Nemrég nyílt Kazincbarcikán Mazda szalon, valamelyik nap beugrottam megnézni, hogy mi újság Mazdáéknál, élőben csak más egy autó, mint a Totalcar cikkekben olvasva.
Azt kell, hogy mondjam, nem csodálkoznék, ha rövid időn belül átvenné a márka a Toyota helyét Európában.
Majdnem mindegyik modelljük tetszetős, jó motorválasztékkal, teljesítménnyel, benzinesekből, dízelekből egyaránt, sőt megkérdeztem, erősebb benzineseket is lehet külön rendelni. (Mondjuk lehet az eladó srác próbált nagyot mondani.)
Mazda 2: teljesen jól néz ki, kicsit Splash/új Spark/Opel kinézetre, de bent teljesen jó, van hely bőven, dízel nincs, de van 3 fajta benzines, a legerősebbel valamivel 10s felett gyorsul 100-ra.
Mazda 3: az anyja de jól néz ki, nem bírom eldönteni, hogy a sedan vagy az 5 ajtós kéne jobban. Zseniális. Talán legjobb designos japán kocsi ebben a kategóriában. Amin meglepődtem, hogy kompakt kategória, de 4,5 m felett van a hossza, meglepően nagy.
Mazda 6: jó nagy, jól néz ki, de annyira nem, hogy annyit adjak egy európai full size sedanért, bár ez igaz az Avensisre/Passatra, stb.
Kérdeztem őket az automata váltóról is, van szinte mindenhez benzinesben, és nem Toyota féle MMT, hála az égnek. (Igaz nem is DSG, de még mindig inkább sima konverteres legyen, mint MMT-és robotizált)
Még volt valami egyterű, de az nem igazán keltette fel az érdeklődésemet, az MX-5 meg még mindig női kocsi.
Mitsubishiről egyébként pont ellenkező a véleményem, szerintem az a márka megy a levesbe.