Az avensis mi más topicból ide másolom be a Matthew-nak írt levelemet, hogy ott ne offoljak:
(Igaz, hogy ezt a történetet itt már valamelyest tárgyaltuk. Elnézést az ismétlésért!)
Úgy mentem ki Németországba autóért, hogy egy t27 1.8-t és egy mazda 6 2.0-t néztem ki, egymástól 70 km-re. Mindkét autó 25-30e km-s volt, szervizkönyves és márkakereskedésekben árulták őket. A mazdát abban, ahol újonnan vették, és oda hordták szervizbe is.
A t27-t néztem meg először. 3,5 éves, hófehér, gyönyörű 18-s kerekeken, 2000 €-val olcsóbban, mint a mazda. Egy apró hibája volt: az anyósoldal ajtajának sarka volt megnyomódva: nyitott ajtónál beültek, és felfeküdt a járdaszegélyre.
A Mazda eleje javított volt: Az egyik lámpa, a lökös és a hűtő volt cserélve, de nagyon korrektül rakták össze. 2-3ezer euróval volt ár alatt a hasonló alighasználtakhoz képest. Ugyanennyiért fapados újat is vehettem volna. Viszont az enyém újkorában az extrák + az erősebb motor miatt 2millióval többe került a fapados verziónál. Ezen kívül én azt a 23 ezer km-t, ami benne volt, 2 hónap alatt beleraktam, amit az előző tulaj 2,5 év alatt...
Mikor először beleültem, rögtön tudtam, hogy nem megyünk vissza az avéért. Egy kategóriával jobb minőségű, mint a toyota. Igazság szerint, nekem most is az a véleményem, hogy a toyotának kellett volna ilyen autót csinálnia a t25 után, mert minőségben, kidolgozottságban sokkal inkább ez lett volna a t25 folytatása, és nem a t27.
Megy, mint a bolond. Bő fél literrel kevesebbet eszik, mint a t25 1.8. Volt már 5,3-s átlagom 900 km-n. Most télen, sok és rövid város, valamint kevés országúttal 7,0-t mutat a fogyasztásmérőm, ami pontos (nem úgy, mint az avénál...)
Az autómnak egy hibája van: harmadikban néha beremeg a sebváltókar 2000-2500 között. Ilyenkor kiveszem sebességből, majd újra vissza, és akkor már jó. Sajnos a szerviznek nem tudtam produkálni a jelenséget, mert elég ritkán jön elő, ők meg még nem is hallottak róla, Én már olvastam erről, hogy egy teszten a null km-sben több fokozatnál is remegett a sebváltó. Mindenesetre én feljegyeztettem, hogy legyen nyoma a problémának, sose lehet tudni... Nekem volt uazom is, én tudok ezzel együttélni, épp úgy, mint azzal, hogy már volt sérülése az autónak. Mivel használati tárgy, a használhatóság-tartósság-költséghatékonyság-érték négyes közös eredőjeként megfelel az autó, ezért rosszérzés nélkül imádom, épp úgy, mint a t25-t szerettem.
Üdv: