Szerző Téma: Mitsubishi  (Megtekintve 187346 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re: Mitsubishi
« Válasz #165 Dátum: 2008.11.21 20:28:44 »
...ha meg kellett, akkor a szerelőm megoldotta...
Ki vele! Ki ő? Van egy jó szerelőd?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Mitsubishi
« Válasz #166 Dátum: 2008.11.22 00:24:46 »
Összesen 3 Mitsubishi márkaszervíz van Budapesten arany árban, és ez az egy maszek aki kizárólag Mitsubishi-ket javít, és bontója is van. Ezt az autót a tulaj a kötelezők után mindig idehozta az alap-beavatkozásokhoz, tehát ismerik egymást.
Na, például ezért nem lett Carismám, mert én csak a dőltbetűsről tudtam.
Nekem meg a váltó miatt, pedig egy gyönyörű sötétkék-metál (majdnem fekete) világos beige belsővel lett volna. :wub: Csakhát az a fránya váltó.... :wacko:

És lett egy olyan autó helyett, amelyben csak a francia váltó volt a gyenge pont - egy komplett francia autód ;) ...  :tt2:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Mitsubishi
« Válasz #167 Dátum: 2008.11.22 00:32:39 »
 :yes: :clap:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Mitsubishi
« Válasz #168 Dátum: 2008.11.22 19:31:48 »
Összesen 3 Mitsubishi márkaszervíz van Budapesten arany árban, és ez az egy maszek aki kizárólag Mitsubishi-ket javít, és bontója is van. Ezt az autót a tulaj a kötelezők után mindig idehozta az alap-beavatkozásokhoz, tehát ismerik egymást.
Na, például ezért nem lett Carismám, mert én csak a dőltbetűsről tudtam.
Nekem meg a váltó miatt, pedig egy gyönyörű sötétkék-metál (majdnem fekete) világos beige belsővel lett volna. :wub: Csakhát az a fránya váltó.... :wacko:

És lett egy olyan autó helyett, amelyben csak a francia váltó volt a gyenge pont - egy komplett francia autód ;) ...  :tt2:

Na álljunk meg egy szóra Hombre! :2guns: :whistling:
Abban az autóban a váltó még véletlenül sem francia, hanem japán, éppenséggel Nissan eredetű. :excl: :excl:
Amúgy meg szerintem - lehet, hogy tévedek -, Te is csak hümmögtél, amikor kipróbáltad a "francia szemetet", vagy csak udvariasságból mondtad?  :shifty:

 :surrender: :tt2: :devil:

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Mitsubishi
« Válasz #169 Dátum: 2008.11.22 19:43:04 »
...ha meg kellett, akkor a szerelőm megoldotta...
Ki vele! Ki ő? Van egy jó szerelőd?

Van, sufnitunning, nem hivatalos szerelő, nyugdíj mellé szívességi alapon szerel, de ért hozzá, nagyon is. Én csak hozá viszem a kocsijaimat. Az agyonkomputerizálthoz nem tud hozányúlni eszköz hijján, azonban a periférikus dolgokat megcsinálja, az olajcserétől a féktárcsa- szabályozásig. Ha meg olyan nagy baj van, azt nem csak olyan szaki tudja megcsinálni, aki rendelkezik hardverrel és szoftverrel, vagy a márkaszervíz.

Szonár volt nála még a Tercellel, de neki nem jött be.

A XVII. kerületben "rendel".
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Mitsubishi
« Válasz #170 Dátum: 2008.11.23 00:22:00 »
És lett egy olyan autó helyett, amelyben csak a francia váltó volt a gyenge pont - egy komplett francia autód ;) ...  :tt2:

Na álljunk meg egy szóra Hombre! :2guns: :whistling:
Abban az autóban a váltó még véletlenül sem francia, hanem japán, éppenséggel Nissan eredetű. :excl: :excl:
Amúgy meg szerintem - lehet, hogy tévedek -, Te is csak hümmögtél, amikor kipróbáltad a "francia szemetet", vagy csak udvariasságból mondtad?  :shifty:

 :surrender: :tt2: :devil:

Értem! Tehát ezt meg a japán váltó miatt vetted meg - japán autó francia váltóval: nem kell, francia autó japán váltóval: jöhet  :yes: ...

 :tt2: :tt2: :tt2: :taz: :taz: :taz:
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.23 00:29:22 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re: Mitsubishi
« Válasz #171 Dátum: 2008.11.23 09:54:56 »
...ha meg kellett, akkor a szerelőm megoldotta...
Ki vele! Ki ő? Van egy jó szerelőd?

Van, sufnitunning, nem hivatalos szerelő, nyugdíj mellé szívességi alapon szerel, de ért hozzá, nagyon is. Én csak hozá viszem a kocsijaimat. Az agyonkomputerizálthoz nem tud hozányúlni eszköz hijján, azonban a periférikus dolgokat megcsinálja, az olajcserétől a féktárcsa- szabályozásig. Ha meg olyan nagy baj van, azt nem csak olyan szaki tudja megcsinálni, aki rendelkezik hardverrel és szoftverrel, vagy a márkaszervíz.

Szonár volt nála még a Tercellel, de neki nem jött be.

A XVII. kerületben "rendel".
Az ilyen embereket szeretem én is a legjobban. Anno a Dacia 1310-ünket is egy ilyen szaki ápolta, de sajna ő már nincs közöttünk...
Át dobnád egy priviben az elérhetőségét?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Mitsubishi
« Válasz #172 Dátum: 2008.11.24 16:16:17 »
...ha meg kellett, akkor a szerelőm megoldotta...
Ki vele! Ki ő? Van egy jó szerelőd?

Van, sufnitunning, nem hivatalos szerelő, nyugdíj mellé szívességi alapon szerel, de ért hozzá, nagyon is. Én csak hozá viszem a kocsijaimat. Az agyonkomputerizálthoz nem tud hozányúlni eszköz hijján, azonban a periférikus dolgokat megcsinálja, az olajcserétől a féktárcsa- szabályozásig. Ha meg olyan nagy baj van, azt nem csak olyan szaki tudja megcsinálni, aki rendelkezik hardverrel és szoftverrel, vagy a márkaszervíz.

Szonár volt nála még a Tercellel, de neki nem jött be.

A XVII. kerületben "rendel".
Az ilyen embereket szeretem én is a legjobban. Anno a Dacia 1310-ünket is egy ilyen szaki ápolta, de sajna ő már nincs közöttünk...
Át dobnád egy priviben az elérhetőségét?

Aktualizáljuk a dolgot, ha valóban szükség lesz rá. Előtte megkérdem, hogy vállalna-e egy Space Start, mert, ha jól értem erről lenne szó...

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re: Mitsubishi
« Válasz #173 Dátum: 2008.11.24 18:29:18 »
Aktualizáljuk a dolgot, ha valóban szükség lesz rá. Előtte megkérdem, hogy vállalna-e egy Space Start, mert, ha jól értem erről lenne szó...
OK!

Kiszedtem a sok fölösleges idézetet... Palaczk
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.24 18:45:34 írta Palaczk »

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re: Mitsubishi
« Válasz #174 Dátum: 2008.11.25 21:20:25 »
Szerintem szétmolyolják a váltót, aztán összekendácsolják. Egy darabig biztos jó, csak a kérdés, hogy meddig. Na erre aztán nem tudok mit elmondani. Nagyon sok függ attól, hogy milyen tudású szakember és hogyan rakja össze azt a váltót. Nehéz kérdés, annyi szent.
Nos, uraim, megjavították a Space Star-t.
Az elejét rendesen szét kellett kapják, féltengelyekkel együtt az egész váltót levették, mert másképp nem tudtak belenézni. Azt állítja a műhely, hogy semmi baja, minden alkatrésze ép, nem kell semmit kicserélni. A szétszedés miatt olajat és szimeringeket cseréltek, ha már úgyis szétkapták, de ezen kívűl semmi.
Állitólag be volt akadva egy rész, ami a bot-rudazat felöl jön, amit vélhetőleg az okozott, hogy nem volt teljesen felhúzva a rüki gyűrű. A szerkezet úgy állt be, mintha rükibe lenne, de helyette az 1-es sebesség kerekére menne (így magyarázták el, a szintén elég laikus kollégámnak, aki így adta elő nekem).
A váltó szétszerelésekor ezt a helyére rakták, azóta rendben. Továbbra is állítják, hogy ilyet ők még sosem láttak. És megerősítették, hogy valóban, az ominózus Rönó váltó van benne.

Konklúzió: kezelési hiba.
Öröm, hogy semmi baj, de furcsálom egy picit, hogy ilyenfajta kezelési hibát 'elfogad' a szerkezet. Nem kéne ott valami reteszelő vagy védő rendszer legyen, ami meggátolja az ilyen mozdulat kombinációkat?

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Mitsubishi
« Válasz #175 Dátum: 2008.11.25 21:23:45 »
Hát.
Egyrészt jó, hogy nem kellett kicserélni a fél kocsit, másrészt nem valami bolondbiztos a szerkezet.
A következő mi lesz, dudálástól kinyílik a légzsák? Na jó, ez gonoszság.
A lényeg, nem túl megnyugtató a dolog.
Szerintem.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Mitsubishi
« Válasz #176 Dátum: 2008.11.26 10:59:31 »
Nos, van abban reteszelés. A gyűrű és annak a mechanizmusa az. Legalábbis annak kellene lennie. Bolondbiztosan.
A leírtak alapján én úgy gondolom, hogy pont úgy állt az a gyűrű, hogy a reteszelés határán volt a mechanizmus és rosszul kapcsolt. Ilyen 1000 esetben 1x, ha előfordul.

Azért örülök én is, hogy nincsen nagyobb baja a kocsinak.  :clap:
A szervíz, meg korrekt, hogy szimmeringeket cserélt, meg olajat, hamár egyszer széjjelkapták. :clap:

Valószínűleg a hiba a nem pontos és precíz ilesztés miatt alakulhatott ki. Erre mondják, hogy "laza francia váltó". :whistling:
Lehet, hogy a rudazat beállításával lehet valamelyest pontosítani a váltót és annak mechanizmusát, ezzel pedig a reteszelőgyűrű működését is.  :sorcerer:

Egy biztos, ha Nálad marad a kocsi, ezzel már nem lesz több bajod, életre szóló lecke volt. ::) :yes:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re: Mitsubishi
« Válasz #177 Dátum: 2008.11.26 11:31:42 »
Igen, mondja a kollégám is, hogy most mintha pöpecebbnek érzi a váltót, mint eddig, szvsz visszarakáskor még állítottak rajta valamit. Megint elhozom valamelik hétvégén tesztre (már csakazért is) de nem hiszem, most egyelőre, hogy beleugrok (nekem nem sürgős a csere..., csak jó volna).

Minden esetre a 12 éves Corollámnak a váltója olyan mint egy svájci óra... semmit nem érezni rajta. Ezen ha lazán rajta hagyom a kezemet menet közben, a gázpedál nyomások visszajönnek a boton. Ilyen a Corollámban nincs. Szóval, valóban, ég és föld...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Mitsubishi
« Válasz #178 Dátum: 2008.11.26 16:21:03 »
Igen, mondja a kollégám is, hogy most mintha pöpecebbnek érzi a váltót, mint eddig, szvsz visszarakáskor még állítottak rajta valamit. Megint elhozom valamelik hétvégén tesztre (már csakazért is) de nem hiszem, most egyelőre, hogy beleugrok (nekem nem sürgős a csere..., csak jó volna).

Minden esetre a 12 éves Corollámnak a váltója olyan mint egy svájci óra... semmit nem érezni rajta. Ezen ha lazán rajta hagyom a kezemet menet közben, a gázpedál nyomások visszajönnek a boton. Ilyen a Corollámban nincs. Szóval, valóban, ég és föld...

 :excl: :excl: Na a bólogatás az nem váltóhiba, hanem kezdődő váltóoldali, vagy alap motortartóbak hiba. Előbb, utóbb cserés lesz valamelyik. Érdemes megtekinteni az összest, hogy melyik indult el a szakadás útján :excl: :excl:  Elvileg három darab bír benne lenni. Jobb és baloldalt, valamint egy alul, ha minden igaz. McElek vágja nálamnál jobban.
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.26 20:12:39 írta music »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

leszilaci

  • Vendég
Re: Mitsubishi
« Válasz #179 Dátum: 2008.11.28 11:54:32 »
Minden esetre a 12 éves Corollámnak a váltója olyan mint egy svájci óra... semmit nem érezni rajta. Ezen ha lazán rajta hagyom a kezemet menet közben, a gázpedál nyomások visszajönnek a boton. Ilyen a Corollámban nincs. Szóval, valóban, ég és föld...
EZ a francia váltó...pug 307sw már csinálta, pedig közel 10.000km volt benne :wacko: