Az egyik nagy kérdés az, hogy most ténylegesen a váltón belül szorult-e be valami, vagy "csak" a kapcsolószerkezet hülyéskedik - utóbbit biztosan könnyebb orvosolni, de a tippeléshez olyasvalaki kéne, aki ismeri a típust
Sejtésem van, hogy a kapcsolószerkezetbe akadhatott ki vagy be valami, ugyanis az autó 1-esben elindul.
Elképzelhető, hogy olyasmi történhetett, hogy a rückwerz gyűrűvel felhúzva, amikor valójában R-be akartam tenni, 1-esbe csúszott - ugyanis az közvetlenül az 1-es mellett van - révén, hogy az autót nem ismerem - kezelési hiba.
Amit nem értek, az, hogy ez miként történhet meg? Ugyanis egy védő mehanika csak van, ami nem engedi, a felhúzott gyűrűvel másba tenni mint R-be. Valszeg ez hibásodhatott meg. A manőver közben semmi reccsenést, roppanást nem hallottam - ergo nem (én) okozhattam törést.
A tulaj ki van kapcsolva. És szombat délután van - francba! Nincs is kihez vinni ilyenkor.
Az autó mindig hétvégén romlik el, mint ahogy a gyerek is hétvégén betegszik meg, nem is beszélve a szintén hétvégén érkező fogfájásról
...
Sajnos, itt a részedről "kezelési hiba" aligha lehetett a leírás alapján. És sajnos az sem kizárt, hogy a hiba mégiscsak a váltó belsejében történt - egyszer nekem a Camry ötösbe ragadt be, utána meg eltűnt a váltóból a rükverc és az ötös; igaz, ezek a szerelő hibája miatt következtek be, de a lényeg, hogy a hiba bent magában a váltóban lépett föl, és az nyilvánult meg így. Szóval attól, hogy a kocsid megy is egyesben, még ugyanúgy lehetséges, hogy bent a váltóban ment meg valami, mint az, hogy a kapcsolószerkezetben. Ezt most nem vészmadárkodásból írom, hanem hogy ne érjen esetleg kellemetlen meglepetésként a dolog.
És most így sajnos tényleg nem sokat tudsz tenni, de adott esetben a szervízbe eljuttatni sem lesz így egyszerű az autót
... Vontatni ugye csak kinyomva tartott kuplunggal lehetne, ami nem túl jó ötlet, úgyhogy marad az egyesben araszolás vészvillogóval, 25 kmh-val
... vagy tréler, de az ugye megint egy csomó plusz pénz.
Esetleg jobb híján addig is próbáld Mitsus fórumban fölvetni a problémát. Hátha van vmilyen banális megoldás; vagy legalább információhoz jutsz, hogy mi is ez és mire számíthatsz.
(Mindenesetre nem irigyellek, elég frusztráló tud lenni, ha így indul az embernél egy frissen beszerzett autó pályafutása
)