Sziasztok!
Ha senki nem akarja megkezdeni a sort idén..

Egy kis érdekességgel kezdeném az évet.
Megvan a legutóbbi tankolás eredménye,
960 km-re volt elegendő a 60 liter 95-ös. (6.2 / 100)Ez 98%-ban hosszútáv, lévén hogy két menettel le is tudtam. (1x60km + 1x900km -> pálya + mellékút, 100-130 között GPS-el)
Ez eddig nem is érdekes, viszont így 4 év után kíváncsi voltam, mennyi is az annyi, magyarul mikor már fekszik* az üzemanyag mutató, mennyi lehet még a tankban?
* - A fekszik a mutató nálam azt jelenti, hogy nem éri el az "E - empty" betűt, de már lefelé nem megy tovább, mondhatni alsó holtponton van.
Mindenkinek megvan a saját taktikája, tartaléka, tapasztalata, hogy mennyit mehet még ilyenkor, de igazán csak tippelni lehet.
Meg akartam bizonyosodni róla, hogy ~ mennyi az a mennyiség, amivel ilyenkor számolni lehet.
Tehát az injektorhíd végén lehet a legkisebb bontással hozzáférni az üzemanyaghoz, tehát a visszafolyó ágra kötöttem egy csövet amit kannába vezettem. A tankba a visszafolyó ágon csak akkor megy nafta, ha az üzemanyag nyomásszabályzó vákuum alatt van, tehát az alá helyeztem.

A diagnosztikai aljzatban B+ és FP rövidrezár (Battery+ és Fuel pump), gyújtás rá és már csorgott is a nafta.
Kb fél litert tudott kinyomni a pupa, aztán hallatszott a hangján, hogy levegőt kap, tehát nem nyektettem tovább.
Egyúttal kideríthettem azt is, ilyen állapotban mennyi nafta fér el a tankban, ha kattanásig van töltve.
Leértem a kútig!
60 liter + egynéhány deci fért bele, de ott már erősen játszani kellett a pisztollyal.
Tehát 60 literes gyári adat azért fenntartásokkal annyi, azaz a betöltő csővel együtt!
