Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Mazda  (Megtekintve 194354 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • Autó: Mazda 6, ex1.: Toyota Avensis Wagon 1.8 (T25 - 626e km), ex2.Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D (T27)
Re:Mazda
« Válasz #2895 Dátum: 2018.06.19 23:07:41 »
Arról nem is beszélve, hogy Izso kolléga alatt gyakorlatilag mindig üzemmeleg a motor, így tök felesleges a 0W-20-as olajat 10k-ként cserélgetni. Ahogy a gyár írja, 15k-ként elegendő.
A gyár 20K-t ír...
Arra is gondoltam, hogy addig nem megyek a csereperiódusban 15ezer alá, amíg nem kell utána tölteni az olajat. Jelenleg a 15ezer alatt annyi olaj fogy, hogy az alsó nívó felett marad 1 centivel. A mazdánál kb 1 centivel kisebb a max-min távolság, mint a t25-n, emlékeim szerint. Azt ugyan nem tudom, hogy ez a távolság mennyi olajmennyiséget jelent, mert még nem töltöttem utána. Szerintem nincs 1 liter. Egyébként 4,2 liter megy bele.
« Utoljára szerkesztve: 2018.06.19 23:24:39 írta Izso »

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • Autó: Mazda 6, ex1.: Toyota Avensis Wagon 1.8 (T25 - 626e km), ex2.Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D (T27)
Re:Mazda
« Válasz #2896 Dátum: 2018.06.19 23:10:18 »
Meg ott van az is, hogy hiába jut(na) értelmes eredményre, nem kezdheti majd újra ismét egy ugyanolyan kocsival. :1eye:
Na, ebben tévedsz! :hug:
Ugyanis, nagy valószínűséggel 3 év múlva, megint veszek egy ilyet :wub: , és azon kipróbálhatom. :D

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • Autó: Mazda 6, ex1.: Toyota Avensis Wagon 1.8 (T25 - 626e km), ex2.Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D (T27)
Re:Mazda
« Válasz #2897 Dátum: 2018.07.08 19:52:37 »
233ezer km után égett ki az első izzó a mazdán. :clap:
Dicséretesen egyszerű izzót cserélni. 2 perc: benyúlsz, elfordítod, kihúzod, lepattintod, rátolod, visszadugod, elfordítod és kész. ;)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9904
  • Autó: Toyota Prius+ Lounge 2013 Mazda MX-5 NB 2000
Re:Mazda
« Válasz #2898 Dátum: 2018.07.09 08:59:59 »
233ezer km után égett ki az első izzó a mazdán. :clap:
Dicséretesen egyszerű izzót cserélni. 2 perc: benyúlsz, elfordítod, kihúzod, lepattintod, rátolod, visszadugod, elfordítod és kész. ;)
a következőn már ledes lesz, azzal valszeg még ennyi meló sem lesz :)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9904
  • Autó: Toyota Prius+ Lounge 2013 Mazda MX-5 NB 2000
Re:Mazda
« Válasz #2899 Dátum: 2018.07.30 13:32:42 »

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • Autó: Mazda 6, ex1.: Toyota Avensis Wagon 1.8 (T25 - 626e km), ex2.Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D (T27)
Re:Mazda
« Válasz #2900 Dátum: 2018.08.17 09:41:21 »
eladó lett szeretett autónk:

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/3/mazda_3_1_6_tx-13244985
Jól fog vele járni a következő tulaj. :yes:
(A képgalériában sötétzöldnek írja az autót. :surrender: )

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • Autó: Mazda 6, ex1.: Toyota Avensis Wagon 1.8 (T25 - 626e km), ex2.Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D (T27)
Re:Mazda
« Válasz #2901 Dátum: 2018.08.17 09:59:41 »
Időközben megnéztem a 250.000 km-s óraállást is...
Nagyon intelligens a menetstabi: vizes úton, elég nagy tempóban szaladtam bele egy nyújtott kanyarba, és olyan lehelet finoman avatkozott bele, hogy ne induljon el a fara, hogy ha nem lakok benne 200ezer kilométer óta, észre sem veszem. És még azt gondoltam volna, hogy én milyen profi vagyok. :cool2: (Közben pedig csak egy idióta, aki nem akar poroszkálni egy sor mazsola után. :wacko: )
Ezzel szemben a kipörgésgátló hóban semmit sem ér. Továbbá: pattogós, egyenetlen úton iszonyatosan megnő a féktáv: kb szor2.
Olajfogyasztás jól áll: 10.000 km alatt a nívó jelek közötti rész majd felénél járt. Visszatöltöttem tele, mert elég meleg van mostanság.
Nemrég ki kellett cserélni a vezető oldali szőnyeget. Már teljesen átlyukadt. A kormány már tök sima, de egyéb kopás nincs. A sebváltószoknya is, mint az új. Még a pedálok is jól bírják. Üléseken sem látszik semmi. (A koszon kívül... Ki kellene vkinek takarítani. :hmmmm: De menet közben nem tudom. :D )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9904
  • Autó: Toyota Prius+ Lounge 2013 Mazda MX-5 NB 2000
Re:Mazda
« Válasz #2902 Dátum: 2018.08.20 14:48:30 »
Megkezdtük közös életünket a kisautóval. Egy csöppet más, mint a prius :D komplett motorgenerált kapott, a héten megy egy belső felújításra is és be kell  szerezni még egy garnitúra új gumit is. aztán már csak arra kell ügyelni, hogy szét ne rágja a rozsda :D

