Szerző Téma: Leirás  (Megtekintve 122645 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

norbi55

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 86
Carina T15
« Válasz #15 Dátum: 2005.03.24 17:28:22 »
Ígérem hogy írok majd az autóról részletesen, de most van egy olyan gondom, hogy a benzinszintjelző nem működik.(néha mutat valamit de nem a valóságot)  Gondoltam van valakinek ezzel kapcsolatban valami tapasztalata. Légyszi írjatok,ha tudtok valami megoldást. Előre is köszi.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Carina T15
« Válasz #16 Dátum: 2005.03.24 17:59:31 »
Idézetet írta: "no55"
Ígérem hogy írok majd az autóról részletesen, de most van egy olyan gondom, hogy a benzinszintjelző nem működik.(néha mutat valamit de nem a valóságot)  Gondoltam van valakinek ezzel kapcsolatban valami tapasztalata. Légyszi írjatok,ha tudtok valami megoldást. Előre is köszi.


Hát nekem az OFF Ford Escortommal On voltak ilyen gondjaim.
A jeladó volt rossz, ami a tankban van. Bontóból szereztem másikat.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina T15
« Válasz #17 Dátum: 2005.03.24 19:17:14 »
Idézetet írta: "no55"
Ígérem hogy írok majd az autóról részletesen, de most van egy olyan gondom, hogy a benzinszintjelző nem működik.(néha mutat valamit de nem a valóságot)  Gondoltam van valakinek ezzel kapcsolatban valami tapasztalata. Légyszi írjatok,ha tudtok valami megoldást. Előre is köszi.


Azt kellene megállapítani , hogy maga a műszer a rossz , vagy (ahogy Misi írta) a tankban lévő jeladó . Autóvillamossági szakinak ez nem lehet nagy gond .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Grabovszki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 266
Carina T15
« Válasz #18 Dátum: 2005.03.24 23:16:08 »
Idézetet írta: "no55"
Ígérem hogy írok majd az autóról részletesen, de most van egy olyan gondom, hogy a benzinszintjelző nem működik.(néha mutat valamit de nem a valóságot)  Gondoltam van valakinek ezzel kapcsolatban valami tapasztalata. Légyszi írjatok,ha tudtok valami megoldást. Előre is köszi.


Nagy valószínűséggel a tankban lévő jeladó nem követi akadálytalanul az üzemanyagszintet! Szereld ki! Tisztítsd meg! Sokszor az is segít! OFF Tipon és P205-ön találkoztam már ugyanezzel a problémával! Mind2nek ez volt a gondja!
Carina E 1.8i 16V XLi B/G

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Leirás
« Válasz #19 Dátum: 2012.04.20 12:22:47 »
Kedves Carinások!

Beszéltem az adminisztrátorral, Mickeyel  és engedélyezte, hogy újra megnyisson a Leirások topic.
Arra gondoltam, ebben a topicban csak a Carinával kapcsolatos leirások, útmutatások, képek, illusztrációk szerepelnének, személyes leirásokkal kiegészitve.

A beszélgetések továbbra is a másik topicokba mehetnek.

Mickey kérése ennyi:
" Irogatni lehet bármit, meg képek is mehetnek fel, csak ne linkeljünk
könyvre, illetve ne csatoljunk könyvet "

Valami okosat kitalálunk majd a szerzöi jogokra...  :whistling:
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.20 12:36:17 írta kamikaze »

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Leirás
« Válasz #20 Dátum: 2012.12.03 13:41:16 »
Toyota Service Training gyári videó.

Sajnos elég rossz felvétel és ráadásul orosz nyelvű, de a képi anyagok mindenképp kárpótolnak.
Az eredeti angol feliratozás viszont megmaradt, így tökéletesen érthető.

A 4A-F motort tárgyalja elég részletesen (vezérlés, hengerfej, blokk) szerkezetileg majdnem megegyezik a 4A-FE-vel.
A két - általam ismert - kivétel: a vezérműtengely bütykeinek mérete, illetve a szelepemelő tőkék átmérője.

Jó szórakozást / tanulást!

[ Invalid YouTube link ]

Az alábbi linken még lehet csemegézni:
http://video.mail.ru/inbox/livewater/TST/
üdv, offday

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Leirás
« Válasz #21 Dátum: 2012.12.05 17:15:40 »
Meg az, hogy ez karbis motor!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Leirás
« Válasz #22 Dátum: 2013.01.06 15:01:03 »
Termosztát csere 3S-FE Carina E:
üdv Bundi!

A hűtőre alulról csatlakozó vízcsonk lesz aminek az elején van a termosztát!
A vizet teljes egészében felesleges leengedni, csak amennyit szükséges! Ajánlom, először a hűtő felől kösd le a hűtőről, így a csőből / motorból (ha meleg a motor és nyitott a termosztát) kifolyik valamennyi víz. Ezt edényben a kocsi alatt fel tudod fogni!
Utána visszakötheted a csövet és a motor felőlit vedd le!
A motoron a generátor alatt a vizpumpánál a 16321-es vizcsonkot lekötöd, ezt 2 db csavar fogja, ezt kell levenned, ez alatt van a termosztát!
Leveszed a csonkot, ne ijedj meg, ha a termosztát a blokkban marad, egy csavarhúzót beleakasztva ki tudod fordítani! Forró víznél vigyázz, hogy ne forrázzd le magad!
A fém csonkot pucold fémtisztára, féktisztitóval vagy hasonlóval zsírtalanitsd, ugyanezt csináld meg a motoron is, esetleges régi gumi/ pasztamaradványokat lekaparod, lecsiszolod. Fontos, hogy itt is zsirtalanitsd a felületet, ezért egy ronggyal addig törölgesd a termosztát helyét, amig teljesen száraz nem lesz!
Utána ráteszed az új termosztátra a gumitömitést (csak az egyik fog kelleni) és enyhén körbekenheted síktömitővel a gumit (ez autósboltban kapható, akár 100ml-es kiszerelésű fagyálló, olajálló, benzinálló paszta ~1-2 E Ft, érdemes körbekérdezni nincs-e valakinek, ha másra nem kell..
Vékonyan a zsirtalanított fém vizcsonkot is megkenheted, sok nem kell, mert a csavar meghúzásakor úgyis kinyomja!

Az új termosztátot beteszed a vízcsőcsonk alá, a paszta miatt nem fog kiesni  ;), a pöcök felfelé álljon! Rátszed a vízcsonkot a csavarokat közepes erővel meghúzod, ezután visszateszed a gumicsövet a csonkra!
Amennyire tudod feltöltöd a hűtőt folyadékkal (ha sikerül felfogni a kifolyó mennyiséget, látod mennyi kell majd visszafelé), esetleg a vízcsőbe is tölthetsz folyadékot, ha onnan könnyebb!
Ha minden a helyén van elinditod és üzemmelegre járatod a motort, a kiegyenlitő utántöltöd!

kicsereltem a temosztatot egyedul. :-) sosem csinaltam meg. Teljesen jo lett, az alapjarat stabil 700 lett. Sokkal hamarabb bemelegszik es nehezebben hul le. Koszonom mindenki segitseget.
Udv
Bandi



képek:





« Utoljára szerkesztve: 2013.01.06 15:05:25 írta kamikaze »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Leirás
« Válasz #23 Dátum: 2013.01.22 11:15:06 »
Lenne egy tippem 4A-FE motorhoz, nálam bevált!
Szóval aki teheti, olajcsere alkalmával érdemes a nívópálcán keresztül levegőpisztollyal megnyomatni az olajteret, természetesen kitekert olajleeresztő csavarnál, így legalább 1-2 decivel több fáradt olaj tud távozni a karterből, mindenféle emelgetés és egyensúlyozás nélkül.
Az olajszűrő még a régi volt fennt, nem akartam, hogy ott kifröcsköljön.

Megvártam, míg vizszintes talajon kicsöpög, ami tud, aztán mikor nem jött több, 7 baron óvatosan kezdtem nyomatni, de szemmel látható volt a távozó olajmennyiség!!

Ha valaki alapos olajcserét akar, ajánlom neki, mert elég tökéletlen helyen van a leeresztőcsavar, sok olaj tud bennmaradni...




[a csatolmányt egy admin törölte]

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Leirás
« Válasz #24 Dátum: 2013.01.26 06:33:12 »
Lenne egy tippem 4A-FE motorhoz, nálam bevált!
Szóval aki teheti, olajcsere alkalmával érdemes a nívópálcán keresztül levegőpisztollyal megnyomatni az olajteret, természetesen kitekert olajleeresztő csavarnál, így legalább 1-2 decivel több fáradt olaj tud távozni a karterből, mindenféle emelgetés és egyensúlyozás nélkül.
Az olajszűrő még a régi volt fennt, nem akartam, hogy ott kifröcsköljön.

Megvártam, míg vizszintes talajon kicsöpög, ami tud, aztán mikor nem jött több, 7 baron óvatosan kezdtem nyomatni, de szemmel látható volt a távozó olajmennyiség!!

Ha valaki alapos olajcserét akar, ajánlom neki, mert elég tökéletlen helyen van a leeresztőcsavar, sok olaj tud bennmaradni...
Nem tudom, előfordulhat-e ilyen, de ha valami árulás folytán megemelkedne a motorban a nyomás, akkor esetleg 1-2 szimering ha kifordul, utána folyni fog rendesen kifelé az olaj működés közben. Kicsi a valószínűsége, hogy pont egyidőben tojik be a PCV szelep és kerül egy masszívabb kosz a leeresztőnyíláshoz, viszont akkor is egy opció. Egy hátsó főtengelyszimering-folyás esetén egyből váltólevétel (ha meg már lennt van, nézzük meg a nyelesetengely-szimeringet és a kuplungot is  ;) ).

