Szerző Téma: Mazda  (Megtekintve 595370 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Mazda
« Válasz #2850 Dátum: 2018.04.15 23:56:20 »
Kiraly.
Rozsdaval mi a helyzet? Allitolag az uj 6osokat sem kimeli...
Csak ott van/lenne rajta rozsda, ahol sérült az elem, és leverődött a festék.
Volt pár esetem:
- kocc egy avéval, (jobb első sárvédő, harmadik fél volt a hibás)
- rám szakadt egy nagy faág, (tető, tetősín + bal hátsó oszlop)
- nekem ugrott egy őz, (bal 1 ajtó)
- kemény hókupac fordulás közben megnyomta az egyik küszöböt,
- belestem egy vízaknába, mert levették a fedelét, és a kiemelés közben megnyomtuk a másik küszöböt.
A benzines avémmal mindössze egy kutyát ütöttem el, (akkor is csak a ködlámpát kellett cserélni) 630ezer kilométer alatt, ezzel meg még nem mentem 200ezret sem és balszerencse balszerencse hátán. De azért imádom.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Mazda
« Válasz #2851 Dátum: 2018.04.16 12:12:40 »
Vezetési stílusodra nem hatott a kocsi? Azt vettem észre, hogy a Mazda sportosabb karaktere hat rám. Emiatt merészebben mentem kissé, ami előbb-utóbb visszahat. Már dolgozok rajta, hogy a nagypapás stílusra visszaálljak, de erős tudatosságot követel meg, mert a Mazda vadlóvá válik bármikor amikor odalép az ember. Már egy gyors kanyar-gyors visszaváltás-gázfröccs trió is arra késztetheti, hogy riszálja a farát. De extra gáz nélkül is kanyarhajszolásba tud hajszolni. :D

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:Mazda
« Válasz #2852 Dátum: 2018.04.16 12:39:23 »
Vezetési stílusodra nem hatott a kocsi? Azt vettem észre, hogy a Mazda sportosabb karaktere hat rám. Emiatt merészebben mentem kissé, ami előbb-utóbb visszahat. Már dolgozok rajta, hogy a nagypapás stílusra visszaálljak, de erős tudatosságot követel meg, mert a Mazda vadlóvá válik bármikor amikor odalép az ember. Már egy gyors kanyar-gyors visszaváltás-gázfröccs trió is arra késztetheti, hogy riszálja a farát. De extra gáz nélkül is kanyarhajszolásba tud hajszolni. :D
Zoooom-zoooom

Tapatalkkal küldve az én Redmi 4X eszközömről

'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Mazda
« Válasz #2853 Dátum: 2018.04.16 13:28:37 »
Vezetési stílusodra nem hatott a kocsi? Azt vettem észre, hogy a Mazda sportosabb karaktere hat rám. Emiatt merészebben mentem kissé, ami előbb-utóbb visszahat. Már dolgozok rajta, hogy a nagypapás stílusra visszaálljak, de erős tudatosságot követel meg, mert a Mazda vadlóvá válik bármikor amikor odalép az ember. Már egy gyors kanyar-gyors visszaváltás-gázfröccs trió is arra késztetheti, hogy riszálja a farát. De extra gáz nélkül is kanyarhajszolásba tud hajszolni. :D
Oké, de te egy kimondottan játszós autóban ülsz, az nem egy Mazda6  :D  Az nem riszálja a seggét  ;)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Mazda
« Válasz #2854 Dátum: 2018.04.16 14:40:10 »
Oké, de te egy kimondottan játszós autóban ülsz, az nem egy Mazda6  :D  Az nem riszálja a seggét  ;)
Frászkarikát. Oviba hordom vele a gyereket meg edzésre. :D És amúgy a Mazda 6 is sportos futóművű karakteres motorú kis cucc. Harapja az utat. :D

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Mazda
« Válasz #2855 Dátum: 2018.04.16 14:46:22 »
Frászkarikát. Oviba hordom vele a gyereket meg edzésre. :D És amúgy a Mazda 6 is sportos futóművű karakteres motorú kis cucc. Harapja az utat. :D
Értem én, de mégsem egy hátsó kerekes roadster  :D

