Szerző Téma: Mazda  (Megtekintve 595404 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

cika

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:Mazda
« Válasz #2880 Dátum: 2018.05.15 16:14:29 »
Köszönöm szépen a segítséget :)
Remélem jól sikerül választani....

cika

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:Mazda
« Válasz #2881 Dátum: 2018.05.16 19:59:15 »
Sziasztok!

Ismét kérdéssel fordulok hozzátok és remélem megnyugtató válaszotok lesz  ::)
Ma a netes keresgélés után végre rászántam magamat, hogy kimozdultam és megnéztem a talált autókat face to face is  :D
2 autóra volt időm. Egy Mazda 6 hatchback és egy Ford Mondeo kombi. Mind a kettő 2.0 benyás.
A Mazda nagyon tetszett, de jóval kisebb, mint a ford.
Miután hazaértem csak nem hagyott nyugodni a kisördög és felhívtam a szerelő ismerőst, hogy ő melyik 2.0-ás motort ajánlja a kettő közül.
Azt mondja, hogy a Mazdában is ugyanaz a 2.0-ás benzines dohog, mint a Mondeoban!
Amikor rákérdeztem, hogy olvastam a szívósor problémáról ami a fordokban van, akkor azt mondta, hogy igen, az a mazdákban ugyanúgy jelentkezhet!
Tényleg igaza van???
Mind a kettő 2008-as évjáratú. Ezeknél ill. hagyjuk is a fordot, a Mazdánál is lehet ilyen hiba???

Előre is köszönöm a válaszotokat

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Mazda
« Válasz #2882 Dátum: 2018.05.16 20:40:56 »
Igen. Mx5 NC-ben is ez van asszem és ugyanúgy problémás tud lenni.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Mazda
« Válasz #2883 Dátum: 2018.05.16 23:11:17 »
Sziasztok!

Ismét kérdéssel fordulok hozzátok és remélem megnyugtató válaszotok lesz  ::)
Ma a netes keresgélés után végre rászántam magamat, hogy kimozdultam és megnéztem a talált autókat face to face is  :D
2 autóra volt időm. Egy Mazda 6 hatchback és egy Ford Mondeo kombi. Mind a kettő 2.0 benyás.
A Mazda nagyon tetszett, de jóval kisebb, mint a ford.
Miután hazaértem csak nem hagyott nyugodni a kisördög és felhívtam a szerelő ismerőst, hogy ő melyik 2.0-ás motort ajánlja a kettő közül.
Azt mondja, hogy a Mazdában is ugyanaz a 2.0-ás benzines dohog, mint a Mondeoban!
Amikor rákérdeztem, hogy olvastam a szívósor problémáról ami a fordokban van, akkor azt mondta, hogy igen, az a mazdákban ugyanúgy jelentkezhet!
Tényleg igaza van???
Mind a kettő 2008-as évjáratú. Ezeknél ill. hagyjuk is a fordot, a Mazdánál is lehet ilyen hiba???

Előre is köszönöm a válaszotokat
Mennyi pénzt szántál rá?
Ez egy kicsivel kerülne többe mint 2 millió:
https://home.mobile.de/home/dealerHomepageRedirect.html?internalRewrite=true&path=AUTOHAUS-A-GRUBER&ticket=ST-304792-iF71bsRNkht5vxWhtfc6-mycas46-2_c01_4201#des_261918230
2008.06., 145e km, ezüst kombi.

cika

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:Mazda
« Válasz #2884 Dátum: 2018.05.16 23:48:57 »
Mennyi pénzt szántál rá?
Ez egy kicsivel kerülne többe mint 2 millió:
https://home.mobile.de/home/dealerHomepageRedirect.html?internalRewrite=true&path=AUTOHAUS-A-GRUBER&ticket=ST-304792-iF71bsRNkht5vxWhtfc6-mycas46-2_c01_4201#des_261918230
2008.06., 145e km, ezüst kombi.

Angliában élek, úgyhogy semmi európai autós megoldás nem jöhet szóba. Marad a szigeten lévő választék.
Egy kicsit most megijedtem ez miatt a mazdától is.
A Ford nagyon úgy néz ki, hogy a benzinesben is használt kettős tömegű lendkerék miatt esett ki.
Úgyhogy maradt az avensis mazda páros!

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10320
Re:Mazda
« Válasz #2885 Dátum: 2018.05.16 23:57:07 »
Ennek azert szeribten nezzel meg alaposabban  utana. A mazda mindig sajat motorokkal szerelte az autoit, meg sajat dizelmotorja is volt, az enyrm 1.6osa sem azonos a focusba anno epitett egyhatosokkal. A mondeo es a 6os teljesitmenye sem ugyanakkora

cika

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:Mazda
« Válasz #2886 Dátum: 2018.05.17 20:18:55 »
Nos, ma megint beszéltem egy másik szerelővel és ő is azt mondta, hogy a mazda és a ford motorok (benzinesek érdekeltek csak) ugyanazok. Megnéztem az adatlapokat és az egyik 145 a másik 143 lovas, majdnem teljesen azonos végsebességgel.
A kettőstömegűt kérdeztem még, arra is azt mondta, hogy mind a kettőben van... :-(
 :cry:
már csak abban az egyben bízom, hogy nem nyúlok teljesen bele a legszarabba :-)
se kettőstömegű problémás, se szívósor problémás, se .......  :wacko:

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Mazda
« Válasz #2887 Dátum: 2018.05.19 01:15:51 »
Nos, ma megint beszéltem egy másik szerelővel és ő is azt mondta, hogy a mazda és a ford motorok (benzinesek érdekeltek csak) ugyanazok. Megnéztem az adatlapokat és az egyik 145 a másik 143 lovas, majdnem teljesen azonos végsebességgel.
A kettőstömegűt kérdeztem még, arra is azt mondta, hogy mind a kettőben van... :-(
 :cry:
már csak abban az egyben bízom, hogy nem nyúlok teljesen bele a legszarabba :-)
se kettőstömegű problémás, se szívósor problémás, se .......  :wacko:
A kettőstömegű gyengélkedését úgy tudod megtesztelni, hogy induláskor bénázol egyet, azaz túl hirtelen engeded fel a kuplungot, lefulladást okozva. Ha ilyenkor csúnyán nagyot üt, akkor felejtős az autó.
Azt vélem, hogy Britanniában is hasonló viszonyok lehetnek az autókereskedéseknél, mint Németo-ban: egy márkakereskedés nem engedheti meg magának, hogy ellenőrizhetetlen múltú, bóvli használt autókat áruljon. Biztos, hogy ott többe kerül az autó, mint a "futottak még" kereskedésekben, de rengeteg időt és pénzt takaríthatsz meg, ha nem járkálsz hetekig mindenféle romokat tesztelgetni.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Mazda
« Válasz #2888 Dátum: 2018.06.17 11:50:07 »
Átléptünk a 200ezer együtt töltött km-n. Én és a mazdám :wub:
Nem megy a start-stop rendszer (hál' Istennek). Azt gondoltam, ha lecserélem az akkut, akkor újra cseszekedhetek vele. Már majd 2 hónapja az ülésem mögött hordtam egy jó kis Bannert, hogy ha megadja magát, bármelyik pillanatban kicserélhessem, mert a régi gyengélkedését már többször jelezte az autó. Természetesen akkor nem indult, amikor legjobban siettem volna. :devil: De hát, nem lopom én a pénzt, hogy ne használjam ki az utolsó wattját is a réginek. Gondolom, hogy ha bevinném a mazdába, a frissítésnél újra aktiválódna. 15ezerért...
Ezen kívül új papucsokat is kapott a járgány. 100ezer km-t futott a toyo nanoenergie :clap: . Igaz, hogy vizes úton elég óvatosan kellett vele járni, de valamit valamiért. Az új szintén toyo, de fr2. Nos, ez nagyon jó vízen is, de 3-4 decivel többet fogyaszt. :cry: az 100ezer km-nél, 100ezer forint. :cry: Kivagyok. :banging:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Mazda
« Válasz #2889 Dátum: 2018.06.17 23:26:59 »
Szerelj be kifújt tojáshéjakat a talpad alá. :D

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Mazda
« Válasz #2890 Dátum: 2018.06.18 23:29:27 »
Szerelj be kifújt tojáshéjakat a talpad alá. :D
Azon már túl vagyok.  :surrender:
5,7 az alja. Ilyen stílus mellett korábban 5,4-t evett. Igaz, hogy egy agyig pakolt benzines járgánytól ez is szép, de volt szebb...
(Annyi jó van az egészben, hogy a Besztercebánya és Turócszentmárton közötti szerpentinen, vizes úton, iszonyat jót mentem :scooter: Na, az tetszett! Az az etap tuti nem fért bele a 6 literbe. ;) )
Ma cseréltük le az olajat. És azt javasolta a szerelő haverom, hogy így 200e fölött, nyáron 10ezrenként cseréljek olajat (Xado 0-20). Vélemény?
(Mondtam neki, hogy nem normális! 3 hetente járjak hozzá? Akkor akár be is jelentkezhetek hozzájuk ideiglenesre. ;) )

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Mazda
« Válasz #2891 Dátum: 2018.06.19 09:00:15 »
Ma cseréltük le az olajat. És azt javasolta a szerelő haverom, hogy így 200e fölött, nyáron 10ezrenként cseréljek olajat (Xado 0-20). Vélemény?
(Mondtam neki, hogy nem normális! 3 hetente járjak hozzá? Akkor akár be is jelentkezhetek hozzájuk ideiglenesre. ;) )
Ártani nem használ, az biztos ... soha nem mondod meg, hogy lett-e ennek bármi jó következménye a következő 300e km alatt. De azt kiszámolhatod, hogy mennyi Ft és idő a költsége.
Tényleg nem lehet fix okosságot mondani rá. Dobj fel egy pénzérmét!  :tt2:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Mazda
« Válasz #2892 Dátum: 2018.06.19 09:19:28 »
Ártani nem használ, az biztos ... soha nem mondod meg, hogy lett-e ennek bármi jó következménye a következő 300e km alatt. De azt kiszámolhatod, hogy mennyi Ft és idő a költsége.
Tényleg nem lehet fix okosságot mondani rá. Dobj fel egy pénzérmét!  :tt2:
Meg ott van az is, hogy hiába jut(na) értelmes eredményre, nem kezdheti majd újra ismét egy ugyanolyan kocsival. :1eye:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Mazda
« Válasz #2893 Dátum: 2018.06.19 11:13:11 »
Azon már túl vagyok.  :surrender:
5,7 az alja. Ilyen stílus mellett korábban 5,4-t evett.
De ezt nem tudod kiküszöbölni, hisz egy erősen elkopott gumi helyett van újad. Nyugtasson a tudat, hogy 100.000 km múlva - sőt, hamarabb is - már ezzel is 5,4-ez fog enni.
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Mazda
« Válasz #2894 Dátum: 2018.06.19 11:17:05 »
Ártani nem használ, az biztos ... soha nem mondod meg, hogy lett-e ennek bármi jó következménye a következő 300e km alatt. De azt kiszámolhatod, hogy mennyi Ft és idő a költsége.
Tényleg nem lehet fix okosságot mondani rá. Dobj fel egy pénzérmét!  :tt2:
Arról nem is beszélve, hogy Izso kolléga alatt gyakorlatilag mindig üzemmeleg a motor, így tök felesleges a 0W-20-as olajat 10k-ként cserélgetni. Ahogy a gyár írja, 15k-ként elegendő.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i