Szerző Téma: Órák  (Megtekintve 218505 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Órák
« Válasz #45 Dátum: 2005.02.21 08:17:10 »
Tessék, itt egy Kinetic, amivel szerintem Tutivesztes is ki lenne békülve:



Itt meg két, hm talán Panerai közelinek mondható Seiko Brightz, bár a járástartalék kijelző olyan komplikáció, amit a talján órákon nem találni. Nekem ez sokkal jobban bejön. És annyira jó a B-betű a másodpercmutató végén.  :lol: Hát igen, a Brightz a Seiko drága divatórája.

 

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Órák
« Válasz #46 Dátum: 2005.02.21 08:44:30 »
Ear:
Az a Credo(r). Javította a moderátor.    amit belinkeltél az full-pull!!  :10:
Nekem az ilyen típusú órák dobogtatják meg igazán a szívemet. Mennyibe kerül egy ilyen szerkezet?

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Órák
« Válasz #47 Dátum: 2005.02.21 08:45:51 »
Idézetet írta: "Ear"
Hogy squiddy-nek is igaza legyen :lol:  íme egy óra, amit a Seiko a Linn-nek csinál:

Betojok, hogy ilyen is van :) De tényleg csúnya.

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Órák
« Válasz #48 Dátum: 2005.02.21 08:51:13 »
Idézetet írta: "squiddy"
Ear:
Az a Credo](r). Javította a moderátor.   amit belinkeltél az full-pull!!  :10:
Nekem az ilyen típusú órák dobogtatják meg igazán a szívemet. Mennyibe kerül egy ilyen szerkezet?


682 500 jen. De kicsit mindig lehet alkudni. Szerintem már 650 000-ért meg tudod venni.

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Órák
« Válasz #49 Dátum: 2005.02.21 08:55:34 »
Opsz, tényleg lemaradt egy R betű :) Az biza 1,203,482.67 HUF az xe.com szerint.
Akkor inkább lemondok róla. Pedig tényleg gyönyörű.

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Órák
« Válasz #50 Dátum: 2005.02.21 09:13:05 »
Idézetet írta: "squiddy"
Opsz, tényleg lemaradt egy R betű :) Az biza 1,203,482.67 HUF az xe.com szerint.
Akkor inkább lemondok róla. Pedig tényleg gyönyörű.


A SpringDrive :prayer: kicsit megnyomja az árát.

Tutivesztes

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
  • Bélzuhanypárlat
Órák
« Válasz #51 Dátum: 2005.02.21 10:22:24 »
Én még mindig azt vallom, az "öszvér" órák nem órák. A quartz amúgy sem az, (nekem is az van:)) amit pedig a seiko művel az nem igazán "elfogadott" a patináns márkák között, SOHA nem lesz pl. Patek automata, de nem billegőszabályzással, hanem Quartz-al. Ha mégis, akkor öljetek meg:))))
Toyota Avensis II. 1.8 VVT-i Liftback Sol Tech 77

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Órák
« Válasz #52 Dátum: 2005.02.21 10:34:04 »
Idézetet írta: "Tutivesztes"
Én még mindig azt vallom, az "öszvér" órák nem órák. A quartz amúgy sem az, (nekem is az van:)) amit pedig a seiko művel az nem igazán "elfogadott" a patináns márkák között, SOHA nem lesz pl. Patek automata, de nem billegőszabályzással, hanem Quartz-al. Ha mégis, akkor öljetek meg:))))


Na akkor a SpringDrive minek számít nálad?

Amúgy elképzelek egy leírást egy nagyon drága kvarcról: Kézzel tekert, polírozott, hőkompenzált léptetőmotor. Válogatott genfi csíkozású kondenzátorok...  :lol:

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Órák
« Válasz #53 Dátum: 2005.02.21 10:35:30 »
Idézetet írta: "Ear"
Nagy csumpi óra, de a kidolgozása több mint jó. Vicces, de a japán automatákat nem lehet felhúzni a koronájukról, hanem lengetni kell őket, ha lejártak.

Nekem valahol van egy – ha jól emlékszem – Römer órám, amit szintén nem kell felhúzni, mert a kéz mozgása húzza fel. Sietett is vagy 1 percet, amikor egyszer elmentem futni vele... :-)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Órák
« Válasz #54 Dátum: 2005.02.21 10:51:56 »
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "Ear"
Nagy csumpi óra, de a kidolgozása több mint jó. Vicces, de a japán automatákat nem lehet felhúzni a koronájukról, hanem lengetni kell őket, ha lejártak.

Nekem valahol van egy – ha jól emlékszem – Römer órám, amit szintén nem kell felhúzni, mert a kéz mozgása húzza fel. Sietett is vagy 1 percet, amikor egyszer elmentem futni vele... :-)


Igen, ezt hívják automatának.  :)  A mozgástól egy kis röpsúlyféle felhúzza az óra rugóját, vagy a termelt energiát átalakítják árammá, és tölt egy kondit, a la Seiko Kinetic, meg Citizen & Co, vagy egy akksit.

Az európai szerkezeteken kézzel is, és a mozgással is fel lehet húzni az órát, a japcsikon meg CSAK a mozgással, legalább is túlnyomó többségükön.

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Órák
« Válasz #55 Dátum: 2005.02.21 13:35:42 »
Apámnak van egy '82-es SEIKO automatája. Sajnos a pontos típusát nem tudom. Mostanában nem használja, mert a szíja megadta magát, és nem lehet hozzá kapni. Ill. egy helyen igértek, hogy hozatnak horror áron. Mást meg nem nagyon lehet rátenni, csak barkácsolással. De nehogymá' egy SEIKO-t barkácsolni kelljen... :)
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

Tutivesztes

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
  • Bélzuhanypárlat
Órák
« Válasz #56 Dátum: 2005.02.21 20:07:42 »
Idézetet írta: "kavarc"
Apámnak van egy '82-es SEIKO automatája. Sajnos a pontos típusát nem tudom. Mostanában nem használja, mert a szíja megadta magát, és nem lehet hozzá kapni. Ill. egy helyen igértek, hogy hozatnak horror áron. Mást meg nem nagyon lehet rátenni, csak barkácsolással. De nehogymá' egy SEIKO-t barkácsolni kelljen... :)


Utángyártott fémcsatot lehet hozzá szerezni, az eredeti komplett óra árban van :D
Toyota Avensis II. 1.8 VVT-i Liftback Sol Tech 77

Tutivesztes

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
  • Bélzuhanypárlat
Órák
« Válasz #57 Dátum: 2005.02.21 20:10:40 »
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "Ear"
Nagy csumpi óra, de a kidolgozása több mint jó. Vicces, de a japán automatákat nem lehet felhúzni a koronájukról, hanem lengetni kell őket, ha lejártak.

Nekem valahol van egy – ha jól emlékszem – Römer órám, amit szintén nem kell felhúzni, mert a kéz mozgása húzza fel. Sietett is vagy 1 percet, amikor egyszer elmentem futni vele... :-)


Na ez teljesen mechanikus, rugót húz fel, szóval ez már ÓRA..:)
Akármennyibe kerül, és akármilyen kiváló minőségű órát is gyárt a seiko, ameddig Q vezérlésű, és nem teljesen mechanikus, nincs "értéke" az öreg kontinensen... Egyszerűen nincs benne a "hagyomány", az órakészítés szépsége... Tudja a franc :)
Toyota Avensis II. 1.8 VVT-i Liftback Sol Tech 77

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Órák
« Válasz #58 Dátum: 2005.02.21 21:23:39 »
Nos azért a svájciak mindent meg is tettek, hogy ne lehessen hagyománya a japán óráknak itt. Szép példa erre, hogy amikor a Seiko órák kezdtek egyre jobb eredményeket elérni az évente megrendezett pontossági versenyeken, (2, 3 hely) és következő évre sokkal jobb konstrukciókkal jöttek, hirtelen abbamaradtak a csatározások...  :(

Az ilyen trükkök ellenére is tönkrement a svájci óraipar nagy része anno.

Ma viszont a Seiko a kevés originális gyártó egyike. Nem tokoz más werket, és tulajdonképpen minden házon belül készül. Még megfizethető árban iylet csak az oroszok tudnak.

A nagy hagyományú svájciak jó része meg nemrég újraindult marketing alapú egyen szerkezet tokozó. Hozzájuk képest a seiko maga a megtestesült manufaktúrális hagyomány.  Még a saját werkkel rendelkező, és a csődöt végig elkerülő cégek is simán ***ulnak ebebn az irányban, lásd IWC, Omega.

Tutivesztes

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
  • Bélzuhanypárlat
Órák
« Válasz #59 Dátum: 2005.02.22 00:01:37 »
Látod ez igaz:(
Az biztos hogy a Seiko nem adta be soha a kulcsot, de nem is szerzett nagy piaci részesedést Európában, legalábbis a prémium kategóriában. És ez sem véletlen, ahogy az sem, hogy a drágább modelleket nem forgalmazzák Európában. A milliós óráknál sokat számít a márka és a tradíció, stb... Ezt a Seiko nem tudta (vagy nem akarta) megteremteni csak odahaza, ill. keleti régió... Szépek ezek a grand seikok és egyebek, -főleg ha nincs bennük elektromos rész- de sajnos ebben az árkategóriában inkább vennék IWC-t mint Seikot. És ezzel nem vagyok egyedül... :roll:
Toyota Avensis II. 1.8 VVT-i Liftback Sol Tech 77