Szerző Téma: Egyéb típusok  (Megtekintve 210626 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Egyéb típusok
« Válasz #75 Dátum: 2006.03.27 22:21:23 »
Idézetet írta: "David"
Sziasztok!

Szeretném nagy fába vágni a fejszém, még a múltkor irtam ebbe a topicba, hogy van egy '87-es Corolla a családban ami eléggé lepukkant állapotban van, na most ezt szeretném magamnak egy kicsit rendbe hozzni, aposóm állítása szerint eléggé folyik belole az olaj(természetesen még én nem láttam annyira alaposan, majd hétvégén  :kacsint: ), ha csak folyik akkor azok mi miatt lehetnek, tömítések, szimmeringek?


Az a fránya olaj ha van "menekülésre" lehetősége mindíg megtalálja magának az utat. :kacsint: A kérdés csak az hogy hol?

Idézetet írta: "David"

A másik: kárpitot majdnem hogy szerintem cserélni kell benne, ezeket még be lehet valahol szerezni?? :hmm:


Kissebb sérülésnél megteheti egy üléshuzat is nem?(Gondolom üléskárpitról beszélünk.) Kárpitnál olcsóbb megoldás. Vagy ha van ismerős kárpitos kissebb hibákat ő is meg tud javítani. Mert az új kárpit az horribilis megoldás lenne szerintem.

Idézetet írta: "David"

Alkatrész kapható még hozzá???? :hmm:


Szerintem minden további nélkül.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Egyéb típusok
« Válasz #76 Dátum: 2006.03.28 01:28:20 »
Idézetet írta: "David"
Sziasztok!

Szeretném nagy fába vágni a fejszém, még a múltkor irtam ebbe a topicba, hogy van egy '87-es Corolla a családban ami eléggé lepukkant állapotban van, na most ezt szeretném magamnak egy kicsit rendbe hozzni, aposóm állítása szerint eléggé folyik belole az olaj(természetesen még én nem láttam annyira alaposan, majd hétvégén  :kacsint: ), ha csak folyik akkor azok mi miatt lehetnek, tömítések, szimmeringek?

A másik: kárpitot majdnem hogy szerintem cserélni kell benne, ezeket még be lehet valahol szerezni?? :hmm:

Alkatrész kapható még hozzá???? :hmm:


Hétvégén csinálok róla képeket! :pofa:

David :toy: Fan


Szia !

Erről az autóról tárgyaltunk korábban , ugye ?

Fel lehet újítani , persze , és meg is kapsz hozzá szerintem mindent - de azért mérlegeld , hogy érdemes-e egy olyan autóra , ami jó állapotban ér mondjuk 150 ezret , rákölteni egy ennél jóval nagyobb összeget  :szemforgat: ... mert a leírásod alapján erre lenne szükség .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

David

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Egyéb típusok
« Válasz #77 Dátum: 2006.03.28 17:31:39 »
Sziasztok

köszi a válaszokat, igen arról az autóról van szó, természetesen mérlegelem a helyzetet, de amíg nem tudom mik kellenek hozzá addig ezt még nem tudom, hétvégén csinálok pár képet kivülről belülről megnézek ezt azt a motortérben és utána meglátjuk.

Jó lenne mert ha sikerülne megcsinálni potom pénzből akkor már 2 müködőképes  :toy:-ánk  lenne a leendőbelimmmel!  :nagymosoly: !

Na majd hétvégén!

Addig tippeket szívesen fogadok pl: mit érdemes jól megnézni ezeknél a típusoknál?

David  :toy: FAN
avid :toy: Fan

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Egyéb típusok
« Válasz #78 Dátum: 2006.03.28 18:40:35 »
Kárpittal kapcsolatban:
Tegnap teljesen véletlenül keveredtem egy ilyen kárpitot áruló boltba, ahol vagy 300 fajta klf. színű mintájú, minőségű kárpitot lehet beszerezni folyóméterre. kb 2 m2 es darab átlagos ára 2.600.-HUF környékén. Eszméletlen választék. Már csak egy kárpitos kell, ha kell, akkor esetleg tudok Pesten, illetve a környékén egy szakembert. Ja a bolt helye: Budapest, VIII., Népszínház utca # Tolnai Lajos utca sarok.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Egyéb típusok
« Válasz #79 Dátum: 2006.03.28 19:37:18 »
Idézetet írta: "David"
Sziasztok

köszi a válaszokat, igen arról az autóról van szó, természetesen mérlegelem a helyzetet, de amíg nem tudom mik kellenek hozzá addig ezt még nem tudom, hétvégén csinálok pár képet kivülről belülről megnézek ezt azt a motortérben és utána meglátjuk.

