Szerző Téma: Leirás  (Megtekintve 122706 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Leirás
« Válasz #30 Dátum: 2013.02.13 21:11:44 »
Tükör magyarítás.
Gondoltam fejlesztek egy kicsit és fűthető tükröt szerelek az autóba. Így jár aki nem kérdez és vesz egy angol tükröt.

Ja hogy miért vágtam bele. Hétköznap a feleségem jár az autóval, de hétvégén ha megyünk akkor Apa Te vezetsz. Nekem pedig kell a pontos jobb oldali tükör, mert nagyon használom. Én nem fordulok hátra!!

Szentendrén lakva bemegyek a bontóba és kérdezem: fűthető elektromos tükör? válasz: Olyan nincs, csak fűthető, 14k.
Sebay, irány az E_ay. Hohó! Van: fűt, mozog postával is csak 12k (a nagyobbik része a posta volt). kell egy vezérlő gomb meg egy ablakfűtő relé, esetleg egy osztott ablakfűtés kapcsoló. Irány a helyi bontó. Vezérlő kapcsoló 2k, relé bárhonnan, csak záró relé legyen. Osztott kapcsolót felejtsem el olyat nem is láttak, de rá szokták kötni a hátsó ablakra. Na ne ez TOYOTA, kapcsoló kell. Irány haza, V_tera. rákeresek há nem felrakott valaki egyet. Lecsaptam.
Megjött a tükör, gondoltam beszerelem. Ajtókárpit lebont:

1. meglepetés.
Hol a vezeték a tükörnek? Csipogónak van, tükörnek nincs. Nincs más választás irány a net, meg a bontó. Hirdetés: nincs csak UK. Bontóban van, tuti, de csak a jobbos van meg, valaki megvette a balost ajtóstul. A vezeték biztosan nem kellett, mert nem kihúzták, hanem ahogy kijön a kasztniból elvágták a vezetéket (gratulálok). Tehát balos nincs csak UK jobb ajtóból. Ekkor ismertem meg Zé Balázst akitől jött a köteg.

Hurrá minden meg van!

2. nekifutás. kárpitok le, jobb ajtó tükör le (burkolat lepattint, 3 csavar ki, új tükör fel, 3 csavar be. Bal ajtó vezeték ki (ez már nehezebb a bizti tábla miatt + két dugó van rajta. Új vezeték be, de csak próbára. Ablakvezérlő rádug, semmi nem megy csak a tükör mozog, persze a bal oldali állással.
Na akkor köteg ki, régi köteggel gyerünk méricskélni, Az ablakvezérlő melyik vezetéke hova megy a stekkerekbe. Listát írtam, UK jobbos vezeték köteg az ölembe. Nézzük: Nem hogy a bekötési pontok nem stimmeltek, de még a vezeték színek sem.
Csatlakozókból vezetékeket kiszedni át rakni. A szerszámról a rajzot mellékeltem, mellesleg nekem a feleségem egyik hústűje éppen akkora és olyan kialakítású (csak kerek), így most már autóvillamossági szerszámmá léptettem elő.
Mindenki a helyére került, irány az ajtó. vezeték befűz kipróbál.

(Ne kapkodj mint én, A tükör vezérlője belemegy az ablakemelő vezérlőjébe, csak keskenyebb. Egy 30 A -es és egy 15A -es bizti bánja)

Szóval minden jó, működik. Beülök, tükör próba.

2. meglepetés
Hát nem nagyon stimmel valami, jobbra a kocsi nem kis fenekét csak kihajolva látom. Felrémlik hogy Balázs valamit mondott az UK tükörről, banyek tényleg nem stimmel valami. Én még csak eljárok így, nekem amúgyis sáv váltáshoz kell a tükör, na de az asszony! Hát Ő kisebb, közelebb húzza a fotelt. Ez így nem jó.
Vezetékezés rendben, megérte. Na de 12k-t nem dobunk ki.

Tehát tükör átszerelés. Megcsináltam. Nem volt több egy óránál. Kerestem 12k-t. Nem kell újat venni.
Szerintem a fotók magukért beszélnek nincs mit hozzáfűzni. Talán azt nem írtam tá, hogy a vezeték csak úgy jön ki, ha a csatiból ki vannak véve a saruk.
Ha valakinek csak elektromos és fűthetőt akar csinálni, az sem nagy ügy, be kell húzni két vezetéket a fűtésnek és kell egy fűthető tükörlap. Csakhogy én mérnök ember (és mániákus) lévén eredeti csatlakozókat akarok használni. Ha már ott van az a szerencsétlen fűtőszál az A oszlop csatlakozójánál ( mert addig legalább elvitte az UK) akkor az ajtóban is a csatlakozóba legyen befűzve, saruzva. (Soha nem tudni mikor kell az ajtót leszedni, és akkor nem vagdalunk vezetéket! azt utálom. mindkét kocsimban így voltak a riasztósok által a vezetékek. Mondom VOLTAK.)

Tehát nem a tükör átszabása a nagy meló.
Mert hát ha lehetne kapni, de nem.

UFF! Én beszéltem

Ez volt az első HSZ-em. Majd a másik helyen bemutatkozom.

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re:Leirás
« Válasz #31 Dátum: 2013.02.13 22:25:53 »
Szia Peti,
Tartalmas és nagyon olvasmányos leírásod!  :clap: Gratulálok a munkához, és üdvözlet itt a fórumon!

Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Leirás
« Válasz #32 Dátum: 2013.02.14 15:15:46 »
UFF! Én beszéltem
Ez volt az első HSZ-em. Majd a másik helyen bemutatkozom.
Üdv a fedélzeten! Köszönjük a segédletet! ::)

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Leirás
« Válasz #33 Dátum: 2013.03.07 09:26:28 »
Szelephézagolásról keresgéltem dokumentációt 3S-FE motorhoz, és találtam ezt. Ez ugyan Camry, de a motor ugyanaz. Többféle útmutató is van benne, nem csak szelephézagolás. Hátha valakinek segít.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Leirás
« Válasz #34 Dátum: 2013.03.07 23:38:01 »
Carina E

Fojtószelep potenciométer alapbeállitása: Leirás

Fojtószelep potenciométer kimérése  digitális multiméterrel:Katt!

b.c. okfejtése a keverékképzés, befecskendezés, gyújtásról

Hengerfejcsavar: csere vagy nem /Xanyi/

Ködlámpa kapcsoló javitása /tzar/


Ilyenformán képzelem el a leirások topicot, ami tényleg egyértelműen építő jellegű és nem csak fecsegés, azt be lehet tenni/ linkelni!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Leirás
« Válasz #35 Dátum: 2013.03.08 12:17:59 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Leirás
« Válasz #36 Dátum: 2013.03.08 14:37:16 »
Ilyenformán képzelem el a leirások topicot, ami tényleg egyértelműen építő jellegű és nem csak fecsegés, azt be lehet tenni/ linkelni!
:clap: Igazad van, ide érdemes beszúrni a DIY javításokat. :yes:

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Hátsó lengéscsillapító csere (Liftback)
« Válasz #37 Dátum: 2013.03.17 10:44:20 »

- A hátsó üléstámlák oldalait leszereljük. Felül emelni kell.


- Alul csavaros. 12-es kulcs (A kerékjáratból érdemes befújni a menetet.)


- A támla mögött hozzáférünk a felső csavarokhoz. Meglazítjuk a központi anyát. 19-es kulcs (Az öv útban lesz!:))


- Lekötjük a stabilizátor-pálcát és a fékcsőtartót. 14-es + 5-ös imbusz és 12-es kulcs


- Meglazítjuk majd kiütjük a futómű csavarjait. 19-es + cső, kalapács + tüske
   A kiütőszerszámot hagyjuk benne az egyik furatban!


- Leszedjük a felső anyákat. 12-es (Kényelmesebb csomagtartó-kárpit nélkül.) A központi anya marad!
- Alul kihúzzuk a tüskét és kivesszük gólyalábat.


- Felszereljük az összehúzókat, levesszük a rugótányért, majd a rugót.


- Az új lengéscsillapítón elhelyezzük a gumialkatrészeket.


- Vissza tesszük a rugót és a rugótányért. Beszereljük az autóba a kész gólyalábat.


- Előtte, utána.
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.17 10:50:58 írta offday »
üdv, offday

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Kipufogó flexibilis cső beépítése (1.6-os japán rendszer)
« Válasz #38 Dátum: 2013.03.19 21:09:14 »
Ismert típushiba a 2800 rpm körül fellépő rezonancia, alább e problémát megszüntető flexibilis cső beépítése látható.


- A gyári rugós-tűzkarikás csatlakozást fogjuk kiváltani ezzel a csővel.
  Én 50x150-es vettem, ennek 100mm a flexibilis része. Érdemes olyat választani ami belül is szövetes.


- Leszereljük a leömlő alsó részét és a következő csőtagot. A hegesztések mögött levágjuk a karimákat.


- Visszaszereljük a csöveket - még flexi nélkül - és rámérve bejelöljük a vágás pontos helyét.
- A leszabott csöveket visszatéve ellenőrizzük a méretet, ha kell korrigálunk.

  A leömlőnél alakítsuk ki a csatlakozást, így már csak a hátsó tagot kell szabni.
  Figyeljünk, hogy a csövek ne lógjanak be túlságosan mert megsérthetik a belső szövetet! Kb. 15mm elég.



- A hátsó tagból nálam ennyit kellett levágni.
  Pontos méretet nem adok meg, ez rendszertől és flexicsőtől változhat.
  Érdekes, hogy a hátsó karima után volt egy 36mm-es szűkítés.



- Visszaszerelünk mindent az autóra és összepontozzuk a csöveket. Az akkumulátort ne felejtsük lekötni!
  Figyeljünk rá, hogy ne feszüljön a kupufogórendszer! A fémszövetet vizes rongy rátekerésével óvjuk a hegesztéstől.


- Elkészítjük a két körvarratot, hőálló festékkel kezeljük.


- Összerakás után a végeredmény: rezonancia-mentes futás minden fordulatszám-tartományban.
üdv, offday

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Leirás
« Válasz #39 Dátum: 2013.03.20 12:37:06 »
LED-ezés itt is - ott is...


Mint többen tudjátok, igen megjártam a ledezéssel, ugyanis miután beledeztem a műszerfal összes (kis visszajelzőket is) izzóját, a km / sebességmérő néhány km után tönkrement...
Nem egyszer, ugyhogy nem egyedi hiba volt!!  :cry:
Aztán következett a kis quartz óra a középkonzolon. Betettem egy odavaló méretű led-et, működött is egy darabig, amig diszkrét füst nem ereszkedett fel onnan.
Hálát adok az égnek, hogy nem égett le semmi.
Szétszedve a kis óraegységet, van benne egy ellenállás, ami meg volt égve, egyszerűen leégett a boritása.
Szerencsémre nagyobb baj nem történt, viszont az órát kicseréltem, nem mertem kockáztatni..  :wacko:
Kiváncsiságból megmértem, mivel az óra működik még. Ha a LED van benne a foglalatban, a kis ellenállás 100°C-ig (eddig engedtem!) is felmelegszik hamar, nemcsoda, hogy megégett. Ha izzó van benne semmi gond, 20°C-ig melegszik!

A középkonzol többi kapcsolóját sem ajánlatos ledezni ilyen okból...

Ahol már több éve led működik probléma nélkül nálam:
- műszerfal HÁTTÉRFÉNY T10 / w5w izzó
- rendszámvilágitás
- első helyzetjelző
- kesztyűtartó
- csomagtartó
- beltéri tetővilágitás
- középkonzol fűtés megvilágitás T5


Mindenki csak saját felelősségre tuningoljon, ha máson nem az én káromon tanuljatok...
:surrender:

érdekesség:
10W-os szofita izzó 160°C-on üzemel, beltér világitásban.

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Leirás
« Válasz #40 Dátum: 2013.03.20 13:04:49 »
LED-ezés itt is - ott is...
Nem tudom hogy ezekben a led izzókban van e ellenállás. Elvileg a ledeknek van egy belépő árama (2-3 V) és ehhez kell ellenállás választani a 12 V-hoz. Igen ám de az autó akár 14V felett is termel. Ekkor túlterheli a ledeket.
Műszer világítás és egyéb kapcsolók kapcsolási rajzait nézve: agyon vannak rakva ellenállásokkal, diódákkal. Nem tisztán világítás áramkörök.
Gondolom a Te esetedben el kezdett dolgozni az ellenállás ezerrel mert a lednek kisebb a belépő árama mint az izzóé.
Lehet hogy a leddel együtt egy plussz ellenállást is be kellet volna forrasztani, de lehet hogy még a vezetéken.
Magyarul az izzó ellenállás szerepét azaz ellenállás veszi át. Gondolom. (Csak hobbi szinten foglalkozok vele, nem vagyok műszerész.)
Én led szalagnál is betettem egy áram korlátozó IC-t, ami nem enged 12Vnál többet a szalagra.
Tehát ahol ezek a p.csányi izzók vannak ott én se kísérletezek. Ahol normális T-akárhányas izzó van, mint ha ott nem lenne semmi cifraság, legfeljebb kiég a led.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Leirás
« Válasz #41 Dátum: 2013.03.20 13:21:13 »
Van előtte ellenállás.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Leirás
« Válasz #42 Dátum: 2013.03.24 17:22:44 »
Elektromos tükör bekötése az ajtó kábelkorbácsában:  BAL OLDAL
Az autón belül a lábtérnél két csatlakozó van: Az egyik kék színű, ez a központi záré, és az e-ablaké.
A másik szürke színű ez az elektromos tüköré.

A másik végén az ajtón belül két csatlakoz kell az e-tükörhöz. Az egyik megy a kapcsolóba, a másik a tükörre.

A csatlakozók érintkezőit szembe fordítva magunkkal, balról jobbra és fentről lefelé számoztam.
Rögzítő fül felfelé néz

Szürke csati                E-tükör csati                             E-tükör csatija

1  ü                                1 p-k +12V                             
2  ü                                2 z
3  z-p                             3 z-p                                           2 z-p
4  z                                4 fek-feh
5 z-fek                           5 ü
6 feh-fek                        6 z-fek
7 ü                                 7 ü
8 ü                                 8 ü
9 ü                                 9 b-feh                                       3 b-feh
10 ü                               10 b-s (ezüst pöttyös)               1 b-s (ezüst pöttyös)
11 p-k +12V
12 ü
13 b-s (zöld pöttyös)
     Ez a központi zár
     csati 1-es érintkező


JOBB OLDAL

Egy szürke csatlakozó van az autón belül a lábtérnél.

szürke csati                  E-tükör csatija

6  z                                 3 z
7  z-fek                           1 z-fek
10 z-p                             2 z-p

És g.peter adatai alapján a lábtér bal oldali csatlakozójától a lábtér jobb oldali csatlakozójáig az autón belül össze van kötve az e-tükör 3 vezetéke.
Prius 2 - a mosolygós autó.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Leirás
« Válasz #43 Dátum: 2013.04.03 23:33:41 »

 3 lábú a fojtószelep potméter-szenzor, erről biztosat tudok nyilatkozni:




1-es 3-mas láb között ellenállás -> zárt fojtószelepnél 1.06 kOhm
                                                   -> nyitott fojtószelepnél 2.6 kOhm

A pillangószelepet lassan, finoman nyitva az ellenállásértéknek fokozatosan változnia kell, nem lehet benne 'lyuk' szakadás.

1-es 2-es láb között pontosan fordítva, ellentétesen változik az ellenállás!
(kép alul)
Ezenkívül lehet még ellenőrizni a tápfeszültséget is, +5V-ot kell mérni rajta!

A legjobb vizsgálóeszköz az oszcilloszkóp, de digit multiméterrel is lehet!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Carina E motormelegitő (4A-FE)
« Válasz #44 Dátum: 2013.04.10 16:42:27 »
Üdv Mindenkinek!

Itt a legújabb fejlesztésem!
A fogyasztás-csökkentés jegyében beszereztem és be is applikáltam egy DEFA motor-előmelegitő alapszettet.  :clap:
A cucc egy autótipushoz külön gyártott fűtőelemből és a hozzá tartozó gyári kábelszettből áll.
A beépitése elég könnyű, akár akna nélkül is kivitelezhető.

A dolog lényege, hogy a fűtőelem bekapcsolás után elkezdi a hűtőfolyadék közvetítésével a motorblokk felmelegitését, kiküszöbölve ezzel a hidegindítás hátrányait. (többletfogyasztás, motorkopás, nehéz indulás, akkumulátor kintatása ...)Igazi hatását télen fejti ki, de nyáron sem hasztalan remélhetőleg!

ismertető:
A DEFA rendszert Norvégiában fejlesztették ki,azoknak ajánljuk akik a téli hónapokban nem tudják autójukat, munkagépüket zárt(fűtött) garázsban tárolni.A rendszert az autó(munkagép)első lökhárítójába elhelyezett 230V csatlakozón kereesztül lehet csatlakoztatni bármely fali aljzatba (konnektor).Az alapszettet tetszőlegesen lehet bővíteni akkutöltővel, utastérfűtő ventillátorral és időzítő kapcsolóval.

Első tapasztalat:
2 óra alatt 8-10°C-os hőfokról 47°C-ra melegitette a blokkot, aztán indulnunk kellett, de lehet, hogy tovább is fűtötte volna, ezt majd még kipróbálom. 2 óra után szépen érezhető volt, ahogy a felső vizcsőben, ami a hűtőre megy langyosodik a víz, illetve a szívósor is kézmeleg volt már. Nyilván minél hidegebb van, annál nehezebben / lassabban melegít és annál alacsonyabb lesz az a hőfok, ami elérhető.


A melegitő és a kábelszett külön is rendelhető, de érdemes a gyári kábellel használni, azzal üzembiztos.
Az árak így alakultak: (2013.április)
   - DEFA fűtőelem: 22.210 Ft
        - Kábel szett: 18.000 Ft


Kétféle fagydugós megoldást találtam, a Defa és a Calix cég gyárt tipusspecifikus fűtőelemet! Léteznek univerzális vízcsőbe épithető melegitők, de azokkal nagyobb a rizikó véleményem szerint!


DEFA (600W) alapszett    40.770 Ft
CALIX (550W) alapszett  37.940 Ft


Ha esetleg valakit érdekel a dolog, én több cégtől is kértem árajánlatot, természetesen a legkedvezőbb mellett döntöttem, ami egyrészt közel is van, másrészt nagyon korrektek! Privát adok elérhetőséget!




Pár képet mellékelek:

http://www.kephost.com/images4/2013/4/10/a1_2013_4_10_xfkwpu2t8g.jpg

http://www.kephost.com/images4/2013/4/10/a1_2013_4_10_56s00nt5wn.jpg

http://www.kephost.com/images4/2013/4/10/a1_2013_4_10_i9gidt49a3.jpg

http://www.kephost.com/images4/2013/4/10/a1_2013_4_10_h4ve72yemg.jpg

http://www.kephost.com/images4/2013/4/10/a1_2013_4_10_06y9hzqax3.jpg

http://www.kephost.com/images4/2013/4/10/a1_2013_4_10_rq7980gx3t.jpg

http://www.kephost.com/images4/2013/4/10/a1_2013_4_10_tmz5i1rwr5.jpg

http://www.kephost.com/images4/2013/4/10/a1_2013_4_10_rq7980gx3t.jpg

http://www.kephost.com/images4/2013/4/10/a1_2013_4_10_kcucqbmyu2.jpg

http://www.kephost.com/images4/2013/4/10/a1_2013_4_10_m9opr7ob86.jpg

http://www.kephost.com/images4/2013/4/10/a1_2013_4_10_9kgx2idguk.jpg

http://www.kephost.com/images4/2013/4/10/a1_2013_4_10_pjfeo258ku.jpg

http://www.kephost.com/images4/2013/4/10/a1_2013_4_10_wwjjjo5yov.jpg

http://www.kephost.com/images4/2013/4/10/a1_2013_4_10_ezt5pd1dxx.jpg

http://www.kephost.com/images4/2013/4/10/a1_2013_4_10_bepxhg6iro.jpg

http://www.kephost.com/images4/2013/4/10/a1_2013_4_10_9g5xxkoel3.jpg

http://www.kephost.com/images4/2013/4/10/a1_2013_4_10_mejnmgqpcj.jpg

http://www.kephost.com/images4/2013/4/10/a1_2013_4_10_0imuf6xifv.jpg