Szerző Téma: Mazda  (Megtekintve 595256 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Mazda
« Válasz #2805 Dátum: 2016.11.12 23:04:06 »
:clap:
Akkor most matrica nélkül is járhatsz a pályán. ;)
belgáknál nemkell matrica...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Mazda
« Válasz #2806 Dátum: 2016.11.12 23:04:31 »
Egyreszt belgiumban lakom egy ideje ahol nincs semmilyen uthasznalati dij. Masreszt meg a dilernek nem akarodzik odaadni a masinat amig nem viszej hozza rendszamot is... :)
megelöztél...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Mazda
« Válasz #2807 Dátum: 2016.11.13 11:44:00 »
belgáknál nemkell matrica...
Balgák. :eek: Nem kell nekik az autós pénze. :no: Nem is értem. :hmmmm: (Lehet azért, mert nem beszélek belgául. :D)
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.13 12:02:56 írta Izso »

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Mazda
« Válasz #2808 Dátum: 2016.12.17 07:25:54 »
Pár hete feltettem a téli kerekeket. Kb ezer km-t mentem vele, és eddig nem keresi csipogva az autóm a nemlétező guminyomás-érzékelőket. (Mondtam én, h fölösleges bele ez a hülyeség. :yes: )
Egyébként a t27-ről megörökölt 16-s (205/60) kerekek kerültek rá. Attól féltem, h nagyon kicsik lesznek rajta, de annyira nem is idegen tőle ez a méret. Igaz, az óra most már jó 5 %-t csal.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10320
Re:Mazda
« Válasz #2809 Dátum: 2016.12.17 13:34:58 »
Ez erdekes. Ha nincs akkor nem jelez...ez megoldhatja az aftermarket kerdest...

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Mazda
« Válasz #2810 Dátum: 2016.12.18 18:35:28 »
hm...nyami...

 Sportot űz abból, hogy nincs turbója - Mazda3 (2017) menetpróba. http://origo.hu/auto/20161215-van-am-elet-turbomotor-nelkul-is-mazda3-2017-teszt.html
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Mazda
« Válasz #2811 Dátum: 2017.01.07 00:45:36 »
Az avensis mi más topicból ide másolom be a Matthew-nak írt levelemet, hogy ott ne offoljak:
(Igaz, hogy ezt a történetet itt már valamelyest tárgyaltuk. Elnézést az ismétlésért!)

Úgy mentem ki Németországba autóért, hogy egy t27 1.8-t és egy mazda 6 2.0-t néztem ki, egymástól 70 km-re. Mindkét autó 25-30e km-s volt, szervizkönyves és márkakereskedésekben árulták őket. A mazdát abban, ahol újonnan vették, és oda hordták szervizbe is.
A t27-t néztem meg először. 3,5 éves, hófehér, gyönyörű 18-s kerekeken, 2000 €-val olcsóbban, mint a mazda. Egy apró hibája volt: az anyósoldal ajtajának sarka volt megnyomódva: nyitott ajtónál beültek, és felfeküdt a járdaszegélyre.
A Mazda eleje javított volt: Az egyik lámpa, a lökös és a hűtő volt cserélve, de nagyon korrektül rakták össze. 2-3ezer euróval volt ár alatt a hasonló alighasználtakhoz képest. Ugyanennyiért fapados újat is vehettem volna. Viszont az enyém újkorában az extrák + az erősebb motor miatt 2millióval többe került a fapados verziónál. Ezen kívül én azt a 23 ezer km-t, ami benne volt, 2 hónap alatt beleraktam, amit az előző tulaj 2,5 év alatt...
Mikor először beleültem, rögtön tudtam, hogy nem megyünk vissza az avéért. Egy kategóriával jobb minőségű, mint a toyota. Igazság szerint, nekem most is az a véleményem, hogy a toyotának kellett volna ilyen autót csinálnia a t25 után, mert minőségben, kidolgozottságban sokkal inkább ez lett volna a t25 folytatása, és nem a t27.
Megy, mint a bolond. Bő fél literrel kevesebbet eszik, mint a t25 1.8. Volt már 5,3-s átlagom 900 km-n. Most télen, sok és rövid város, valamint kevés országúttal 7,0-t mutat a fogyasztásmérőm, ami pontos (nem úgy, mint az avénál...)
Az autómnak egy hibája van: harmadikban néha beremeg a sebváltókar 2000-2500 között. Ilyenkor kiveszem sebességből, majd újra vissza, és akkor már jó. Sajnos a szerviznek nem tudtam produkálni a jelenséget, mert elég ritkán jön elő, ők meg még nem is hallottak róla, Én már olvastam erről, hogy egy teszten a null km-sben több fokozatnál is remegett a sebváltó. Mindenesetre én feljegyeztettem, hogy legyen nyoma a problémának, sose lehet tudni... Nekem volt uazom is, én tudok ezzel együttélni, épp úgy, mint azzal, hogy már volt sérülése az autónak. Mivel használati tárgy, a használhatóság-tartósság-költséghatékonyság-érték négyes közös eredőjeként megfelel az autó, ezért rosszérzés nélkül imádom, épp úgy, mint a t25-t szerettem. :wub:

Üdv:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Mazda
« Válasz #2812 Dátum: 2017.01.08 10:20:21 »
És hol szervizelteted?
music     