Jó lenne mert ha sikerülne megcsinálni potom pénzből akkor már 2 müködőképes  :toy:-ánk  lenne a leendőbelimmmel!  :nagymosoly: !

Na majd hétvégén!

Addig tippeket szívesen fogadok pl: mit érdemes jól megnézni ezeknél a típusoknál?

David  :toy: FAN


Annak alapján , amit korábban a kocsiról írtál , szerintem a potom pénzből megcsináltatást elfelejtheted  :szemforgat: ... többszázezres nagyságrend is lazán összejöhet - különféle alkatrészek , karosszéria-javítás , fényezés , kárpitozás (egyetlen ülés újrakárpitozása tizenezer körül mozog) , gumik ... a dolog ott indul , hogy a kocsinak így látatlanban is majdnem biztosan gajra van menve a karburátora (az ilyen Corollák igen gyakori nyavalyája ez) , ami már önmagában egy valag pénz . És akkor jönnek a mindenféle szimeringek meg tömítések az olajfolyások megszüntetésére , ésatöbbi ésatöbbi ésatöbbi ... nem lehangolni akarlak , inkább figyelmeztetni , hogy az ilyesmi irdatlan nagy pénznyelő tud lenni . Miközben 250 ezerből van egy jóállapotú , ugyanilyen idős Corollád - és ebben már benne van az eredetvizsga , biztosítás , átíratás stb. költsége is .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

David

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Egyéb típusok
« Válasz #80 Dátum: 2006.03.29 19:42:50 »
Hali, köszi a tippeket.
Természetesen ezen már én is eltünődtem, :hmm:  és gyorsan rá is kerestem a használtautón hogy mennyiért vannak.
Eddig amit találtam és ami talán árban is jó most az ez pl:

http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=499853&command=ugras&screenwidth=1024

vagy:

http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=495736&command=ugras&screenwidth=1024

Vélemény? :hmm:

Tehát, talán tényleg lehet olcsobban is találni.
Természetesen nem kedvtelenítettél el, hétvége után többet tudok majd, mert soha nem néztem meg a kicsikét, pedig lassan 2 éve majdnem mindenhétvégén ott állok az új  :toy:-ával  mögötte.  :nagymosoly:


David
avid :toy: Fan

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Egyéb típusok
« Válasz #81 Dátum: 2006.03.29 20:10:26 »
Idézetet írta: "David"
Hali, köszi a tippeket.
Természetesen ezen már én is eltünődtem, :hmm:  és gyorsan rá is kerestem a használtautón hogy mennyiért vannak.
Eddig amit találtam és ami talán árban is jó most az ez pl:

http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=499853&command=ugras&screenwidth=1024

vagy:

http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=495736&command=ugras&screenwidth=1024

Vélemény? :hmm:

Tehát, talán tényleg lehet olcsobban is találni.
Természetesen nem kedvtelenítettél el, hétvége után többet tudok majd, mert soha nem néztem meg a kicsikét, pedig lassan 2 éve majdnem mindenhétvégén ott állok az új  :toy:-ával  mögötte.  :nagymosoly:


David


Néhány irányadó ár - ha számolgatnod kell majd .

Egy elrohadt hátsó sárvédő-ív cseréje (független karosszériás műhelyben) anyaggal együtt kábé 17-18 ezer forint . Egy külső küszöb cseréje kábé 20 . Egy első sárvédő cseréje , ha találsz bontottat , kábé 15 - ha kihegesztik a meglévőt (nem minden lakatos vállalja) , az is durván ennyi . Fényezés mindebben nincs benne , az még durván egy 10-es elemenként ; ha metál , akkor 15 . Ezek csak hozzávetőleges árak , de a nagyságrend meghatározására jók .

Ha a kipufogót javítani kell : egy dob durván 20 ezer , nagyjából függetlenül attól , hogy hátsó vagy középső . Egy flexicső közel ennyi .

Gumikból egy garnitúra elfogadható minőségű , új , felszereléssel együtt olyan 35 körül úszható meg . És ha a kocsi évek óta áll , gyakorlatilag biztos , hogy cserélni kell őket , mert az állásban tönkremennek .

-----------------------------

Ami a hirdetéseket illeti : a Liftback teljesen jól néz ki , abszolút korrekt ajánlatnak tűnik így a képek és a leírás alapján . A másikhoz túl kevés az infó .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

David

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Egyéb típusok
« Válasz #82 Dátum: 2006.03.29 20:16:51 »
Hál'istennek faterom autószerelő,tehát a szerelésért nem kell fizetnem, bár kedve nem tudom mennyi lenne hozzá megcsinálni nekem, és van fater lévén lakatos ismerős is aki azért nem szokot sokat kérni, hát igen a gumik még dobnak rajta, azért, ahogy elnéztem az egyik hirdetést ott azt írják 121.000+áfa volt a karbi. :hmm:

Hát majd meglátjuk.

David
avid :toy: Fan

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Egyéb típusok
« Válasz #83 Dátum: 2006.03.30 16:11:14 »
Idézetet írta: "Palaczk"
kábé 15 - ha kihegesztik a meglévőt (nem minden lakatos vállalja) , az is durván ennyi .


Nem akarok kötekedőnek tünni de, aki annyiért akar kiheggeszteni egy első ívet az már csak azért mond ilyen árat mert nem is akarja vállalni. Inkább rá akar beszélni hogy cseréld le neki az egyszerűbb. 15 kb harmadáért elvállalják legjobb tudomásom szerint.

Mindenképp a csere a tartósabb megoldás de 5 vagy 20 ezer az nem mindegy. De tény hogy a kasznisok többsége nem vállalja csak a cserét ami érthető is a szempontjukból. Lehet hogy nekem se lenne kedvem vacakolni vele mikor a csere is ugyananyi hasznot hoz a konyhára.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Egyéb típusok
« Válasz #84 Dátum: 2006.03.30 16:53:34 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "Palaczk"
kábé 15 - ha kihegesztik a meglévőt (nem minden lakatos vállalja) , az is durván ennyi .


Nem akarok kötekedőnek tünni de, aki annyiért akar kiheggeszteni egy első ívet az már csak azért mond ilyen árat mert nem is akarja vállalni. Inkább rá akar beszélni hogy cseréld le neki az egyszerűbb. 15 kb harmadáért elvállalják legjobb tudomásom szerint.

Mindenképp a csere a tartósabb megoldás de 5 vagy 20 ezer az nem mindegy. De tény hogy a kasznisok többsége nem vállalja csak a cserét ami érthető is a szempontjukból. Lehet hogy nekem se lenne kedvem vacakolni vele mikor a csere is ugyananyi hasznot hoz a konyhára.


Ezt a 15-öt egy Mitsu Colt első sárvédőjének a kijavításáért kérte el a lakatos , akihez járni szoktam . És nem egyszerűen ívet cserélt (mert első javítóív nincs is , ugye , csak komplett sárvédő) , hanem lemezből legyártotta , megformázta a szükséges darabokat , és azokat illesztette , hegesztette be a kivágott elrohadt rész helyére . Gyakorlatilag egy nagy és három kisebb darabból rekonstruálta a sárvédőt . Ez nem volt kis munka , viszont az eredmény szép lett , teljesen korrektnek tartottam érte ezt a pénzt .

Persze az ár nyilván függ a korrózió mértékétől - a 15-be belefér egy alaposan , nagyobb mélységben elrohadt első ív kijavítása is .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Egyéb típusok
« Válasz #85 Dátum: 2006.03.30 16:55:41 »
Idézetet írta: "David"
Hál'istennek faterom autószerelő,tehát a szerelésért nem kell fizetnem, bár kedve nem tudom mennyi lenne hozzá megcsinálni nekem, és van fater lévén lakatos ismerős is aki azért nem szokot sokat kérni, hát igen a gumik még dobnak rajta, azért, ahogy elnéztem az egyik hirdetést ott azt írják 121.000+áfa volt a karbi. :hmm:

Hát majd meglátjuk.

David


Hát így azért más  :wink: ... így sokkal olcsóbban meg lehet úszni , főleg ha nem kell túl sok mindent venni hozzá .

De a karbi tényleg necces - bontottat nem nagyon lehet találni (és ha igen , az is ki tudja , mennyire xar) , utángyártott nincs - a gyári meg többe kerül , mint amennyit az egész autó ér . Szal ha az rossz az autótokon (márpedig elég gyakran rossz szokott lenni) , akkor igazából biztosan nem éri meg belevágni a felújításba .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Egyéb típusok
« Válasz #86 Dátum: 2006.03.30 19:23:35 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Ezt a 15-öt egy Mitsu Colt első sárvédőjének a kijavításáért kérte el a lakatos , akihez járni szoktam . És nem egyszerűen ívet cserélt (mert első javítóív nincs is , ugye , csak komplett sárvédő) , hanem lemezből legyártotta , megformázta a szükséges darabokat , és azokat illesztette , hegesztette be a kivágott elrohadt rész helyére . Gyakorlatilag egy nagy és három kisebb darabból rekonstruálta a sárvédőt . Ez nem volt kis munka , viszont az eredmény szép lett , teljesen korrektnek tartottam érte ezt a pénzt .

Persze az ár nyilván függ a korrózió mértékétől - a 15-be belefér egy alaposan , nagyobb mélységben elrohadt első ív kijavítása is .


Igen igazad van függ minden az ártól meg a rohadás mértékétől. Meg a kocsi tipusától is. Első javítóív szinte semmire nincs. Ha tényleg ilyen nagyot alkotott a lakatos én nem kötözködöm biztos megérte a pénzét. Mondjuk szerencsés helyzetben vagyok ebböl a szempontból mert ha ennyire kirohadna akkor az enyimre 15-ért kapok új komplett sárvédőt előre és nem foltoztatnék.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Egyéb típusok
« Válasz #87 Dátum: 2006.03.30 19:58:44 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "Palaczk"

Ezt a 15-öt egy Mitsu Colt első sárvédőjének a kijavításáért kérte el a lakatos , akihez járni szoktam . És nem egyszerűen ívet cserélt (mert első javítóív nincs is , ugye , csak komplett sárvédő) , hanem lemezből legyártotta , megformázta a szükséges darabokat , és azokat illesztette , hegesztette be a kivágott elrohadt rész helyére . Gyakorlatilag egy nagy és három kisebb darabból rekonstruálta a sárvédőt . Ez nem volt kis munka , viszont az eredmény szép lett , teljesen korrektnek tartottam érte ezt a pénzt .

Persze az ár nyilván függ a korrózió mértékétől - a 15-be belefér egy alaposan , nagyobb mélységben elrohadt első ív kijavítása is .


Igen igazad van függ minden az ártól meg a rohadás mértékétől. Meg a kocsi tipusától is. Első javítóív szinte semmire nincs. Ha tényleg ilyen nagyot alkotott a lakatos én nem kötözködöm biztos megérte a pénzét. Mondjuk szerencsés helyzetben vagyok ebböl a szempontból mert ha ennyire kirohadna akkor az enyimre 15-ért kapok új komplett sárvédőt előre és nem foltoztatnék.


A Coltra csak lényegesen drágábban lett volna , felszereléssel együtt 25 . Szal azért a mínusz 10-ért a srác inkább megcsináltatta , így fényezéssel együtt megállt 25-ben , új sárvédővel meg 35 lett volna . Próbáltunk találni bontottat , de azok is mind rohadtak voltak . És szerencsére ez a lakatos nem fél a szobrászmunkától , és jól is csinálja  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Egyéb típusok
« Válasz #88 Dátum: 2006.03.30 20:23:41 »
Idézetet írta: "Palaczk"

A Coltra csak lényegesen drágábban lett volna , felszereléssel együtt 25 . Szal azért a mínusz 10-ért a srác inkább megcsináltatta , így fényezéssel együtt megállt 25-ben , új sárvédővel meg 35 lett volna . Próbáltunk találni bontottat , de azok is mind rohadtak voltak . És szerencsére ez a lakatos nem fél a szobrászmunkától , és jól is csinálja  :)


Igen amikor drága a sárvédő akkor nem lehet találni bontóban normális darabot. És minusz 10 nél tényleg mindenki meggondolja a dolgot.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Egyéb típusok
« Válasz #89 Dátum: 2006.03.30 20:34:38 »
Idézetet írta: "Palaczk"

De a karbi tényleg necces - bontottat nem nagyon lehet találni (és ha igen , az is ki tudja , mennyire xar) , utángyártott nincs - a gyári meg többe kerül , mint amennyit az egész autó ér . Szal ha az rossz az autótokon (márpedig elég gyakran rossz szokott lenni) , akkor igazából biztosan nem éri meg belevágni a felújításba .


Melyik tipusú karbiról van szó tulajdonképp? Állandóan azt hallom hogy tipushiba de melyik tipusú karbinál van a bibi?
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.