Szerző Téma: Mazda  (Megtekintve 604949 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Mazda
« Válasz #150 Dátum: 2006.05.13 01:28:33 »
A Demioról/val van valakinek tapasztalata?
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Mazda
« Válasz #151 Dátum: 2006.06.06 18:28:11 »
Idézetet írta: "music"
A Demioról/val van valakinek tapasztalata?


(hmmm , "kissé" megkésett válasz...)

Tapasztalatom nincs vele , de a statisztikái (pl. TÜV) rendkívül jók . Ha jól emlékszem , volt is olyan TÜV-riport , amiben első helyezett lett a maga (akkori) korosztályában .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Mazda
« Válasz #152 Dátum: 2006.06.08 19:46:29 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Tapasztalatom nincs vele , de a statisztikái (pl. TÜV) rendkívül jók . Ha jól emlékszem , volt is olyan TÜV-riport , amiben első helyezett lett a maga (akkori) korosztályában .

Ezt tudom, ezért kérdezem.
Viszont Te láttál belülről Mazda 2-t, ami ennek az utódja, arról tudsz mondani valamit. Elsősorban a tágassága, és a csomagokkal, nagyobb tárgyakkal teletömhetősége érdekelne.
Mert amennyire a népítéleteknek hinni lehet, a Mazda 2 sokkal szebb, ám a Demio belső használhatósága éppen a dobozforma miatt sokkal jobb, sőt abban még Mazda-motor van, amiben jobban bíznék...
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Mazda
« Válasz #153 Dátum: 2006.06.13 18:24:47 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Tapasztalatom nincs vele , de a statisztikái (pl. TÜV) rendkívül jók . Ha jól emlékszem , volt is olyan TÜV-riport , amiben első helyezett lett a maga (akkori) korosztályában .

Ezt tudom, ezért kérdezem.
Viszont Te láttál belülről Mazda 2-t, ami ennek az utódja, arról tudsz mondani valamit. Elsősorban a tágassága, és a csomagokkal, nagyobb tárgyakkal teletömhetősége érdekelne.
Mert amennyire a népítéleteknek hinni lehet, a Mazda 2 sokkal szebb, ám a Demio belső használhatósága éppen a dobozforma miatt sokkal jobb, sőt abban még Mazda-motor van, amiben jobban bíznék...


Hát nézd . A 2-esben döbbenet sok hely van a külső méretéhez képest . Csomagtere is egész tisztességes . Szal ha a Demio ebben még jobb , az tényleg klassz lehet . De megjegyzem , a 2-es sem kevésbé dobozforma , csak az orra gömbölyűbb , ugye .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Mazda
« Válasz #154 Dátum: 2006.06.20 11:27:48 »
Mazda
Mikor lesz ilyen a Toyotánál? Nem ártana.
Laco 73 :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Mazda
« Válasz #155 Dátum: 2006.07.05 00:34:35 »
Azért a Mazda 6 dízel 5,4 millkáért sem rossz dolog...
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Mazda
« Válasz #156 Dátum: 2006.10.17 22:36:14 »
Most olvastam a totalcar cikket a Mazda 3 MPS-rõl, kár hogy ennyire keveset csinálnak belõle, fantasztikus kocsi  :nagymosoly: Csorog a nyálam rendesen, ezzel a kocsival tényleg lehetne alázni rendesen a sok BMW-s hülyegyereket.
Laco 73 :D

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Mazda
« Válasz #157 Dátum: 2006.10.19 22:06:40 »
Azért a 270-be beletakaró sebmérõ elég durva, nem? Egy ilyen, viszonylag kicsi autóban. De azért kipróbálnám, és lehet, hogy meg is tartanám :D
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Mazda
« Válasz #158 Dátum: 2006.11.03 23:07:02 »
Na akkor továbbra is Mazda 3 MPS  :) ... most volt róla teszt az AB-ben , beírok néhány adatot .

Illusztris konkurrensekkel hasonlították össze :

-Audi S3 , kétliteres négyhengeres turbó , 265 LE , 350 Nm nyomaték
-BMW 130i , háromliteres hathengeres szívó , 265 LE , 315 Nm nyomaték
-Ford Focus ST , 2.5-ös öthengeres turbó , 225 LE , 320 Nm nyomaték
-Opel Astra OPC , kétliteres négyhengeres turbó , 240 LE , 320 Nm nyomaték
-VW Golf R32 , 3.2-es hathengeres szívó , 250 LE , 320 Nm nyomaték

A mért adatok : 60-100 IV/80-120 VI/gyorsulás 0-100/végsebesség/átlagfogyasztás

-Audi 4.5/8.2/6.2/250/11.7
-BMW 5.7/8.9/6.4/250/10.5
-Ford 4.7/8.3/7.2/241/11.5
-Mazda 4.2/8.1/6.9/250/11.4
-Opel 5.1/8.9/6.9/244/11.3
-VW 5.1/8.9/6.3/250/12.0

Jól látszik , hogy azért alacsony fordulaton nagyon is "a nyomaték viszi az autót" : a 380 Nm-t felvonultató Mazda felülmúlta a teljes konkurrenciát . Ami pedig a gyorsulást illeti : jól látszik , hogy ekkora teljesítmény útra vitelére az elsõkerék-hajtás már nem a legjobb megoldás - vessük csak össze a hátsókerekes BMW , de fõleg az összkerekes Audi és VW adatait a többiekével , fõleg a Mazdáéval .

Egyébként a teszt végeredményét is ez döntötte el : a hátsókerekes és az összkerekesek az elsõkerekes konkurrencia elõtt futottak be , a jobb menettulajdonságoknak , elérhetõ nagyobb kanyarsebességeknek köszönhetõen (és itt ezt , lévén szó sportos kocsikról , különösen hangsúlyosan pontozták) . A tesztet egyébként az egyetlen olyan autó nyerte , amelynek felépítése megegyezik a klasszikus , nagyteljesítményû sportkocsikéval , és ezért menettulajdonságaiban , vezethetõségében és vezetési élményében is a legközelebb áll azokhoz : a BMW . A Mazda elsõsorban a motorja miatt kapott dicséretet , amely pl. 0-200-on (ahol az indulási nehézség relativizálódik) már mindenkit maga mögé utasít  :vag2:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Mazda
« Válasz #159 Dátum: 2006.11.29 10:31:32 »
Huhú gyerekek , minap este egy elhagyott parkolóban akkorát drifteltünk OK fine barátom MX-5-ösével , hogy ihaj  :o ... én ilyet eddig csak filmen láttam , nagyon jól sikerült  :10: ... elõször csak kanyarokban kicsúsztatással meg kézifékes "rásegítésû" pördítésekkel kezdtük , aztán viszont belejöttünk és sikerült csinálni néhány komplett , gyönyörû , egyesben-állunk-a-gázon-és-helyben-forog-az-autó-füstölgõ-kerékkel típusú piruettet  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly: ... de tényleg mint valami Viperrel , és mindezt egy 1.6-os MX-5-össel , full száraz aszfalton  :vag2: ... akkora gumifüstöt csináltunk , hogy utána percekig tartott míg eloszlott ... NAGYON állat volt !!! Kár hogy nem készült róla kép vagy videó , dehát full sötét volt , még utcai lámpák sem voltak ott ...

A mutatvány utóhatásairól annyit , hogy másnap az autó utastere (nyitott tetõvel mentünk persze) tele volt gumiporral  :o ... a kerékjáratokba gumicafatok , darabok voltak tapadva  :shock: ... az egyik hátsó kerék gumija pedig tökéletesen tönkrement , úgy nézett ki mintha valami életlen szerszámmal lefarigcsálták volna róla a futófelületet , sok helyen kilátszik a hordszerkezet  :mivan: ... és gyakorlatilag a másik három is totálkáros - az elsõk is  :!: ... mondjuk ez most nem volt szempont , mert ezek a gumik amúgy is kidobásra voltak már ítélve - de aki ilyesmit mûvel , legyen tisztában vele , hogy pár perc ilyen játék (nem volt több) képes a gumiabroncsokat teljesen tönkretenni . Szerintem még néhány ilyen kerékfüstölõs pördítés kellett volna , és el is durran a bal hátsó gumi .

Úgyhogy barátom el is döntötte , hogy OK , most az egyszer gyereknap volt - de ennyi  :nana: ... mondjuk , az élmény maximálisan megérte  :vag2:  :vag2:  :vag2:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Mazda
« Válasz #160 Dátum: 2006.11.30 17:19:37 »
Hogy pontiosítsuk a dolgot, ezt nem driftnek hívják, hanem gumiégetésnek.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Mazda
« Válasz #161 Dátum: 2006.11.30 20:13:08 »
Idézetet írta: "Ear"
Hogy pontiosítsuk a dolgot, ezt nem driftnek hívják, hanem gumiégetésnek.


Na jó , tényleg nem az a mûvészi precizitással kivitelezett drift volt , mint a Tokio Driftben  :wink: ... mert valóban nem a menetiránnyal szöget bezáró módon , folyamatosan csúsztatva kanyarodtunk vagy ilyesmi ... ez csak amolyan amatõr , "falusi" drift volt :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Mazda
« Válasz #162 Dátum: 2006.12.01 07:41:28 »
Idézetet írta: "Ear"
Hogy pontiosítsuk a dolgot, ezt nem driftnek hívják, hanem gumiégetésnek.


Elnézést de hogyan pontosítasz ha nem voltál ott? Nem láttál semmit.  :hmm:  :figyellek: Nehéz elkpézleni, hogy driftelni lehet versenypályán kívûl is vagy mi ezzel a gond ? Vagy talán ha az ember nem dolgozik a szakmában, akkor nem tud? Vagy mire gondoltál? Ájánlok figyelmedbe egy videot. Szerintem drift, amennyiben ez drift viszont akkor, amit mi csináltunk is az.    
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Mazda
« Válasz #163 Dátum: 2006.12.01 10:14:58 »
Idézetet írta: "OK fine"
Idézetet írta: "Ear"
Hogy pontiosítsuk a dolgot, ezt nem driftnek hívják, hanem gumiégetésnek.


Elnézést de hogyan pontosítasz ha nem voltál ott? Nem láttál semmit.  :hmm:  :figyellek: Nehéz elkpézleni, hogy driftelni lehet versenypályán kívûl is vagy mi ezzel a gond ? Vagy talán ha az ember nem dolgozik a szakmában, akkor nem tud? Vagy mire gondoltál? Ájánlok figyelmedbe egy videot. Szerintem drift, amennyiben ez drift viszont akkor, amit mi csináltunk is az.    


Palaczk leírását pontosítottam. Amit leírt, az nem drift, és ami a videón van, szerintem az se. Ez már az erõcsúsztatás. A drift szigurúan kötött pályán folyik. Alapvetõ, hogy legyen átkötés több különbözõ ívû és irányú kanyar között. És mindezt nagyon tudatosan, a lehetõ legnagyobb ívet tartva.

Szó se róla, én is nagyon szeretek a Palack által leírt módon keresztben autózni ha módom van rá, mert jó így uralni az autót, de ez nagyon messze van a drifteléstõl. Kár lenne egymásba mosni a foglamakat.

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Mazda
« Válasz #164 Dátum: 2006.12.01 14:27:38 »
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "OK fine"
Idézetet írta: "Ear"
Hogy pontiosítsuk a dolgot, ezt nem driftnek hívják, hanem gumiégetésnek.


Elnézést de hogyan pontosítasz ha nem voltál ott? Nem láttál semmit.  :hmm:  :figyellek: Nehéz elkpézleni, hogy driftelni lehet versenypályán kívûl is vagy mi ezzel a gond ? Vagy talán ha az ember nem dolgozik a szakmában, akkor nem tud? Vagy mire gondoltál? Ájánlok figyelmedbe egy videot. Szerintem drift, amennyiben ez drift viszont akkor, amit mi csináltunk is az.    


Palaczk leírását pontosítottam. Amit leírt, az nem drift, és ami a videón van, szerintem az se. Ez már az erõcsúsztatás. A drift szigurúan kötött pályán folyik. Alapvetõ, hogy legyen átkötés több különbözõ ívû és irányú kanyar között. És mindezt nagyon tudatosan, a lehetõ legnagyobb ívet tartva.

Szó se róla, én is nagyon szeretek a Palack által leírt módon keresztben autózni ha módom van rá, mert jó így uralni az autót, de ez nagyon messze van a drifteléstõl. Kár lenne egymásba mosni a foglamakat.


Amennyiben 100%-os szigorral vizsgáljuk a kérdést akkor igazad van.  De szerintem ilymód nézve a kérdést akkor nagyon kevesen driftelnek a világon és Magyarországon különösen, ha nem számoljuk azt a pár versenyt. Mert pája se nagyon van erre idehaza, mert nem sok olyan hely van ahol van átkötés több különbözõ ívû és irányú kanyar között. És ha így nézzük akkor gyakorlatilag majdnem mindenki tévesen hasznája a kifejezést. Lényeg az, hogy szerintem kár ezt csak az általad leirtakra vonatkoztatni, mert azért itt nem sima gumiégetésrõl volt szó. Szlalomozásnak sem nevezném meg rallynak sem és körversenynek sem, ezért maradjunk szvsz mégis csak a driftnél ami egyébként maga sodródást jelent többek között és tekintve, hogy errõl volt szó irányított mozdulatok közepette ezért ez itt a legtalálóbb.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/