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3261
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Mazda
« Válasz #2903 Dátum: 2018.08.20 21:57:38 »
Megkezdtük közös életünket a kisautóval. Egy csöppet más, mint a prius :D komplett motorgenerált kapott, a héten megy egy belső felújításra is és be kell  szerezni még egy garnitúra új gumit is. aztán már csak arra kell ügyelni, hogy szét ne rágja a rozsda :D
Adj neki elég menetszelet, az az egyetlen biztos módszer... Szerpentinezett alpesi levegő kell nektek. :D
A motorgenerál mit takar? Azt hittem csak vezérlés csere, meg olajcsere meg diffi olaj meg váltóolaj meg fékfolyadék meg hűtőfolyadék meg váltó, kormány, kézifékkar, fejegység, antennakapcsoló, ablaksínkenés, némi marhabőr kell. Meg perrsze 3-4m3 benzin, hogy bejárasd. :D

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9904
  • Autó: Toyota Prius+ Lounge 2013 Mazda MX-5 NB 2000
Re:Mazda
« Válasz #2904 Dátum: 2018.08.21 07:58:04 »
hát ezt én motorgenerálnak hívom :) az előre tervezetteken felül cserélni kellett még a gyújtáskábelt és a kuplung munkahengert is. antennakapcsoló nincs, az magától megy fel-le...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3261
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Mazda
« Válasz #2905 Dátum: 2018.08.21 08:18:43 »
Már azt hittem gépmunka volt a hengerfejen, meg kaptál kovácsoltvas dugattyúkat meg főtengelyt. :D

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9904
  • Autó: Toyota Prius+ Lounge 2013 Mazda MX-5 NB 2000
Re:Mazda
« Válasz #2906 Dátum: 2018.08.24 21:02:17 »
Már azt hittem gépmunka volt a hengerfejen, meg kaptál kovácsoltvas dugattyúkat meg főtengelyt. :D
hát, nem bántam volna, mert a nagyobb teljesítmény mindig jobb, de az nem volt benne az árban :D

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • Autó: Mazda 6, ex1.: Toyota Avensis Wagon 1.8 (T25 - 626e km), ex2.Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D (T27)
Re:Mazda
« Válasz #2907 Dátum: 2018.08.25 18:03:46 »
Megkezdtük közös életünket a kisautóval. Egy csöppet más, mint a prius :D komplett motorgenerált kapott, a héten megy egy belső felújításra is és be kell  szerezni még egy garnitúra új gumit is. aztán már csak arra kell ügyelni, hogy szét ne rágja a rozsda :D
Ezt-azt leírhatnál róla! (Miért a generáció végéről választottad, km, felszereltség stb...)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9904
  • Autó: Toyota Prius+ Lounge 2013 Mazda MX-5 NB 2000
Re:Mazda
« Válasz #2908 Dátum: 2018.08.25 21:06:24 »
Ezt-azt leírhatnál róla! (Miért a generáció végéről választottad, km, felszereltség stb...)

elég egyszerű volt a nekikezdés, aztán elég bonyolulttá változott. én alapvetően egy régi mx5-öst akartam. csak közben brüsszelből kitiltották az euro2 alatti autókat. úgyhogy NB lett a szóba jöhető generáció. aztán rozsdamenteset is akartam, ami a rendelkezésre álló darabok számát "kissé" redukálta. aztán színeset is akartam, ami váratlan nehézségeket vetett fel, mert a kretén nyugat-európaiak mx5-ösből is leginkább szürkét vesznek. és világos belsőset is akartam, mert egy tizensok éves japán fekete műanyag belső elég hervasztó tud lenni, és hát a kocsival pont az ellenkezője volt a cél...

mindezek erősen rontották az esélyeimet, hogy valaha lesz nekem játszós autóm. ami tetszett, azt kint is napon belül elvitték, a magyar klubban, meg úgy általában magyarországon leginkább a belüket maguk után húzó darabokat láttam. aztán megkerestem egy hollandiában ügyködő neppert, akiről a TC is írt korábban és ő is nekiállt a projektnek a holland fronton. és végtelenül hosszú idő után találtunk egy jónak tűnőt. megvettem úgy, ahogy kell: csak azután láttam, hogy már kifizettem - fontos dolog a bizalom, na :D

kismotoros, 119ezer km, 18 év, egy elemet leszámítva gyári fényezés (és bitang!), új ponyva, bézs bőr belső, nulla karbantartás az utolsó években. úgyhogy hazatrélereztettem, egy specialista megcsinálta a motoron azt, ami kell további sok évre, vettem bele fakormányt (FCKYH), jártam a futóművesnél, került rá egy garnitúra gyári (bár feketére taknyolt, "demajdénrendbeteszem" kategóriájú) felni is. most a kárpitosnál van, és jellemző módon később lesz kész, minthogy visszamegyünk a nyári szabadságról. ilyen az én formám :)

felszereltség: ABS - már többször is használtam :D ÉS FAKORMÁNY!!! (azt is :D ) aztán van benne kvarcóra is, és anyósülés, meg szélfogó, meg tetőtakaró ponyva, aztán a sebváltó gomb is fából van! nomeg a kézifékkar vége is :D

amikor a motort rende tették, pont akkor mentünk le a balaton-felvidékre nyaralni kicsit. ott megmutatta, mire való egy ilyen kocsi. krúzoltunk bele a lányommal a naplementébe a dombok között, minden előttünk felbukkanó turistaautót levadásztunk a fiammal, egyszer még a feleségem is elvitte a barátnőjéhez. jó volt.

aztán mg kiviszem brüsszelbe és munkába fogok vele járni :D





« Utoljára szerkesztve: 2018.08.25 21:12:10 írta csufár »

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • Autó: Mazda 6, ex1.: Toyota Avensis Wagon 1.8 (T25 - 626e km), ex2.Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D (T27)
Re:Mazda
« Válasz #2909 Dátum: 2018.08.26 01:10:22 »
elég egyszerű volt a nekikezdés, aztán elég bonyolulttá változott. én alapvetően egy régi mx5-öst akartam. csak közben brüsszelből kitiltották az euro2 alatti autókat. úgyhogy NB lett a szóba jöhető generáció. aztán rozsdamenteset is akartam, ami a rendelkezésre álló darabok számát "kissé" redukálta. aztán színeset is akartam, ami váratlan nehézségeket vetett fel, mert a kretén nyugat-európaiak mx5-ösből is leginkább szürkét vesznek. és világos belsőset is akartam, mert egy tizensok éves japán fekete műanyag belső elég hervasztó tud lenni, és hát a kocsival pont az ellenkezője volt a cél...

mindezek erősen rontották az esélyeimet, hogy valaha lesz nekem játszós autóm. ami tetszett, azt kint is napon belül elvitték, a magyar klubban, meg úgy általában magyarországon leginkább a belüket maguk után húzó darabokat láttam. aztán megkerestem egy hollandiában ügyködő neppert, akiről a TC is írt korábban és ő is nekiállt a projektnek a holland fronton. és végtelenül hosszú idő után találtunk egy jónak tűnőt. megvettem úgy, ahogy kell: csak azután láttam, hogy már kifizettem - fontos dolog a bizalom, na :D

kismotoros, 119ezer km, 18 év, egy elemet leszámítva gyári fényezés (és bitang!), új ponyva, bézs bőr belső, nulla karbantartás az utolsó években. úgyhogy hazatrélereztettem, egy specialista megcsinálta a motoron azt, ami kell további sok évre, vettem bele fakormányt (FCKYH), jártam a futóművesnél, került rá egy garnitúra gyári (bár feketére taknyolt, "demajdénrendbeteszem" kategóriájú) felni is. most a kárpitosnál van, és jellemző módon később lesz kész, minthogy visszamegyünk a nyári szabadságról. ilyen az én formám :)

felszereltség: ABS - már többször is használtam :D ÉS FAKORMÁNY!!! (azt is :D ) aztán van benne kvarcóra is, és anyósülés, meg szélfogó, meg tetőtakaró ponyva, aztán a sebváltó gomb is fából van! nomeg a kézifékkar vége is :D

amikor a motort rende tették, pont akkor mentünk le a balaton-felvidékre nyaralni kicsit. ott megmutatta, mire való egy ilyen kocsi. krúzoltunk bele a lányommal a naplementébe a dombok között, minden előttünk felbukkanó turistaautót levadásztunk a fiammal, egyszer még a feleségem is elvitte a barátnőjéhez. jó volt.

aztán mg kiviszem brüsszelbe és munkába fogok vele járni :D
A profilod szövege alapján azt hittem, hogy 2013-s az autó. :eek: Egy 18 éves sportos autó - amint azt a mellékelt ábra is mutatja - sok áldozatot követelhet a vásárlás után. Na, de utána jöhet az élvezet! :cool2: