Szerző Téma: Mazda  (Megtekintve 595562 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Mazda
« Válasz #2745 Dátum: 2016.06.21 01:25:07 »
azt szűrtem le, hogy a viszkozitási értékek szélesebbre nyitása nem okozhat gondot,
Tanulságos a viszkozitás, áramlási sebesség, ideális viszkozitásra méretezés ... .
Az 5W30 olajat én nyugodtan használom - fűnyíróba. -) Saját autóba 14 éve csak 0W st, ebből 0W20-ast (Eneost) kb. 8 éve.
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.21 01:26:47 írta Agyarka »

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Mazda
« Válasz #2746 Dátum: 2016.07.10 20:44:13 »
58ezer km-nél járunk. 5ezer km-rel ezelőtt lecseréltük az olajat "maszekba". Az égadta egy világon semmi változást nem vettem észre a mazda/Total 0-20, és az aral 0-40 csere után. (A szerelő barátom mindenesetre örült az alig használt mazdás olajnak. Valami uazba jó lesz még, alkalomadtán. Lehet, hogy ér annyit mint bármelyik budget olaj. Szegény uazokba ugyanis csak az jut...)

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Mazda
« Válasz #2747 Dátum: 2016.07.16 19:18:03 »
na,ma kihasználtam az okádék idöt és lecseréltem az olajat az 5ben...
17e kmt sikerült összehozni tavaly okt eleje óta...
20e az intervallum,de már pünkösd óta le akartam cserélni...akkor volt benne 15e km...
megküldtem a nulláson,h melegedjen be az olaj,majd hazaérve öntöttem bele egy flakon LM motoröblitöt és 10p alapjáraton ketyegés után leengedtem az olajat...
6,5l le is jött... mindig felhigul igy az periódus végére...
lenulláztam a dpf számlálót és megkapta az 5l uj mazda dpf dexelia olajat meg egy mann szürőt...
tetszik az uj olajjal a kis szolid morgo hangja...

most mehet megint...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Mazda
« Válasz #2748 Dátum: 2016.07.18 08:43:53 »
na,ma kihasználtam az okádék idöt és lecseréltem az olajat az 5ben...
17e kmt sikerült összehozni tavaly okt eleje óta...
20e az intervallum,de már pünkösd óta le akartam cserélni...akkor volt benne 15e km...
megküldtem a nulláson,h melegedjen be az olaj,majd hazaérve öntöttem bele egy flakon LM motoröblitöt és 10p alapjáraton ketyegés után leengedtem az olajat...
6,5l le is jött... mindig felhigul igy az periódus végére...
lenulláztam a dpf számlálót és megkapta az 5l uj mazda dpf dexelia olajat meg egy mann szürőt...
tetszik az uj olajjal a kis szolid morgo hangja...

most mehet megint...
Ezt a felhígulásos dolgot mindig hitetlenkedve olvasom, mert ha ez így van, akkor mikortól, milyen kenést is kap az a motor a kopás ellen :hmmmm:
Annyi különbséget vettem észre a korábbi mazdás/totalos 0-20 és a most betöltött aralos 0-40 között, hogy -eddig legalábbis - 7000 km után még szinte semmi olajszintcsökkenés nem jelentkezett.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Mazda
« Válasz #2749 Dátum: 2016.07.18 09:09:29 »
pedig felhigul...irja a manual,h az természetes...
oktoberben öntöttem bele 5liter olajat...most 6,5l lötty jött le...
van a nivopálcán egy X jelzés...ha azt eléri a szint...cserélni kell mindenképp...de ha azt a jelzést eléri,akkor a könyv szerint 7,8l van benne... és ott van a hatékony kenés határa is...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10320
Re:Mazda
« Válasz #2750 Dátum: 2016.07.18 09:48:28 »
de a hígulás csk a dízelekre vonatkozik, ha jól tudom  :hmmmm:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Mazda
« Válasz #2751 Dátum: 2016.07.18 11:21:48 »
de a hígulás csk a dízelekre vonatkozik, ha jól tudom  :hmmmm:
Én meg csak benzinesről hallottam (ill volt motorom, amin kihagyott a gyújtás és csupa benzin  lett a motorolaj.)

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Mazda
« Válasz #2752 Dátum: 2016.07.18 11:33:29 »
de a hígulás csk a dízelekre vonatkozik, ha jól tudom  :hmmmm:
Elnézést a hosszú idézetért, de ez nekem hallatlanul érdekes: :eek:
"A késő befecskendezés falat elérő gázolajának egy rész azonban a hengerfalról a karterba, és így a kenőolajba jut. A kenőolajat felhígítja. Az első és második utóbefecskendezés mennyiségéből átlagosan kb. 6% kerül a motorolajba (Renault adat).
Ez az a mellékhatás, mely ma a DPF-fel szerelt a dízelmotorok alapvető gondját jelenti.
Ha minden tökéletesen működik, akkor a gépkocsi vezetőjének a kényszerregenerációs üzemet észre sem lenn
e szabad vennie."
"Ez nem egy jó kérdés, hiszen mindenki tudja, hogy a motorolaj sokféle, szigorúan meghatározott tulajdonsága, képessége leértékelődik, sőt megszűnik, ha tüzelőanyag kerül bele. A hígulás határértékeként 8%-ot adnak meg a szakemberek, de a gyakorlatban tapasztalt hígulás eléri a 20-25%-ot is, ami hamarosan motorkárosodáshoz (csapágyhibákhoz) vezet. A kenőanyag viszkozitáscsökkenése az egyik nem kívánatos hatás.
A felhígult olajat cserélni kell, így megnő a szükséges olajcserék száma.
A hígulást az üzemeltető – ha van nívópálca - az olajszint növekedésén észleli.
A DPF dízelmotornál Long Life olajat használni nem érdemes, mert annak élettartamát az olajhígulás miatt nem lehet kihasználni.
A motor nagy terhelésénél (nagy olajhőmérséklet) a gázolajjal felhígult motorolaj némileg regenerálódik, mert a gázolaj kigőzölög belőle.
A ma használt, biokomponens tartalmú kúti gázolajak a felhígulás szempontjából nem kedvezőek. A gázolaj biokomponense lényegesen nehezebben tud a gázolajból kigőzölögni, tehát tartósabban benne marad. Ha növelik a kúti gázolaj biokomponens tartalmát, vagy biogázolajjal üzemeltetik a gépjárművet, a hatás fokozódik.

2009 januárjától a Mazdának igen nagy számban kellett márkaszervizeibe visszahívnia kétliteres dízelmotorral szerelt autóit. Az érintett modellek és gyártási időszakok:
– Mazda3 2.0 MZR-CD (2006. 12. 26-tól 2008 11. 5-ig),
– Mazda5 (CR) 2.0 MZR-CD (2005. 4. 19-től 2007. 9. 3-ig),
– Mazda6 első generáció 2.0 MZR-CD (2005. 4. 27-től 2007. 9. 28-ig),
– Mazda6 Kombi első generáció 2.0 MZR-CD (2005. 4. 26-tól 2007. 11. 1-ig).
Ezeknél az autóknál a koromszűrő-
(DPF) regenerálás motorvezérlő által elindított folyamata sokszor megkezdődik, de nem fejeződik be teljes mértékben, tehát a regenerálás nem megy végbe maradéktalanul.
Mindez elsősorban rövid autóhasználatnál, rövid idejű városi futásnál tapasztalható, és együtt jár a motorolaj felhígulásával, a motorolajszint emelkedésével."
http://autotechnika.hu/cikkek/8391,mitol-higulhat-fel-a-motorolaj-.html
Egyre kevésbé sajnálom a gázolajos t27-emet... :yes:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Mazda
« Válasz #2753 Dátum: 2016.07.18 12:13:16 »

http://autotechnika.hu/cikkek/8391,mitol-higulhat-fel-a-motorolaj-.html
Egyre kevésbé sajnálom a gázolajos t27-emet... :yes:
Mindent elcsesznek, szerencsére az enyém még nem ilyen. :clap:
Akkor a legújabb diesel se jó, de nekem a turbó benzines se szimpi :cry:

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Mazda
« Válasz #2754 Dátum: 2016.07.18 13:37:55 »
Mindent elcsesznek, szerencsére az enyém még nem ilyen. :clap:
Akkor a legújabb diesel se jó, de nekem a turbó benzines se szimpi :cry:
Nálam is a turbó miatt esett ki több modell az M6 mellől, a kegyeimért folytatott küzdelemben. :D
És nem véletlen az sem, hogy az újabb dízelek kevésbé népszerűek, mint öregebb rokonaik, a benzin vagy dízel dilemmában.
Ha én is olyan okos lettem volna ELŐTTE, mint a feleségem UTÁNA... Nem vettem volna meg anno a dízel avét... :nonono:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Mazda
« Válasz #2755 Dátum: 2016.07.18 21:23:19 »
Nálam is a turbó miatt esett ki több modell az M6 mellől, a kegyeimért folytatott küzdelemben. :D
És nem véletlen az sem, hogy az újabb dízelek kevésbé népszerűek, mint öregebb rokonaik, a benzin vagy dízel dilemmában.
Ha én is olyan okos lettem volna ELŐTTE, mint a feleségem UTÁNA... Nem vettem volna meg anno a dízel avét... :nonono:
Ez nagyon jó [rohog] [rohog] [rohog]
A vége az lesz, hogy marad a villanyautó :surrender:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Mazda
« Válasz #2756 Dátum: 2016.07.18 23:03:19 »
de a hígulás csk a dízelekre vonatkozik, ha jól tudom  :hmmmm:
igen...dizelre...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Mazda
« Válasz #2757 Dátum: 2016.07.19 07:02:44 »
de a hígulás csk a dízelekre vonatkozik, ha jól tudom  :hmmmm:

miért?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Mazda
« Válasz #2758 Dátum: 2016.07.19 09:16:51 »
miért?
Ahogy (nekem ) lejött ez csak az új részecskeszűrősnél van ahol az utóégetéshez + befecskenezés van. Azt most 2 részletben adagolják az a módosítás.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Mazda
« Válasz #2759 Dátum: 2016.07.19 09:41:22 »
Ahogy (nekem ) lejött ez csak az új részecskeszűrősnél van ahol az utóégetéshez + befecskenezés van. Azt most 2 részletben adagolják az a módosítás.

A benya nem kerülhet közvetlen harcérintkezésbe a motorolajjal?? Abban oldódva(keveredve ) nem higíthatja, és kémiailag nem fejthet ki kedvezőtlen hatást a motorolaj tulajdonságaira?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu