Szerző Téma: Mitsubishi  (Megtekintve 187503 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Re:Mitsubishi
« Válasz #510 Dátum: 2013.05.20 20:58:39 »
Most már csak találni kell egy jó állapotút pest környékén. Olyat keresek, ami nem rohad, és szinte minimális fényezési hibája van. A kopó-fogyó alkatrész csere az biztos fog kelleni, de nem szeretném gazdaggá tenni a karosszériást ;)
Laco 73 :D

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Mitsubishi
« Válasz #511 Dátum: 2013.05.21 20:01:21 »
láttam ma egy carismát aminek a küszöbön müanyag spoilerje volt. ez mindegyiknek van? úgy tudom nem.
ilyet tuti nem vennék mert a müanyag elem alatt rohad a kaszni. emiatt nem vettem G astrát sem
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Mitsubishi
« Válasz #512 Dátum: 2013.05.21 20:25:05 »
láttam ma egy carismát aminek a küszöbön müanyag spoilerje volt. ez mindegyiknek van? úgy tudom nem.
ilyet tuti nem vennék mert a müanyag elem alatt rohad a kaszni. emiatt nem vettem G astrát sem
Ez a te rozsda-parád nagyon durva  :) ...

Nem, nem mindegyik Carisma ilyen.

Amúgy ez, hogy pl. az Astrák rohadnak a küszöb-burkolat alatt, a te saját elgondolásod - vagy vannak róla konkrét infóid is?

----------------------

Érdekes: ez engem sosem érdekelt. Mármint a rozsda... ez izgat a legkevésbé egy autó lehetséges problémái közül. Nekem az első számú parám az elektromos/elektronikai gondok  :wacko: ... utánuk jönnek (erős lemaradással) a mechanikaiak ... és csak a sor végén kullog a rozsda. Hogy miért? Mert attól nem áll meg az autó  :D ... össze kell rá szedni a pénzt (elég rugalmas, hogy mennyi ideig), aztán megcsináltatni és kész.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Re:Mitsubishi
« Válasz #513 Dátum: 2013.05.21 21:16:17 »
A Corollából kiindulva tényleg nem vészesen gyorsan terjed a rozsda, de azt szeretném, ha minél kevesebb lenne belőle, mert a műszakin jó lenne, ha átmenni a kocsi ;) A másik dolog, hogy a fék, vagy futómű, ha elromlik, akkor ki tudod cserélni az alkatrészt. De a fényezés az sose lesz olyan, mint a gyári, sőt ha rosszul hegesztik, akkor a hegesztéstől még csak jobban fog rozsdásodni. A normális karosszériamunka pesten metálfényezéssel horror ár.
A Carisma nem vészesen rohadós, kb mint a CarinaE.
Laco 73 :D

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Mitsubishi
« Válasz #514 Dátum: 2013.05.22 12:04:49 »
Ez a te rozsda-parád nagyon durva  :) ...

Nem, nem mindegyik Carisma ilyen.

Amúgy ez, hogy pl. az Astrák rohadnak a küszöb-burkolat alatt, a te saját elgondolásod - vagy vannak róla konkrét infóid is?

----------------------

Érdekes: ez engem sosem érdekelt. Mármint a rozsda... ez izgat a legkevésbé egy autó lehetséges problémái közül. Nekem az első számú parám az elektromos/elektronikai gondok  :wacko: ... utánuk jönnek (erős lemaradással) a mechanikaiak ... és csak a sor végén kullog a rozsda. Hogy miért? Mert attól nem áll meg az autó  :D ... össze kell rá szedni a pénzt (elég rugalmas, hogy mennyi ideig), aztán megcsináltatni és kész.

Én is úgy vagyok vele, hogy inkább mechanikailag legyen rendben az autó, legfőképp a motor-váltó. Meg ne kelljen generálozni a futóművet. A rozsdásodás annyira sosem érdekelt :) Jó, ne legyen xarrá rohadva, nyilván akkor nem veszem meg, de mondjuk 2 hátsó ív, ne adj isten egy első sárvédő még nem a világ vége.. Nyilván árkategóriától is függ. Ha olcsón akarok tűrhető kocsit, akkor az utolsó helyen van a rozsda.
Sokan egyébként felületi rozsdát is rohadásnak titulálnak  :whistling:

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Mitsubishi
« Válasz #515 Dátum: 2013.05.22 17:58:22 »
elmondtam már hogy nekem fóbiám ( [rohog]) a rozsda. én többé nem jövök sírva a lakatostól , fosch munka és csilliókkal könnyebben. futómüvet, elektronikát tudsz cserélni de ha a kaszni rohad kuka az autó vagy 20forintos melósautónak való.  látom a hondákon és egyebeken a próbálkozásokat (ráhajtva a rohadt sárvédőívre valami matrica és kigittelve stb) gyönyörü..

a másik kedvencem mikor kulturált nagyjából fiatal autókra olyan motorháztetőt vesznek ami nincs lefényezve és ott rohad és csorog a hűtőre a rozsdalé..na ez már világbajnok.. :censored:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Mitsubishi
« Válasz #516 Dátum: 2013.05.22 19:09:42 »
elmondtam már hogy nekem fóbiám ( [rohog]) a rozsda. én többé nem jövök sírva a lakatostól , fosch munka és csilliókkal könnyebben. futómüvet, elektronikát tudsz cserélni de ha a kaszni rohad kuka az autó vagy 20forintos melósautónak való.  látom a hondákon és egyebeken a próbálkozásokat (ráhajtva a rohadt sárvédőívre valami matrica és kigittelve stb) gyönyörü..

a másik kedvencem mikor kulturált nagyjából fiatal autókra olyan motorháztetőt vesznek ami nincs lefényezve és ott rohad és csorog a hűtőre a rozsdalé..na ez már világbajnok.. :censored:

De értsd már meg, hogy sárvédőívet lehet cserélni :) Meg sárvédőt is. De mondom: attól füg mit akarsz, mire kell az autó. Meg hogy mennyit szánsz rá. Ha kis pénzért kell megbízható kocsi, akkor sztem az első hogy mechanikailag rendben legyen. Meg ne legyen xarrá rohadva. De a hátsó ívek az bagatell dolog :) Családban is van kocsi, amin már volt cserélve ív, kb 8 éve, azóta sem rohadt át  :)
Most jobb feszt hibakódókat olvasgatni meg villanyszerelőhöz járkálni, mint hogy egy japánon kicserélteted a hátsó íveket? :) Aztán évekig nem kell bántani.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Mitsubishi
« Válasz #517 Dátum: 2013.05.23 06:12:18 »
igen lehet ívet cserélni de én még szép ívcserét nem láttam. és furcsa de inkább megyek hibakódokkal szervizbe (főleg h magam kiolvasom a sajátomon) mint ívet cserélni mert a legigénytelenebb ívcsere is 40-50ről indul és azért már kisebb szervizt megcsinálsz az autón.

amúgy igazad van egy 100-200ezres autón ha a fődarabok rendben vannak akkor lehet  kis rozsda az belefér.
az lett volna durva ha veszek 800ért egy  fókát vagy astra G-t és másfél év után itt az utcán elkezdett volna rohadni. mert látom hogy az utcánkban lakó évek óta csillaggarázsban álló 10+ éves japánok, roverek, astrák, fóka 1ek, matizok (iszonyatosan rohad)  hogy élnek és rohadnak napról napra.  :)
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Mitsubishi
« Válasz #518 Dátum: 2013.05.23 08:08:00 »
igen lehet ívet cserélni de én még szép ívcserét nem láttam. és furcsa de inkább megyek hibakódokkal szervizbe (főleg h magam kiolvasom a sajátomon) mint ívet cserélni mert a legigénytelenebb ívcsere is 40-50ről indul és azért már kisebb szervizt megcsinálsz az autón.

amúgy igazad van egy 100-200ezres autón ha a fődarabok rendben vannak akkor lehet  kis rozsda az belefér.
az lett volna durva ha veszek 800ért egy  fókát vagy astra G-t és másfél év után itt az utcán elkezdett volna rohadni. mert látom hogy az utcánkban lakó évek óta csillaggarázsban álló 10+ éves japánok, roverek, astrák, fóka 1ek, matizok (iszonyatosan rohad)  hogy élnek és rohadnak napról napra.  :)

Én napi szinten látok ívcserés kocsikat, és azon kívül hogy esetleg nincsenek színre fújva, semmi különöset nem látok rajtuk. 5-10e egy hátsó ív, sztem egy 5ösért ki is cserélik, 10ért sztem le is fújják. Ez elég messze van a 40-50től.. PEr darab. De még mindig azt mondom: még ha 50 is egy oldal, akkor is jobb 100ért kicseréltetni a kettőt, mint egyéb mechanikai és elektromos hibákkal javíttatni, mert ehhez utána évekig nem kell tutira hozzányúlni :)
De mondom: ha hosszabb távra veszel komolyabb drága kocsit, akkor ok, ne rohadjon. De egy max 500 ezres kategóriánál amit esetleg pár évre veszek, inkább legyen rendben a mechanika.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Mitsubishi
« Válasz #519 Dátum: 2013.05.23 08:45:30 »
az ok hogy 5-10e egy utángyártott rosszul illeszkedő hátsó ív (sokan inkább eredetit vágnak ki gyári kocsikból) .
5ösért max a kaput nyitja ki neked a lakatos, nem ívet cserél. 5e? hol? az már inkább sanszos hogy egy kilóért cseréli ki a kettőt csak tudod mi van ha az ív mögé néz? jön a telefon hogy: "Te koma, ez itt is rohad, ott is rohad most hegesszem a rohadt részhez vagy vágjunk még? "
na ez az ami nekem nem kell. nézd meg a corollaclubban mit mutatott egy amúgy simogatott autó miután levették a rohadt ívet. új hátsórész kellett neki.  mindegy. minden autó más, minden helyzetben más éri meg
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Mitsubishi
« Válasz #520 Dátum: 2013.05.23 09:04:13 »
az ok hogy 5-10e egy utángyártott rosszul illeszkedő hátsó ív (sokan inkább eredetit vágnak ki gyári kocsikból) .
5ösért max a kaput nyitja ki neked a lakatos, nem ívet cserél. 5e? hol? az már inkább sanszos hogy egy kilóért cseréli ki a kettőt csak tudod mi van ha az ív mögé néz? jön a telefon hogy: "Te koma, ez itt is rohad, ott is rohad most hegesszem a rohadt részhez vagy vágjunk még? "
na ez az ami nekem nem kell. nézd meg a corollaclubban mit mutatott egy amúgy simogatott autó miután levették a rohadt ívet. új hátsórész kellett neki.  mindegy. minden autó más, minden helyzetben más éri meg

Én komolyan mondom, nem tudom hogy te miról beszélsz. Mit értünk "új hátsórész" alatt ?
Most rákerestem a Bárdinál, 8405 egy Klokkerholm javítóelem a Civichez. Ez meg nem a leggagyibb. Ne mondd már nekem, hogy 50ért rakja fel, mert lemegyek hídba :) Ez nem olyan nagy meló, beméri, kivágja a régit, felhegeszti az újat, nem tudom elképzelni hogy anyagárnál drágábban csinálja.. Mondjuk nekem vannak ismerős lakatosaim, akik otthon is dolgoznak. PErsze ha valami nagy csilivili szervízbe vagy márkaszervízbe viszed akkor biztos drágább.. De ok, mondjuk legyen 10 ropi egy oldal, plusz az anyag. Akkor járunk kb 40nél. 10ért meg sztem lefényezik, 10-15 kb egy elem fényezése. Nyilván ez sem a pesti márkaszervízben.. Szal 60-70ból kijön komplett, de  sztem sokat mondtam..

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Mitsubishi
« Válasz #521 Dátum: 2013.05.23 09:19:41 »
A fényezésen tud még elúszni a lóvé. Ugyanis, ne csak bele fognak ilyenkor fújni, ahol cserélve volt az ív, hanem festik az egész hátulját az autónak, hogy szebb legyen és ne pedig foltos. Ezt máshogy egy valamire való fényező másképpen el sem vállalja.  :sorcerer:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Mitsubishi
« Válasz #522 Dátum: 2013.05.23 09:21:15 »
Egy komplett elem fényezése 15 alatt még garázsban sem lesz meg.
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Mitsubishi
« Válasz #523 Dátum: 2013.05.23 09:47:57 »
Egy komplett elem fényezése 15 alatt még garázsban sem lesz meg.
Arról nem beszélve, hogy az eredmény enyhén szólva is kétséges, hiszen, a megfelelő fényezés alapvető feltétele, hogy ne kerüljön porszem a felületbe. Ezt csakis fényezőműhelyben (~kamrában) lehet megvalósítani, annak, viszont jelentős rezsi óradíja van.
Ehhez még hozzájönnek az utómunkák - amivel egy idősödő autónál számolni kell -, mint pl. az új felület régihez történő polírozása, hogy fényességben ne üssön el az új láthatóan.
Ha ezeket összeadjuk, bizony, tetemes összeg tud kijönni még egy jelentéktelennek tűnő ívcserénél is. Persze, van az ettől Tescosabb megoldás is, ami olcsóbb, viszont látható marad a javítás helye. Ez van.  :whistling:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Mitsubishi
« Válasz #524 Dátum: 2013.05.23 09:57:39 »
a kollegámnak van egy 11 éves carismája. van benne vagy 50ezer km  :devil: