Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Mazda  (Megtekintve 236495 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
  • Autó: Mazda 6, ex1.: Toyota Avensis Wagon 1.8 (T25 - 626e km), ex2.Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D (T27)
Re:Mazda
« Válasz #2925 Dátum: 2018.11.19 22:44:01 »
Fokozatosan csökkent, vagy hirtelen ennyi lett?
Fokozatosan. Úgy 10.000 km után kezdett el csökkenni. Viszont a bordák mélysége is gyorsabban csökken, mint a Toyo Nanoenergy-é. 40.000-nél már fel kellett cserélni az első/hátsót. (A mazda sokkal jobban eszi az elsőket, mint a hátsókat, nem úgy, mint a toyotánál volt.) Ez nem fog elmenni 90egynéhányezret, az tuti. :no:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22711
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Re:Mazda
« Válasz #2926 Dátum: 2019.01.16 09:27:11 »
Mazdások!

Akadt egy szituáció sógorom Mazda 6-osával:

Konkrétumok: Mazda 6 2007/02 I. gen facelift, kombi, 1,8 benya.

Hiba: A vezető oldali ajtó nem nyitható. Sem a távirányítóról, sem a kulccsal, sem belülről a nyitó füllel. Minden más ajtó gond nélkül működik, csak a vezető oldali nem. Találkoztatok már hasonlóval? Szétszedném én, csak ahhoz ki kellene nyitni...



Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3979
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Mazda
« Válasz #2927 Dátum: 2019.01.16 11:42:17 »
Mazdások!

Akadt egy szituáció sógorom Mazda 6-osával:

Konkrétumok: Mazda 6 2007/02 I. gen facelift, kombi, 1,8 benya.

Hiba: A vezető oldali ajtó nem nyitható. Sem a távirányítóról, sem a kulccsal, sem belülről a nyitó füllel. Minden más ajtó gond nélkül működik, csak a vezető oldali nem. Találkoztatok már hasonlóval? Szétszedném én, csak ahhoz ki kellene nyitni...
Még nem is hallottam ilyenről, pedig van pár Mazda6 a környezetünkben. Viszont rákeresve ezt találtam. A videó alatti kommentek alapján sajnos nem egyedi a probléma.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22711
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Re:Mazda
« Válasz #2928 Dátum: 2019.01.16 13:37:41 »
Még nem is hallottam ilyenről, pedig van pár Mazda6 a környezetünkben. Viszont rákeresve ezt találtam. A videó alatti kommentek alapján sajnos nem egyedi a probléma.
De király vagy! Köszi, ez alapján meg fogom tudni csinálni. És igyekszem kikutatni azt is, hogy mi okozza a beakadást a  mechanikában...



Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3979
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Mazda
« Válasz #2929 Dátum: 2019.01.16 13:50:47 »
És igyekszem kikutatni azt is, hogy mi okozza a beakadást a  mechanikában...
Elvileg rugó törés a probléma oka. 7:30-tól jön a neked érdekes rész.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22711
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Re:Mazda
« Válasz #2930 Dátum: 2019.04.02 13:15:05 »
De király vagy! Köszi, ez alapján meg fogom tudni csinálni. És igyekszem kikutatni azt is, hogy mi okozza a beakadást a  mechanikában...
Az elmúlt hétvégén nekiestem az ajtó nyitásának. Röviden leírnám a történetet, mert nem annyira egyszerű, mint a youtube videókon látható...  :wacko:

Mazda 6 2007/02 combi 1,8 TE:
A tünet az volt, hogy a kilincsekkel sem kívülről, sem belülről nem volt nyitható a vezető oldali ajtó.
Ismert típushiba, hogy egy rugó eltörik belül és nyithatatlanná válik az ajtó.

A youtube-on ismert a hiba és számos videót is készítettek ezzel kapcsolatban, de esetemben szükség volt némi kreativitásra is a megoldás érdekében.
Először úgy kezdtem, ahogy a videó is mutatja, hogy a vezető oldali ülést kiszedtem (ülés alatti elektromos csatlakozókra vigyázni!!!), majd nekiálltam a belső ajtókárpit 3db csavarját (belső kilincsnél, ajtóbehúzó teknő alján, és az ajtó világító lámpa mellett) is kihajtani. Ezután a belső kárpitot lehet rángatni, lazítani. Igen ám, csakhogy, ez nem könnyű, hiszen csukott ajtónál a kárpitot szorítja a műszerfal, így a rángatást át kell vezetni határozott cibálásba. Ennek az lesz az eredménye, hogy 3-4 fehár patent el fog törni, de másképpen nem lehet leszedni a csukott ajtó miatt. Figyelni kell a az ajtókba épített magas hangszórók házára is, mert azok alja éles, sorjás műanyag, felsérti (fel fogja sérteni valamennyire!) az alá dugott ajtókárpit felszínét. Nekem úgy sikerült kiszednem a helyéről, hogy az egészet föl-le mozgattam, addig, amíg egyszer csak engedett és nyertem. Felmértem a járulékos veszteségeket, kb 3-4db patent és FBS-sel javítható műanyag kárpitelemet találtam. Visszagondolva most is azt mondom, ennél kisebb sérüléssel nem kivitelezhető a szétszedés.
Ezt követően kiszedtem a hangszórót, az ajtónyitót (kiakasztottam belőle a 2db huzalt) és a vezetékeket is eltávolítottam, ezek már roncsolás nélkül mentek.
Ekkor eljutottam a műanyag szerelőrész takaró elemig, amelyet legalább 10-12db hatlapfejű csavar rögzít, valamint 2db anya, melyek az elektromos ablak mozgató mechanikát tartja. Utóbbikat, ha kihajtjuk, óvatosan kell mozgatni mindent, mert a mechanika szabadon "lebeg" és elcsúszásával az ablaküveg bezuhanhat az ajtóba. Ha a műanyag szerelőrés záró elem lejött, elénk tárul az üres ajtólemez. Benézve a B oszlop irányába, láthatjuk a fekete műanyag burkolattal védett ajtózár mechanikát. Az ajtóhoz a B oszlop felől, kívülről oldható csavarokkal rögzítették, így kiszerelése csukott ajtó mellett nem lehetséges. Itt sűrű anyázás következtében törtem a fejemet, hogy hogyan lehet roncsolás nélkül szétszedni azt a műanyag házat... Sehogy. Snitzer a kézbe és egyszerűen kivágtam a zár műanyag házát. Ez nem helyreállítható roncsolás, de máshogy lehetetlen hozzáférni az ajtónyitó billenő pöcökhöz. Utóbbit lenyomva nyílt az ajtó.
A törött rugó cinikusan vigyorgott rám a kivágott műanyag ház aljáról. Kihalásztam, elraktam.
A következő lépésben azt néztem meg, hogy ez a rugó mit is csinált a törése előtt. Becsuktam az ajtót és megpróbáltam kinyitni kilinccsel. Mind a belsővel, mind a külső ajtónyitóval sikerült. Lezártam a kulccsal az ajtót, majd megpróbáltam újra kinyitni a kulccsal. No, itt nem sikerült, megint be kellett nyúljak az ajtórésen belülről és a pöcökkel nyitni az ajtót. Ez a kis rugó, ami eltört, az ajtó zárját húzta vissza nyitáskor. Mivel eltört, többé nem volt nyitható a zár, bezárva maradt az ajtó.

Bementem a Mazda szalonba, kíváncsiságból megkérdeztem, lehet-e külön rugót rendelni. Sajnos csak a zármechanika van egyben nettó 33 000 Ft-ért. Elmentem a helyi SKF csapágyboltba (kgabe is ott volt, csak vaksi módon nem vett észre!) és ott sikerrel jártam, le tudják gyártatni a rugót, rögtön 2db-ot is. Igaz, ilyen kis mennyiségnél kb 1000-1200Ft/db árra kell számítanom, de legalább a gyári rugóerőre fogják gyártani, ami a rugó használati módját tekintve nagyon fontos jellemző a megfelelő működés miatt.

Van pár képem is, mindjárt csatolok...



bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22711
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Re:Mazda
« Válasz #2931 Dátum: 2019.04.02 13:17:03 »
Ez több órás művelet eredménye, szerintem ultra szívás.




Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével
« Utoljára szerkesztve: 2019.04.02 13:18:50 írta bepi81 »



bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22711
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Re:Mazda
« Válasz #2932 Dátum: 2019.04.02 13:17:49 »
Ez az a kis rohadék...


Ez a kép mutatja a zár ajtóban lévő, már kivágott burkolatát és abban a szerkezetet. Még az eltört rugó darabka is ott van. A kép kb közepén látható egy kis lefelé néző "L" alakú fém pöcs. Azt kell erősen lenyomni ahhoz, hogy az ajtó kinyíljon. A tőle balra lévő nagyobb "L" alakú fém rész jobbra-balra mozog annak függvényében, hogy lezárjuk-e, vagy nyitjuk az ajtót. Ha zárjuk, akkor a kisebb pöcök fölé, jobb irányba mozdulva csúszik, ha nyitjuk a zárat, akkor a RUGÓ visszahúzza az egységet. Rugó hiányában ezutóbbi nem mozdul és rácsúszva marad a nyitó pöcök fölött.



Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével
« Utoljára szerkesztve: 2019.04.02 13:25:48 írta bepi81 »



bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22711
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Re:Mazda
« Válasz #2933 Dátum: 2019.04.18 10:13:50 »
Megoldódott tegnap az előzőekben részletezett ajtózár probléma.

Röviden...
Megrendeltem, ugyan, a kis rugó legyártását, viszont, az nem készült el és sógoromnak kell az autó, megy vissza Ausztriába dolgozni. Győr mellett, Bőnyben van egy Mazda bontó, sógorom szerint az egész Mazda6 klub odajár alkatrészekért, korrektek, megbízhatók és szinte mindenük van. Rendelt tőlük egy komplett zárszerkezetet, 7000Ft + szállításért. Ha azt nézem, hogy a márkaszerviz 33000Ft+Áfa áron kínája újonnan ugyanezt...

1 nap alatt megérkezett, tegnap délután 2 órás szereléssel be is építettem és minden működik. Zár, nyit, stb... Persze, felhívtam a figyelmét arra, hogy, mivel ez a rugótörés típushiba, ezért nem tudhatjuk, meddig lesz jó, de jelenleg halkan könnyedén, flottul működik.
A múltkori szétszedésnél eltört patenteket pótoltam - ugyanazok a fehér, 2 galléros patentet rögzítik, mint a Toyoták esetében - és egyesével visszapattintottam őket a helyükre.

Bízom a legjobbakban... :clap:

ui.: Viszont a hátsó kerékívei rohadnak. Tavaly áprilisban vettük, akkor semmi nem látszott rajta, most a fényezésen átjött a barna rozsda...  :wacko:



Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
  • Autó: Mazda 6, ex1.: Toyota Avensis Wagon 1.8 (T25 - 626e km), ex2.Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D (T27)
Re:Mazda
« Válasz #2934 Dátum: 2019.05.19 22:01:18 »
Átléptük a 300ezret. :clap: Ebből 277ezer együtt töltött út, 3 év és 2 hét alatt. :wub:
Sokasodnak a problémák: kiégett a bal oldali tompított izzó is, csupán 298ezer km után.  ::) Más hiba nem jut eszembe. :hmmmm: Mert nem volt. :clap:
Ez alkalomból kapott a járgány a szokott új olaj és szűrőkön túl új sebváltó olajat és gyertyákat. A gyertyák, és úgy egyáltalán a motortér csont száraz. Az olajfogyasztása 15ezer kilométer alatt 3 deci. A beltérben a kormánybőrön kívül semmi nem utal a megtett kilométerek számára. 280-nál cseréltem másodszor az első fékbetétet, de a tárcsa maradt, mert még nem indokolt e cseréje. (Nem csak anyagi szempontból... ;) )
Továbbra is imádom. Egyre jobban... :wub:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3979
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Mazda
« Válasz #2935 Dátum: 2019.05.20 16:42:57 »
Szép. Rozsdával hogy állsz?

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
  • Autó: Mazda 6, ex1.: Toyota Avensis Wagon 1.8 (T25 - 626e km), ex2.Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D (T27)
Re:Mazda
« Válasz #2936 Dátum: 2019.05.24 21:21:06 »
Szép. Rozsdával hogy állsz?
Csak ott van, ahol a be nem javított sérülések vannak, de az is csak felületi. Lehet, hogy le kellene fújnom. :hmmmm: Mert megcsináltatni nem akarom, (legfeljebb a jobb sárvédőt cserélem le, mert az könnyen megoldható), ugyanis imádom, hogy csendes az autó: nem nyöszörög, nem ciripel. Nem szeretném, ha szétszednék. Inkább járok vele így, mert nem túl látványos, engem pedig nem zavar.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
  • Autó: Mazda 6, ex1.: Toyota Avensis Wagon 1.8 (T25 - 626e km), ex2.Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D (T27)
Re:Mazda
« Válasz #2937 Dátum: 2019.07.10 23:10:06 »
Ismeri valaki ezt az oldalt?
https://www.xportautoparts.com/?gclid=CjwKCAjwmZbpBRAGEiwADrmVXoE70x19SDkAYtdBvv8WEtHb6YiK3_9anYoLDPXEglj26BcmJXqObxoCr4gQAvD_BwE
Az utóbbi 1-2ezer kilométeren, kezdődő trafófáradást érzek: alacsony fordulatú (1500-1700) csorgásnál finoman rángat az autó, amit korábban nem csinált.
Azt találtam ki, hogy vennék 4 gyári mazda trafót, és a következő 320ezer kilométerre el is felejthetem a problémát. Csakhogy az a gyanúm, h itthon csak európai(?) utángyártott, trafónak kinéző tárgyat fogok kapni. Élénken él még bennem, hogy a T25-ben, 300ezer km felett viszonylag sűrűn kellett cserélgetni, és a különböző cégnévvel ellátott dobozokban, ugyanabból a - gyaníthatóan kínai - gyárból származó trafót kaptam különböző áron.
Visszatérve ez eredeti kérdésre, a fenti oldalon vajon tényleg gyári alkatrészeket árulnak? :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Mazda
« Válasz #2938 Dátum: 2019.07.11 11:08:18 »
Ezt az oldalt sajnos nem ismerem.
Finom rángatás megjelenésekor nálam a gyújtáselosztó fedél illetve a rotor szokott rendetlenkedni, ahol én is az utángyártott gyenge minőségre gyanakszom. A tiédben ilyen persze már nincsen.
A gyújtótrafóval viszont nincs bajom, 6-7 éve ugyanaz a Facet (olasz gyártás) van benne. Azért tartalékban van egy bontott gyári is.
Ezt a márkát is próbáltad? Lehet azóta már ők is Kínában gyártatnak...