Szerző Téma: Mitsubishi  (Megtekintve 184965 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re: Mitsubishi
« Válasz #120 Dátum: 2008.11.15 14:40:40 »
Az egyik nagy kérdés az, hogy most ténylegesen a váltón belül szorult-e be valami, vagy "csak" a kapcsolószerkezet hülyéskedik - utóbbit biztosan könnyebb orvosolni, de a tippeléshez olyasvalaki kéne, aki ismeri a típust  :no:
Sejtésem van, hogy a kapcsolószerkezetbe akadhatott ki vagy be valami, ugyanis az autó 1-esben elindul.
Elképzelhető, hogy olyasmi történhetett, hogy a rückwerz gyűrűvel felhúzva, amikor valójában R-be akartam tenni, 1-esbe csúszott - ugyanis az közvetlenül az 1-es mellett van - révén, hogy az autót nem ismerem - kezelési hiba.
Amit nem értek, az, hogy ez miként történhet meg? Ugyanis egy védő mehanika csak van, ami nem engedi, a felhúzott gyűrűvel másba tenni mint R-be. Valszeg ez hibásodhatott meg. A manőver közben semmi reccsenést, roppanást nem hallottam - ergo nem (én) okozhattam törést.
A tulaj ki van kapcsolva. És szombat délután van - francba! Nincs is kihez vinni ilyenkor.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Mitsubishi
« Válasz #121 Dátum: 2008.11.15 15:35:23 »
Az egyik nagy kérdés az, hogy most ténylegesen a váltón belül szorult-e be valami, vagy "csak" a kapcsolószerkezet hülyéskedik - utóbbit biztosan könnyebb orvosolni, de a tippeléshez olyasvalaki kéne, aki ismeri a típust  :no:
Sejtésem van, hogy a kapcsolószerkezetbe akadhatott ki vagy be valami, ugyanis az autó 1-esben elindul.
Elképzelhető, hogy olyasmi történhetett, hogy a rückwerz gyűrűvel felhúzva, amikor valójában R-be akartam tenni, 1-esbe csúszott - ugyanis az közvetlenül az 1-es mellett van - révén, hogy az autót nem ismerem - kezelési hiba.
Amit nem értek, az, hogy ez miként történhet meg? Ugyanis egy védő mehanika csak van, ami nem engedi, a felhúzott gyűrűvel másba tenni mint R-be. Valszeg ez hibásodhatott meg. A manőver közben semmi reccsenést, roppanást nem hallottam - ergo nem (én) okozhattam törést.
A tulaj ki van kapcsolva. És szombat délután van - francba! Nincs is kihez vinni ilyenkor.

Az autó mindig hétvégén romlik el, mint ahogy a gyerek is hétvégén betegszik meg, nem is beszélve a szintén hétvégén érkező fogfájásról  ::) ...

Sajnos, itt a részedről "kezelési hiba" aligha lehetett a leírás alapján. És sajnos az sem kizárt, hogy a hiba mégiscsak a váltó belsejében történt - egyszer nekem a Camry ötösbe ragadt be, utána meg eltűnt a váltóból a rükverc és az ötös; igaz, ezek a szerelő hibája miatt következtek be, de a lényeg, hogy a hiba bent magában a váltóban lépett föl, és az nyilvánult meg így. Szóval attól, hogy a kocsid megy is egyesben, még ugyanúgy lehetséges, hogy bent a váltóban ment meg valami, mint az, hogy a kapcsolószerkezetben. Ezt most nem vészmadárkodásból írom, hanem hogy ne érjen esetleg kellemetlen meglepetésként a dolog.

És most így sajnos tényleg nem sokat tudsz tenni, de adott esetben a szervízbe eljuttatni sem lesz így egyszerű az autót  :whistling: ... Vontatni ugye csak kinyomva tartott kuplunggal lehetne, ami nem túl jó ötlet, úgyhogy marad az egyesben araszolás vészvillogóval, 25 kmh-val  :wacko: ... vagy tréler, de az ugye megint egy csomó plusz pénz.

Esetleg jobb híján addig is próbáld Mitsus fórumban fölvetni a problémát. Hátha van vmilyen banális megoldás; vagy legalább információhoz jutsz, hogy mi is ez és mire számíthatsz.

(Mindenesetre nem irigyellek, elég frusztráló tud lenni, ha így indul az embernél egy frissen beszerzett autó pályafutása  ::) )
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re: Mitsubishi
« Válasz #122 Dátum: 2008.11.15 15:51:54 »
Mindenesetre nem irigyellek, elég frusztráló tud lenni, ha így indul az embernél egy frissen beszerzett autó pályafutása  ::)
Köszönöm az együttérzést.
Szó sincs még friss beszerzésről, ez kellett volna legyen csak a 'tesztvezetés'. Valahol örülök, hogy ez most derült ki, a kollégámnak is, aki a tulaj, sokkal kellemetlenebb lett volna ha mindez a tranzakció után történik. Ráadásul ez egy új alkupozíciót is szülhet, ha mégis az a döntés, hogy marad. Kiderül majd, hogy mi a helyzet... egy vadi új váltó ha belekerülne, még egész jól járnék.
Közben elértem a tulajt, még ma átjön és megnézi.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Mitsubishi
« Válasz #123 Dátum: 2008.11.15 16:17:10 »
Mindenesetre nem irigyellek, elég frusztráló tud lenni, ha így indul az embernél egy frissen beszerzett autó pályafutása  ::)
Köszönöm az együttérzést.
Szó sincs még friss beszerzésről, ez kellett volna legyen csak a 'tesztvezetés'. Valahol örülök, hogy ez most derült ki, a kollégámnak is, aki a tulaj, sokkal kellemetlenebb lett volna ha mindez a tranzakció után történik. Ráadásul ez egy új alkupozíciót is szülhet, ha mégis az a döntés, hogy marad. Kiderül majd, hogy mi a helyzet... egy vadi új váltó ha belekerülne, még egész jól járnék.
Közben elértem a tulajt, még ma átjön és megnézi.

Ja, hogy így  :sorcerer: ... Hát ez így tényleg más  :yes: !

Őszinte legyek? Én ezek után nem venném meg. Ez nem racionális dolog, de tutira nem mernék megvenni egy autót, ami így mutatkozik be. Rossz ómen. Tudom, babona, hülyeség  ::) ...

Racionálisan nézve a dolgot, persze így szinte biztosan jobban jársz anyagilag.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re: Mitsubishi
« Válasz #124 Dátum: 2008.11.15 16:59:25 »
Nah, most volt itt a tulaj, higgadtan észlelte az állapotot, amivel ő sem tudott semmit kezdeni. Hétfőn feldobjuk trélerre addig itt marad.
Azt mondja, sosem volt még ilyenje, bár régebben volt olyan, hogy 5.-be nehezen tudta betenni - ezért kétszer állítatott rajta. Egyébként a teljes kuplungba kb 25ezer van, azt 90-nél cserélte kinyomócsapággyal együtt.

Elég jól ismerem az ürgét, tudom, hogy nem hazudik. Pl. ajánlottam neki hogy a javítási költséget vállalom (hisz akkor történt, amikor nálam volt), de mondta, hogy szó sem lehet róla.

Majd kiderül... sajna nem csak pusztán a száraz anyagi vs műszaki aspektusok szerepelnek a döntésben, mint egy éles, piaci helyzetben.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Mitsubishi
« Válasz #125 Dátum: 2008.11.15 17:19:38 »
Nah, most volt itt a tulaj, higgadtan észlelte az állapotot, amivel ő sem tudott semmit kezdeni. Hétfőn feldobjuk trélerre addig itt marad.
Azt mondja, sosem volt még ilyenje, bár régebben volt olyan, hogy 5.-be nehezen tudta betenni - ezért kétszer állítatott rajta. Egyébként a teljes kuplungba kb 25ezer van, azt 90-nél cserélte kinyomócsapággyal együtt.

Elég jól ismerem az ürgét, tudom, hogy nem hazudik. Pl. ajánlottam neki hogy a javítási költséget vállalom (hisz akkor történt, amikor nálam volt), de mondta, hogy szó sem lehet róla.

Majd kiderül... sajna nem csak pusztán a száraz anyagi vs műszaki aspektusok szerepelnek a döntésben, mint egy éles, piaci helyzetben.

No, akkor valószínűleg francia a váltó, ha gyűrús. A japán váltók simáa egyszerű hagyoműányos japó módra váltanak, azokban nincsen ilyen úri huncutság. Feltételezem balra előre van a rüki benne. Az meg ugye Dácia módi, ami megintcsak francia eredetet takar.

Nagyon sajnálom a dolgot.

Nagy valószínűséggel a bowdenes kulissza adta meg magát, és nem a váltóval lesz a gond. Így olyan nagy baj nincsen.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Mitsubishi
« Válasz #126 Dátum: 2008.11.15 17:20:42 »
Nah, most volt itt a tulaj, higgadtan észlelte az állapotot, amivel ő sem tudott semmit kezdeni. Hétfőn feldobjuk trélerre addig itt marad.
Azt mondja, sosem volt még ilyenje, bár régebben volt olyan, hogy 5.-be nehezen tudta betenni - ezért kétszer állítatott rajta. Egyébként a teljes kuplungba kb 25ezer van, azt 90-nél cserélte kinyomócsapággyal együtt.

Elég jól ismerem az ürgét, tudom, hogy nem hazudik. Pl. ajánlottam neki hogy a javítási költséget vállalom (hisz akkor történt, amikor nálam volt), de mondta, hogy szó sem lehet róla.

Majd kiderül... sajna nem csak pusztán a száraz anyagi vs műszaki aspektusok szerepelnek a döntésben, mint egy éles, piaci helyzetben.

Ne érts félre, nem feltételeztem, hogy a tulaj át akar vágni. Pusztán megjegyeztem, hogy nekem lennének némi babonás fenntartásaim egy olyan autó megvételével kapcs, amelyik így kezdi az "ismerkedést" ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re: Mitsubishi
« Válasz #127 Dátum: 2008.11.15 20:11:52 »
Nos, elvtársak, lehet, hogy a kérdésben forgó váltó francia. Nem a számokból sejtem...
Sajna ma úgy jártam vele, rögtön az első út előtt, hogy úgy be sikerült raknom 1-esbe, hogy onnan többé nem jön ki. Egyszerűen beragadt az 1-es - és hátul ég a rückwerz lámpa. Tegnap este elhoztam, ma délelőtt már sehová nem tudtam menni vele. Szerencsére még itthon a garázsba, és nem valahol a senkiföld közepén...

Mit lehet ilyenkor tenni? Hiába rángatom, és tologatom le-fel a rückwerz gyűrűt, nem akar üresbe ugranni. Mindjárt hívom a tulajt, hogy ő járt-e már így...  :eek:



hát apám ilyen nincs! pont nálad?  :ph34r:
a haver carisma váltoja ugyanigy halt meg. ketten vették ki egyszerre húzva sebességből! :surrender:
azonnal go to szerviz.

sztem ne vedd meg. én tizedannyi gond láttán sarkon fordultam a mulkor
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.15 20:15:07 írta murray »
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re: Mitsubishi
« Válasz #128 Dátum: 2008.11.16 17:09:45 »
No, akkor valószínűleg francia a váltó, ha gyűrús. A japán váltók simáa egyszerű hagyoműányos japó módra váltanak, azokban nincsen ilyen úri huncutság. Feltételezem balra előre van a rüki benne. Az meg ugye Dácia módi, ami megintcsak francia eredetet takar.

Nagyon sajnálom a dolgot.

Nagy valószínűséggel a bowdenes kulissza adta meg magát, és nem a váltóval lesz a gond. Így olyan nagy baj nincsen.
Bal előre van a rüki... mondjuk az 1310-es Dácsiámban anno a rüki jobb hátra volt (és nem gyűrűsen, hanem le kellett nyomni a kart). A céges Opeleknél is gyűrű + bal előre a rüki.
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.16 20:51:25 írta robi »

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re: Mitsubishi
« Válasz #129 Dátum: 2008.11.16 19:30:03 »
Megvannak a számok:
  • Model: DG3ALNDEL6
  • Engine: 4G18
  • Trans, Axle: JB3
A model, motor típus stimmel azzal, amit a szervízkönyvben találtam, az évjárat szerinti adatok a táblázatban fellelhetők. A 'Trans, Axle', ami elvileg a váltó típus, az teljesen más, mint ami a szervízkönyv szerint lehet (F5MR1).
Nézegettem az autó alját, nem találtam semmi hasonlóságot a szervítkönyv ábrái és a valóság között (F5MR1 vs. JB3).
Akkor most mi van? Ez tényleg francia váltó lesz?
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.16 19:48:50 írta robi »

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re: Mitsubishi
« Válasz #130 Dátum: 2008.11.16 19:45:18 »
Lehet, hogy megtaláltam. A JB3 egy váltó, amit a Renault 5, 9, 11, 19, 21, Clio, Laguna, Mégane típusaiba szereltek. Elég népszerűnek tűnik...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Mitsubishi
« Válasz #131 Dátum: 2008.11.17 00:40:57 »
Lehet, hogy megtaláltam. A JB3 egy váltó, amit a Renault 5, 9, 11, 19, 21, Clio, Laguna, Mégane típusaiba szereltek. Elég népszerűnek tűnik...

Aham, asszem ilyen volt a 400-as Volvokban is. Mondjuk, ott elég pontosan és jól működött. Rükverc dettó ugyanott, mint a Mitsuban: baloldalt fönt, és gyűrűt kell hozzá felhúzni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re: Mitsubishi
« Válasz #132 Dátum: 2008.11.17 10:37:16 »
Lehet, hogy megtaláltam. A JB3 egy váltó, amit a Renault 5, 9, 11, 19, 21, Clio, Laguna, Mégane típusaiba szereltek. Elég népszerűnek tűnik...
Aham, asszem ilyen volt a 400-as Volvokban is. Mondjuk, ott elég pontosan és jól működött. Rükverc dettó ugyanott, mint a Mitsuban: baloldalt fönt, és gyűrűt kell hozzá felhúzni.
Mi több, már a 300-asokban is, de ott elég szorulós volt.
music     

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re: Mitsubishi
« Válasz #133 Dátum: 2008.11.17 11:30:28 »
Szervízben van, Újpesten (nem márkaszervíz, kismaszek, aki csak Mitsubishikkel foglalkozik, bontója és alkatrészboltja is van). Délutánra visszaszólnak a kollégámnak telefonon.
Közben a Mitsubishi Klub Fórumán is feltettem a kérdést. Sajnos ők nem annyira aktívak mint mi.
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.17 11:33:49 írta robi »

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Mitsubishi
« Válasz #134 Dátum: 2008.11.17 11:53:03 »
Kíváncsi leszek, hogy mi a baja, illetve, hogy mennyire gyakori?