapásból a futómű geometria elmászását hozza magával.
Kivétel ez alól talán a kanyarstabilizátor és tartozékai, amelyek szabadabban csere-berélhetőek.

Például ha a lengőkar szilentet cserélné az ember, ki kell venni a lengőkart, amiről le kell kötni a talpast. Igen ám, gondolná az ember, akkor miért nem a rugóstag, csonkállványról kötöd le a talpast, azt csak egyféleképp lehet visszatenni, nem menne el a futómű.
Ha valaki próbálta ezt, tudja a választ, nem férni hozzá a talpas koronásanyájához az ABS jeladókerék védőlemezétől, de a nem ABS-es verziónál sem jobb a helyzet. Hab a tortán, ha a csavart biztosító sasszeg beletörik a csavarba.
Ilyenkor adódik a lehetőség, hogy kiveszi az ember a komplett rugóstagot és satuba befogva próbálja lelazítani vagy a helyén bűvészkedik. A legeslegjobb, hogy ha sikerül lelazítani ezt az anyát, még mindig ott az a probléma, hogy szükség van gömbfejkinyomóra, ami esélytelen, hogy odaférjen..  :cry:
No ilyenkor kerül elő csináld ahogy tudod praktika: én azt választottam, hogy a meghúzott koronásanyát levágtam flex-szel és így már odafért a kinyomó, kis segédlettel, de engedett a dolog.  :clap:

Szemlátomást nem tűnt túl időtállónak a lengőkar felületi rozsdában pompázó külseje, ezért ez a homokszórás után a festőműhelybe került.

Sikerült vennem egy japán Koki kormányművet szervószivattyúval, csövekkel, amiről tehát nem tudtam biztosan, hogy kompatibilis-e az angol ZF-el.
Egyedül az axiálokat és a kormányoszlop alsó /külső/ csuklójában említettek egyesek különbséget, ezt is bizonytalanul..  :surrender:
Kaptam továbbá egy C51-es váltót is, ami azért érdekes, mert hosszabb az 5. fokozat áttétele, mint a C52-esé, ami gyárilag volt benne. Ezt a fogyasztáscsökkentés jegyében szerettem volna meglépni, mert ugye sosem probléma, ha 5.-ben adott sebességnél kevesebbet forog a motor! Ez elég összetett dolog, szintén szakosodott embert kellett keresnem, találtam is egy váltó specialistát, aki elmondta a lehetőségeket.
Eredeti tervem az volt, hogy a C51-es váltó 5. fokozathoz tartozó fogaskerekét rakatom át a C52-esembe, de ez a szaki szerint nem egyszerű csere lett volna, hanem több járulékos munka is társult volna mellé, ami egyrészt borsos lett volna, másrészt nem biztos, hogy sokkal alacsonyabb lett volna a fordulat 5. fokozatban, mint simán a C51-el.

Számokban:

C51 váltó:

1st           2nd           3rd           4th           5th           Reverse      Final
3.545   1.904   1.233   0.885   0.725   3.250      

1st      2nd           3rd      4th           5th           Reverse      Final                   Differential Gear Ratio
3.166   1.904   1.310   0.969   0.815   3.250      4.058 (4.312 ?)   3.722

Nem tudom pontosan melyik adat a helyes, több értéket is megadnak neten, de a lényeg, hogy hiába kisebb az értéke a C51-es váltó 5. fokozatának, ha differenciál művének pedig nagyobb. Így kb ugyanannyit forog a két váltóval a motor.
minimális különbségek vannak azért.

Számadatokban (az angol C52-es váltó sebességértékeit csak egyszer mértük le, míg a japán C51-nél többször is végigmentünk minden fordulatértéken.
A mérés úgy nézett ki, hogy a következőkben meghatározott fordulatszám értékekhez hozzá társítottuk az adódó sebességértékeket (km/h) , mivel a sebességet GPS-ről pontosabban leolvashatónak ítéltem, mint a nem kerek fordulatszám értékeket.)

rpm               1500    2000    2500    3000    3500

C52  1.          12        16        18        23        27
C51  1.          10        12        17        19        23

C52  2.          20        26        32        41        47
C51  2.          18.5     25        32        38        46

C52  3.          27        39        49        60        71
C51  3.          29        40        48        58        69

C52  4.          40        54        66        80        94
C51  4.          40        55        68        82        98

C52  5.          48        63        80        95        112
C51  5.          50        65        83        102      118


Látható, hogy a C52 váltó picivel kevesebbet forog 1-4.-ig, ami városban jobb, viszont a hosszútávú autózáshoz egyértelműen a C51 a gazdaságosabb.

Maradt az a verzió, hogy egy alapos mosás, kívül nagynyomással, aluminium tisztító vegyszerrel, belül brigéciolos többszöri átöblítéssel megtisztítottam a váltót.

A váltón cserélve lett a nyelestengely szimering, kinyomó csapágy.
A motoron a hátsó főtengely szimering lett új, a lendkerék fel lett szabályozva, kapott új kuplungtárcsát és szerkezetet (Aisin).
A váltóba a szokásos Castrol Multivehicle 75W-90 került, most tettem pluszba Energy Relase-t is bele.

A bölcső leengedését szerettem volna elkerülni, bár már csak 2 csavar tartotta, mégis a helyén hagytam. Mivel a jobboldali váltótartót, a hátsó váltótartót és az első motortartó bakot ki kellett venni, így a motort felülről meg kellett lógatni.

A váltó leszerelése után éppen volt annyi hely, hogy hozzá lehetett férni a kormányműhöz, viszonylag kényelmesen kijött a helyéről.

A japán kormányművet szintén egy pesti céggel újíttattam fel, kapott új tömítéskészletet.
Picit szivárgott az eredeti ZF-es szervoszivattyúm, ezért a japán került fel abból is, itt nagy szerencse, hogy meg volt a japán szivattyú tartókonzolja, mivel itt különbség van a kettő közt, keskenyebb a japáné.
Hogy teljes legyen a kép, szét lett szedve a szivattyú is és kapott új szimeringet a tengely és a ház is! :)

A tűzfalon kívül levő kormánykereszt teljesen egyforma volt! Egyeztek az axiálok is, egyedül a kormánymű porvédő gumiharang átmérője nem passzolt, a japánnak kisebb az átmérője, nem jó rá az angol harmonika.

A csere óta beleröppent 5000 km a kocsiba és örömmel jelentem, hogy minden rendben, nem bántam meg a cserét.
A fogyasztást nyomonkövetem, eddig ugye téli fogyasztással kell számolnom, de így is 6.23 az átlag egy tankra vetítve, ez az év eleji mínuszokban sikerült. Az elmúlt 12 E km átlaga pedig kerek 6 literre jött ki!





DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Leirás
« Válasz #101 Dátum: 2017.02.11 18:43:06 »
Ha nem működne

Szia Zoli!
Ez a link nem működik, pedig szívesen megnézném.... tudnád frissíteni?
  Köszi! :hug:
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.11 18:47:05 írta DS65 »


DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Leirás
« Válasz #103 Dátum: 2017.02.12 14:08:28 »
Talán működik  ::)

 Köszi, loptam!