Szerző Téma: Leirás  (Megtekintve 125863 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Leirás
« Válasz #60 Dátum: 2013.08.05 14:58:31 »
Sziasztok!

...

..hogy belevágjak rögtön a közepébe szeretném a Carinámban kicserélni az olajat.
...

Üdv!
Rögtön itt egy leírás hasonló témában, 2-3-ból biztos jól megoldod  :D
A tömítés bekenésére viszont friss motorolajat szoktunk használni  ;) Bár ahány ház, annyi szokás, de szerintem akkor könnyebb levenni, nem tud úgy összeépülni  :otlet:

Zoli, MP

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Leirás
« Válasz #61 Dátum: 2013.08.07 17:25:15 »
Köszi szépen a segítséget;)

Minden jót mindenkinek!
 :sorcerer:

Zoli, MP

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Leirás
« Válasz #62 Dátum: 2013.08.20 20:15:19 »
Sziasztok!

Megtörtént az olajcsere, de nem általam.
Az autót átnézettem és sajnos két hibát is találtak ami miatt nagyon feszült vagyok:)
Kérdésem is lenne ezekkel kapcsolatban.

- Az aksi 100%, de amikor jár a motor a generátor túl tölt. Milyen következményei lehetnek ennek a dolognak?

A nagyobbik baj most jön:(

- A hűtővíz olajos volt, eléggé. ergo 99%, hogy hengerfejes.
A kocsi jelenleg még pöcre indul, szép halk (bár az átnézés óta van egy kis vékony hang alapjáraton és menet közben is. Ha bármilyen pedált nyomok megszűnik a hang.) Szóval rosszat még nem tapasztaltam az autónál, de azt tudom, hogy ez nagyon nem jó és drága. Meddig lehet elenni így vele? Fokoztatosan épül le vagy kb. bármikor megállhat? Megcsináltatni nem szeretném, mert belátható közelségben van egy másik autó így fölöslegesen nem tennék bele pénzt. A másik nagy baj, napi szinten használom  közel 40km-et megyek vele.

Valakinek vmi ötlete?

Előre is köszönöm a segítséget. Szép napot estét mindenkinek.
Zoli

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Leirás
« Válasz #63 Dátum: 2013.08.24 12:08:42 »
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.24 12:19:55 írta kamikaze »

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Leirás
« Válasz #64 Dátum: 2013.10.04 20:52:58 »
Denso generátor csapágyméretek:

Ha valaki nem tud jobb hétvégi programot kitalálni mint, hogy megcsapágyazza a generátorát
és
nem akar napokat várni a kibontás után megrendelt alkatrészekre (min én)
akkor
a műtét előtt ballagjon be a helyi csapágyboltba és rendelje az alábbi méreteket:


Szíjtárcsánál             Szénkeféknél
Ø K: 52                      Ø K: 35
Ø B: 15                      Ø B: 15
 SZ: 16                        SZ: 13

Gyári Koyo kód:
382                           949100-279

*Szerelési útmutató itt.

 ;)
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.04 21:18:04 írta offday »
üdv, offday

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Leirás
« Válasz #65 Dátum: 2013.10.29 23:56:26 »
Sziszegő tanksapka? Itt a válasz, a jelenség normális!!!

Üdv mindenkinek!

Ha a tanksapka levételekor sziszegő hangot hallasz, ne ijedj meg, normális a dolog!


Evap rendszer leirása:


- Benzingőz kipárolgását gátló rendszer (EVAP)
A korszerű konstrukcióknál - karburátor hiányában - már csak egyetlen hely maradt, ahonnan benzingőzök távozhatnának a szabadba, ez pedig az üzemanyag tartály. Ma általánosan alkalmazott megoldás a benzingőzök szabadba jutásának meggátlására az ún. aktívszén-tartály alkalmazása. A tartály aktívszén granulátummal töltött, ami megköti a szénhidrogéneket. Az ECU előre beprogramozott motorműködési feltételek teljesülése esetén egy mágnesszelepen keresztül az aktívszéntartály tartalmát a szívócsonkban uralkodó vákuum segítségével a motor égésterébe juttatja. A rendszer csak akkor lép működésbe, ha a lambda-szabályozás is működik, mivel a lambda-szabályozásnak jelentős ráhatása van a keverék összetételére.
Korábban egyes típusoknál a rendszer működtetése nem volt az ECU-val kapcsolatban, csupán egy vákuumszelep vezérelte.


/forrás/




Az EVAP rendszer:
Általános leírás

Ez a rendszer azért van, hogy minimalizálja a elégetlen szénhidrogének környezetbe való kerülését.
A tanksapka zárt és egy aktív szénszűrős doboz van a tank alján, hogy összegyűjtse és tárolja parkoláskor a tankban összegyűlt benzingőzt. Amikor a motor jár, a gőzöket kivezetik a dobozból (az ECU irányítása alatt, egy ürítő mágnesszeleppel) a szívócsónkba, hogy aztán azt a motor elégesse.
Azért, hogy a hideg és/vagy alapjáraton pörgő motor rendesen járjon és hogy megvédjék a katalizátort a dús keveréktől, a ürítő mágnesszelepet nem nyitja ki az ECU addig, amíg a motor nem üzemmeleg vagy nem dolgozik részterheléssel. Ha ezek teljesülnek, akkor a mágnesszelep be- és kikapcsol, hogy az eltárolt gőzöket a beömlőbe engedje.
Rossz működés jelei
Rossz alapjárat, megálló motor és gyenge vezethetőség oka lehet a hibás mágnesszelep, sérült doboz, szétcsúszott, törött vagy rossz helyre dugott vákumcsövek. Ellenőrizd a tanksapka tömítését, hogy nincs megrongálódva vagy deformálódva.
Üzemanyagszivárgást vagy benzinszag érzetét okozhatja a szivárgó üzemanyagcső, törött vagy sérült doboz, nem működő ürítő mágnesszelep, széthúzott, rossz helyre bedugott vagy sérült gőz vagy kontrol csövek.


Toyotánál, Carina E-nél biztosan, van egy szelep "termokapcsoló" a Bimetal Vacuum Switching Valve (bvsv), ami vízhőfok függvényében engedi vissza a benzingőzt a szívótérre.


kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Leirás
« Válasz #66 Dátum: 2013.11.23 09:59:55 »
Egy kis kiegészítés erről a szelepről!

Tehát BVSV (bimetal vacuum switching valve)

Ez egy "termokapcsoló" a Bimetal Vacuum Switching Valve (bvsv), ami vízhőfok függvényében engedi vissza a benzingőzt a szívótérre.
Lenn a szervoszivattyún is van egy levegö "adagoló" szelep, ami úgy müködik, hogy ha tekered a kormányt, emeli az alapjáratot. Ezt mechanikusan valósitja meg, (ellenben a mai modernebb elektronikus megoldásokkal szemben) , ha minden igaz a nyomás hatására elmozdul a szivattyúnál a szelep, amire két levegőcső csatlakozik, egyik közvetlen felmegy a szivótérre, a másik oldal' végigmegy a szivósor alatt, a fojtószelep elé csatlakozik be.
Tehát kormány tekerésre a nyomás állitja a szelepet a szivattyún és a fojtószelep elöl levegöt adagol a szívótérre (fojtószelep mögötti tér) igy többletlevegöt biztositva a megnövekedett terhelés miatt.

Van még egy vékony vákuumcső ami a fojtószelep mögötti térbe csatlakozik (felülröl a vékony kis fém pipa).
 Ezt a csövet követve a vizcsőcsonkban levö kis bimetálos kapcsolóhoz érünk, (BVS - bimetal vacuum switch) ez egy olyan szabályzó kapcsoló, aminek két ága van, egyik a fojtószelep felé a másik az EVAP tartályból érkezik, ezt a kapcsolót a vizhöfok szabályozza, bizonyos höfoknál átenged és a fojtószelep mögé engedi a tankból elpárolgott benzingözt az EVAP-ból.

Tesztje:



kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Leirás
« Válasz #67 Dátum: 2013.11.29 20:18:55 »
Sziasztok!

Szeretnék megosztani egy kis segitséget, az autóalkatrész márkákkal kapcsolatban, hátha érdekel valakit, mit is takar egy-egy márkanév.
Persze ez sem szentírás, mindenhol megy a marketing szöveg, de egy támpontot adhat!

Márka ismertető (jobb oldalon!)

Márka ismertető II.

Márka ismertető III.

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Leirás
« Válasz #68 Dátum: 2014.01.12 17:18:31 »
Denso generátor csapágyméretek:

Ha valaki nem tud jobb hétvégi programot kitalálni mint, hogy megcsapágyazza a generátorát
és
nem akar napokat várni a kibontás után megrendelt alkatrészekre (min én)
akkor
a műtéft előtt ballagjon be a helyi csapágyboltba és rendelje az alábbi méreteket:


Szíjtárcsánál             Szénkeféknél
Ø K: 52                      Ø K: 35
Ø B: 15                      Ø B: 15
 SZ: 16                        SZ: 13

Gyári Koyo kód:
382                           949100-279

*Szerelési útmutató itt.

 ;)
Milyen jól jön ez most nekem :D



fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Leirás
« Válasz #69 Dátum: 2014.01.13 07:42:47 »
Denso generátor csapágyméretek:

Ha valaki nem tud jobb hétvégi programot kitalálni mint, hogy megcsapágyazza a generátorát
és
nem akar napokat várni a kibontás után megrendelt alkatrészekre (min én)
akkor
a műtét előtt ballagjon be a helyi csapágyboltba és rendelje az alábbi méreteket:


Szíjtárcsánál             Szénkeféknél
Ø K: 52                      Ø K: 35
Ø B: 15                      Ø B: 15
 SZ: 16                        SZ: 13

Gyári Koyo kód:
382                           949100-279

*Szerelési útmutató itt.

 ;)
Sajnos mégse jó.Az enyémbe Bosch van.Erről nincs valakinek csapágyinfoja?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Leirás
« Válasz #70 Dátum: 2014.01.13 08:10:20 »
Sajnos mégse jó.Az enyémbe Bosch van.Erről nincs valakinek csapágyinfoja?
Válasz a típushibákban.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Leirás
« Válasz #71 Dátum: 2014.01.21 23:10:39 »
Hova tűnik a gyújtószikra avagy a rángatás egyik lehetséges oka!

A gyújtáshiba általában hirtelen terhelésre jön elő, például egyenletes temponál lepadlózva elkezd rángatni, óvatosan gyorsítva pedig hibátlan...

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Leirás
« Válasz #72 Dátum: 2014.01.29 23:04:36 »
Üdv Kollégák! Gondom, kérdésem a  következő. Hogyan kell gyári immos carinanak új kulcsot  tanítani? Ehhez lenne szükségem némi infóra. Előre is köszönöm!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Tompított fény plusz relézése
« Válasz #73 Dátum: 2014.02.02 15:37:44 »
üdv!

Újabb kiegészités a Carinán.

Tompított fény plusz relézése a nagyobb fény érdekében.

Azzal kezdtem, hogy végigméregettem minden lehetséges verziót, akkunegativ - izzó, akku (+) - izzó (-), tompított relé - akku (-), relé - izzó stb-stb..

A gyári vezetékelés még a normál 60/55W-nak sem teljesen elég, ugyanis a feszültségesés kb 8-10 %-os, ennek az a hátránya, hogy nem kapja meg az izzó a rendelkezésre álló feszültséget, hanem a viszonylag vékony vezetéken esik le a feszültség és ennyivel kevesebb jut a fény előállitására, ergo halványabban világít a cucc...

Tehát végeredményben a gyári relédobozba húztam be egy plusz relét, ami a (30-at) nem az akkuról, hanem a generátor (B+)-ról kapja. (itt pár tized Volttal magasabb a fesz, mint az akkun)

A (87) két külön vezetéken megy a bal-jobb oldali izzókhoz a tompítottra (tehát megmarad a gyári kábel, csak pluszban kapott egy szálat mindegyik oldal), a (86) a tompitott reléjének a vezérlésére van kötve, mert ugye a bajusz kapcsolóval negativot vezérel a relé felé.

A (85) meg összekötve a (30) lábbal a relénél.
Az izzók negativ lábát mindkét oldalon segédvezetékkel láttam el, ami le van testelve külön a kasztnira.

Eredmény az eddigi alapjárati 14 V-os töltöfeszültség majdnem teljes egészében megjelenik az izzóknál is, ~ 0.1-0.2 V esik a vezetéken.

A fényerő láthatóan jobb lett, ahogy kapcsolgatom a plusz relét, ki-be. :D

Remélem látható lesz a különbség az Osram NightBreaker-ekkel így már!  :clap:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Leirás
« Válasz #74 Dátum: 2014.03.15 15:50:07 »
Üdv Carina fanok!

C 50-es váltóhoz való féltengely kihajtás szimering méretek: (angol- japán egyezik!)

A jobb-bal oldal nem egyforma, tessék vigyázni!  ;)

méretek:

bal oldal: 34 mm belső átmérő
      63 mm külső
      9 mm vastag
      15.5 mm porvédő ajak
cikkszáma: 19015049


jobb oldal: 34 mm belső átmérő
         54 mm külső
         9 mm vastag
         15.5 mm porvédő

cikkszáma: 19016636



Vezérműtengely vezérlés felőli szimering:

belső átmérő: 35 mm
külső átmérő: 49 mm
szélesség: 6 mm

cikkszáma: 010.360