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Mazda
« Válasz #2856 Dátum: 2018.04.17 18:41:54 »
Vezetési stílusodra nem hatott a kocsi? Azt vettem észre, hogy a Mazda sportosabb karaktere hat rám. Emiatt merészebben mentem kissé, ami előbb-utóbb visszahat. Már dolgozok rajta, hogy a nagypapás stílusra visszaálljak, de erős tudatosságot követel meg, mert a Mazda vadlóvá válik bármikor amikor odalép az ember. Már egy gyors kanyar-gyors visszaváltás-gázfröccs trió is arra késztetheti, hogy riszálja a farát. De extra gáz nélkül is kanyarhajszolásba tud hajszolni. :D
Talán még az első eset...
Aznap 800 km után, 30-50 km/h közötti sebességgel haladtunk vagy 2 km-t egy lassú vezető mögött este 10-11 között 5., 6-ként a sorban. Fiatalok ültek az előttem haladó corsában, és ki-be ugráltak, mert előzni akartak, de nem mertek. Aztán amikor végre elindultak, én is mentem utánuk, de nem túl szorosan. Ők visszaálltak a sorba, de én úgy voltam vele, hogy én végig tudom előzni a sort a kanyarig. Erre, amikor már melléjük értem (az én orrom az ő hátsó kereküknél), újra nekiálltak előzni. Nem nézett a srác a tükörbe. Vészfék, félrekapott kormány, majd vissza, nehogy egy táblának menjek, és a már megelőzött ave hölgy vezetője végigmozizta a történetet, és az én autóm bal eleje a visszakormányzáskor meghorzsolta az ave bal hátát.
Szóval, azért van abban valami, amit írtál. Mindenesetre azóta előzéseknél fokozottabban figyelem a régebbi, kisebb teljesítményű autók vezetőjét, hogy észleli-e amikor előzni kezdem, mert nem az első alkalom, hogy nem feltételezik, hogy valaki hátulról olyan hamar odaér. Sajnos általánosan megfigyelhető, hogy sokaknak ciki használni az indexet, és nem használják a szándékot jelezve, már csak akkor, amikor kihúzza a kormányt az előzéshez. Aki kiteszi az indexet, hogy előzne, azt sosem tolom le.
A többi esetben teljesen vétlen voltam.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re:Mazda
« Válasz #2857 Dátum: 2018.04.17 19:09:34 »
Vezetési stílusodra nem hatott a kocsi? Azt vettem észre, hogy a Mazda sportosabb karaktere hat rám. Emiatt merészebben mentem kissé, ami előbb-utóbb visszahat. Már dolgozok rajta, hogy a nagypapás stílusra visszaálljak, de erős tudatosságot követel meg, mert a Mazda vadlóvá válik bármikor amikor odalép az ember. Már egy gyors kanyar-gyors visszaváltás-gázfröccs trió is arra késztetheti, hogy riszálja a farát. De extra gáz nélkül is kanyarhajszolásba tud hajszolni. :D
A Kia Cee'd-ben ugyanez volt az érzésem az első 20ezer km alatt. 2 csekket is kaptam 1 év alatt.... Muszáj volt visszafogni magam.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Mazda
« Válasz #2858 Dátum: 2018.04.19 19:59:51 »
A Kia Cee'd-ben ugyanez volt az érzésem az első 20ezer km alatt. 2 csekket is kaptam 1 év alatt.... Muszáj volt visszafogni magam.
Oké, akkor nem érzem magam (teljesen) ámokfutónak, más is küzd a problémával. :D Igyekszem magam azért a kulturált vezetési morál szintjén megtartani.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re:Mazda
« Válasz #2859 Dátum: 2018.04.19 20:04:21 »
A Verso sokkal szolidabb ilyen szempontból is. Technikai értelemben mindenben veri a cee'd_et, érzésre viszont tökéletesen passzol hozzánk, nem kell se túl tólni, se visszafogni magunkat.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Mazda
« Válasz #2860 Dátum: 2018.04.19 21:50:16 »
A Verso sokkal szolidabb ilyen szempontból is. Technikai értelemben mindenben veri a cee'd_et, érzésre viszont tökéletesen passzol hozzánk, nem kell se túl tólni, se visszafogni magunkat.
Ma átültem megint az Avensisbe. Sárga lámpa égett, asszony elzavart vele tankolni. :D Menet közben többször azon kaptam magam, hogy 60 felett megyek, ami nálam igen szokatlan, nagyon szigorúan tartom mindig az 50-et. Aztán rájöttem, hogy a fülem állt át a másik kocsira. A Mazda előző tulaja valami rotyogó sport kipuffogóra cserélte a gyárit. Megszoktam a hangját, úgyhogy nyomtam az Avensist, mert hang alapján azt hittem még nem vagyok 50-nél. Marha fura volt egy hónap után visszaülni az Avensisbe. Nagyon kényelmes, de billen a kanyarban, nem jönnek be a tavaszi illatok :D és a váltójával megint nem tudok kibékülni. Rájöttem hogy a 90-es években használt váltókiosztás jön be számomra. A rövidebb nagyon nyomatékos fokozatok, amivel 50-nél már nyugodtan válthatok 4-esbe. Az Avensis váltója mintha próbálna elszigetelni a gépészettől. Semleges, aránylag hosszú fokozatok amik 2700 alatt a szegénykeverékes mix miatt teljesen vérszegények. Na nem panaszkodom, mert imádom azt is hosszú utakra, csak mióta van mellette a kertben egy Mx5 azóta nagy a kontraszt.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Mazda
« Válasz #2861 Dátum: 2018.04.20 09:22:51 »
Ma átültem megint az Avensisbe. Sárga lámpa égett, asszony elzavart vele tankolni. :D Menet közben többször azon kaptam magam, hogy 60 felett megyek, ami nálam igen szokatlan, nagyon szigorúan tartom mindig az 50-et. Aztán rájöttem, hogy a fülem állt át a másik kocsira. A Mazda előző tulaja valami rotyogó sport kipuffogóra cserélte a gyárit. Megszoktam a hangját, úgyhogy nyomtam az Avensist, mert hang alapján azt hittem még nem vagyok 50-nél. Marha fura volt egy hónap után visszaülni az Avensisbe. Nagyon kényelmes, de billen a kanyarban, nem jönnek be a tavaszi illatok :D és a váltójával megint nem tudok kibékülni. Rájöttem hogy a 90-es években használt váltókiosztás jön be számomra. A rövidebb nagyon nyomatékos fokozatok, amivel 50-nél már nyugodtan válthatok 4-esbe. Az Avensis váltója mintha próbálna elszigetelni a gépészettől. Semleges, aránylag hosszú fokozatok amik 2700 alatt a szegénykeverékes mix miatt teljesen vérszegények. Na nem panaszkodom, mert imádom azt is hosszú utakra, csak mióta van mellette a kertben egy Mx5 azóta nagy a kontraszt.
:yes: Nem ugyanannak a vevőnek gyártották a két autót...
Még az alkatrész-elhasználódásokat írnám fel referenciaként a 205ezer km-hez:
- izzót még nem kellett cserélnem. Egyetlen egyet sem! :tt2:
- Ablaktörlő lapátot most cseréltem.
- Fékbetét csere 140ezernél volt, de 210eezernél már tárcsa+betét csere lesz, mert már behullámosodik egy-egy hegyi-versenynél :cool2:
- Hátsó fékbetét most lesz cserélve először.
- A toyo gumik simán bírnak 100ezer km-t. Még fent van a 2. szett nyári, és a téli 2 szezonban futott összesen 20ezeret.
- A kormánybőr már sima, nem látszik rajta erezet.
- Sebváltó és szoknya, ülések, kárpit, hangszigetelő gumik teljesen épek, kopásmentesek.
- A gyári szőnyeg nem a pedálok alatt lyukadt ki, hanem a közepén, ahol nincs megerősítve. Ott, ahol a lábam tartom a tempomat használatakor. (Egy régi szőnyegből odavarrtam egy pótlást. Ugyanaz a szín. Láthatatlan a megoldás. :otlet:)
- Most cserélem az akkumulátort. Már az éjszakai töltés sem elég neki. 1 hét után jelzi, hogy alacsony a töltöttségi szint. Emiatt nem működik a strat-stop rendszer, hál' Istennek! Utálom. Azt hiszem, hogy ha a csere után megint működni fog, akkor veszem a fáradtságot, és minden indítás után kikapcsolom. Szerintem ezt az akku sem fogja bánni.
- Minden indítás után 3-szor meg kell nyomni az információs gombot, hogy lássam a fogyasztási adatokat, mert az autó szeretne szakszervizbe menni. De mink ollyan helye nem járunk! :D
- Olajat alig fogyaszt. 15ezrenként cserélem a Xado olajat, és a nívó pálcán fél felett marad rátöltés nélkül. Megjegyzendő, hogy amikor átálltam a Xado olajra, 2 decivel kisebb lett az üzemanyag-fogyasztásom. :clap: Pedig én ezekben nem hiszek... De a szerelő haverom annyira dicsérte, hogy gondoltam, 1 próbát megér. Azóta azt veszem, nipartsos olcsó szűrőkkel. :yes:
- Ékszíjat - ugyebár - Itáliába járok cserélni  :whistling:, de most szakítok majd a hagyományokkal. Az egyik görgő kezd hangoskodni, így azt tervezem, hogy a 240ezres szerviznél ékszíj+görgő csere lesz, és szerintem a sebváltó-folyadékot is lecserélem, lehet xadósra. (Mert ezt is dicséri a szerelő barátom.)
- Említettem korábban, hogy hajlamos beremegni a sebváltó 3. fokozatban. Ez szinte teljesen megszűnt. Korábban 1000 kilométerenként 1-2-szer, most már csak 10ezrenként 1-szer fordul elő. Szerintem a harmadik fokozat fogaskerekének egyik foga csinálja, de ezt a kopás - szó szerint - kiköszörülte.
- A fogyasztásom 5,6 körül alakul. Nyugodt tempó mellett. Ha sietek, akkor is 6 alatt marad. 130-s pályázásnál 6,4-t eszik. Minden olajcserekor kap egy injektor tisztítót (hogy nyugodt legyen a lelkiismeretem... :innocent: ) 800-1000 km-ként tankolok osanos/elefántos benzint, mert a pénztárcám meg azt szereti. ;)
- A sebességmérő pontos, 1 km/h eltérést mutat a gps-hez képest. A tempomatot viszont 2-vel nagyobbra kell állítani, a kívánt sebességhez képest.
- A fogyasztásmérő 1 decivel mutat többet a valóságosnál. (Szerencsére, mert így még nem tankoltam ki az autóból egyszer sem, pedig már volt mikor 1100 km-feletti futás után értem oda az olcsó kúthoz. :wacko: )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10320
Re:Mazda
« Válasz #2862 Dátum: 2018.04.23 09:37:24 »
király. a kormány meg a sebváltó bőrözése kicsit jobb lett, mint volt ezek szerint. nálam 140ezer körül foszlott szét a sebváltó gombja és a kormány bőrözése is eléggé kopott már

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Mazda
« Válasz #2863 Dátum: 2018.05.06 21:27:27 »
király. a kormány meg a sebváltó bőrözése kicsit jobb lett, mint volt ezek szerint. nálam 140ezer körül foszlott szét a sebváltó gombja és a kormány bőrözése is eléggé kopott már
A régebbi mazdákról nincs információm ilyen tekintetben. Nálam a t25 jól bírta.
Azért hozzátartozik az igazsághoz, hogy kb havonta (nyáron sűrűbben, télen ritkábban) a bőrős/műbőrős részeket átkenegetem egy bőrápoló szarrel.  Hátha nem árt neki... ;)
(Ebből is látszik, hogy semmi pénzt nem sajnálok én az autótól,
ha olcsó. :D
Valami 200 forint volt leárazva a teszkóban. :tt2: )

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Mazda
« Válasz #2864 Dátum: 2018.05.06 21:56:20 »
király. a kormány meg a sebváltó bőrözése kicsit jobb lett, mint volt ezek szerint. nálam 140ezer körül foszlott szét a sebváltó gombja és a kormány bőrözése is eléggé kopott már
Te ápoltad a tiédet valamivel? Mert ha a nyeregszappan meg a glicerines ápoló olaj elmarad, akkor nagyon hamar erodálódik. Nameg méhviaszos "ápolóval" lehet tutiziher kinyírni. Sokan nem tudják és kenegetik vele bőszen, mert ugye a méhviasz természetes anyag, nem okozhat bajt.

A régebbi mazdákról nincs információm ilyen tekintetben. Nálam a t25 jól bírta.
Azért hozzátartozik az igazsághoz, hogy kb havonta (nyáron sűrűbben, télen ritkábban) a bőrős/műbőrős részeket átkenegetem egy bőrápoló szarrel.  Hátha nem árt neki... ;)
(Ebből is látszik, hogy semmi pénzt nem sajnálok én az autótól,
ha olcsó. :D
Valami 200 forint volt leárazva a teszkóban. :tt2: )
Ez drágább kicsit 200 forintnál, de pár évig kitart. Magban is elegendő, főleg ha havonta használod, nem feltétlen kell ápoló olajozni is.