Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Órák  (Megtekintve 100586 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
  • Autó: Toyota Prius Executive, 2005, Toyota Avensis Liftback Sol Elegant 1.8, 2005
Órák
« Válasz #30 Dátum: 2005.02.18 07:53:40 »
Hú, ez a "Ez az IWC Grande Complication" különösen  elegántos! Az az érdekes, hogy a többi kinézete annyiranem is jön be, de természetesen  :prayer:  a bennük lévő technikának nagyon meggyőzőek. Ez a 22-24 századot is mutató lapka (és az ehhez társuló érzés) majdnem könnyeket csalt a szemembe.
Digitális képalkotás - a fontos pillanatokért
www.hazizsolt.hu
39  

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Órák
« Válasz #31 Dátum: 2005.02.18 09:43:54 »
A hifis dolgokat kiszedtem, és nyitottam nekik egy új topicot.

Nem tudom viszont, hogy az IWC szerkezet leírásában mennyire akadt meg a szemetek ezen: "... a percütő két hangrúdja és kalapácsa..."

Naszóval, ez az óra elüti a pontos időt. Először elharangozza az órákat, majd más hangon a negyedeket, végül egy harmadikon a maradék perceket.

Ez az igazi vagánykodás, nem? Valami elegáns társaságban nem tudsz eléggé kiemelkedni, és egyszerre csak elkezdesz egy kicsit csilingelni az óráddal. Azértetlenebbje megkérdi, mi volt ez, mire te elmondod, hogy kiváncsi voltál a pontos időre, és ugye ehhez nem kellmegnézni az órát, a rutinosabbja meg tudja, hogy neked legalább 20 000€-ós órád van...

A dolognak amúgy az az értelme, hogy annó, mikor még gyertyák világítottak a házakban, nem is volt annyira egyszerű megtudni sötétben, hány óra is van. A tulaj kitapogatta percütős zsebóráját, megnyomta a megfelelő gombot, és az szépen elütötte neki az időt.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4349
  • Autó: Avensis 1.6 Linea Terra LB '02, Prius 3 '15
Órák
« Válasz #32 Dátum: 2005.02.18 09:52:45 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Említett barátom nagybátyja , aki órás család sarja , maga is órás & órakereskedő Németországban ; nos , ő állítja , hogy ami 2-3-4 ezer euro , az az a kategória , amiről a plebs azt HISZI , hogy az már jó óra . A JÓ ÓRA (így , nagybetűvel) ennek legalább négy-ötszörösébe kerül , és még az sem a felső határ  :shock: ...

Csak azt nem értem mivel tud többet az az óra egy kommersznél? Pontosabb órának nincs sok értelme, az ember a másodperceket se nagyon figyeli. A kinézete meg lehett egy olcsóbb órának is jó. Csak nem a sznoboknak szól az ár?
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Órák
« Válasz #33 Dátum: 2005.02.18 10:00:36 »
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "Palaczk"
Említett barátom nagybátyja , aki órás család sarja , maga is órás & órakereskedő Németországban ; nos , ő állítja , hogy ami 2-3-4 ezer euro , az az a kategória , amiről a plebs azt HISZI , hogy az már jó óra . A JÓ ÓRA (így , nagybetűvel) ennek legalább négy-ötszörösébe kerül , és még az sem a felső határ  :shock: ...

Csak azt nem értem mivel tud többet az az óra egy kommersznél? Pontosabb órának nincs sok értelme, az ember a másodperceket se nagyon figyeli. A kinézete meg lehett egy olcsóbb órának is jó. Csak nem a sznoboknak szól az ár?


A kérdés ugyan az, mintha arról faggatóznál, minek egy Toyota? A Trabi is elvisz mindenhova, tulajdonképpen. De azért vannak árnyalatnyi eltérések...

MiCKEY

  • The Boss
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9673
    • http://www.mickey.hu
  • Autó: Lexus NX300h, Toyota Yaris III., Toyota Corolla E11
Órák
« Válasz #34 Dátum: 2005.02.18 10:03:03 »
A mondás szerint, a rendes óra méri az időt, míg a kvarcóra csak mutatja :)

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4349
  • Autó: Avensis 1.6 Linea Terra LB '02, Prius 3 '15
Órák
« Válasz #35 Dátum: 2005.02.18 12:51:08 »
Idézetet írta: "Ear"
A kérdés ugyan az, mintha arról faggatóznál, minek egy Toyota? A Trabi is elvisz mindenhova, tulajdonképpen. De azért vannak árnyalatnyi eltérések...

Most, hogy megnéztem a képeket, amiket azóta beraktál, kezdem kapisgálni. De nekem ez nem a Trabant és Toyota, hanem mondjuk egy Lexus és egy Rolls Roys összehasonlítása inkább. Rolls Roys-t se praktikus okokból vesznek, az biztos.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Órák
« Válasz #36 Dátum: 2005.02.18 14:26:12 »
Na a Lexus-ok csak most jönnek.  :lol:

Ilyen IWC féle komplikációkat japán órákon nem látni. Náluk hagyományos mechanikus változatban maximum egy kronót találhatunk. Viszont gyönyörűek. És hihetelenül ki vannak találva. Amikor az ember szed szét egy japán autót, akkor tudja meg, menynire fifikásan vannak összerakva. Na az óráknál is ez a helyet. Elsőnek jöjjön egy csúcs Seiko. Ezek a Grand Seiko nevet viselik, jelölésük pedig GS. Hm, valami összecsengés a Lexus-sal?





Egy kicsit talán látszik, hogy a gyönyörűen kékített mutatók egy enyhe ívben hajlnak. Hihetelenül vicces, hogy ezt egy jó japán munkás nő kézzel csinálja. Elötte vannak a ***nyi mutatók, és ő egy - két ügyes hengergetéssel egy hurkapálca szerüségen megadja a kellő ívet.



Itt remekül látszik, hogy ez egy limitált darab. Nekünk persze az ára is eléggé nehezen megszerezhetővé teszi, na meg csak Japánban és Tajvanon forgalmazzák a Grand Seikokat.



Ez a szíj sem egy olcsó darab:



Na és akkor nézzük meg kicsit közelebbről a werket:



Na még egy kicsit közelebbről. Kell ehhez kommentár?


Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Órák
« Válasz #37 Dátum: 2005.02.18 14:47:59 »
Na most akkor jöjjön egy Credor. Ez a Seiko elit márkája. A Top a Grand Seiko, utána jön a Credor mint elegánsabb, és a Brightz, mint látványosabb, divatosabb, aztán a Seiko-k maguk, meg egy csomó divat és kiegészítő márka.

A mechanikus óra bulis. Sok kis alkatrész izeg-mozog, tudni látni mi munka van vele, kis műalkotás. A kvarc meg pontos. Aztán nem kell felhúzni. Ellenben a jövőben valószínüleg javíthatalan lesz.

A Seiko kitalálta azt a werket, ami összehozza a kettő előnyeit. A neve Springdive. A lényeg az, hogy az automatika nem egy kis akkumulátort, vagy kondenzátort tölt, mint a Citizen meg a Seiko 5 óráknál, hanem egy rugót húz fel, mint a hagyományos mechanikáknál - ami aztán egy kis generátor segítségével kvarc pontosságú elektromechanikát szabályoz és lát el energiával. Nem kvarcóra, de olyan pontos. Nem teljesen mechanikus, de majdnem. Na nézzük, Credor-ék hogy installálják ezt a werket.

Megint egy pofátlanul elegáns óra:



Mindehol Credor jelzés van, aki nem tudja, sehonnan sem jön rá, hogy ez is egy Seiko:



A járástartalék kijelző közelről:



A werk nagyban. Látszik, hogy valami fura, de azért nem egy kvarc szerkezet két nagy csumpi léptetőmotorral. (A japánoknak amúgy az sem baj. A Grand Seikokat is simán csinálják mechanikusban és kvarc változatban, és még egy árban is vannak!)



A kidolgozás közelről. Kékített csavarok, polírozás, csíkozás, pár kőfoglalat:


Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Órák
« Válasz #38 Dátum: 2005.02.18 14:54:31 »
Hogy squiddy-nek is igaza legyen :lol:  íme egy óra, amit a Seiko a Linn-nek csinál:





Randa, de ma ez divatos.

Tutivesztes

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
  • Bélzuhanypárlat
Órák
« Válasz #39 Dátum: 2005.02.18 22:44:38 »
Jóestéket:)

Nem ugatok bele csak kicsit...
"Kommersz órának" az 800-1000000 alatti órákat nevezi a német hentesnép, ami ugye -mint azt valaki már írta- ETA alapú szerkezetekkel van szerelve, a 150 ezres órában ugyanaz van mint a 800000 Breitlingben. A különbség amit megfizetünk a tokozás és a márka. Amit "jó" órának nevezünk, az bőven belefér (szerkezetileg és tokilag is) 200000forintba. A többi a márka, tok anyaga, kidolgozása, stb. A nagyobb márkák Az Eta szerkezeteket ki kicsit áttervezik, adnak neki saját nevet, pici módosítás, attól a szerk 90% eta alap, de többe kerül.
Azok a cégek, akiket mi nem is ismerünk gyártanak milliós órákat, de azok egyedi tervezésüek, kívűl-belűl. Azért olyan drága mert egyedi és nemes.
Azt pedig megértetni egy quartz óra tulajdonossal, hogy a 1,5 milliós IWC-je miért késik NAPONTA fél másodpercet, igencsak nehéz, sajnos sok vadparaszt élidehaza, akinek lila ****ja nincs róla hogy mi a különbség quartz és mechanikus között... Sebaj, majd fejlődünk:)

A Seiko-rol pedig annyit, hogy én nem is hallottam hogy ilyen minőségű órákat tud gyártani mechanikusból, pedig ez a szakmám:( ***aszép, nagyonigényes, de sajna ez europában viszonylag gagyi márka, ezért nem is árulják itt:( Amit kapni lehet az a Seiko 5-ös automata, 15000 körűl.  No Comment:)))))))
Toyota Avensis II. 1.8 VVT-i Liftback Sol Tech 77

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Órák
« Válasz #40 Dátum: 2005.02.18 23:27:24 »
1968. Nagy bejelentés ideje ez az óragyártóknál. Elkészülnek az első automata kronográfok! Autómata óra már régóta készül, kronográf is, de a kettőt összehozni egy darab hordható karórába, az még nem sikerült. Csak ekkor.

A szerkezet megalkotója a Zenith és a Movadó, a neve pedig El Primeró!
A szerkezet megalkotója a Breitling -  (nem a mai, hanem az a régi ami csődbe ment, és a mai utód csak a nevét használja mint méregdrága Eta tokozó) Hamilton - Heurer konzorcium, a neve pedig Cal11.

Na most ez a két állítás így ebebn a formában nem igaz, de mind a mai napig nem tudni, melyik werket mutatták be pár nappal a másik előtt. Mindenesetre mindkettő oltári bonyolult, sok karbantartást igénylő valami volt. A Cal11 szépen ki is pusztult a csődbement cégeivel együtt, de az El Primeró feltámadt a Zenith-tel együtt, és közeli rokonságban van bizonyos Rolex werkekkel is.

Ámde a távolkeleten is elkészült egy ilyen automata kronográf. Tulajdonképepn már 1967-ben elkészült. És egyszerűbb, átgondoltabb, jobban gyártható, megbízhatótbb, strapabíróbb werk a Seiko 6139. Olyannyira az, hogy mind a mai napig ennek leszármazottai működtetik az automata kronográf Seikokat. Mint ezt a Flightmaster modellt:



Nagy csumpi óra, de a kidolgozása több mint jó. Vicces, de a japán automatákat nem lehet felhúzni a koronájukról, hanem lengetni kell őket, ha lejártak. (:jive: Ez az emoticon éppen KÉT japán automatát húz fel!)



A járástartalék kijelző már új fejlesztés - európai modelleken horror drága komplikáció, a japán órákon időnként megdöbbentően olcsó modelleken is megtalálható.



A robosztus szíj elengedhetetlen egy ilyen óránál. És íme a werk:



Kicsit közelebbről:



És amikől a Seiko-k mindig is híresek voltak, a remek éjszakai láthatóságuk:


Tutivesztes

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
  • Bélzuhanypárlat
Órák
« Válasz #41 Dátum: 2005.02.19 09:07:48 »
EAR!

Honnan szeded ezt a sok SEIKO képet meg infot? Ilyen órákat még apám sem látott, pedig 30 éve nyomja a szakmát, sőt, nagyapám sem, aki pedig duplaannyit látott...
Belédkötök:)))
Néhány automata seikot fel lehetett húzni koronával is, de később módosították, nem is értettem miért, szerintem a régi szerk jobb volt.

Rohadt jók ezek a Seikok, kérek linket :)  :prayer:
Toyota Avensis II. 1.8 VVT-i Liftback Sol Tech 77

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Órák
« Válasz #42 Dátum: 2005.02.19 10:05:27 »
Link a fotókhoz:   http://ninanet.net/watches/launchpad.html

Az infók meg innen onnan.

Tutivesztes

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
  • Bélzuhanypárlat
Órák
« Válasz #43 Dátum: 2005.02.19 11:01:46 »
Idézetet írta: "Ear"
Link a fotókhoz:   http://ninanet.net/watches/launchpad.html

Az infók meg innen onnan.


JÉZUS!!!!

Seiko forever :D
Seiko Credor spring drive... Ha ilyeneket tudnak, miért szivatják Európát a Kinetic-el?:((
Toyota Avensis II. 1.8 VVT-i Liftback Sol Tech 77

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Órák
« Válasz #44 Dátum: 2005.02.19 11:33:31 »
Mi a baj A Kinetickel? Hullanak a kondik? Vagy a 7S26?

Amúgy fontos, hogy legyen olcsó és marha drága óra is a kínálatukban. A hagyomány miatt.

Japánban az 50-es, 60-as években a vállalatokon, és hivatalokon belül még a mainál is szigorúbb előírások dívtak. Gyakorlatilag férfi ember csak fekete öltönyben és fehér ingben járt dolgozni. Ezzel egy baj volt - nehezen tükrözte a rangot. A szenioritás ugyan működött, de nem volt teljesen elégséges a pozíció külső megjelenítésére, na és a hiúság is munkált az emberekben, hogy megmutassák kik is ők. Ennek jelzésére két mód volt. Az egyik a cipő. Import, és így drága cipőt csak a felső vezetők szűk köre engedhetett meg magának, és nem is nézték jó szemmel, ha valaki alsóbb körökből ilyet viselt.

Ennél is sokrétűbb mérőskála volt azonban a karóra. A Seiko ezért is gyártott, és gyárt a mai napig is rendkívül széles árskálán órákat. Ma már azért nem ennyire szigorúak a szabályok, de az azért látszik, hogy az egyre drágább órák egyre konzervatívabb igényeket elégítenek ki a Seikonál.


Na jó, ezúttal egy vicces óra jön. Ez egy Seiko Speedmaster, ami a sorozat 40-éves fennállásra adtak ki. Szerintem zseniális, hogy ki lehet emelni a keretéből, és akkor egy kényelmes kari stopperként üzemel, és jó kis design utalás a 70-es évek újra népszerű Bullhead kronóira.  [smilie=sm58.gif]