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Mazda
« Válasz #2813 Dátum: 2017.01.08 16:25:51 »
És hol szervizelteted?
Mivel november 30-n betöltötte 3. évét, már nem garis, ezért itthon, vagy az autószerelő barátomnál fogom szervizelni. A 80ezres olajcserét is már én csináltam meg (1 hónappal a garanciaidő lejárta előtt), nem vittem már a szervizbe. Annyi idő alatt lecserélem az olajat, míg oda- meg visszamegyek a szervizig, hát minek csámborogjak?
120 ezer forintért akarták meghosszabbítani 150e km-ig a garanciát, de úgy gondoltam, h ha a mazda bevállalja ezt a rizikót, akkor én is leszek ilyen bátor. Amúgy a Miskolcon nemrég nyílt Szabó Mazdához jártam. Normális áron, korrekt munkát végeztek. Rosszat nem tudok rájuk mondani.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Mazda
« Válasz #2814 Dátum: 2017.01.13 08:45:35 »
Próbáltam hóban az autómat, és merőben más szemlélettel állították be a kipörgésgátlót és a menetstabilizálót, mint az avensisben. Sokkal később avatkozik be a technika a vezetésembe. Bizonyos szintig hagyja kipörögni a kereket, a kitörésgátlót még nem is sikerült kipróbálnom, mert az én veszélyérzetem hamarabb bekapcsol, mint a mazdáé... (Parkolóban még nem próbáltam, csak hegyi, kanyargós, havas úton.) A korlátozottan kipörgő kerekeknek kifejezetten örülök, ugyanis nem egyszer jártam úgy a t25-tel, hogy a meredeken vissza kellett engednem az autót, és kipörgésgátló nélkül kellett újra nekifutni, mert az túl korán leszabályzott és megállt a gépjármű. A t27-nél nem volt ilyen gondom, de a t25-tel igen.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Mazda
« Válasz #2815 Dátum: 2017.01.13 09:09:50 »
Én viszont a fordítottját tapasztaltam meg: van nálunk egy lejtős út, amin van hirtelen egy nagy kanyar (Sasadi út közepe a Nagyszalonta közi lépcsőnél). Általában motorfékkel engedem az autóimat felgyorsulni kettesben (ez óra szerinti 60 környéke), ami egy picit túl sok, és bele kell fékeznem a kanyarnál. Az Avensisnél sosem kellett, megtette ezt őmaga, pont a kellő időpontban és mértékben. A COV-é már (számomra) túl nagy tempóig engedné, a Yarisban nincs ilyen elektronika, a Corsában sem volt természetesen.
music     

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Mazda
« Válasz #2816 Dátum: 2017.01.14 19:15:46 »
Én viszont a fordítottját tapasztaltam meg: van nálunk egy lejtős út, amin van hirtelen egy nagy kanyar (Sasadi út közepe a Nagyszalonta közi lépcsőnél). Általában motorfékkel engedem az autóimat felgyorsulni kettesben (ez óra szerinti 60 környéke), ami egy picit túl sok, és bele kell fékeznem a kanyarnál. Az Avensisnél sosem kellett, megtette ezt őmaga, pont a kellő időpontban és mértékben. A COV-é már (számomra) túl nagy tempóig engedné, a Yarisban nincs ilyen elektronika, a Corsában sem volt természetesen.
Ez is azt mutatja, hogy a toyota időnként helyettünk vezet, mondhatni bolondbiztos. Én attól tartottam, hogy ellustít, és amikor átülök valamelyik családtagom autójába valamit elbénázok, várva a nem létező elektronikára.
Tegnap tologattunk egy honda civic type s-t a parton. Abban is olyan volt a kipörgésgátló működése, mint a mazdámban: egészen hosszú pörgés után avatkozott csak be.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Mazda
« Válasz #2817 Dátum: 2017.03.11 23:11:29 »
Ma 12e km után lecseréltem a Castrolt az autómban. Xado-ra...
Az úgy kezdődött, hogy felébredt bennem a vágy, hogy szeretném a 15.000 többszöröseinél cserélni az olajat. Most 92e km-nél járok. Még kétszer kell 14000 km után cserélnem, aztán ráállok a 15ezres csereperiódusra.
Nekiálltam olvasgatni olajos témában, és arra jutottam, hogy valószínűleg a mazda mérnökei jobban tudják, hogy milyen olaj kell az autómba, mint én. :whistling:
Továbbá, azt is kiolvastam, hogy az ILSAC minősítés szerint GF-5-s olajra van szükségem. Nos, ilyen olaja az én (egykori) kedvencemnek, az Aralnak nincs. GF-4-nél megáll a tudományuk. :eek:
Viszonylag szűk körben lehetett válogatni. 0W-20-ból csak 3 félét találtam GF-5 minősítéssel:
Mobil1 Advanced Fuel Economy
Total Quartz 9000 Future (Ez van a gyár által ajánlott mazda olajban is.)
Xado 0W-20 SN

Én ebből a hármasból most a Xadonak szavaztam bizalmat. Majd referálok...


Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Mazda
« Válasz #2818 Dátum: 2017.03.11 23:24:06 »
Többek között a Castrol Edge Prof. Titanium H 0W-20, Q8 Formula Ultra V 0W-20 és az Eneos PU is GF5 ös üa. takarékoságú olaj és szintén API SN.
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.11 23:34:02 írta Agyarka »

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Mazda
« Válasz #2819 Dátum: 2017.03.12 17:52:14 »
Többek között a Castrol Edge Prof. Titanium H 0W-20, Q8 Formula Ultra V 0W-20 és az Eneos PU is GF5 ös üa. takarékoságú olaj és szintén API SN.
Utoljára Castrol Magnatec Stop-Start A1/A5 5W-30 olajat tettem bele. Annak csak GF-4 a minősítése, és ennek a forgalmazása már meg is szűnt. Az Edge Prof akkor ott nem volt a boltban a polcon, amikor cserélnem kellett az olajat. (Igaz, nem is tudtam róla, hogy létezik, és hogy ez lenne való az autómba.) Mondjuk az 5000 Ft/liter ára nem igazán baráti...