Szerző Téma: Leirás  (Megtekintve 122684 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Leirás
« Válasz #45 Dátum: 2013.04.11 20:46:51 »
Be tudná ide valaki tenni a szegénykeverékes és nem szegény motorokról a képet? Nem találom.  :?:
         

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Leirás
« Válasz #46 Dátum: 2013.04.11 21:22:45 »
Be tudná ide valaki tenni a szegénykeverékes és nem szegény motorokról a képet? Nem találom.  :?:


Üdv.
 Betenni nem tudom sajnos. Viszont itt megtalálod; carina topic 980. Oldal március 1 ha jól tévedek

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Leirás
« Válasz #47 Dátum: 2013.04.13 17:25:14 »
Be tudná ide valaki tenni a szegénykeverékes és nem szegény motorokról a képet? Nem találom.  :?:
Íme, az injektorok, és a benzinnyomás-szabályozó eltérő elhelyezésének bejelölésével


kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Leirás
« Válasz #49 Dátum: 2013.04.15 15:48:08 »
...
Viszont a harcban barátunk lehet az üregvédelem!
Mindenkinek ajánlom, akár otthon is elvégezhető. Én ugyan literes kiszereléssel dolgozok de kapható spray-ben is csővel, szórófejjel.
Sajnos már nem divat a megelőzés, pedig tanuló koromban egész maszek iparág épült a korrózióvédelemre.
Oké, hogy már nem Zsigákkal járunk, meg aztán fejlődött a lemezkezelés (a fenét, a technika régi, csak már ciki rohadó autókat gyártani).

A Body 900-at bátran ajánlom, kapható színtelen kivitelben is.
3 literrel körbefújható az autó, ajtók, küszöbök, hossztartók, hátsó nyúlványok, és a nagyon érzékeny hátsó sárvédők bőven kaphatnak az anyagból.
A Carinán szerencsére rengeteg gumidugó van, sok tartó meg is van szakaszolva velük.
Mehet mindenhová "ész nélkül" csak egy dologra kell figyelni: dermedés után a gyári vízkifolyókat ki kell tisztítani valamilyen műanyag szerszámmal.


A Korant is nagyon jó anyag, még egy fokkal talán jobb is mint a sima rozsdamaró.
De!
A rücsi nagyon jó hangszigetelő és ütésálló felületet képez, azonban önmagában nem alkalmas alvázvédelemre.
Ezt elvileg fel is tüntetik a dobozon az apróbetűs részben, hogy nem vízzáró.
Persze nem rohad le másnapra a lemez, de nem erre való. Pótold az alvázvédő réteget!
Body 930-at ajánlom.
Kilós kiszerelésben is van, érdemes a festés után higítatlanul is használni itt-ott.
Én keskenyebb ecsettel szoktam kihúzni vele az összetételeket, mintha réstömítőznél.
Az alábbi linken az általam elkövetett karosszéria-javítás látható.
Szerencsére nem volt sok meló, bár a jobb hátulján volt meglepetés a sárfogó alatt.  :censored:
Mindent élben raktam össze, foszfátozás, alapozás, majd réstömítés után jöhetett az anyag.
A fényezés tudom elsőre meredeknek tűnik, de ezek még a friss, az összecsiszolás és a polír előtt készült fotók.

http://indafoto.hu/offday/toyota_karosszeria_javitas/slideshow
A magam és a szakma nevében visszautasítom ezt a galád rágalmat!  :nonono:

 :D  :D

Lalikirály

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Leirás
« Válasz #50 Dátum: 2013.05.27 21:38:42 »
Sziasztok!

Nekem van egy 1995 ös Carina Em :)

Abban tudnak valaki segíteni hogy lehet kicserélni a pollenszűrőt? Mert kezdek tanácstalan lenni.

A gázpedálnál megtaláltam a helyét, levettem a kis ajtót, persze szűrő sehol, helyette egy tonna kosz. Amit nagynehezen kiporszívóztam ilyesmi.
Viszont ami szűrőt kaptam dobozban az két részből álló nagyon fura alakúak.

http://zsu.hu/cikkkepek/055/jak_j1342000me_herth_buss_jakoparts_szuroutaster_levegopollenszuro_toyota_carina_e_avensis---J1342000.jpg

Ezek azok. Namost melyiket kell a gázpedálhoz rakni? És a másikkal mivan?


Nagyon köszi előre. tudom bugyutaság de csak a fejemet vakarom őszintén szólva...
Toyota Carina E 1.6 black edition

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Leirás
« Válasz #51 Dátum: 2013.05.27 21:59:11 »
A gázpedálnál megtaláltam a helyét, levettem a kis ajtót, persze szűrő sehol, helyette egy tonna kosz. Amit nagynehezen kiporszívóztam ilyesmi.
Viszont ami szűrőt kaptam dobozban az két részből álló nagyon fura alakúak.
Üdv a klubban!
Sajnos sok Carinában hiányzik a szűrő. Képpel válaszolok, remélem, érthető lesz. A vékonyabbikat kell először betolnod, majd a "fogójánál" fogva ütközésig feltolni, míg felakad. Utána a vastagabbikat betolni alá, fedél vissza. A képhez hasonlóan állnak egymáson. Azért vannak megörve középen gyárilag, hogy a gázpedál mögött behajtva srégen beférjen. Az biztos, hogy lehetett volna egyszerűbben is.
De mindenekelőtt porszívózd ki alaposan a helyét, érdemes kárpittisztító habot is befújni, mert a humusz már biztosan belepte az elpárologtatót.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Leirás
« Válasz #52 Dátum: 2013.05.28 14:54:25 »
Képpel válaszolok, remélem, érthető lesz.
+1 video, ami csak a helyét mutatja, de a kommentekben leírják a csere menetét.

Lalikirály

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Leirás
« Válasz #53 Dátum: 2013.06.08 08:24:21 »
Sziasztok!

Ohh köszönöm szépen nagyon :)

Közben hibáa néztem hát nem találtuk a helyét biztos vakok voltunk, mert a tisztítónyílás meglett... De lekellett venni a kárpitot. itt a füredi utcában a Nippartos srácok segítettek :) Tök rendesek. Hát volt kula mindenhol főleg a tisztítónyíláson okádta a sittet kifele, sok falevél a röppentyűk ilyesmi. Pedig már háromszor lett kiporszívózva. Azt mondták egy pár hónap és megint kikell szedni a szűrőket és megint tisztítás. na nem csodálom. 5 évig rá se néztek a klímára az autóban. De már most sokkal tisztább a levegő belül. Meg ilyen tisztító habbal is befújom még az egészet.

Mostmár csak a gyertyacsere jön, meg egy új fejegységet akarok a régi kazettás philips helyére. Gondolom nem isos úgysem...
JVC KD X30 a kiszemelt...
Toyota Carina E 1.6 black edition

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Leirás
« Válasz #54 Dátum: 2013.06.30 21:16:29 »


kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Leirás
« Válasz #56 Dátum: 2013.07.09 23:22:22 »
Nem gyári benzinszűrő, gyári helyére  :D

Ha sikerül megrongálni az üzemanyagvezetéket az összerohadt szűrő miatt..
Hasonló autóba való (1.6, 100 LE, 3.0 bar környéki nyomással) fémházas.

Zoli, MP

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Leirás
« Válasz #57 Dátum: 2013.08.05 11:47:58 »
Sziasztok!

Abszolút új vagyok ezen a fórumon.
Előre is elnézést kérek két dologért is.
1; Lehet rossz helyre írom a következő hozzászólásomat
2; Időm nincs arra, hogy végigolvassam az egész fórumot.

..hogy belevágjak rögtön a közepébe szeretném a Carinámban kicserélni az olajat.
Még soha nem csináltam ilyet egyedül. Nagyon felbuzdultam az elmúlt időszakban, szóval elhatároztam, hogy egyedül megoldom.

Az a része megvan, hogy alul kell leengedni a régi olajat. Az olajszűrűt is tudom, hogy merre található. ( A motor elején, középen)

Mennyire ajánlatos egy abszolút kezdőnek kicserélni az olajat? Milyen buktatok lehetnek?
"Ránézésre" abszolút egyértelmű és nem tűnik bonyolultnak.
A Használati utasítása megvan, de nekem nem egyértelmű illetve kevés információt adott.

Köszönöm szépen előre is a választ.

Mindenkinek szép és kellemes napot kívánok!

Üdv,
Zoli

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Leirás
« Válasz #58 Dátum: 2013.08.05 13:33:33 »
üdv a fórumon zoli MP!

Olajcsere Carinán:  ;)

1. A motort üzemmelegen leállitod
2. Kitekered az olajleeresztő csavart, a végén óvatosan, fogjad a csavart, mert az olaj forró lesz, esetleg kesztyűt vegyél.
3. Félbevágott, erősebb falú olajoskannát aláteszel és ki tudod engedni igy. Arra figyelj, hogy legyen legalább 4 literes, nehogy mellé folyjon!
4. Olajleeresztő csavar alátétjeét illik kicserélni ez 12 mm-es réz vagy aluminimum alátét, szerezd be előre!
5. Megvárod, mig az össze olaj kifolyik, csöpög, kicsit megnyomkodhatod a kocsi elejét is fel-le.
6. Olajleeresztőt az alátéttel együtt visszatekered, érzéssel, nem kell széttépni, az alátét kicsit deformálódik, ezzel tömit majd.
7. Meglazitod az olajszűrőt, ha nem megy kézzel smirglit vagy más tekersz rá, hogy legyen fogása, végső esetben ha nincs leszedőd, lánc, szij akármi jó, legvégül át is lehet bökbi csavarhúzóval... olaj fog itt is kifolyni, vigyázz, ne a nyakadba menjen!
8. Az új szűrőt hasonlitsd a régihez, főleg a tömitőgyűrű mérete stimmeljen! Bezsirozod enyhén az új gumigyűrűt és felcsavarod, majd kézzel amennyire csak tudod húzd meg.
9. Féktisztitóval mosd le az olajos részeket, ronggyal törölj!
10. Új olajból beleöntesz kb 3 litert, majd elinditod, el kell aludjon az olajoskanna 3 mp-en belül!!! leállitod, vársz vele és 5 perc múlva ellenörzöd a szintet majd helyesbited!
11. Sem a nivópálcát, sem a betöltösapkát ne feledd visszatenni!!!
12. Első út után ellenörizd, nem-e szivárog az olaj a szűrőnél, csavarnál!

Ha valami nem tiszta kérdezz! ;)
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.05 13:35:38 írta kamikaze »

marcedli

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 612
Re:Leirás
« Válasz #59 Dátum: 2013.08.05 13:43:27 »
Sziasztok!

Abszolút új vagyok ezen a fórumon.
Előre is elnézést kérek két dologért is.
1; Lehet rossz helyre írom a következő hozzászólásomat
2; Időm nincs arra, hogy végigolvassam az egész fórumot.

..hogy belevágjak rögtön a közepébe szeretném a Carinámban kicserélni az olajat.
Még soha nem csináltam ilyet egyedül. Nagyon felbuzdultam az elmúlt időszakban, szóval elhatároztam, hogy egyedül megoldom.

Az a része megvan, hogy alul kell leengedni a régi olajat. Az olajszűrűt is tudom, hogy merre található. ( A motor elején, középen)

Mennyire ajánlatos egy abszolút kezdőnek kicserélni az olajat? Milyen buktatok lehetnek?
"Ránézésre" abszolút egyértelmű és nem tűnik bonyolultnak.
A Használati utasítása megvan, de nekem nem egyértelmű illetve kevés információt adott.

Köszönöm szépen előre is a választ.

Mindenkinek szép és kellemes napot kívánok!

Üdv,
Zoli


a 7-hez annyit tennék hozzá, hogy az olajszűrő-fogó az leginkább arra jó, hogy leszedd a régit, nem arra, hogy felrakd az újat. Ha nem szíjas, hanem fogas kialakítású, simán bele tud marni a szűrő vékony fém burkába, így a visszatekerésnél kézzel dolgozz.

a 8. ponthoz annyit, hogy simán a fáradt olajjal bekenheted a gumi tömítést, nem muszáj gépzsír, vagy egyéb móka.
Honda FR-V 2.2 ctdi 2006
Kia Sportage 2018