Tükör magyarítás.Gondoltam fejlesztek egy kicsit és fűthető tükröt szerelek az autóba. Így jár aki nem kérdez és vesz egy angol tükröt.
Ja hogy miért vágtam bele. Hétköznap a feleségem jár az autóval, de hétvégén ha megyünk akkor Apa Te vezetsz. Nekem pedig kell a pontos jobb oldali tükör, mert nagyon használom. Én nem fordulok hátra!!
Szentendrén lakva bemegyek a bontóba és kérdezem: fűthető elektromos tükör? válasz: Olyan nincs, csak fűthető, 14k.
Sebay, irány az E_ay. Hohó! Van: fűt, mozog postával is csak 12k (a nagyobbik része a posta volt). kell egy vezérlő gomb meg egy ablakfűtő relé, esetleg egy osztott ablakfűtés kapcsoló. Irány a helyi bontó. Vezérlő kapcsoló 2k, relé bárhonnan, csak záró relé legyen. Osztott kapcsolót felejtsem el olyat nem is láttak, de rá szokták kötni a hátsó ablakra. Na ne ez TOYOTA, kapcsoló kell. Irány haza, V_tera. rákeresek há nem felrakott valaki egyet. Lecsaptam.
Megjött a tükör, gondoltam beszerelem. Ajtókárpit lebont:
1. meglepetés.
Hol a vezeték a tükörnek? Csipogónak van, tükörnek nincs. Nincs más választás irány a net, meg a bontó. Hirdetés: nincs csak UK. Bontóban van, tuti, de csak a jobbos van meg, valaki megvette a balost ajtóstul. A vezeték biztosan nem kellett, mert nem kihúzták, hanem ahogy kijön a kasztniból elvágták a vezetéket (gratulálok). Tehát balos nincs csak UK jobb ajtóból. Ekkor ismertem meg Zé Balázst akitől jött a köteg.
Hurrá minden meg van!
2. nekifutás. kárpitok le, jobb ajtó tükör le (burkolat lepattint, 3 csavar ki, új tükör fel, 3 csavar be. Bal ajtó vezeték ki (ez már nehezebb a bizti tábla miatt + két dugó van rajta. Új vezeték be, de csak próbára. Ablakvezérlő rádug, semmi nem megy csak a tükör mozog, persze a bal oldali állással.
Na akkor köteg ki, régi köteggel gyerünk méricskélni, Az ablakvezérlő melyik vezetéke hova megy a stekkerekbe. Listát írtam, UK jobbos vezeték köteg az ölembe. Nézzük: Nem hogy a bekötési pontok nem stimmeltek, de még a vezeték színek sem.
Csatlakozókból vezetékeket kiszedni át rakni. A szerszámról a rajzot mellékeltem, mellesleg nekem a feleségem egyik hústűje éppen akkora és olyan kialakítású (csak kerek), így most már autóvillamossági szerszámmá léptettem elő.
Mindenki a helyére került, irány az ajtó. vezeték befűz kipróbál.
(Ne kapkodj mint én, A tükör vezérlője belemegy az ablakemelő vezérlőjébe, csak keskenyebb. Egy 30 A -es és egy 15A -es bizti bánja)
Szóval minden jó, működik. Beülök, tükör próba.
2. meglepetés
Hát nem nagyon stimmel valami, jobbra a kocsi nem kis fenekét csak kihajolva látom. Felrémlik hogy Balázs valamit mondott az UK tükörről, banyek tényleg nem stimmel valami. Én még csak eljárok így, nekem amúgyis sáv váltáshoz kell a tükör, na de az asszony! Hát Ő kisebb, közelebb húzza a fotelt. Ez így nem jó.
Vezetékezés rendben, megérte. Na de 12k-t nem dobunk ki.
Tehát tükör átszerelés. Megcsináltam. Nem volt több egy óránál. Kerestem 12k-t. Nem kell újat venni.
Szerintem a
fotók magukért beszélnek nincs mit hozzáfűzni. Talán azt nem írtam tá, hogy a vezeték csak úgy jön ki, ha a csatiból ki vannak véve a saruk.
Ha valakinek csak elektromos és fűthetőt akar csinálni, az sem nagy ügy, be kell húzni két vezetéket a fűtésnek és kell egy fűthető tükörlap. Csakhogy én mérnök ember (és mániákus) lévén eredeti csatlakozókat akarok használni. Ha már ott van az a szerencsétlen fűtőszál az A oszlop csatlakozójánál ( mert addig legalább elvitte az UK) akkor az ajtóban is a csatlakozóba legyen befűzve, saruzva. (Soha nem tudni mikor kell az ajtót leszedni, és akkor nem vagdalunk vezetéket! azt utálom. mindkét kocsimban így voltak a riasztósok által a vezetékek. Mondom VOLTAK.)
Tehát nem a tükör átszabása a nagy meló.
Mert hát ha lehetne kapni, de nem.
UFF! Én beszéltem
Ez volt az első HSZ-em. Majd a másik helyen bemutatkozom.