Kb. 5%-nyi visszamaradó olaj miatt szerintem nem lesz baj  ;) Ha valaki fújni akar, akkor inkább jóval kisebb nyomáson tegye szerintem, max. 1 bar-ral. Az olajat a  levegőmennyiség fogja kihajtani azt gondolom.
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.26 06:35:37 írta vd1234 »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Leirás
« Válasz #25 Dátum: 2013.01.26 09:05:31 »
Nem tudom, előfordulhat-e ilyen, de ha valami árulás folytán megemelkedne a motorban a nyomás ...
Az utcai motorokban az olajnyomás 6 bár körülire van korlátozva, nyilván a többi alkatrész is ennek megfelelően van méretezve. Szerintem Kamikaze nem a teljes 7 bárt küldött rá motor(ön)gyilkos módon, ment mellé is abból a sűrített levegőből.-)
Nekem problémám a sűrített levegő tisztaságával van. Egy kis olaj, vízpára, némi kosz előfordulhat ezekben a műhelyekben/otthon használt rendszerekben.-(

Az átlag olajcserénél visszamaradó mennyiség meg sajnos nem 5%.
Corolla E12 4ZZE (meg ugye a többi ZZE motor) normál olajfeltöltési mennyisége 3,7l a száraz olajfeltöltési mennyisége 4,3l az több mit 15%.-( Ezt a mennyiséget döntögetéssel is csak felezni tudjuk.
Ettől függetlenül max kisnyomású,olajmentes (pl. orvosi, vagy kimondottan tisztítási célokra előre palackozott) és alacsony páratartalmú levegővel szabadna megküldeni. Szerintem ekkora le nem cserélt mennyiséget inkább el kell viselni, mint + szennyeződést a rendszerbe juttatni.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Leirás
« Válasz #26 Dátum: 2013.01.26 16:24:38 »
Sokkal több vízpára meg kosz kerül oda működés közben, mint ezalatt a művelet alatt!
Természetesen fokozatosan nyomtam a pisztolyt, de a végén kapta a maxot, a nivópálcánál meg elég jól tömitett a gömbölyített pisztoly. Nekem bevált..
Ne gondolja senki sem, hogy működés közben a szimeringen számottevő nyomás van, illetve az olajtérben  :nono:.
Csak a vékony olajjáratokban, magában az olajcsatornában, olajzőkörben van olaj"nyomás" illetve a csapágyaknál értelemszerűen.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Leirás
« Válasz #27 Dátum: 2013.01.26 16:27:45 »
...
Ne gondolja senki sem, hogy működés közben a szimeringen számottevő nyomás van, illetve az olajtérben  :nono:.
Csak a vékony olajjáratokban, magában az olajcsatornában, olajzőkörben van olaj"nyomás" illetve a csapágyaknál értelemszerűen.
Üdv!

Nem azt írtam, hogy működés közben számottevő nyomás van a motortérben, hanem azt, hogy szerencsétlen egybeesések miatt a pisztolyos módszer esetleg okozhat gondot, ami majd akkor jön elő, ha majd működik a motor, mert egy szimeringnél kifolyik.
Persze ennek az esetnek kicsi az esélye!
De azt sem értem, ha már épen csepeg az olaj, akkor az a levegő honnan visz ki még? Dehát ha ezt tapasztaltad, akkor csak van rá magyarázat, és mégis működik.

Különben pedig azt gondolom, hogy a motor belső felületén levő olajfilm is szép nagyságrend, ami úgysem jön ki, és az is decikben mérhető. Nekem a legutóbbi olajcsere után kb. 1600km-rel is nagyon szép világos színű az olaj hála Istennek, pedig nem is billegtettem. Az ember persze tegyen meg mindent, értem ezt, és szép is a törekvés, hogy a motor tovább bírja, de egy bizonyos határon túl már nem érdemes menni. Aki akarja, csöpögteti órákig, kifújja levegővel, billegteti, de az olajfilm úgyis marad, pangó olajak maradnak, ezeket egy friss olajnak el kell bírni. Legalábbis most ezt gondolom  :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.26 16:40:26 írta vd1234 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Leirás
« Válasz #28 Dátum: 2013.01.27 10:38:54 »
üdv!
Elbírja a friss olaj, talán különbség sincs, hogy bennmarad-e a régiből, de az érzés más, hogy többet tettem a dologért  ::) !

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Leirás
« Válasz #29 Dátum: 2013.02.12 16:16:55 »
Carina E izzótipusok:
A különféle helyeken használatos izzók listája!

LED-et lehet tenni a helyzetjelzőbe előre, a rendszámba, kesztyűtartóba, beltérbe, középkonzolba, csomagtartóba. Első oldalindexbe is működik, de kevésbé látható a fénye és a biztonság az első!!!
A kapcsolókba, órába és a műszerfal kis kontroll lámpáiba nem ajánlott, mert hibát okozhatnak!!!